maastanostosta

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
-Tanko ei ole lähdössä kiinni säärissä, vaan pidetään se kokoajan olkapäiden-lattian välisen pystylinjan edessä. Mahdollistaa optimaalisen liikeradan ja lantion saumattoman käytön koko liikeradalla.

Onko toi muka viisasta jättää tanko irti sääristä? vipuhan siinä vaan kasvaa?
Hmm...itte vedän melko lailla sääriä pitkin, mutta mulla se tökkääkin yleensä polveen ja jää siihen, jos johonkin. Oon kyllä muutenkin susipaska mavettaja, joten ei viittis ihan suoralta kädeltä Taten neuvojakaan tyrmätä :lol2:

Jaahas. Olen lukenut cybercoach.com sivulta että ei saisi pysäyttää tankoo maahan toistojen välillä. Täällä näköjään sanotaan juuri toisinpäin. Kuulostaa kyllä ihan järkevältä. Pitääpä koittaa jos se tuntuisi paremmalta alaselkään.

matowako no en itse lähtis ainakaan vetämään sillai, että tanko pomppaa ja samassa vetäsen ylös jolloin kuorma helpottuu vetää ylös... mutta se on ihan miten itse tykkää vetää, sillä tuollahan tyylillä sitä saa jo monta monituista toistoa lisää suoritukseen ja onhan se kiva mainita kavereille että nous 30toistoo kun kaveri vieressä äheltää 8 toistoa... (noi luvut oli sitten vaan karrikoidusti sanottu :D)

Ja loppuvaiheessa paitsi lantio eteen, myös hartiat taakse. Itselle aina pitää tuosta muistuttaa, ettei yläselkä ole pyöreänä.

Kysyn vielä tuosta vajaasta laskusta. Jos tarkoitus on tehdä maastaveto selkäpäivänä, eikö silloin kannatakin jättää paino ilmaan täyden maahan laskun sijasta? Paino tulee enemmän selälle ja jalat rasittuvat vähemmän? Tekniikka siis muuten niin puhtaana kuin vain osaa.

Ja loppuvaiheessa paitsi lantio eteen, myös hartiat taakse. Itselle aina pitää tuosta muistuttaa, ettei yläselkä ole pyöreänä.
Ei tarvi tosiaankaan vetää hartioita taakse, ja yläselässä kuuluukin olla luonnollinen kaari. Alaselkä ei saa pyöristyä, mutta yläselkä saa.

Kysyn vielä tuosta vajaasta laskusta. Jos tarkoitus on tehdä maastaveto selkäpäivänä, eikö silloin kannatakin jättää paino ilmaan täyden maahan laskun sijasta? Paino tulee enemmän selälle ja jalat rasittuvat vähemmän? Tekniikka siis muuten niin puhtaana kuin vain osaa.

tee vaan, jos olet varma tekniikastasi eikä mahdollinen selkävaivojen täyttämä tulevaisuus ole ongelma.

ei tarvi pullauttaa välilevyä pihalle kuin kerran, yleensä siinä jo oppii. tosin on myös mahdollista oppia ihan vaan toisten vihjeistä...

mave on vähän eri kun tempaustreeni, tempauksessa on erilainen asento ja painonnostajien tekniikka on keskimäärin ihan eri planeetalta bodareiden tekniikkaan verrattuna. tempausta tehdään monesti polvista laskematta painoa välillä maahan, mutta mavea en kyllä itse tekisi sillä tavalla.

mave on vähän eri kun tempaustreeni, tempauksessa on erilainen asento ja painonnostajien tekniikka on keskimäärin ihan eri planeetalta bodareiden tekniikkaan verrattuna. tempausta tehdään monesti polvista laskematta painoa välillä maahan, mutta mavea en kyllä itse tekisi sillä tavalla.
Tempauksessa ne painotkin on hieman eri luokkaa, tosin veto on niin terävä, että hetkellinen kuormitus nousee todennäköisesti aikaa sureksi.

Jaahas. Olen lukenut cybercoach.com sivulta että ei saisi pysäyttää tankoo maahan toistojen välillä. Täällä näköjään sanotaan juuri toisinpäin. Kuulostaa kyllä ihan järkevältä. Pitääpä koittaa jos se tuntuisi paremmalta alaselkään.
Pysäyttää tai ei, molempi parempi.
Paremmin saa pumppia ja painetta, kun pitää tangon kokoajan ilmassa. Toisaalta pompuilla saa isompia rautoja ylös ja tangon pysäyttäminen maassa vastaa taas enemmän ykkösnostoja.
Kunhan tekniikka on hyvä, ettei riko itteään.

Sepsis
Ei tarvi tosiaankaan vetää hartioita taakse, ja yläselässä kuuluukin olla luonnollinen kaari. Alaselkä ei saa pyöristyä, mutta yläselkä saa.
No, ei vetää aivan taakse noita hartioita. Mutta sellaisen normaalin ryhdin verran hartioitten taakseveto ei vielä haittaa? Että näyttää sivusta kuin seisoisi asennossa.

Jollen tietoisesti vedä ruotoa suoraksi, jäävät hartiat eteen aivan liikaa ja tulee sellainen "nörttikumara". Noin muuten, olen vielä niin aloittelija, etten tee kovilla painoilla.

