Mac-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vielä rautalangasta. Tuleeko iWork Macbookin mukana vai pitääkö se ostaa erikseen?

iWork tulee MacBookin mukana, mutta se on 30 päivän demoversio. Täysin toimiva tuon 30 päivää. Jos sen jälkeen toteaa että tämä on hyvä softa, maksaa se 79 e. Opiskelijalle ja opettajalle hieman vähemmän. Uudelleen sitä ei tarvitse asentaa, ainostaan syöttää sarjanumero.

Oonko ainoo jonka macbook on ruvennut "jäätymään" ton viimesimmän osX päivityksen jälkeen? Siis finderi jäätyy tai sit sammuttaessa jää docki pyörimään.. Muutenkin tuntuu että paljon epäluotettavampi kun ennen

Oonko ainoo jonka macbook on ruvennut "jäätymään" ton viimesimmän osX päivityksen jälkeen? Siis finderi jäätyy tai sit sammuttaessa jää docki pyörimään.. Muutenkin tuntuu että paljon epäluotettavampi kun ennen
Riippuu puhukko nyt eopardista vai tikrusta? Mulla on alkanu tikru tekemään just noita kuvailemias juttuja nyt lähiaikoina.

Hompusta ja muualta olen lukenut että aika paljon ongelmia 10.5.2:sen kanssa. Itse jätin asentamatta ja kone toimii kuin junan vessa.

Onko oikeudet korjattu levytyökalulla? Itsellä homma toimii vaikka olen viimesemmät päivitykset ajellut.
Tosin käytössä hippasen vanhempaa rautaa eli Powerbook G4.

Miten pääsen lähettää Applelle vikaraporttia?

Macbook jumittuu välillä wlanista bluetoothiin siirryttäessä? Tehny sitä joku kymmenen kertaa. Ainut keino päästä siitä pois on bootata kone.

Miten pääsen lähettää Applelle vikaraporttia?

Macbook jumittuu välillä wlanista bluetoothiin siirryttäessä? Tehny sitä joku kymmenen kertaa. Ainut keino päästä siitä pois on bootata kone.

Vikaraportista en tiedä, mutta tarkista bluetooth asetukset. Mulla teki samaa, kun asensin bluetooth modeemin(nokia n73) macbookkiin. Muutin asetuksia, nyt ei ole jämähtänyt kertaakaan.

Laitan sulle tarkempaa tietoa noista asetuksista, kun pääsen kotiin.

Edit: käytätkö bluetoothia yhdistämään ulkoiseen modeemiiin? esim. puhelin?

Joo, mulla on e65 noksu jolla meen välillä nettiin. Laita privaa tai mailia, molempia seuraan aktiivisesti. Kiitos..ööö Rautaperse. :D

Joo, mulla on e65 noksu jolla meen välillä nettiin. Laita privaa tai mailia, molempia seuraan aktiivisesti. Kiitos..ööö Rautaperse. :D

Jos sinulla on wlan puhelimessa? Taitaa olla?

Oletko kokeillut Joikuspottia? On vakaampi kuin bluetooth. Joikuspot tekee puhelimestasi wlan aseman.

http://www.joiku.com/index.php?action=products&mode=productDetails&product_id=310

Ja ohjeita.

http://www.hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=103554

Laitan sulle myös ne bluetooth asetukset iltasella.

Laitan tänne ne bluetooth asetukset, jos joku muukin tarvitsee. Toivottavasti toimii.

1) Hae nokian scriptit mackiisi osoitteesta http://www.taniwha.org.uk/

2) Avaa haettu zip ja laita kansio "nokia 3g" kokonaisuudessaan koneellesi. Kirjasto - modem scripts

3)mene verkkoasetuksiin.

Valitse bluetooth

4) Valitse "lisävalinnat"

Laita ohjeiden mukaisesti. Jos sinulla ei ole saunalahden liittymä, niin APN ei ole sama. Tarkistan muiden operaattoreiden APN:t myöhemmin.

5) valitse "OK"

Tämän jälkeen verkkoasetus sivulla kohdassa bluetooth lukee yhdistä. Sitä painamalla ainakin minulla menee verkkoon. En muista enää tarvitsiko bluetoothlaite asentaa erikseen mutta kokeile näillä.

Minulla teki nimittäin ihan samaa, kuin sinulla. Eli rantapallo alkoi pyöriä ruudulla, kun yhdistin bluetoothin kautta verkkoon. Näilää asetuksilla ei ole tiltannut kertaakaan.

Onko oikeudet korjattu levytyökalulla? Itsellä homma toimii vaikka olen viimesemmät päivitykset ajellut.
Tosin käytössä hippasen vanhempaa rautaa eli Powerbook G4.

On korjattu juu. Toivottavasti tulee uusia päivityksiä kohta, ei meinaan 15minuuttia pyöriä ilman että joku jämähtää (itunes, docki tai sitten finderi). Tätä jäätymistä kestää sitten parista minuutista aina loputtomiin...

mistä johtuu että mesen kautta tiedoston siirto nopeus on vain 28,8 kbps:n modeemilla? ja sit taas nettimittari antaa nopeudeksi melkein 900 kbps. Käytän wlania.

Johtuu mesestä. Mulla on sama probleemi, mutta esim. Skype pistelee menemään lähemmän täyttä nopeutta. Reitityksistä toi on kiinni, messengerillä tiedostot kulkevat ties mitä reittiä.

Vastauksena seuraavaan, en ainakaan itse oo onnistunut sitä siitä kiihdyttämään. Fiksummat valistakoon lisää.

Kokeilin tota search in this thredia seka perus searchia, mutta en loytanyt vastausta. Eli onko kenellakaan MacBookin kayttajalla ollut ongelmia koneen likaantumisen kanssa? Eli tohon missa pidetaan kasia on tullut varia mika ei lahde pois. Joskus aikaisemmin luin jostain toiselta foorumilta, etta apple ois myontanyt tan ja vaihtaa kuoren takuuseen. Mika mahtaa olla todellisuus?

Kokeilin tota search in this thredia seka perus searchia, mutta en loytanyt vastausta. Eli onko kenellakaan MacBookin kayttajalla ollut ongelmia koneen likaantumisen kanssa? Eli tohon missa pidetaan kasia on tullut varia mika ei lahde pois. Joskus aikaisemmin luin jostain toiselta foorumilta, etta apple ois myontanyt tan ja vaihtaa kuoren takuuseen. Mika mahtaa olla todellisuus?

Pitää paikkaansa, takuuseen menee. Mulla vaihettiin valkoisen Macbookin topcase uuteen juurikin samanlaisen tummumisen/likaantumisen vuoksi.

Vaihdetaan takuuna. Samoin muutamissa oli murtumia muovissa ja nekin menevät jatkettuun takuuseen. Murtumat siis näppislevyn ja pohjakotelon liitoskohdassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom