Maastaveto??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ozma1
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
KäveleväRuumis sanoi:
Eikö teidän salilla ole peilejä? Käännyt vaikka niin, että näet itsesi peilistä. Silloin on todella helppo kertoa, meneekö liike oikein vai ei.

Tuossa on vaan se vika, että vaikka tekniikan saa kevyillä painoilla kuntoon, niin raskailla painoilla ei pysty vilkuilemaan peiliin eikä tekniikka välttämättä pysy kasassa.

Force sanoi:
Tuossa on vaan se vika, että vaikka tekniikan saa kevyillä painoilla kuntoon, niin raskailla painoilla ei pysty vilkuilemaan peiliin eikä tekniikka välttämättä pysy kasassa.

Ainakin minä tein heti alusta alkaen liikkeet peilistä seuraten. Siihen täytyy vain totutella, niin pysyy tekniikka hyvänä, vaikka olisikin isot painot.

CiioN sanoi:
Ainakin minä tein heti alusta alkaen liikkeet peilistä seuraten. Siihen täytyy vain totutella, niin pysyy tekniikka hyvänä, vaikka olisikin isot painot.

Ei sitä kyllä sivuille vilkuile Mr.Muskelikaan kovan maastanoston aikana. Edessä olevasta peilistä taas ei näe kunnolla tekniikkaa.

Maastavetäsin jos olisin ne kriittiset 5cm pidempi ;) Nytten siinä 168-170 pitkä ja 175 olisin jo täysin tyytyväinen. Isä ja äiti molemmat keskivertoa pidempiä. Jos olisin ollut jo aloitellessa 175 paikkeilla pitkä niin kyllä olisin maastavedon mukaan ottanut, nyt pitää kikkailla vuosi niin nykyistä kasvuvauhtia pitäis tarpeelliset sentit olla plakkarissa (äiti 174 pitkä niin pakko se on sitä pidempi olla ;) )

kannattaa säästää selkää nuorena!!! mulla hajos viime syksynä ja nytten oon just saamassa kuntoon (tosin ei hajonnu mavesta). selkä on aika inhottava saada kuntoon jos sen hajottaa. Nyt oon kohta 5 kk käyny fysioterapeutilla. enkä saa vieläkään tehä prässiä enkä kyykkyä mavesta puhumattakaan. VAROKAA SELKÄÄNNE! (varoittava esimerkki) ;)

Monta toistoa olis hyvä tohon maveen, ku oon joskus täältä pakkikselta lukenu että ei kovin pitkiä sarjoja ettei jokku tulilihakset "väsy" eikä sitäkautta tuu loukkaantumisia.

Willie sanoi:
Jos pituuskasvussa ei ole suurempaa häikkää niin antaa mennä. Tekniikkaan kannattaa tietenkin aluksi keskittyä, se taas tarkoittaa samalla myös niiden pienempien painojen käyttämistä.

Tämä nyt on yleishyvä ohje ihan kaikille aloittelijoille ja ihan kaikissa liikkeissä. Paskalle tekniikalla saa ittensä rikki ihan minkä ikäsenä tahansa. Ja jos pituuskasvu kesken niin tekniikkaan pitää panostaa vielä enemmän ja pidempään, kyllä ne painot sieltä nousee kun tekniikan oppii!

Force sanoi:
Ei sitä kyllä sivuille vilkuile Mr.Muskelikaan kovan maastanoston aikana. Edessä olevasta peilistä taas ei näe kunnolla tekniikkaa.

Kai tämä on sitten henkilökohtaista, jos ei pysty katsomaan sivulle peiliin, minä ainakin pystyn.

Rockster sanoi:
Miksei voi pyytää jotain kaveria kattoon ,että liike on puhdas ja pyytää sitte huikkaamaan jos menee perseelleen.

Jos ei ole kavereita, salilla ei ole muita, ei huvita pyytää ketään tai on liian ujo. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
abine sanoi:
Monta toistoa olis hyvä tohon maveen, ku oon joskus täältä pakkikselta lukenu että ei kovin pitkiä sarjoja ettei jokku tulilihakset "väsy" eikä sitäkautta tuu loukkaantumisia.

6-10 toistoa olis aika hyvä. Kovin pitkiä sarjoja ei kannata tehdä, ettei tyyli hajoaisi kovin pahasti ja siitä johtuvia loukkaantumisia voisi vältää.
Näin minä olen asian ymmärtänyt.

CiioN sanoi:
Kai tämä on sitten henkilökohtaista, jos ei pysty katsomaan sivulle peiliin, minä ainakin pystyn.

Se ei ole henkilökohtaista. Silloin kun tangossa on maksimaaliset tai lähes maksimaaliset painot, niin sivulla olevasta peilistä ei pysty katsomaan onko tekniikka kasassa.

Force sanoi:
Se ei ole henkilökohtaista. Silloin kun tangossa on maksimaaliset tai lähes maksimaaliset painot, niin sivulla olevasta peilistä ei pysty katsomaan onko tekniikka kasassa.

Pistäs joku pätevä todiste tähän, millä voit todistaa, ettei max., tai lähes max. painoilla voi katsoa sivulle päin, ilman että tekniikka hajoaa.

Niin ja pakkohan sen on olla henkilökohtaista, jos minä pystyn maksimipainoilla katsomaan sivulle päin sarjan aikana ja sinä et.

Ps. Ei herneitä ;)

CiioN sanoi:
Pistäs joku pätevä todiste tähän, millä voit todistaa, ettei max., tai lähes max. painoilla voi katsoa sivulle päin, ilman että tekniikka hajoaa.

Niin ja pakkohan sen on olla henkilökohtaista, jos minä pystyn maksimipainoilla katsomaan sivulle päin sarjan aikana ja sinä et.

Ps. Ei herneitä ;)

Jos joku sellaiseen temppuun pystyy, niin ei sitä silti voi kenellekkään suositella edes kokeiltavaksi. Tekniikka hoidetaan kuntoon muulla keinolla kuin peilistä katsomalla noston aikana. Se sivulle katsominen itseasiassa pilaa sen tekniikan. Siinä myöskin keskittyminen on jossain muualla kuin maksimaalisessa ponnistuksessa ja näin katsomalla suoraan ja keskittymällä pelkästään nostoon saisi enemmän rautaa ylös.

Ei missään tapauksessa käännellä päätä. Selkäranka kiertyy ja silloin se ei kestä kuormaa niin kuin normaaliasennossa.
Vedossa tarvitaan selkälihaksia perseestä niskaan asti (jos ei muuten, niin staattisesti) ja pään kääntely haittaa yläosan lihasten käyttöä.

Vaikuttaako pituuskasvuun paljon kun olen ajatellut tehdä 10 toistoja mavessa? Jos tekniikka on puhdas niin voiko se paljoa haitata niin ja ikää on 16v ja pituutta on 174cm ja pitäisi päässä sinne 180cm paremalla puolelle?

Ohhoh päälle 4 vuoden jälkee joku nosti :D
Ala tekee sitä mavea, varo särkemästä paikkoi, eli opettelet sen tekniikan vain ekaksi.

Ite kun alotin ton salilla käymisen siinä 13-vuotiaana olin sellanen 175cm tappi. Alusta asti oli kyykyt ja mavet mukana. Nykyisin pituutta löytyy se 185cm, mikä sekin melkein 10 cm kasvuennusteesta yli

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom