Maastaveto.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommih
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuinkas pitkiä sarjoja mun kannattais maastavedossa vetää, kun en olen ikinä ennen tehnyt sitä?

Minkäs laisella otteella tyypit vetelee?

Originally posted by tommih
Kuinkas pitkiä sarjoja mun kannattais maastavedossa vetää, kun en olen ikinä ennen tehnyt sitä?

Minkäs laisella otteella tyypit vetelee?

Siinä voi mennä aika alaskin toistoissa.
Mä tein 5-8 välillä. Aina myötäotteella ja isoissa painoissa (huom. vasta ihan siellä suurimmissa tai ylipäätään kun puristusvoima alkaa loppua ennen selän voimia) sitten remmit apuun==>hyvin tarpeellista jos selkää haluat maksimaalisesti rasittaa ja ylipäänsäkin kehonrakennuksellisesta näkökulmasta.

Jos voimamieheksi haluat, jätä remmit pois ja vedä vuoro-otteella toinen käsi myötä-, toinen vastaotteella. Sitä kannattanee vaihdella silloin tällöin.

Re: Re: Maastaveto.

Originally posted by S225T
toinen käsi myötä-, toinen vastaotteella. Sitä kannattanee vaihdella silloin tällöin.

Kannattaa vaihdella tosiaan, selkäni on siitä elävä esimerkki. Eikä missään nimessä joka viikkoa vetoa, jos teet sarjat loppuun, tukkii paikat tosi hyvin. Enkä ottais yli kahdeksaa toistoa, kuin lämmittelyssä.

Tohon munkin täytyy kommentoida eli 6-8 toistoo maksimi. Itellä meni selkä viime tammikuussa eikä vieläkään 100% kunnossa. Hitto lääkäri pyöritteli silmiä ja sano, että ooppa treenaamatta vähän aikaa.

Joo, aika lyhyitä sarjoja kannattaa vetää. Itse olen vetänyt 5 toistoa. Pitkissä sarjoissa alkaa lopussa hyytymään ja tekniikka alkaa helposti hajoamaan. Ja maastavedossa toi tekniikan hajoaminen voi olla aikas vaarallista.
Itse kun en remmejä käytä, niin on pakko käyttää vuoro-otetta tai ei pysy muuten tanko näpeissä.

Oli ihan pakko kommentoida tätä keskustelua.

Itse tein viime torstaina maastavetoa (vuoroviikoin kulmasoutu ja maastaveto). Yleensä teen maksimissaan 5:n sarjoja ja ekaksi sarjaksi teinkin sellaisen. Kakkosessa tein seiskan. Normaalisti en tee kuin kaksi kovaa sarjaa mutta nyt päätin tehdä kolmannen.

Kun sarja lähti liikkeelle huomasin että ote tangosta oli vähän huono ja asento alkoi hajota mutta tein silti väkisin vitosen.

Sarjan jälkeen kului viitisen minuuttia ja alaselkä jumittui ihan totaalisesti. Sitten tuli aika ikävä kipu ja seuraavat päivät istuskelinkin kotona jääpussi ristiselässä

Onneksi vaiva parani maanantaihin mennessä mutta taisin silti oppia jotain...

Jees, itse en kyllä tekis kun 8 toistoa maksimissaan! Tekniikkaa hioessa painot vähän pienemmiksi ja sitten kun homma luonnistuu niin malmia tankoon. Ja kaksi kovaa sarjaa riittää munkin mielestä, tuo kolmas menee mulla enemmän perskannikka treeniksi..;)

Samaa m ieltä myös, ettei yli 8 toiston kannata mennä kuin lämmittelyssä. Mielestäni kannattaa myös vetää edestä eli jalat kapealla ja joka kerta laskee tangon lattialle saakka ettei toistojen välillä pompauttele lattiasta. 'Paketti' pysyy paremmin kasassa ja selkään tulee voimaa kun tangon irroittaa joka toistolla lattiasta.

Itse olen sitä mieltä, että yli 6:n toistoja ei kovissa vedoissa tarvitse ottaa. Vuoroviikoin vaikkapa veto ja kulmasoutu on toiminut mulla hyvin. Vedän vuoro otteella ja remmit olen jättänyt kokonaan pois.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitenkäs kun nyt tuota "lätkämaila"-otetta käytätte niin onko jalat samalla tapaa kuin ns. normaali maastavedossa vai teettekö sitten sumo-maastavetoa ?:confused:

Originally posted by Ripe
Mitenkäs kun nyt tuota "lätkämaila"-otetta käytätte niin onko jalat samalla tapaa kuin ns. normaali maastavedossa vai teettekö sitten sumo-maastavetoa ?:confused:

Itse vaihtelen normaalin ja sumon välillä n. 3kk:n jaksoissa. Käsien oteleveys pysyy kummassakin suurinpiirtein samana. Sumo tyyli säästää kivasti alaselkää. Kun vedän sumolla, niin silloin kyykkään perkeleen kovaa :kippis1:

Otin eilen ensimmäisen kerran 3x20 pukeilta,jotka tuovat tangon n.5.cm korkeammalle mitä maasta asti...On tämä WSB-treeni kivaa.Kokeilkaa,joskus huviksenne alkaa nimittäin olemaan melkoista tuskaa tuossa 13-14 toiston jälkeen.Meinasi eilen tulla ensimmäisen kerran okse,vaikka omasta mielestäni olen jo 6 vuotta kovaa ottanut.Kyllä mä sen kestän kun mä tiedän kuinka hyvää se mulle tekee.:kippis1:

Edittiä: Niin ja kun otan ihan oikeaa maastavetoa niin toistoja on sarjoissa korkeintaan 1-6.

Mun tyyli on ihan se kapee ja myötäote, käsittääkseni ottaa tasaisemmin selkään. Remmejä vaan on pakko käyttää, muuten ei pysy raudat käsissä. Ei mitään valittamista, hyvin on menny. Vois sumotyyliä taas joskus kokeilla.. Ainiin, ja sarjapituus on sitä 4-6.

Mä vedän lämmittelyt ehkä 10 toiston pintaa.
Kovat sarjat 1-6 toistoa, ilman remmejä.
Liike on melko raskas, niin välissä pitää palautua.
Jäi mieleen joskus joku vanhempi voimannaostaja veteli romuja veikkaisin 15 minuutin palautuksilla.
Rautaa oli tangossa sen verran paljon, etten viittinyt laskea.

Sumo-tyylillä nyt otetaan, sillä alaselkä tykkäsi paskaa ku viimeksi vedin perinteisellä tyylillä (keväällä). Vedän kuitenki aika lailla selällä, en koukista hirveästi jalkoja. Romuakin saa olla enemmän kuin perinteisessä.

Toistot välillä 3-6 ja kolmoset sitten täysillä (ja kaikki muutkin :D). Myötäotteella remmien kanssa.

Mites, pitääkö tossa sumo nostossa huomioida jotain erityistä lonkkien osalta? tuli vain mieleeni, että rasittaneekohan tuo lonkkia miten paljon? Tota vois tosiaankin kyllä kokeilla, tekniikka pitäs saada vain kuntoon..(eli nyt voimakaudella turha haave) :)

Back
Ylös Bottom