Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ehkäpä kannattaisi treenata molempia tyylejä ja katsoa kumpi sopii paremmin? Itse en saa läheskään samoja rautoja ylös leveällä-(sumo)tyylillä kuin kapealla, mutta enpä ole juurikaan treenannut leveällä.Originally posted by J0u
Onko maastavedossa kevyempi nostaa jalat leveellä vai kapeella ?
Originally posted by Force
Riippuu pitkälti rakenteesta, että kumpiko tyyli sopii paremmin. Saman rautamäärän nostaminen vaatii kuitenkin aina saman verran voimaa.
Saman rautamäärän nostaminen vaatii kuitenkin aina saman verran voimaa.
Originally posted by strong
Tyylistä riippumattako?
No shit, mutta tuon kokonaisvoiman muodostaa kaikkien nostoon osallistuvien lihasten supistumisesta muodostuvien voimien summa. Tyyli taas vaikuttaa siihen, kuinka tuo kokonaisvoima jakautuu liikkeeseen osallistuvien lihasten kesken. Lisäksi raajojen pituuksien yhdistelmien mukaan voidaan hakea ns. paras tyyli kyseiselle nostajalle.Originally posted by Force
Tyylistä riippumatta.
Meinaan, että 100 kilon nostamiseen tarvitaan 100*9,81 = 981 Newtonin voima. Tankoon pitää siis kohdistua vähintään tuon verran ylöspäin suuntautuvaa voimaa, että se nousee.
Originally posted by Hulkki
No shit, mutta tuon kokonaisvoiman muodostaa kaikkien nostoon osallistuvien lihasten supistumisesta muodostuvien voimien summa. Tyyli taas vaikuttaa siihen, kuinka tuo kokonaisvoima jakautuu liikkeeseen osallistuvien lihasten kesken. Lisäksi raajojen pituuksien yhdistelmien mukaan voidaan hakea ns. paras tyyli kyseiselle nostajalle.
Tyylistä riippumatta.
Meinaan, että 100 kilon nostamiseen tarvitaan 100*9,81 = 981 Newtonin voima. Tankoon pitää siis kohdistua vähintään tuon verran ylöspäin suuntautuvaa voimaa, että se nousee.
PS. olen aika kehno fysiikassa.
Originally posted by J0u
No mitenkäs ite ootte nostanu ja kumpi nostotapa on tuntunu kevyemmältä ?
Originally posted by Dobermann
Niin onhan se sama asia nouseeko rauta 20cm maasta vai 2metriä, vetomatkahan on sama! :thumbs:
Originally posted by mik99
anteeksi että olen mutta jos otetaan tavallinen penkki ja kapea penkki ja oletetaan että tankossa on rautaa 100kg..kumpi on raskaampi nostaa..
Tarvittavaan voimaan sillä ei ole mitään merkitystä vaikka pitäisi nostaa sentiljoona kilometriä.
Tyylistä riippumatta.
PS. olen aika kehno fysiikassa.
Tarvittavaan voimaan sillä ei ole mitään merkitystä vaikka pitäisi nostaa sentiljoona kilometriä.
Lololololooo, just olin sanomassa samaa!!!11 Aina noi tahvot unohtaa ton lambdan!!11 lolololoolooo!11 :lol2:Originally posted by strong
2. Tuonne sitten lambdan kohdalle syötetään asteluvut millä kohdalla tellusta haluaa tarkastelunsa suorittaa.
Originally posted by Tomi
Eiku vittu hei oikeesti... Sano kiltti strong-setä, että lunttasit noi jostain LMAO-taulukkokirjasta?