Maastavetoon ohjelma!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mokoma
  • Aloitettu Aloitettu
Palstalla on paljon hyviä ohjelmia mutta minkä niistä ottais käyttöön? Ehdottakaa jotain näist ohjelmist... ...siis maveen. Olis kiva kuulla varsinkin hyviä kokemuksia jostain tietystä ohjelmasta mikä on purru hyvin maveen.

En ole pakkiksen ohjelmia vielä tiirannut, mutta tämä toimii itsellä(peruskuntokausi):
veto kerran/vk ja joka toinen vk prosentit 52-70%X8 ja joka toinen vk 72-90% x 5..sarjoja mulla tulee kuusi, koska teen samat sarjat niin välistä, kuin kapealtakin.
Toisinaan otan kevyen vk:n ja teen pelkästään työnnönvetoja+tempausotevetoa
Lisäksi yläselän liikkeitä...vatsaa, kylkiä yms....
Piikkaus sitten erikseen...

itelläni on toiminut sellainen vedän 5,3 ja yhden toiston pätkinä per treenikerta

Sakken ABC-maastaveto- ohjelma sopii ku nenä päähän jos haluat selälle töitä. Kerran oon vetäny tuon ohjelman läpi ja tulos nousi 10 viikossa 10 kiloo. Joten tyytyväinen olin.

Kuitenki suosittelisin ottaa vielä pienen piikkauksen tuon 10 viikon perään. Ohjelmassa ei käydä ku 85%:ssa maksimikaudella. JTO:kin taisi tuota suositella, ellen väärin muista.

Ludvig sanoi:
Sakken ABC-maastaveto- ohjelma sopii ku nenä päähän jos haluat selälle töitä. Kerran oon vetäny tuon ohjelman läpi ja tulos nousi 10 viikossa 10 kiloo. Joten tyytyväinen olin.

Kuitenki suosittelisin ottaa vielä pienen piikkauksen tuon 10 viikon perään. Ohjelmassa ei käydä ku 85%:ssa maksimikaudella. JTO:kin taisi tuota suositella, ellen väärin muista.

Mun kokemus taas on se että toi vetää paikat jumiin ja tulos laskee(melko henkilökohtaista veikkaan), mutta mulle on 2x noin käynyt

veijari sanoi:
Mun kokemus taas on se että toi vetää paikat jumiin ja tulos laskee(melko henkilökohtaista veikkaan), mutta mulle on 2x noin käynyt

Missä vaiheessa ohjelmaa rupes tökkiin?

Oisko kellään mitään ohjelmaehdotusta maastavetoon kerran (tai kerran kahdessa) viikossa vedettäessä? Vaatimukset olisivat, että kovat sarjat tehdään aina ykkösinä.
Vetomaksimi tällä hetkellä 270kg, johon olen päässyt satunnaisella ykkösten tekemisellä selkäpäivänä ensimmäisenä liikkeenä. Treenaan siis body-tyylisesti.

j2p sanoi:
itelläni on toiminut sellainen vedän 5,3 ja yhden toiston pätkinä per treenikerta
Valaisekko vähän tarkemmin ku en oikeen tajuu :nolo:

Ludvig sanoi:
Missä vaiheessa ohjelmaa rupes tökkiin?

Siinä "maksimikaudella"... Elikkäs peruskaudella jo siinä 5vko:n aikana rupes raudat tuntumaan kevyiltä, mutta sitten maksimikaudella kun hilataan niitä 6x4 ja 3x2 vuoron perään ni rupes tuntuu siltä et ei nouse kakkoset sitten millään... toisella kerralla pääsin toiseen kakkostreeniin toisella lopetin suosiolla jo ekan jälkeen.

EDIT: Huom! Ne kakkosethan on 85% maksimista eli melko tukkeessa oltiin koska olen muilla ohjelmilla vetänyt parhaimmillaan 5x~90% :D

Kovimpia reenejä mulle oli nuo päivät maksimikaudella millon otettiin 3x4x75 ja 6x4x80. Pari viimistä nelosta alko tuntuu tiukahkolta. Ennen tuota ohjelmaa maastaveto oli kuulunu säännöllisesti joka viikkoon.

-----------------------------------------------------------
1a 6*4*75
1b veto 5*3*75
1c 4*5*80

2a 4*6*70
2b 8*2*75
2c 6*5*80

3a 6*4*75
3b veto 4*3*80
3c 8*5*80

4a 4*6*70
4b 8*2*75
4c 3*6*60

5a 6*4*80
5b veto 2*3*75, 2*2*85
5c 4*5*85

6a 4*6*75
6b 8*2*80
6c 6*5*85

7a 6*4*80
7b veto 2*3*75, 3*2*80
7c 8*5*85

8a 4*6*75
8b 8*2*80
8c 3*6*60

tollasilla irtoo aika mukavasti. kyykyn piikkaus ton jälkeen 4-5 vkossa ja sen jälkeen vedolle oma piikkaus perään.
---------------------------------------------------------------
Alan sit hinkkaan tota jto:n tekemää ohjelmaa. Kyselen siis ennen sitä vähän tyhmiä.
Ei kai haittaa jos lisään täysin kevyet viikot tohon puoleen väliin ja ennen piikkausta ja jos teen ton b reenin maastaveto/etukyykky?

Ja sit ku noi piikataan eri aikaan niin montako kyykkyä/vetoo per viikko?

tossa mun 3krt/vko-ohjelmassa ne vkot 4 ja 8 on periaatteessa kevyitä. ei tee haittaa, jos lisäät niiden jälkeen yhdet kevyet vielä. pidä vaikka alle 70% sillon kaikki raudat.

alota piikkaus maltillisesti esim. kakkosilla. kova:kevyt-rytmitys 2:1 maksimikaudella. piikkauksessa suosittelin selkeetä kyykkypainotusta. veto vaan nopeusperiaatteella. se kyllä tulee kyykyn mukana. toinen vaihtoehto on tehdä vuoroviikoin kova kyykky ja veto. esim.

1. kyykky: tekninen 2max, vyö
2. veto: tekninen 2max, vyö
3. kevyt: raudat alle 70%
4. kyykky: 2max, vyö, siteet
5. veto: 2max, vyö
6. kevyt: raudat alle 70%
7. kyykky: 1max, vyö, siteet, (trikoo)
8. veto: 1max, vyö (trikoo)
9. kevyt: raudat alle 70%
10. kyykky: 1max, vyö, siteet (trikoo)
11. veto: 1max, vyö, (trikoo)
...

eli piikkaus voi kestää käytännössä niin kauan, kuin tulokset nousee. vedon kakkoset voi tehdä myös 5-10cm polven alta, jos tanko tuppaa pysähtymään polviin.

Eli periaatteessa riittäs kun ottaa muut liikkeet tosi kevyesti viikoilla 4 ja 8? Jos siis alkasin tekeen tota sun esittämää piikkausta niin kannattaako esim. mave viikolla ottaa kevyttä kyykkyä vai jättää kokonaan pois? Apuliikkeet kevyesti?

kevyillä voi avut tehdä ihan jumppana vaan. vatsaa nyt voi treenata kovaa aina. koska tossa tehdään kinttuja 3krt/vko, en suosittelis mitään erityisiä apuliikkeitä enää. joku julle/sjmv toki toimii.

piikkauksessa avut mukana, mutta enempi terävinä ja huoltavina. toki veto-viikolla voi kyykätä, mutta pitää sen vaikka ennen vetopäivää jumppana vaan ja sen jälkeen sit terävänä ja ikäänkuin seuraavan viikon kyykkyyn valmistavana.
esim.
ma: kyykky 3*2*60%
ke: veto 2max 10cm pukit
la: kyykky 2*3*65, 3*2*75%

oikeestaan enempi suosittelisin, että piikatessa teet vaan kaks treeniä viikossa. toinen on herättelytreeni ja toinen maksimitesti. näin varsinkin ykkösiin siirryttäessä.
ma: kyykky 3*2*60%
to: kyykky 1max
ma: veto 3*2*50-60%
to: veto 1max
jne...

joskus on pelko, että perusvoimatasot laskee (liikaa) noin pitkän piikkauksen aikana. sen ehkäisemiseksi voit tehdä pari perussarjaa maksimien jälkeen. esim. 1-3*4-6*75-85%.

on kuitenkin ihan normaalia, ettei perusvoima pysy maksimia treenatessa yllä kovin hyvin. se perustuu eri ominaisuuksien treenaamiseen. mitään haittaa maksimiin noista perussarjoista ei ole. ennen kevyttä viikkoa ne voi olla aika tiukkojakin. jätä se yks toisto niissä kuitenkin varastoon. ykköset pääasia.

Jullea juuri ajattelinkin ;)
Alan maanantaina tekeen tota peruskautta ja sit tota piikkausta perään tollei kaks kertaa viikossa reeni. Tavotteena kyykkyyn 20kg ja vetoon 20kg. Kovat on tavotteet mut kovat on reenitkin :D
Kiitoksia kovasti jto:lle :kippis1:

mokoma sanoi:
Jullea juuri ajattelinkin ;)
Alan maanantaina tekeen tota peruskautta ja sit tota piikkausta perään tollei kaks kertaa viikossa reeni. Tavotteena kyykkyyn 20kg ja vetoon 20kg. Kovat on tavotteet mut kovat on reenitkin :D
Kiitoksia kovasti jto:lle :kippis1:

Kerrohan jos onnistuu yli 20kg molempiin lajeihin... Nimittäin sitten voisin itsekin kokeilla tota versiota tosta ohjelmasta.

veijari sanoi:
Kerrohan jos onnistuu yli 20kg molempiin lajeihin... Nimittäin sitten voisin itsekin kokeilla tota versiota tosta ohjelmasta.
Varppina laitan tuloksia että miten ohjelma potkii! :thumbs:

Edit: toki siihen menee noin kakskyt viikkoo ku ohjelma on läpiviety.

mokoma sanoi:
Varppina laitan tuloksia että miten ohjelma potkii! :thumbs:

Edit: toki siihen menee noin kakskyt viikkoo ku ohjelma on läpiviety.

Niin piikkauksen kanssa... en ajatellut sitä, mut ainakin mulle toi on kyykkyyn tuonu 20kg per kierto ilman piikkausta(nopeus/mave päivänä tosin otin aina submaksia/enkka sarjoja ja jätin kevyet viikot pois :whip: ) Nimittäin jos tuo tuo vetoon yli 10kg samalla kun kyykkyyn 20+ niin tuo on mun ohjelma siitä eteenpäin.

Tarkotus repiä enkkoja vasta piikkaus vaihessa. Kuulemma tuo kyykky tuo myös mavee ylös. mulla aika varmastikkin näin käy kun oon niin huono kyykkääjä.

mokoma sanoi:
Tarkotus repiä enkkoja vasta piikkaus vaihessa. Kuulemma tuo kyykky tuo myös mavee ylös. mulla aika varmastikkin näin käy kun oon niin huono kyykkääjä.

Joo eiköhän kun tosiaan en ite tehny piikkauksia mut veto tuli silti about kympin ylöspäin /kierros tota ohjelmaa joten eiköhän molemmat nouse hyvin noin "pitkällä" versiolla. Onnea treeneihin!

Back
Ylös Bottom