Maastavedosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Danger
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
49
Olipa sellainen ongelma, että tavallisessa "tosimiesten, kapealla otteella" maastavedossa alaselkä pakkasi kipeytyä melkoisesti.. pari vuotta kuitenkin jaksoin aikanaan tuota tahkota... sitten siirryin nostamaan sumolla ja alaselän kipu oli taaksejäänyttä elämää. Noh, tuossa jokin aika takaperin kokeilin taas kapeampaa tyyliä ja hieman merkkejä taas kipeästä selästä. Juttelimpa asiasta salilla yhdelle hemmolle ja tämä kertoi itsellään olleen sama ongelma. Nyt kaveri veti korokkeelta tuolla kapealla otteella siten, että tanko ei koskettanut maata missään vaiheessa ja selkä ei enään ole kipeytynyt. Itse olen harrastanut samaa nyt 3kk, eikä selkä tule enään kipeäksi. Homma täytyy nyt liittyä siihen, että vaikka tuosta korokkeelta tanko laskeutuukin hieman alemmaksi se ei kuitenkaan missään vaiheessa ota maahan ja alaselkä ei pääse "lepäämään". Raskaissa vedoissa olen aina ottanut korkeintaan 6 toistoa ja 2 sarjaa. Pystyykö joku selvittämään miksi hemmetissä tuo alaselkä pitää olla jännittyneenä koko sarjan ajan, että se ei tule kipeäksi! Vai olenko fysiologinen friikki :hmmm:

Kipu alaselässä

Mietin, et voiskohan se vika olla tuolla toisella puolella? Itsellä ainakin maastavedon tulos parani, kun rupesin treenaamaan noita vatsoja silloin tällöin. Niitä kun jännittää silleen reilusti vedossa, niin veto tuntuu paljon luontevammalta. Vatsalihaksethan tukevat rankaa vedossa, niin ei noiden vahvistamisesta varmaan haittaakaan ole?

Tai sitten mahdollisesti voimat loppuu reisistä ja ne ojentuu liian aikaisessa vaiheessa suoraksi, jolloin rasitus selälle kasvaa?

Re: Kipu alaselässä

Originally posted by Hyvägeeni
Mietin, et voiskohan se vika olla tuolla toisella puolella? Itsellä ainakin maastavedon tulos parani, kun rupesin treenaamaan noita vatsoja silloin tällöin. Niitä kun jännittää silleen reilusti vedossa, niin veto tuntuu paljon luontevammalta.
Oon sivukorvalla kuullu sellasta et alavatsat on tärkeet maastavedossa, luulen et siinä on perää.

Originally posted by cowards dot com
Mulla on aina maastavedon jälkeen vatsalihaksetkin kipeät.
Jos noi selkä lihakset kipeytyy maastavedossa niin syy on toden näköisesti heikoissa vatsa lihaksissa. Noi laitteilla tehtynä et saa tehtyä vatsa lihaksia.
Tee syviä vatsa lihaksia, se auttaa. Tiedän kokemuksesta.:evil:

Originally posted by alfred

Tee syviä vatsa lihaksia, se auttaa. Tiedän kokemuksesta.:evil:

Syviä?
Viititkö kertoa vähän tarkemmin sun vatsatreenistä.

siis eikös maastavedossa kuulukkin tulla selkä kipeäksi? :) selkäliikkeeksihän tota sanotaan. mä kyllä saan sillä yläselän, epäkkäät, perseen, takareidet ja alaselän kipeeks... monta kärpästä yhellä iskulla :P

Originally posted by gnut
siis eikös maastavedossa kuulukkin tulla selkä kipeäksi? :)

No sitä mä oon lähinnä maastanostolta hakenutkin... Taidan tehdä liikkeen päin persettä :lol1:

Tarvii varmaan alkaa sitten vahvistamaan noita vatsalihaksia. Täytyy myöntää, että niiden treenaaminen on ollut aika vähäistä. Thänks

Originally posted by demoni

Syviä?
Viititkö kertoa vähän tarkemmin sun vatsatreenistä.
Mene lattialle päin makuulle siten että olet varpaiden ja kyynärpäiden varassa. Tee vaikka aluksi 3*30 sekuntia/tai niin kauan kun pysyy mutta älä ylitä 30 sekuntia vaan lisää painoja selän päälle. Itsellä on tällä hetkellä liikettä tehdessä niin yhdessä 30 sekunnin aikana 90kg reeni kaveri selän päällä. Tämä liike auttaa myös kyykkyyn jos se meinaa kaatua eteen päin.
Kyynärpäät voi pitää pikkaisen etu viistosti edessä ja hae sitä vatsan + selän tuntumaa. yritä pitää itsesi mahdollisimman suorana.
Sitten teen taljassa vatsa rutistuksia ja kylkiä pystyy tekemään kun siirtää toisen jalan eteen vuorotellen esim.20 toistoo vasen jalka edessä ja sit 20 toistoo oikee jalka edessä.
Toki onhan muitakin liikkeitä ja ei sillä väliä millä saat sen tuntuman mutta pää asiahan on siinä että se palvelee sun käyttö tarkoitusta ja saat oikean laisen tuntuman
Jep, kyllähän selkä pitäisi tulla kipeäksi ???? mutta jos kipu on sellaista ettei seuraavana aamuna pääse liikkeelle niin joku mättää pahasti pieleen ja yleensä se on heikot vatsa lihakset. Yleensä kun tehdään "vatsoja" niin ne tehdään koneilla ja näin ei päästä niiden vatsa lihasten kimppuun kunnolla vaan vedetään ne toistot lonkan koukistajilla ja reisillä, nyt joku tietenkin kirmaa kirjoittamaan että kyllä mulla ainakin ottaa koneet vatsaa mutta hyvä jos niin on...olet onnistunut.
:evil:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Viime viikolla kun muutaman kerran pyöräilin duuniin ja takas (joku 35min yhteen suuntaan) ja alaselkä oli jo muutenkin hieman jumissa maastavedosta niin ai että oli tuskaa se fillarointi! Alaselkä muutaman minuutin polkemisen jälkeen aivan tulessa. Mikähän tässä auttaisi? Perjantaina jäi sitten kyykkytreeni väliin kun lämmittelyssä löin jo alaselän tukkoon. Mietin vaan onko tässä joku ylirasitus..

eikös toi syvien vatsalihasten treenaaminen auta siihen jos vatsa tahtoo vähän pullottaa, vaikkei rasvat oo ees ylhäällä?

Aika vanha ketju, mutta suunnilleen vastaa mun asiaa.

10 paivaa sitten tein 5RM maastavedon (Starting Strength ohjelma) ja tasta tuli alaselan lihakset kipeaksi pari paivaa sen jalkeen. En muista muuta rasittavaa tehneeeni. Tama on ihan 'normaalilta' tuntuvaa lihaskipua, laajahkolla alaselan alueella, mutta ei ole mennyt ohi. Kavin hieronnassa kolme paivaa treenin jalkeen ja se tuntui auttavan. Mutta sitten se lihakipu tuli takaisin. Se tuntuu aina tuolista nousun jalkeen. Selan suoristus tuntuu tosi ikavalta. Istuessa tuntuu, jos tyonnan napaa eteenpain. Haluisin olla etukenossa, kun selan suoristus tuntuu ikavalta. Pyoristys-venytys tuntuu hyvalle. Urheilu on valilla auttanut ja valilla taas ei/pahentaa. On tainnut riippua urheilusta - rullaluistelu kipeytti ja voimistelu auttoi, mutta rullaluistelu ottaa mun selalle pahemmin muutenkin. En ole painavia painoja nostellut nyt tuon jalkeen, mutta kaikkea muuta aktiivista tehnyt melko normaalisti.

Kauan tallainen lihaskipu voi kestaa ja koska kannattaisi nostella taas? Taalla viikolla jai muutamasta syysta. Onko normaalia? Voi lihaskivut jaada paalle talla tavalla??

Back
Ylös Bottom