Maastaveto jalat leveällä/kapealla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sharp
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Itsellä ainakin sumotyylillä ensimmäisenä etureidet huutaa leipää. Oikeastaan selässä ei tunnu miltään, joka harmittaa hiukan. Kapeassa taas saan "tuntuman" juuri sinne mihin haluan eli alaselkään. Ja totta kai kannattaa vaihdella leveyksiä, mikä tuo ihan uutta ulottuvuutta maveen ja sarjapainot nousee (ainakin itselläni).

Ekaa kertaa tein sumoa ja en tietysti ekalla yrityksellä saanut sen enempää kuin kapeallakaan, mutta tuntui kyllä paljon enemmän jalkatreeniltä repiä painoa ylös sumomavella.

Itse törmäsin ongelmallisiin kehon mittasuhteisiin maastavedon suhteen, joten olen alkanut vetää kapealla otteella pieniltä korokkeilta, ja tekniikkakin on parantunut lyhyessä ajassa huomattavasti. Kaikille ei vaan vetämisen perusversio sovi, eikä liikkeen muokkaamista itselleen sopivaksi saa oikeasti mitään häpeärangaistusta.

Ja katse kattoon.

Tsiigatkaa myös kenkänne, korkea pohja kengässä vaikeuttaa maven tekemistä aika lailla ainakin mulla. Mahdollisimman ohut pohja, tekeepä jotkut mavea ilman kenkiäkin :) Myöskin, mave tulis tehdä tasapohjaisella kengällä, ei korotusta kantapään alla.

Kengistä puheen ollen mistä löytyis kunnon kyykkykenkiä?

Tähän on pakko sanoa, että sumolle kannattaa antaa mahdollisuus vaikka se ei aluksi niin luontevalta tuntuisikaan. Tein itse vuosia kapealla ja sumo tuntui mahdottomuudelta, koska lantio ei yksinkertaisesti ko. asentoon auennut. Muutamassa viikossa rikoin kuitenkin helposti aikaisemman kapealla vedetyn ennätykseni. Nyt sumo tuntuu jo luontevammalta selälle, sekä taloudellisemmalta vedolle. Sumo ei tunnu kaatuvan eteen yhtä helposti kuin kapea veto. Toki kapeallakin tulee vielä jatkuvasti vedettyä, mutta maksimipainoja lähestyessä tulee kyllä sumoa suosittua.

Totta. Sumoakin kannattaa tehdä mutta itse en saanut 140 kiloa maasta irti raakana sumolla. :wtf: Kapealla tuo on helppo sarja paino. Sisäreisiin vaan voimaa ja eteenpäin niin eiköhän sumollakin ala kulkea.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom