maaten/vinopenkki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja brfc
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
48
voiko jättää kokonaan treenamatta penkkipunnerrus maaten jos tekee sen tilalla aina vinopenkin tai vinopenkin laitteella?
vai onko tyhmää jättää tekemättä?riittääkö jos tekee vinopenkin ja peck deckin lisäx rintoihin vipunostot maaten ?

vastauksia odotellaan

Voi jättää tekemättä.
Paras vaihtoehto silti on kierrättää liikkeitä, punnerrusliikke(id)enkin kulmaa on hyödylistä vaihdella.

Tasapenkki tangolla on kehomiehelle siellä rintalihasliikkeiden paremmuusjärjestyksen ei-ihan-yläpäässä varsinkin jos sitä ei suorita tietyllä tavalla. Tämä ei tarkoita etteikö sitä kannata ollenkaan tehdä, mutta itse esim en sitä tee, käsipainoilla toisinaan kylläkin.

Penkkipunnerrus ei ole kehonrakennustyyppisen treenauksen tärkeimpiä liikkeitä, voi hyvin korvata esim. vinopenkillä.

Itse käyttäisin joko vapaita painoja tai smith-konetta, muihin koneisiin en vinopenkissä oikein usko, vaikka on varmaan hyviäkin olemassa.

Mutta kuten jo edellinen vastaaja sanoi, vaihtelevuus on tärkeää, eli ota massaliikkeenä rinnalle esimerkiksi joka toinen kerta vinopenkkiä ja joka toinen kerta tasapenkkiä käsipainoilla.

Itse teen rinnalle 1-2 massaliikettä sekä yleensä kaksi eristävää liikettä. Jos teen vaan yhden massaliikkeen teen 3 varsinaista kovaa sarjaa+lämmittelyt, jos taas teen 2 massaliikettä, teen molemissa vaan 2 kovaa sarjaa + ensimmäisessä liikkeessä lämmittelysarjat.

Itse vaihtelen massaliikkeinä penkkipunnerusta, vinopenkkipunerrusta, penkkipunerrusta käsipainoilla ja vinopenkkipunnerrusta käsipainoilla. Myös Dippiä voi tässä käyttää, kunhan vaan osaa tekniikan miten se menee rinnalle eikä ojentajille.

Eristävinä liikkeinä käytän flyesiä ( saa mahtavan venytyksen, varovasti vaan, ettei tule vammoja ) , ristikkäistaljaa ja peck -deckiä.

Tästäkin on varmaan mielipiteitä niin paljon kun on ihmisiä. Itse en pysty vinopenkkiä tangolla kunnolla tekemään kun tulee olkapäihin kipuja, käsipainoilla kyllä. Toisaalta parhaan tuntuman rintalihaksiin saan juuri normaalissa penkkipunnerruksessa tangolla. Vaihtelun vuoksi teen sitäkin joskus käsipainoilla ja lisäksi vaihtelen liikkeiden suoritusjärjestystä. Olen ainakin huomannut saavani vinopenkissä käsipainoilla paremman tuntuman tehdessäni sen ennen normaalia penkkiä.

Kiitos tosi paljo vastauksist :)

muuten samaan jos viel sais et miten noi takaolkapäät pystyy tekee tossa peck deckis väärinpäin

eikö muut ihmettele jos siin sillei tekeee?

Kiitos

Originally posted by Sam225
Tasapenkki tangolla on kehomiehelle siellä rintalihasliikkeiden paremmuusjärjestyksen ei-ihan-yläpäässä varsinkin jos sitä ei suorita tietyllä tavalla.

Minkälaista tekniikkaa käytät?

Originally posted by brfc
Kiitos tosi paljo vastauksist :)

muuten samaan jos viel sais et miten noi takaolkapäät pystyy tekee tossa peck deckis väärinpäin

eikö muut ihmettele jos siin sillei tekeee?

Kiitos

Muista on toki turha välittää:

suurimpaan osaan pec-deck-vehkeitä pääsee jotenkin vääntäytymään naama laitteeseen päin. Säädät istuimen niin että kun teet liikettä, kyynärpäät (ja kädet) on about olkapäälinjan tasolla. Tarkka kohta pitää hakea itse tuntuman perusteella. Ainakin Davidin pec deckissa piti työntää tyynyjä kyynärpäillä niin että kädet oli koukussa. Joissakin ehkä saat otteenkin ja pystyt vetämään käsillä .

Anyway kyllä Davidissakin sai tuntumaan hyvin oikeaan paikkaan.

Originally posted by Max Powers
Minkälaista tekniikkaa käytät?

Ensinnäkin: nykyään teen tankopenkkiä äärimmäisen harvoin, nekin kerrat yleensä kevyenä päivänä ja usein jalat ilmassa.
Liike ei yksinkertaisesti oikein sovi mulle, mutta jotain perusasioita siitä silti:

Kehonrakentajan pioriteetti numero 1: mind/muscle -connection - ja se tuntuu useimmilta nimenomaan puuttuvan. Siinä ei tekniikka ja neuvot ja kikkailut auta jos ei pysty keskittymään treenattavaan lihakseen.

Asento tukevaksi, kroppa penkissä kuitenkin niin, että "rullaat olkapäät allesi" ja vedät lapoja yhteen. Tämä voi muodostaa ihan pienen kaaren alaselkään, mutta se ei ole itsetarkoitus.
Rinta korostetusti korkealla koko ajan.
Ote vähän preferenssikysymys, mutta se iänikuinen "keskileveä" ote toimii hyvin. Tanko about nännien korkeudelle ja nosto liikkuu hieman "taaksepäin" niin että tanko päätyy vähän lähemmäksi päätä yläasennossa, mutta tämä pitkittäisliike ei ole kovin pitkä. Liian leveä vie liikettä olkapäille, kapea tietenkin ojentajille.
Olkavarret osoittaa ulospäin kropasta, muttei ihan suoraan. Kuitenkin niiden kulma kroppaan on lähempänä 90 kuin 0 astetta.
Liian suuri kulma on taas riski olkapäille ja pieni siirtää rasitusta ojentajille.

Sen jälkeen kaikki on kiinni keskittymisestä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom