Maastaveto ja kulmasoutu tangolla samaan ohjelmaan?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Miten voin laittaa maastavedon ja kulmasoudun tangolla 4-jakoiseen ohjelmaan, joka menee näin:

1. Rinta ja hauis
2. Jalat ja vatsat
3. Ojentajat ja olkapäät
4. Selkä

Molemmathan kuuluisivat selkäpäivällä mutta mä en ainakaan jaksa molempia tehdä samalla kertaa. Kovan maastavedon jälkeen on jo alaselkä niin väsynyt. Mutta kuitenkin haluaisin tehdä tuota kulmasoutua tangolla... Yksi vaihtoehto tietty ois vuoroviikoin tehdä vain toista, mutta tuntuu että 2 viikkoa on liian pitkä tauko maastavedolle... Mikä ratkaisuksi?

Originally posted by andor
Miten voin laittaa maastavedon ja kulmasoudun tangolla 4-jakoiseen ohjelmaan, joka menee näin:

1. Rinta ja hauis
2. Jalat ja vatsat
3. Ojentajat ja olkapäät
4. Selkä

Molemmathan kuuluisivat selkäpäivällä mutta mä en ainakaan jaksa molempia tehdä samalla kertaa. Kovan maastavedon jälkeen on jo alaselkä niin väsynyt. Mutta kuitenkin haluaisin tehdä tuota kulmasoutua tangolla... Yksi vaihtoehto tietty ois vuoroviikoin tehdä vain toista, mutta tuntuu että 2 viikkoa on liian pitkä tauko maastavedolle... Mikä ratkaisuksi?
mä tunkisin maastanoston jalkapäivälle, mut se taitaa olla liian raskas päivä.. mut hei, kauneudesta joutuu kärsimään.

Re: Re: Maastaveto ja kulmasoutu tangolla samaan ohjelmaan?

Originally posted by NP_NG
mä tunkisin maastanoston jalkapäivälle, mut se taitaa olla liian raskas päivä.. mut hei, kauneudesta joutuu kärsimään.

Joo no kyllä silloinkin menee liian raskaaksi. Kyykky ja mave samassa treenissä = ei onnistu

Teet molemmat samana päivänä mutta viikoittain vaihdat kumman teet ensin, eli ekalla viikolla mave ensin ja sen jälkeen vähän kevyempi kulmasoutu, seuraavalla viikolla kulmasoutu eka ja mavea sen verran kun jaksaa.

pistä maastaveto olkapää ja ojentajat päivälle. ainoa huono puoli on se et, jos teet seuraavana päivänä kulmasoudun, ni sehän on jo valmiiks hapoilla. siis alaselkä...

mitenkäs toi sun selkä päivä nyt menee? eli laitakko kaikki liikkeet ja toistot esille?

Originally posted by NP_NG
pistä maastaveto olkapää ja ojentajat päivälle. ainoa huono puoli on se et, jos teet seuraavana päivänä kulmasoudun, ni sehän on jo valmiiks hapoilla. siis alaselkä...

Eeeiiihän tosta tuu yhtään mitään! Ei selkä jaksa kolmea treeniä viikossa (selkä, mave,-ja jalkatreeni . Kyykyt ja vielä jos tekee kaikki maailman selänojennukset ja jullet niin menee liian raskaaksi selän kannalta.

Niinku joku jo sanoki ni tee vuoroviikoin kevyt kulmasoutu ja mave.

Taidat harjoittaa pääosin bodausta, jolloin maven voi ihan hyvin tehdä vaikka vikana liikkeenä. Tai vaikka kahen viikon välein. Mutta jos voimaa halajat niin sillon tietenkin joka viikko ja ekana liikkeenä.

Ps. Oisko nyt mahollista heittää nää jouluhymiöt helvettiin?! Alkaa pikkuhiljaa kyrsiä.:wall:

Originally posted by tommih
Ps. Oisko nyt mahollista heittää nää jouluhymiöt helvettiin?! Alkaa pikkuhiljaa kyrsiä.:wall:
no ei! niillä voidaan osoittaa viestin todellinen tarkoitus. joskus viestit voi tuntua tylyiltä. niillä voi estää monta floodaussotaa.

Molemmathan kuuluisivat selkäpäivällä mutta mä en ainakaan jaksa molempia tehdä samalla kertaa. Kovan maastavedon jälkeen on jo alaselkä niin väsynyt.

Kasvata kuntoa niin, että jaksat tehdä ne samalla kertaa. Eikä se todellakaan mitään ihme työkapasiteettia vaadi, kun meikäläinenkin sen pystyy tekemään.

Maastaveto jalkapäivälle. Teet vaikka joka toinen kerta, jolloin korvaat takakyykyn enemmän etureisipainotteisella liikkeella kuten hack-kyykky tai etukyykky.

Itse teen takakyykkyn ja maastavedon samassa treenissä. Viisi sarjaa kumpaakin - tuleepahan kunnolla löylyä takareiskoille.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
aika vaikeaksi tää jaottelu nyt näyttää menevän :rolleyes: ...

mun mielipide on että joko teet kummatkin liikkeet samalla kertaa tai poistat kulmasoudun kokonaan ohjelmasta. ei mun mielestä kulmasoutu tangolla ole niin välttämätön liike...moni liike pystyy sen korvaamaan...alatalja on kova sana (tosin sekin ottaa hieman alaselkään)...nyt kun taas asiaa pyöritellään niin enemmistö yläselän liikkeistä ottaa myös jokseenkin alaselkään.

choise is yours!

Mave jalkapäivään ja voihan siinä jalkapäivässä vuorotella niin, että tekee vuoroviikoin kyykyn kovaa ja taas toisella viikolla maven kovaa!! Itse teen kylläkin suorinjaloin mavea...ja jalkapäivänä...

Kiitti vastauksista! Varmaankin päädyn tuohon ratkaisuun, että teen vuoroviikoin kovan maastavedon ja kulmasoudun(eli ensin kova mave, sit kevyt kulmasoutu. sit seuraavalla viikolla toisin päin). Sitten kun alkaa kunto kohenemaan niin vois kokeilla tehdä ihan tavallisesti ensin maastavedon ja sitten sen kulmasoudun. Ja siis molemmat kovasti.

Kiitti vastauksista! Varmaankin päädyn tuohon ratkaisuun, että teen vuoroviikoin kovan maastavedon ja kulmasoudun(eli ensin kova mave, sit kevyt kulmasoutu. sit seuraavalla viikolla toisin päin). Sitten kun alkaa kunto kohenemaan niin vois kokeilla tehdä ihan tavallisesti ensin maastavedon ja sitten sen kulmasoudun. Ja siis molemmat kovasti.

Juuri näin kehotreenissä suosittelisin tekemäänkin.
Silloin kun kausiluontoisesti teen maastavetoa, ei ole tavannut olla mitään ongelmaa kulmasoudun kanssa. Ei ole mikään ongelma, jos sen tekee vaikkapa 10-15% kevyemmällä painolla maastavedon jälkeen kuin ennen maastavetoa. Perille menee varmasti.

Lässyn lässyn!

Teet maastavedossa kakkosia ja kolmosia etkä vedä alaselkääs jumiin. Sitten kulmasoudussa pumppipainot niin kyllä kestää. Jos ei kestä, niin lisää treeniä, niin kestää.

ps. Älä oo niin nössö.

Re: Re: Maastaveto ja kulmasoutu tangolla samaan ohjelmaan?

Originally posted by gnut
Lässyn lässyn!

Teet maastavedossa kakkosia ja kolmosia etkä vedä alaselkääs jumiin. Sitten kulmasoudussa pumppipainot niin kyllä kestää. Jos ei kestä, niin lisää treeniä, niin kestää.

ps. Älä oo niin nössö.

Lol! Joo, samaa mieltä ollaan. Ei ne se nyt niin raskaksat jos mavea tekee vaikka 2x5 ja 1x3 siihen päälle muutama sarja jotain 10 toiston kulmasoutuja. Oon aina ihmetelly mitä ihmiset hössöttää tosta ettei jaksa samalla kertaa. Tietenkin jos vääntää molempia joku 4 tosi kovaa sarjaa niin sit ehkä, mut mut. Ja nää +200kg painot onkin taas jo toinen juttu.

Re: Re: Re: Maastaveto ja kulmasoutu tangolla samaan ohjelmaan?

Originally posted by tommih
Ja nää +200kg painot onkin taas jo toinen juttu.

Siinä syy! No ei vaineskaan. :D Joo mulla on ollut tapana vetää maastaveto aika kovaa, eli monta raskasta sarjaa mut katellaan että miten lähtee toimimaan.

2 viikkoa ei mielestäni ole liian pitkä paussi mavelle. Itse olen reenannu joka toinen viikko maastaveto ja joka toinen sitte leuanveto lisäp. + taljat. Reenissä selkä ja hauis samalle päivää, jolloin maastavetopäivänä pääseekin vielä hauikseen keskittymään huom. paremmin kun ei ole noita taljoja / leuanvetoja alla väsyttämässä. Ja tulosta on tullut mainiosti.

eli

vko 1
mave + hauis

vko 2

leaut, taljat + hauis

toimii mulla, suosittelen testaamaan! Hyvää uutta vuotta.

Samaan treeniin vaan!:D Itse teen mavea 3x8 toistoa, siis kovaa ja kulmasoutua 2x8-12 ja kyllä tietää aamulla tehneensä! Joka toinen viikko tosin kevyemmin ettei mene paikat tukkoon!välillä teen myös vitosen sarjoja.Vaihtelu ennen kaikkea.:thumbs: Tähän vielä muokkaavia liikkeitä niin hyvää tulee ja selkä räjähtää!

Suositut

Back
Ylös Bottom