maastavedosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja r0hmu
  • Aloitettu Aloitettu
vatsatreeniin mm.
- voimarulla
- polviennosto leukaan riipunnasta, lisäpainoilla
- vatsaliike taljassa
-

tee mieluiten vuorotellen noita liikkeitä. esim. vkot (%):
1. normaaliveto 2*3*80, 3*2*85, 2*3*75
2. 10cm polven alta 4*3*110-120
3. ei vetoa
4. normaaliveto 4*4*80
5. suorin jaloin veto 4*6

jto sanoi:
vatsatreeniin mm.
- voimarulla
- polviennosto leukaan riipunnasta, lisäpainoilla
- vatsaliike taljassa
-

tee mieluiten vuorotellen noita liikkeitä. esim. vkot (%):
1. normaaliveto 2*3*80, 3*2*85, 2*3*75
2. 10cm polven alta 4*3*110-120
3. ei vetoa
4. normaaliveto 4*4*80
5. suorin jaloin veto 4*6

Toi voimarulla on ainakin aivan pirun kova liike. Luultavasti erittäin toimivakin.
Onko tuossa ensimmäisessä viikossa olevat sarjat tarkoitettu tehtäväksi samana päivänä, viikon aikana, vai mahdollisesti jokainen yksinään kokonaan uudella kierroksella?
Meinaan riittääkö yksi maastavetotreeni/vko?
Sellasella tahdilla olen tähän asti pyöritellyt.

Kiitoksia oheista.

yksi rivi on yksi viikko. toi nyt on vaan sellanen yks malli, millä vois edetä, eli vaihtelet hieman ärsykettä heikkojen kohtien mukaan per viikko. kokeile voimarullaa polviltaan ja muista pitää alaselkä koko ajan köyryssä.

vähän :offtopic: :a suorin jaloin mavesta:

Mulla on ollut tapana tehdä normaalivetoa korokkella seisten.
En siis edes pyri ajattelemaan sitä sjmv:na.

jto sanoi:
tällöin ei oo tullu tehtyä suorinjaloin vetoa pakaroilla.

Kyllä se lähtöasento on kuitenkin sen verran erilainen, että normi veto voi lähteä helposti liian edestä kun tuohon kovasti hehkutettuun SJMVhen tottuu. Harrastelijalle tuskin mitään harmia, mutta kilpanostajan kannattaa miettiä kahdesti. Tosin vanhemmalla kilpanostajalla voi olla niin selkäytimessä tekniikka, ettei se siitä mihinkään hajoa/lähde eteen.

noo... lienee aikalailla varmaan tyypistä kiinni. tiedän paljon tyyppejä, jotka ei tee ku muutaman vetotreenin ennen kisaa ja muut suorin jaloin tai pukilta. silti tekniikka on ok. mutta varmasti on myös nostajia, joilla on aika hankalaa tehdä monia samanoloisia nostoja tekniikan rikkoutumatta.

tosin sjmv:ssa tanko nostetaan ekan kerran normaalivetona ylös, joten sen ei sillon pitäs haitata. ja jatkossakin kun kerran se lasku jää korkeeksi verrattuna normaalivetoon, mun mielestä kyseessä on niin erilainen liike, ettei sen pitäs juuri vaikuttaa. no... monia on tyyppilöitä :)

pienessä koukussa. polvikulman suuruudella voidaan jonkin verran säätää kohdentumista takareisiin.

Selkävammat ja mave ok.

-Marchi- sanoi:
Onko selkä vammaisen fiksua tehdä mavea ollenkaan? Ja vyöllä vai ei? Jos tekee vyöllä, niin sitten ei koskaan ne lihakset vahvistuisi, jotka aiheuttaa sen selän vittuuntumisen, mutta sitten kai taas loukkaantuu helpommin ilman vyötä...
"kevyt mave" ehkä paras vaihtoehto?

Nimenomaan mavea jos selkä oireilee ! Tietty kannattaa käydä magn.kuvissa jotta näkee ettei ole mitään kasvaimia tai luunsiruja tms. lihasrepeämiä piilossa.

Itse olen ollut ihan sökö selästä, ja naprapaatti sanoikin että "hommaa painonnostajan selkä/lantio -lihakset niin pysyt kunnossa."

Rauhallista SYVÄkyykkyä ja mavea puhtain liikkein niin kyllä paranee, mutta voi viedä jopa pari vuotta että kaikki on kunnossa ( yleensä täydellistä paranemista on turha odottaa jos välilevy on viottunut. ) tai parhaassa mahdollisessa treeni-kunnossa.

Vyötä en ole käyttänyt, koska sen avulla voi rasittaa liikaa heikkoa selkää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom