Maastovedon apuliikkeet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teeshot
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
eli mitä olisi hyviä apuliikkeitä maastavetojen jälkeen - jotka siis kehittäisivät nimenomaan tuota maastavetoa seuraavaan kertaan?

Jaa ennemmin kahteen osaan "maastaveto treeni". Eli tee yhtenä päivänä maastaveto ja kyykyn apuliike, esim etukyykky, ja sitten toisena päivänä kyykky ja vedon apuliike.

Apuliike on nimensä mukaan apuliike, eli se valitaan heikkouden mukaan. Mihin kohtaan veto tyssää kun se tyssää?

Muista myös keskivartalon, että keskivartaloa pitää vahvistaa, että veto kulkee.

Viimeksi muokattu:
Itse olen huomannut, että parhaiten maastaveto kehittyy vetämällä (ylläri ylläri). :) Tähänkin on toki variaatioita. Voi vetää "puolikkaita" tai seistä korokkeella itse, jolloin vetomatka pitenee. Kaikki nämä auttavat maven eri osa-alueisiin... Kulmasoutu tangolla toimii myös apuliikkeenä.

Seuraavaksi kannattaa vastata sellaisen henkilön, kuka oikeasti vetää hyvin maasta. :)

Eli tarkoitan siis, ettei maastaveto paljoa apuliikkeitä tarvitse. Maven jälkeen voi lähteä kotiin. :) Näin siis mulla, mutta kuten sanoin, mä olenkin heikko.

Viimeksi muokattu:
tässä siis pikkuhiljaa fiksailen syyskuun alussa alkavaa ohjelmaa - joka olisi siis seuraavanlainen 4 jakoinen;

ma pystypunnerrus + pari apuliikettä
ti

siis uutelleen...

ma pystypunnerrus + pari apuliikettä
ti maastaveto + pari apuliikettä
ke

no hemmetti...
ke lepoo
to penkki + pari apuliikettä
pe kyykky + pari apuliikettä

Tee ihan perus systeemiä:

1: Penkki, penkin apuliike, yläselkää, vipareita olkapäille
2: Kyykky, vedon apuliike, keskivartalo
3: Kapeapenkki, penkin apuliike, yläselkää, vipareita olkapäille
4: Veto, kyykyn apuliike, keskivartalo

Sille vedolle apuliikkeitä:

- Vedot eri kor

Riippuu edelleen siitä missä se vedon heikkous on, mutta jos vedät kapealta, niin varmaan apuliikkeeksi sopii pukkivedot eri korkeuksilta. Esim näin:

Viikko 1: Pukkiveto 5 cm polven alta 4*4*150 + keskivartalo
Viikko 2: Pukkiveto 5 cm polven alta 2*5*150, 2*4*160 + keskivartalo
Viikko 3: Pukkiveto 10 cm polven alta 6*4*145-150 + keskivartalo

Painot vaan esimerkkejä.

ookooo mut jäi mainitsematta, että en mitään ennätyksiä yritä rikkoa - vetoja olen nyt tehnyt ekana liikkeenä treenissä tyyliin 5x5 tai 3x8 treeni on ollut kokko kroppa kerralla 3 xv vkossa - ton jälkeen kyyky sitten penkki ja soutu superina ja vielä loppuun thrustereita ja jos on virtaa riittänyt niin avustettuja leukoja ja dippejä superina - nyt ihan vaihtelun vuoksi ajattelin kokeilla tuota nelijakoista yhden 3 tai 4 vkon syklin - voi tosin olla että aloitan tuon jo huomenna...

Jos ei ole selvää heikkoa kohtaa tai ei ole varma niin stoppivedot on aina erittäin hyvät vaihtoehto. Jos vedät perinteisellä tyylillä niin polven kohdalla 1-2s stoppi ja jos vedät sumolla niin heti irroituksen jälkeen. Vahvistaa niitä yleisimpiä heikkoja kohtia ja opettaa pitämään kunnon paineet keskikropassa. 2-4 on hyvä toistoalue noissa.

Mikäköhän auttais siihen parhaiten, että sais sen tangon irtoomaan maasta oikein räjähtävästi. Sillon kun vielä vihtin mavetella niin otin korokkeen päällä seisten 210kg. Maasta nostin saman. Sitten taas paino pienillä korokkeilla otin 250kg.

Mulla siis se maasta irrotus ihan helvetin hankalaa, Jos paino hievahtaa vähänkin, niin se tulee aina helposti ylös. Taas vähän maasta korkeemmalta otan huomattavasti isompia rautoja.

Myös että mites sais hyvin sisällytettyä myös mavea treeniin syssymmälle.

Ajattelin tehdä smolovin kyykkyyn ja penkkiin niin saako siihen enää ängettyä mavea mihinkään väliin, että pääsis kokeileen uudet ennätykset loppusyksystä, vai meneekö koko paska yli.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mikäköhän auttais siihen parhaiten, että sais sen tangon irtoomaan maasta oikein räjähtävästi. Sillon kun vielä vihtin mavetella niin otin korokkeen päällä seisten 210kg. Maasta nostin saman. Sitten taas paino pienillä korokkeilla otin 250kg.

Mulla siis se maasta irrotus ihan helvetin hankalaa, Jos paino hievahtaa vähänkin, niin se tulee aina helposti ylös. Taas vähän maasta korkeemmalta otan huomattavasti isompia rautoja.

Ajattelin tehdä smolovin kyykkyyn ja penkkiin niin saako siihen enää ängettyä mavea mihinkään väliin, että pääsis kokeileen uudet ennätykset loppusyksystä, vai meneekö koko paska yli.

Itsellä auttoi se kun opettelin ottamaan tangosta "löysät pois" takareisillä ennen varsinaista nostoa. Eli nostaa koivilla siihen rajoille että tanko ei enää taivu. Tällön ainakin poistuu se joustosta tuleva pieni pomppiminen mikä mulla vaikuttaa isommissa raudoissa aika dramaattisesti siihen miten hyvin noston alku onnistuu. Toki hyvä alaselän pumppi tukevoittaa liikkeen alkupäätä kans. IMO.

Vahvemmat etureidet auttaa tohon irrotukseen. Esim. etukyykyt boksille vedon lähtökorkeuteen, ja toki ihan vaan etukyykky. Tee siis vaikka se smolovi etukyykkyyn, ja ota kyykkyjen jälkeen muutama sarja nopeusvetoja eri otteita/korkeuksia vaihdellen eri treeneissä ja yksi raskaampi kyykyistä irrallinen vetotreeni vaikka joka kolmas viikko jos tuntuu että siinä pitää päästä tekemään vähän raskaitakin treenejä välissä.

teeshot: jos et halua tehdä enkkoja, miksi treenaat? jos haluat kehittää jotain nostoa ja kaipaat siihen apuja, mutta et halua kehittyä... hieman... kaksijakoista ajattelua :) tossa tuli jo hyvin omia ajatuksia muiden suusta. parhaat avut vedolle on pukkivedot eri korkeuksilta polven alta. stopit myös ok, mutta ne voi ajaa jumiin jos liiottelee.

brn2: korokeveto 3-5cm on jees, mitä oot tehny, mutta se pitää tehdä simuloiden normivetoo eli polvia alussa pikkusen enempi tangon yli, että saat etureisipainotusta. muuten se ei auta lainkaan. kaikki avut tulee tehdä täysin normivetoo simuloiden, pukit (painot ylempänä) myös. etukyykky boksille on hyvä apu kans, mikä tossa mainittiinkin. lähinnä pitäs nähä, mikä sulla oikeesti on se vedon ongelma ja miten oot tehny noi korokkeet ja pukit. niillä pystyy hyvin nopeesti kartoittaan sen ongelmakohdan ja onpahan mulla asiakkaita, jotka saa 10cm polven alta vähemmän ku maasta!

Joo no epäilen hyvin vahvasti kyllä itse, että se ongelma on juurikin siellä etureisipuolella. Kun nostan jotain, niin se tulee ylös niin, että jalat ei tee juurikaan mitään työtä mun omasta mielestä.

Otanpa ton etukyykyn treeniin normikyykyn tilalle, kun ei ole sitä juuri ikinä tehtyä.

Tommonen tuli vastaan sattumalta youtubessa, eli George Leemanin omat suositukset perinteisen vedon apuliikkeiksi. Kyykkyä boksille tossakin näyttäis olevan, loput vähän enempi bodaustyylisiä juttuja.

ei varmaan saa kannatusta täällä, mutta painonnostoliikkeet ja -vedot nostaa mavea kanssa hyvin. Teet kevyesti ja räjähtävyyteen pyrkien omana erinäisenä päivänään. Veto nousee itsellä 5-10kg per viikko, vaikka en edes sitä tavoitteellisesti treenaa, vaan kokeilen vaan aina maksimin/huippukakkosen/triplan joka viikko silloin, kun tuntuu kevyeltä. Vituttaa kyllä kun jokin liike kehittyy ns. itsestään, mutta esim. kyykky itsellä matelee kyllä vetoon verrattuna ja treeni pitää olla paljon harkitumpaa, että ees jotenkin kehittyy.

ei varmaan saa kannatusta täällä, mutta painonnostoliikkeet ja -vedot nostaa mavea kanssa hyvin. Teet kevyesti ja räjähtävyyteen pyrkien omana erinäisenä päivänään. Veto nousee itsellä 5-10kg per viikko, vaikka en edes sitä tavoitteellisesti treenaa, vaan kokeilen vaan aina maksimin/huippukakkosen/triplan joka viikko silloin, kun tuntuu kevyeltä. Vituttaa kyllä kun jokin liike kehittyy ns. itsestään, mutta esim. kyykky itsellä matelee kyllä vetoon verrattuna ja treeni pitää olla paljon harkitumpaa, että ees jotenkin kehittyy.

Vähän kannattaa nyt kuitenkin suhteuttaa noi jutut sun maven tulostasoon. Jos sulla nyt on jossain 150+ se veto niin sen on vaan enempi sitä, että olet ylipäätään alkanut tekemään sitä.

Vähän kannattaa nyt kuitenkin suhteuttaa noi jutut sun maven tulostasoon. Jos sulla nyt on jossain 150+ se veto niin sen on vaan enempi sitä, että olet ylipäätään alkanut tekemään sitä.
joo tuli vähän innostuttua, pitää katella miten kehitys jatkuu, toivottavasti pääsis kahteen markkaan suht kivutta heh

Back
Ylös Bottom