No, ei vetää aivan taakse noita hartioita. Mutta sellaisen normaalin ryhdin verran hartioitten taakseveto ei vielä haittaa? Että näyttää sivusta kuin seisoisi asennossa.
Ei kai tuosta taakse vedosta siis mitään haittaa ole, mutta ei mitenkään pakollinen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sain itse ainakin omia silmiä avaavan vinkin joskus joltain kokeneemmalta:

Tangosta kiinni. reidet suunnilleen 90:kulmaan lattiaan nähden(riippuu tietenkin nostajan rakenteesta). Kun alkaa tankoa nostamaan, niin ei ajattele nostavansa vaan koittaa "työntää" jalkoja lattian läpi ja pitää vaan tangosta kiinni ja koko "paketin" kasassa.

Itsellä ko. neuvo auttoi nostamaan enemmän koko kropalla.

Jos IPF:n sääntöjä pitää maastavedon määritelmänä niin ne olkapäät pitää vetää taakse. Muuten tekee jotain muuta liikettä kuin maastavetoa.
Tuolla taakse vetämisellä tarkoitin siis sellaista liioiteltua olkapäiden kiertymistä taakse.

tarkennetaan nyt hieman tuonne lähtöselvitykseen: lähdössä ratkaisee koko kroppa, mutta etureidet on aika ratkaisevassa osassa. ne ei kuitenkaan riitä, ellei pakarat pysty pitämään sitä pakettia koossa, vaan karkaavat taakse. tää on yleisin heikkous tekniikoissa ja ratkaisee paljon. myöskin rikkoo paljon.

Paremmin saa pumppia ja painetta, kun pitää tangon kokoajan ilmassa.

Voi hyvä pumppi ja paine teidän kanssanne... :rolleyes: Varmaan tulee enempi painetta joo, varsinkin alaselkään, niinkuin tuossa jo aikaisemmin todettiin. Ja milloin te ihmiset tajuatte se, ettei pumppi ole mikään todiste yhtään mistään, vaan ainoastaan treenin sivutuote, joka joskus tulee ja joskus taas ei???

Ja jos sitä halvatun pumppia on nyt ihan pakko hakemalla hakea, niin älkää nyt kumminkaan maastanostolla sitä hakeko, jos ihan oikeasti haluatte säilyttää selkänne kasassa vielä jatkossakin.

Mulla olisi tossa alhaalla hyvä linkki Dave Taten artikkeliin mavesta, mutta se ei näköjään enää toimi.

Itsellä toimivia juttuja ko artikkelista:
-Vedä hapet niin, että kyljetkin pullistuu. Saa keuhkot aivan täyteen ja max paineen keskivartaloon, tukemaan selkää.
-Tanko ei ole lähdössä kiinni säärissä, vaan pidetään se kokoajan olkapäiden-lattian välisen pystylinjan edessä. Mahdollistaa optimaalisen liikeradan ja lantion saumattoman käytön koko liikeradalla.
-lähtöasento: ei mennä kyykkyyn, nosteta persettä ja jossain vaiheessa irroiteta tankoa, vaan etsitään itselle sopiva kohta, jossa tanko irtoa maasta luonnostaan. Perseen ei ole alhaalla, koska silloin tangon pystylinja on kauempana lantiosta-> vähemmän voimaa käytössä.
-Maasta irroitus: hyödynnetään oman kehon paino nojaamalla taaksepäin.
Lantio, reidet ja selkä, yms. vetää tangon ylös, alusta asti yhtenä tiukkana pakettina.

Jos sattuu olemaan pituuttaa reisissä niin syvempi aloitusasento on tosiaan paska, kun polvet tulee eteen.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=80215&postcount=25

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=94453&postcount=53

Paremmin saa pumppia ja painetta, kun pitää tangon kokoajan ilmassa. .

no sillä ei irrotusta paranneta kyllä yhtään. no pääasia ku hyvät sarjat saa tehtyä, mutta maksimeissa tuleekin sitten stoppi vastaan tosi nopeasti verrattuna sarjapainoihin :)

No kun ei bodareita kiinnosta tulokset ;)
Voi hyvä pumppi ja paine teidän kanssanne... :rolleyes: Varmaan tulee enempi painetta joo, varsinkin alaselkään, niinkuin tuossa jo aikaisemmin todettiin. Ja milloin te ihmiset tajuatte se, ettei pumppi ole mikään todiste yhtään mistään, vaan ainoastaan treenin sivutuote, joka joskus tulee ja joskus taas ei???

Ja jos sitä halvatun pumppia on nyt ihan pakko hakemalla hakea, niin älkää nyt kumminkaan maastanostolla sitä hakeko, jos ihan oikeasti haluatte säilyttää selkänne kasassa vielä jatkossakin.
Aika fakiiri saa olla, ettei mavessa tule pumppia, jos vähänkin useamman toiston tekee peräkkäin.
Ja samaa mieltä, pumppi ei ole itsetarkoitus.

Painetta tulee, mutta miten voi olla vaaraksi selälle, jos liikkeen tekee niin hyvällä kontrollilla, että painon pystyy pysäyttämään ilmassa. (Romanialainen mave)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom