Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pistetääs hauska keskustelu tulille. Kuinka maastavetoa tulisi treenata kokonaisessa voimannostojaossa? Tuntuu, että päivän kunto on vedossa niin julmetun ailahtelevainen, että toisen päivän vitonen on toisen päivän ykkönen välillä riippumatta muiden treenien rasituksesta. Väittäisin, että päästä ei jää kiinni
Olen tullut ehkä siihen lopputulokseen, että liian isoilla prosenteilla tulee tehtyä veto liian usein. Pääsin ekaa kertaa 300 sillä, että olin tekemättä veto 9kk ja vedin 5 viikkoa jotai helppoja kaseja ja jyrkällä nousulla pamahti heti 300. Nyt kohta vedon tiuhaan tehtynä ja kymmenen kiloa korkeammalla painolla 320 lipes ihan ylhäällä sormilukosta. Käytännössä kehitys nolla vedossa tänä aikana jos ottaa oman painon huomioon.Veteletkö miten tiukkoja sarjoja ja onko treenikohtainen volyymi millainen? Itellä oli tuommoista ailahtelua silloin kun treenasin liian kovaa. Ei vaan kerkiä palautua. Pitää muistaa että veto on kuitenkin se koviten koko kehoa kuormittava vn liike.
Sitä juuri tässä kysymyksessä hainkin, että saisi vähän erilaisia näkemyksiä vedon harjotteluun kovan kyykkäämisen rinnalle.Vedon ohjelmoinnissa mulla on varmaan eniten vaihtelua asiakkaiden kanssa sekä määrissä että tehoissa. En kyllä missään nimessä lähtis sille linjalle, että olis yks tai kaks tai kaheksan ainoaa tapaa treenata vetoa(kaan)
Olen tullut ehkä siihen lopputulokseen, että liian isoilla prosenteilla tulee tehtyä veto liian usein. Pääsin ekaa kertaa 300 sillä, että olin tekemättä veto 9kk ja vedin 5 viikkoa jotai helppoja kaseja ja jyrkällä nousulla pamahti heti 300. Nyt kohta vedon tiuhaan tehtynä ja kymmenen kiloa korkeammalla painolla 320 lipes ihan ylhäällä sormilukosta. Käytännössä kehitys nolla vedossa tänä aikana jos ottaa oman painon huomioon.
Sitä juuri tässä kysymyksessä hainkin, että saisi vähän erilaisia näkemyksiä vedon harjotteluun kovan kyykkäämisen rinnalle.
Yksilöllistä tuokin, itsellä päinvastaisesti ja pallit lytyssä voi vedellä paljon tiheempää kovaakin.Oikeasta maastavedosta palautuminen tuntuu olevan paljon kovempi homma kuin sumosta, josta itsellä lähinnä kokemuksia. Sumossa ei ole ollut paljoakaan ongelmaa edes 3 - 4 kertaa viikossa vetäessä.
Onhan vetoon nyt hitosti varioitavaa.Yksi pointti vedon treenaamisessa verrattuna penkkiin ja kyykkyyn on nuo jokseenkin rajallisemmat variaatiot.
Olikohan kummaltakaan mietittynä ihan viimeisen päälle toisto taktikointi tuossa 1 min 15sek aika rajassa? Nythän kumpikin veti suoraan failureen 4 toistoa ekan 20 sek aikana, lepäsivät eivätkä saaneet enää yhtään enempää. Veikkaan että olisi voinut kummallekin 1-2 toistoa enemmän jos olisi vetänyt 1-2 toiston sarjoissa tasaisemmin aikarajan puitteissa.
Itse on käyttänyt sellasta kevyempää mavetreeniä pari päivää ennen kovaa treeniä. Vähän sellasena "valmistavana treeninä". Penkkitreeni se on pääasiallisesti, mutta teen alkuu mavea ns. nopeusvoima periaatteella. EHKÄ tuntuu siltä, että tohon kovaan treeniin sais paremmin vakioituna sen päivän kunnon, kun on vähän fiilistellyt pari päivää ennen.Pistetääs hauska keskustelu tulille. Kuinka maastavetoa tulisi treenata kokonaisessa voimannostojaossa? Tuntuu, että päivän kunto on vedossa niin julmetun ailahtelevainen, että toisen päivän vitonen on toisen päivän ykkönen välillä riippumatta muiden treenien rasituksesta. Väittäisin, että päästä ei jää kiinni
Hmmm. Mielenkiintosta!Itse on käyttänyt sellasta kevyempää mavetreeniä pari päivää ennen kovaa treeniä. Vähän sellasena "valmistavana treeninä". Penkkitreeni se on pääasiallisesti, mutta teen alkuu mavea ns. nopeusvoima periaatteella. EHKÄ tuntuu siltä, että tohon kovaan treeniin sais paremmin vakioituna sen päivän kunnon, kun on vähän fiilistellyt pari päivää ennen.