maastavedosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja r0hmu
  • Aloitettu Aloitettu

r0hmu

Banned
teettekö sumo vai ihan normaalia vetoa?
laittaka samalla omia vetotuloksia
oma veto on tällähetkellä 180kg sumotyylillä ja vyöllä.

Ok, aloitin tuon "tyylin" harjoittelun ensimmäistä kertaa 2 vko sitten. Satkulla paukuttelen nyt toistaiseksi että tottuu kunnolla.

perinteisellä mennään... 165 nostanut... 5x150kg viimeeksi eli eiköhän 170+ oo ihan realistista tammikuussa(toivottavasti)

veijari sanoi:
perinteisellä mennään... 165 nostanut... 5x150kg viimeeksi eli eiköhän 170+ oo ihan realistista tammikuussa(toivottavasti)

Mulla tuli 3x3 140 kg ja sain 160 kg , 165 kg ei ollu kaukana kun yritin. Nyt mennään 3x3 145 kg yritän vetää 165 kg ennen uuttavuotta.

Että luulisin että sulla menee kevyesti 170 kg , 175?

Jos on välitykset kunnossa sumoiluun, niin se on kova sana! Itellä sumotyyli ei onnistunut, joten vedän sellaisella hartioidenlevyisellä asennolla. Vedon maksimia oon viimeksi kokeillu 2,5kk sitten, ja silloin meni 200kg. Tämän hetken ennätys sarjoissa on 8x5x170kg, ja ei tehnyt mitenkään hirveän tiukkaa.

Onko jengi siirtyny onnistuneesti sumoiluun jos on jauhanut perinteisellä tyylillä jo vuosia? Lieneekö järkeä opetella enää sumottaa vai hajooko paikat malmin alla "pienten sumolihasten" olleessa surkastuneena? Tuntuu että aina on mielessä kokeilla sumoa mutta kuitenkin sitä aina vanhan kaavan mukaan uhmaa painovoimaa vanhasta muistista :jahas:

mulle tuo sumotyyli sopii paljon paremmin 2kertaa salilla katottiin sit' ja nyt on kisa kunnossa jo sumo(ihme)?

kisskiss sanoi:
Mulla tuli 3x3 140 kg ja sain 160 kg , 165 kg ei ollu kaukana kun yritin. Nyt mennään 3x3 145 kg yritän vetää 165 kg ennen uuttavuotta.

Että luulisin että sulla menee kevyesti 170 kg , 175?

mulla on ongelmia loppuojennuksen kaa... saan ton 170 helposti tohon lanteille mut ei saa kunnolla ojennettuu selkää :(
jos tosta sarjasta kävis arvioimaan enkkoja ni ~180 pitäs tulla mut ei oo potkua loppuojennuksessa

Sumo on hyvä jos haluaa nostaa mahdollisimman paljon (tai siinä on potentiaalia enemmän, ehkä..) Selkävoimista sumo ei kerro niin hyvin kuin perinteinen. Enemmän perse- ja reisiliike. Jos haluaa oikeasti vahvan selän, niin kannattaa tehdä perinteistä ja vetää jalat melko suorina.

Vetelen kapealla tyylillä. En oo maksimia kokeillu. Sarjoissa oon saanu ihan hyvin tuon 6x160. Tavoitteena ois rikkoa tuo meikäläiselle maaginen kaks markkaa tuossa joskus parin kuukauden sisällä.

gnut sanoi:
Sumo on hyvä jos haluaa nostaa mahdollisimman paljon (tai siinä on potentiaalia enemmän, ehkä..).

faktaa mulla ei ole mutta saken sivuilla oli semmonen huomio että 9/10 maailman parhaasta tuloksesta on vedetty perinteisellä...

Kapealla tyylillä nostelen. En ole kerennyt tuohon sumo-tyyliin edes perehtyä, senverran poikanen näissä punttihommissa... 200 olen nostanut, mutta nousiskohan sumolla enemmän... :rolleyes:

keijo s sanoi:
Onko jengi siirtyny onnistuneesti sumoiluun jos on jauhanut perinteisellä tyylillä jo vuosia? Lieneekö järkeä opetella enää sumottaa vai hajooko paikat malmin alla "pienten sumolihasten" olleessa surkastuneena? Tuntuu että aina on mielessä kokeilla sumoa mutta kuitenkin sitä aina vanhan kaavan mukaan uhmaa painovoimaa vanhasta muistista :jahas:

Jos body-tyylillä treenaat, niin luultavasti sumo voi tuottaa alkuun vähän vaikeuksia, koska siinä tarvitaan paljon jerkkua lantiosta. Body-tyylisestä kapeasta kyykystä taas ei lantioon voimaa juurikaan tule. Muutenkin sumo taitaa olla aika turha kehonrakennusta ajatellen. Paikat ei hajoa kunhan alotat rauhassa ja opettelet tekniikan alusta lähtien. Jos taas rupeat päivästä 1 lähtien repimään täysillä maksimia voi loukkaantumisia tull juuri lantion seudulle. Sumossa ei myöskään kannata vetää pitkää sarjaa. Mieluummin 1-3 toiston sarjoja, 5 toistoa maksimissaan sarjaan.

Toi, että sumolla saa enemmän rautaa riippuu taas hyvin pitkälti välityksistä. Niin kuin joku sanoi on absoluuttisesti suurimmat raudat vedetty kapealla, mutta suurimmat raudat suhteessa omaan kehonpainoon on taas lähes yksinomaan vedetty sumolla.

gnut sanoi:
Sumo on hyvä jos haluaa nostaa mahdollisimman paljon (tai siinä on potentiaalia enemmän, ehkä..) .

Mihinkäs tämä perustuu? 9:sän 10:stä maailmanennätyksestä on vedetty perinteisellä. Itse reenasin kolme vuotta perinteisellä ennen kun vaihdoin välistä vetoon puoli vuotta mentiin että sain samat kun perinteisellä. parhaillaan perinteinen oli 250kg tietämillä ja välistä veto samaan aikaan 300+kg. Tosin kapeata en reenannutkaan kun nopeus vetona ja 10cm korokkeeta tuli perinteisellä 300kg aika hyvin sen ainuun 4vko:n jakson aikana missä olen tehnyt korokkeelta vetoa. Siirryin välistä vetoon ihan vain sen takia kun perinteisellä tuntu selkä kuluvan ajan kanssa. välistä pysty ottamaan kovia reenejä huomattavasti useammin kun kapealla vedettäessä.

keijo s sanoi:
Onko jengi siirtyny onnistuneesti sumoiluun jos on jauhanut perinteisellä tyylillä jo vuosia? Lieneekö järkeä opetella enää sumottaa vai hajooko paikat malmin alla "pienten sumolihasten" olleessa surkastuneena?

Itse tein vuosia perinteisellä ja kyllä se sumoon siirtyminen onnistui kun aloitti kevyillä painoilla ja siitä sitten pikkuhiljaa ylöspäin. Sumolla olen saanut enemmän ylös.

veijari sanoi:

Ettet vaan ois jo nyt tuossa 170-kondiksessa!? Ite kun koitin viime keväänä ekaa kertaa kunnolla ykköstä vedossa niin tuli 155 ja silloin tein sarjoja 4x130 tai jotain. Nyt ois itelläkin 170+ haussa tammikuun puolella kun ei oo mavea pahemmin vuoden mittaan tullut tehtyä.

fullpower sanoi:
Siirryin välistä vetoon ihan vain sen takia kun perinteisellä tuntu selkä kuluvan ajan kanssa. välistä pysty ottamaan kovia reenejä huomattavasti useammin kun kapealla vedettäessä.

Rasittuuko selkä sun mielestä vähemmän sumotyylillä? Itteä arvelluttaa eniten polvien rasittuminen sumotyylissä kun loppuojennuksessa on aika kinkkinen kulma polvissa, saattaa ehkä olla enemmän sivuttaisrasitussa nivelissä, en tiedä, ihan vaan omaa arvailua.

Back
Ylös Bottom