Mikäs teidän maastavetotulos on ilman siteitä ja ristiotetta eli perusotteella tangosta vian kämmenet itseä päin?
Itse nyt sain tänään 155kg.
Itse nyt sain tänään 155kg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ohhoh. Tässä nyt olen yrittänyt vähän aikaa ekaa kertaa elämässä parantaa otevoimaa ihan erikseenolevillakin treeneillä niin saa nähdä kuinka pitkälle itse tuota mavea saa tuolla myötäotteella parannettua vielä mutta tuskimpa tuonne asti enää tässä iässä etenkäänMä oon vetänyt myötäotteella 200 kiloa ja varoja olisi ollut vielä hieman korottaakin mutta ei tullut kokeiltua.

Joo! Ihan mukavaahan se otevoimailukin on. Täytyy vain aina katsoa palautumisresursseja ja peilata niihin omiin tavoitteisiin. Mulla kehittyi otevoima mukavasti ihan ristiotteella tehdyssä maastavedossa. Tuohon 200 kilon myötäotevedon aikaan oli ristiotteella vetokunto 280-300 kilon alueella. Otevoimaa kehittääkseni tapasin joskus ottaa maastavedossa viimeisellä toistolla pidon siellä yläasennossa.Ohhoh. Tässä nyt olen yrittänyt vähän aikaa ekaa kertaa elämässä parantaa otevoimaa ihan erikseenolevillakin treeneillä niin saa nähdä kuinka pitkälle itse tuota mavea saa tuolla myötäotteella parannettua vielä mutta tuskimpa tuonne asti enää tässä iässä etenkään![]()
Sormilukko on kyllä kunnon cheat code kun sen oppii kunnolla. Ei tarvi puristaa juuri ollenkaan.
Mä ainakin oletin että on itsestään selvää puhua normaalista myötäotevedosta ILMAN sormilukkoa. Sormilukkohan on sama kuin vetoremmit.Myötäotevedolle pitänee tässä laittaa kriteeriksi "ilman sormilukkoa". 400kg on tullut nähtyä myötäotteella sormilukon kanssa. Se on ihan eri laji ja monet voimanostajista on siirtyneet ristiotteesta sormilukolliseen myötäotteeseen. Ei tuu niin kovaa painetta hauikselle.
Se on osaltaan tekniikkajuttu + pitää myös sietää kipuakin. Tankoa ei saa asettaa liian syvälle otteeseen, vaan just siihen viimeisen nivelen/peukalon kärjen varaan. Oikein tehtynä kipu ei ole mikään aivan järkyttävä, siihen tottuu nopeasti. Väärin tehtynä kipu on sietämätön ja menee peukalot rikki. Mä sain kerran väärin tehdyllä sormilukolla peukalostani hermot poikki, oli vuoden verran peukku aivan tunnottomana.Koitin joskus opetella ja sattui niin saatanasti. Pystyykö sitä kipuakin cheattaamaan vai onko aina läsnä. Engelbrecht vetää vittu 500 kg lukolla maasta irti. En pysty kuvittelemaankaan peukalon painetta.
Ensin yritin opetella vaan sietämään, mutta jossain vaiheessa tajusin laittaa peukalon vähän erilailla eikä sit oo enää tuntunut mitään. Teipata kannattaa myös, muuten on nahat kovilla peukalossa.Koitin joskus opetella ja sattui niin saatanasti. Pystyykö sitä kipuakin cheattaamaan vai onko aina läsnä. Engelbrecht vetää vittu 500 kg lukolla maasta irti. En pysty kuvittelemaankaan peukalon painetta.
Se on osaltaan tekniikkajuttu + pitää myös sietää kipuakin. Tankoa ei saa asettaa liian syvälle otteeseen, vaan just siihen viimeisen nivelen/peukalon kärjen varaan. Oikein tehtynä kipu ei ole mikään aivan järkyttävä, siihen tottuu nopeasti. Väärin tehtynä kipu on sietämätön ja menee peukalot rikki. Mä sain kerran väärin tehdyllä sormilukolla peukalostani hermot poikki, oli vuoden verran peukku aivan tunnottomana.
Pitääkin alkaa tuo viimeinen toisto tosiaan tekemään pidolla myös jos vain suinkaan pystyy.Otevoimaa kehittääkseni tapasin joskus ottaa maastavedossa viimeisellä toistolla pidon siellä yläasennossa.
Joo toki tarkoiti nilman lukkoja. En ole edes koskaan kokeillut tuota vaikka kai sekin olisi hyvä tietää että miten tehdä.Myötäotevedolle pitänee tässä laittaa kriteeriksi "ilman sormilukkoa". 400kg on tullut nähtyä myötäotteella sormilukon kanssa. Se on ihan eri laji ja monet voimanostajista on siirtyneet ristiotteesta sormilukolliseen myötäotteeseen. Ei tuu niin kovaa painetta hauikselle.
Ei kai kukaan tee ristiotteella aina ja ainoastaan samoin päin?On myös etuja olla käyttämättä ritstiotetta
"Ristiotteen (mixed grip) käyttäminen maastavedossa voi lisätä loukkaantumisriskiä verrattuna normaaliin myötäotteeseen (overhand grip). Tämä johtuu seuraavista syistä:
- Epätasainen kuormitus: Ristiote voi aiheuttaa epätasaisen kuormituksen kehon lihaksille ja nivelille, erityisesti selälle ja hartioille. Tämä voi johtaa lihasepätasapainoon pitkällä aikavälillä.
- Bicepsin repeämisriski: Alapuolella oleva käsi (supinoitu ote) on alttiimpi bicepsin repeämiselle, erityisesti raskailla painoilla.
- Selän kiertymisriski: Ristiote voi aiheuttaa selän kiertymistä, mikä lisää loukkaantumisriskiä, erityisesti alaselän alueella."
Ei kai kukaan tee ristiotteella aina ja ainoastaan samoin päin?
EI ILMAN MANKKUA!Joskus yritin opetella tuota sormilukkoa, mutta aina se tuntui sekin lipeävän ilman magnesium jos yli kolmen sarjoja yritti.