POWERLIFTING Maastaveto

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä nää tällaiset ME:t on? Hihnat käytössä eli maastavedosta ei ole kyse. Tää on joku uusi laji.

Suht uus. Oisko 2015 nähty ekan kerran?Voimamiesmave vai mikä vittu onkaan nimeltään.

Setuppi on;
1. 28mm mavetanko
2. Puku
3. Figure 8 remmit

Maven ME ei kiinnosta enää ketään vissiinkään. Kukaan ei edes muista paljonko se on. Voi vitun mulkut kun piti tehdä toi voimamiesmave sekottaa hommaa.
Ei kellään riitä voima edelleenkään vetää kapealla yli Bennin 460 kg raw maven.
 
Tuli mieleen ku katoin noita 500kg yrityksiä yms. että ei oikeen ynnää yhteen. Ivan Makarov vetää vaikka 400kg:lla tiukan kutosen, ni ei voi millään logiikalla maksimi olla lähellekkään 500kg mun mielestä. Eli joko A) noin isoissa painoissa ei enää päde samat luonnonlait ku normisti, tai B) esiintyy kaiken maailman kikkailua tankojen, pukujen you name it muodossa, mikä hämmentää lineaarisuutta. Joku vahva tavis vetää 200kgx6, ni syön hatullisen guanoa jos nousee edes 250kg.
 
No 6*80% on suht ok perusvoimataso ja ei kyllä mitenkään mahdoton yhtälö. Ennusteluun mieluummin toki 6*85%.
 
Tuli mieleen ku katoin noita 500kg yrityksiä yms. että ei oikeen ynnää yhteen. Ivan Makarov vetää vaikka 400kg:lla tiukan kutosen, ni ei voi millään logiikalla maksimi olla lähellekkään 500kg mun mielestä. Eli joko A) noin isoissa painoissa ei enää päde samat luonnonlait ku normisti, tai B) esiintyy kaiken maailman kikkailua tankojen, pukujen you name it muodossa, mikä hämmentää lineaarisuutta. Joku vahva tavis vetää 200kgx6, ni syön hatullisen guanoa jos nousee edes 250kg.
En oo vahva, mutta tavis kylläki. Ite vedin 260 rpe 9 ja seuraavalla viikolla 200kg x max ja jäin 15 toistoon.
Että aika hurjalta kuulostaa jos 400kg tiukalla kutosella vetäis 500kg ykkösen 😄
 
Mikähän mahtaa olla 400kg toistoennätys? Tuskin 15. Oisko kuitenkin lähempänä sitä kutosta?
Eikös Rauno Heinla vetäny jonku 6-8 ME? Uskon kuitenkin että Thori ja Eddie olis vetänyt enemmän.
Sitä on vain todella vaikeaa ajatella millaista on vetää 400 kiloa edes kerran, saati että alkais vetää toistoja
 
Tuli mieleen ku katoin noita 500kg yrityksiä yms. että ei oikeen ynnää yhteen. Ivan Makarov vetää vaikka 400kg:lla tiukan kutosen, ni ei voi millään logiikalla maksimi olla lähellekkään 500kg mun mielestä. Eli joko A) noin isoissa painoissa ei enää päde samat luonnonlait ku normisti, tai B) esiintyy kaiken maailman kikkailua tankojen, pukujen you name it muodossa, mikä hämmentää lineaarisuutta. Joku vahva tavis vetää 200kgx6, ni syön hatullisen guanoa jos nousee edes 250kg.
Itse olen ollut aina vähän kehno tekemään sarjaa ja mulla oli yhdessä vaiheessa että kun sain sen kutosen 200 kilolla niin ykkösmaksimi oli 260kg. Tosin sarjaan jäi vielä varoja mutta puhti loppui kesken koska läski ja laiska.

6x200kg (2021)

View: https://www.instagram.com/reel/CW8wW6iqF7Z/?utm_source=ig_web_copy_link&igshid=MzRlODBiNWFlZA==


260kg noin viikkoa ennen ylempaa (2021)

View: https://www.instagram.com/reel/CWvgPl9KEPg/?utm_source=ig_web_copy_link&igshid=MzRlODBiNWFlZA==



Parhaat toistopainot oon tehnyt 5x220kg ja ykkösmaksimi sama 260kg (262.5 & 265 ei ikinä noussut muutamasta yrityksestä huolimatta). Tuohon aikaan tosiaan treenasin käytännössä 3-5 työsarjaa x 2-3 toistoa ilman sen kummempaa ohjelmaa niin nuo pidemmät mavesarjat oli muutenkin hakusessa. Että kyllä minun mielestä riippuu vähän treenaajastakin että onko ne isot maksiraudat helpommat kuin sarjaraudat.

200x5 kesäkuussa 2022

View: https://www.instagram.com/reel/CfCZ5WLqUeK/?utm_source=ig_web_copy_link&igshid=MzRlODBiNWFlZA==


260kg maaliskuussa 2022

View: https://www.instagram.com/reel/CbqWqlRqfb9/?utm_source=ig_web_copy_link&igshid=MzRlODBiNWFlZA==
 
Eikös Rauno Heinla vetäny jonku 6-8 ME? Uskon kuitenkin että Thori ja Eddie olis vetänyt enemmän.
Sitä on vain todella vaikeaa ajatella millaista on vetää 400 kiloa edes kerran, saati että alkais vetää toistoja
Kutonen 400 kilolla taitaa edelleenkin olla ennätys, tosin jaettu jo useamman nostajan kesken. Heinla yksi näistä tietenkin.
 
Eikö noi ”laskurit” ole aina prosenteista?
Jos aloittelijalla 3 toistoa on 10kg niin eihän se kovin kauaa niin ole vaan huippu menee koko ajan korkeammalle.
Mitä pidempi sarja niin nostajan muut ominaisuudet vaikuttaa aina vaan enemmän.

Mave lienee vielä kaikista vaikein arvioitava. Eka toisto on suhteessa paljon vaikeampi toiseen verrattuna muihiin nostoihin.
 
No noin se menee. Tuo mainittu 15*77% alkaa olla tosi harvinaista toistokestoa vedossa jo, ellei ne oo tehty pompulla ja se maksimi normaalisti stopista. Tai sitten treenitausta saattais olla pitkillä sarjoilla isoksi osaksi tai ainakin säännöllisesti.

Tosi paljon siinä toistokestossa on vaihtelua, mitä näitä omia valmennettaviakin kattelee. Penkissä muistasin haarukan 5-15*85% esimerkiksi. Voimanostomielessä olis ihan hyväkin asia, että ykkönen olis suhteessa paljon kovempi kuin sarjat. Kertoo irtiottokyvystä.
 
Suht uus. Oisko 2015 nähty ekan kerran?Voimamiesmave vai mikä vittu onkaan nimeltään.

Setuppi on;
1. 28mm mavetanko
2. Puku
3. Figure 8 remmit

Maven ME ei kiinnosta enää ketään vissiinkään. Kukaan ei edes muista paljonko se on. Voi vitun mulkut kun piti tehdä toi voimamiesmave sekottaa hommaa.
Ei kellään riitä voima edelleenkään vetää kapealla yli Bennin 460 kg raw maven.
Tuollainen pelleily pitäisi halveksua maan rakoon, samaan tapaan kuin penkkipaidoille tehtiin takavuosina. Vaikea ymmärtää miksi juuri vahvamiehet, joiden pitäisi olla läpivahvoja äijiä, alentuu tuollaiseen. Niillä jos keillä pitäisi olla voimaa liikutella isoja rautoja aidosti raakana. Järjestettäisiin mielummin maastavetokisa, joka tehdään speedot jalassa ilman mitään tukivälineitä, ja sitten katsotaan kukaa nostaa eniten.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom