Maastaveto 2-jakoisessa ohjelmassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ozz
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

ozz

Mieltäni askarruttaa maastevedon sopiminen 2-jakoiseen ohjelmaan.Tarkoitus olisi treenata 2-jakoisella 1on 1off systeemillä eli jokatoinen päivä treeniä ja jokatoinen lepoa.Olisiko aina toisessa kierrossa mave hyvä korvata vaikkappa kulmasoudulla?Mietin vaan hermoston palautumista,onhan mave aika rankka liike.Tosin niin on jalkakyykkykin.Muistelen vain että joku olisi josku ehdottanut systeemiä jossa mave korvataan kulmasoudulla 2-jakoisen jokatoisessa kierrossa.Treeni taustaa löytyy hieman vajaa pari vuotta johon mahtuu 4kk tauko.

Ohjelmani näyttää tältä:

1.Maanantaí

-Penkkipunnerrus tanko 2x6
-Vinopenkki tanko 2x8-12
-Kyykky / prässi 3x12-20
-Reiden ojennukset 3x12-20
-Vipunostot taakse / vipunostot sivulle 2x8-12
-Pystypunnerrus käsipainot 2x8-12
-Ojentajapunnerrus / kapea penkki 3x8-12

2. Keskiviikko

- Maastaveto 3x6-8
- kohautukset 2x8-12
- Ylätalja 3x8-12 / leuanveto 3xniin paljon ku menee
- Koukistukset 3x12-20
- Pohkeet seisten 3x8-14
- Pohkeet istuen 1x10-12
- Hauikset scott tako/kp 3x8-12

3.Perjantai
-Penkkipunnerrus tanko 2x6
-Vinopenkki tanko 2x8-12
-Kyykky / prässi 3x12-20
-Reiden ojennukset 3x12-20
-Vipunostot taakse / vipunostot sivulle 2x8-12
-Pystypunnerrus käsipainot 2x8-12
-Ojentajapunnerrus / kapea penkki 3x8-12

4.Sunnuntai
- Kulmasoutu 3x6-8
- kohautukset 2x8-12
- Ylätalja 3x8-12 / leuanveto 3xniin paljon ku menee
- Koukistukset 3x12-20
- Pohkeet seisten 3x8-14
- Pohkeet istuen 1x10-12
- Hauikset scott tako/kp 3x8-12

Jos treenaat body-tyylisesti, niin suosittelen tossa työntävät/vetävät -jaolla olevassa 2-jakosessa ohjelmassa tekemään maastavedon tilalta sjmv:tä. Eli vaikka etukyykky työntävillä ja sjmv vetävillä ni saa parhaiten eristettyä eri osat reisistä. Tietenkin etukyykyn tilalta voi tehdä myös normi kyykkyä tai prässiä jos haluaa ja saa tuntumaan tarpeeksi etureisissä ne.

Jos treenaat body-tyylisesti, niin suosittelen tossa työntävät/vetävät -jaolla olevassa 2-jakosessa ohjelmassa tekemään maastavedon tilalta sjmv:tä.

Kyllä,treenaan body-tyylisesti.Sjmv on mainio liike,itse en sitä kuitenkaan tee skolioosin takia.Enkä suosittele sitä kenellekään selkävaivoista kärsiville.

Kyllä,treenaan body-tyylisesti.Sjmv on mainio liike,itse en sitä kuitenkaan tee skolioosin takia.Enkä suosittele sitä kenellekään selkävaivoista kärsiville.

Kyllä normimavessakin selkä kovilla on.

Ite treenaan 2-jakosella myös ja sillon ku oon mavea tehny, niin kerran viikkoon vaan. Pari sarjaa.

Itse oon kärsiny myös alaselkävaivoista, mutta sjmv:tä pystyn tällä hetkellä tehdä ihan hyvin. Tekee vaan niin puhtaalla tekniikalla, että menee liike vaan kunnolla takareisille eikä selälle. Mavea en ainakaan pystynyt vähän aikaa sitten tehdä ollenkaan, en tiedä voisinko nyt. En kyllä uskalla sitä tehdä, kun siinä se selkäkin meni joskus, eikä se oikeen sopisi tohon mun nykyseen 2-jakoseen ohjelmaan.

Itsellä lähes sama tilanne kuin alkuperäisen postauksen kirjoittajalla.

Treenaan 2-jakoisella, jako on:
- selkä, olkapäät, ojentajat ja rinta
- jalat, vatsat ja hauis
Olen tietoisesti ryöminyt kohti dc-tyylistä treenausta, tosin edelleen hyvin kaukana olen siitä. Olen huomannut, että jos teen radikaaleja muutoksia nopeasti, en pysty noudattamaan niitä, joten pikku hiljaa olen tässä yrittänyt siirtyä kohti dc-treeniä.
1. päivän treenissä liikkeitä tulee pääsääntöisesti 5, lisäksi jotain pientä eristävää jos siltä tuntuu
2. päivän treenissä liikkeitä tulee pääsääntöisesti 7.

Itse teen 3-4 treeniä viikkoon, riippuen fiiliksistä ja miten aikaa riittää jne.

Mavea olen pyrkinyt tekemään jokaisessa selkätreenissä, mutta varsinaisen päätöksen teen siitä vasta itse salilla, jos tuntuu huonolta, otan tilalle esim. kulmasoutua ja alataljaa. Ihan hyvin paikat minulla kestää viikottaiset mavetreenit.
Mavessa yleensä otan lämmittelyiksi 2 pidempää sarjaa ja sitten kaksi lyhempää sarjaa, tässä järjestyksessä, treenipainojen kokoajan kasvaessa.
Kovat sarjat otan yleensä 2x6-systeemillä, sillä poikkeuksella, että käytän kaksi treenikertaa samoja painoja ennenkuin lisään 2.5kg, ja toki jätän tekemättä jos ei tunnu hyvältä vaikka painoja progression puolesta tulisikin nostaa. Lopuksi sitten vielä pitempi kevyempi sarja (8-12).

En tiedä auttoiko tämä mitenkään threadin aloittajaa :D

Skolioosi varmasti asia erikseen, mutta mä olen selkävammainen ja SJMV ja romanialainen sujuu ongelmitta. Itse asiassa selkäni on varmasti n. 10 x paremmassa kunnossa kun vedän suorinjaloin. Kyykkyä en pysty tekemään yhtään, jo pikkupainoilla tilttaa selkä pahasti. Että ei ihan kannata suositella jättään pois jos ei ole tietoa mikä selkävaiva kelläkin on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom