- Ikä
- 49
Olipa sellainen ongelma, että tavallisessa "tosimiesten, kapealla otteella" maastavedossa alaselkä pakkasi kipeytyä melkoisesti.. pari vuotta kuitenkin jaksoin aikanaan tuota tahkota... sitten siirryin nostamaan sumolla ja alaselän kipu oli taaksejäänyttä elämää. Noh, tuossa jokin aika takaperin kokeilin taas kapeampaa tyyliä ja hieman merkkejä taas kipeästä selästä. Juttelimpa asiasta salilla yhdelle hemmolle ja tämä kertoi itsellään olleen sama ongelma. Nyt kaveri veti korokkeelta tuolla kapealla otteella siten, että tanko ei koskettanut maata missään vaiheessa ja selkä ei enään ole kipeytynyt. Itse olen harrastanut samaa nyt 3kk, eikä selkä tule enään kipeäksi. Homma täytyy nyt liittyä siihen, että vaikka tuosta korokkeelta tanko laskeutuukin hieman alemmaksi se ei kuitenkaan missään vaiheessa ota maahan ja alaselkä ei pääse "lepäämään". Raskaissa vedoissa olen aina ottanut korkeintaan 6 toistoa ja 2 sarjaa. Pystyykö joku selvittämään miksi hemmetissä tuo alaselkä pitää olla jännittyneenä koko sarjan ajan, että se ei tule kipeäksi! Vai olenko fysiologinen friikki :hmmm: