Maastanosto ja alavatsakipu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Romps
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tänään vedin maasta 3 x 160kg vyön kanssa ja kolmannessa toistossa tanko polvien yli, alko taas tuttu kipu oikealla puolella alavatsaa, tuntui kuin ois polttanut siitä kohti. Ennenkin tänä vuonna sama ongelma kun lähestyn maksimipainoja, mutta ilman vyötä ei mitään kipuja, käytän vyötä vain kolmel viimesel viikol voimanostotreeneis muuten ilman. Hatuttaa vaan kun ens viikol
pitäs testata toi max voimataso. Että tällänen onks kohtalotovereita tai vinkkiä mistä johtuu (olen ajatellu kyllä käydä lääkäris tutkituttaas). Tyrä?. Ai nii vyö ei ole kovin tiukalla että saa vatsalihakset puskettua sitä vasten. Voihan sitä ilman vyötäkin nostaa mut ku se antaa noin 10-15kg lisää maveen.
Nyt on jäljellä pientä polttelua alavatsas oikeal puolel, ei mitään suurta kipua:mad: :mad:

Ihra se siellä vatsassa vaan on, joka kiertyy rullalle vyötä vasten.
Älä välitä, se on vain pientä kipua.
Pikkukivuista ei kannata välittää, eikä saakkaan välittää jos tosiaan meinaa puntteja nostella! Ne kuuluu asiaan.

Itelläki ollut joskus parhaassa massassa vyötärön seutu melko karun näköinen, juuri tuosta vyöstä johtuen.

Mulla oli samantapanen vaiva muutama vuosi sitten, mutta se tuli jalkaprässiä tehdessä. Sarja päätty siihen kun mahassa tuntu vihlasu ja sitten alko polttaa. Vatsalihakseen tuli ilmeisesti revähtymä/repeämä. Pari päivää tästä alko jumalaton mahakipu ja kuume nousi. Menin arvauskeskukseen ja kerroin mitä oli tapahtunut ja pyysin ottamaan tulehdusarvot koska epäilin että sinne oli tullu tulehdus. Ne laitto mut selälteen ja paineli mahaa ja kyseli oliko umpilisäke poistettu. Mitään tulehdusarvoja ei suostuttu kattoon, vaan passitettiin kotiin. Viikon makasin kotona, enkä pystynyt syömään enkä tekemään juuri mitään. Siitä se sitten pikkuhiljaa alko paraneen mutta prässissä ja kyykyssä tuntu semmonen polte vielä pitkään sen jälkeen. Sarjat oli monesti jätettävä kesken. Sitä vaan ihmettelin että jos ne kerran epäili sitä umpilisäkkeen tulehdusta niin miksei ne ottanu niitä verikokeita??

Itsellä tuo täsmälleen sama ongelma maastavedossa. Oikealla puolella alavatsassa tuntuu ikäänkuin pisto ja sen jälkeen alkaa polttamaan. Pari edellistä kertaa olen jättänyt vyön kokonaan pois kun sitä ei pysty käyttämään. Ja tarkennukseksi että vyö ei ole liian kireällä ja se ei ole ihra mikä sinne väliin kiertyy. :(

Ettei vain olis alkava tyrä. Itseltäni leikattiin nivustyrä muutama vuosi sitten.

Tiukka vyö lisää sisäistä painetta sen verran, että voi olla, että tyrä pullistelee herkemmin... Vittumainen vaiva, mutta jos sen hoitaa ajoissa kondikseen niin ei mene kauaa kun on jo entistä paremmassa kunnossa.

Käy lääkärissä jos tuntuu, ettei mene ohi...

Mulla samanlainen kivuntunne oikealla alavatsassa. Mavessa jätin vyön pois ja ongelma hävisi (ainakin toistaiseksi).

Voisin kuvitella, että alkava tyrä voisi tuntua samalta.

Ois hauska tietää, että voiskohan sitä millään ehkäistä?

Se polttava kipu lähtee kun löysäät vyötä. Ite alussa totesin sen.. Nykyään en vyötä käytä.

Eipä tuo tyrä välttämättä mitään kipua aiheuta, tais töissä tyrä tulla ku kanniskelin vähän painavamman satsin tavaraa. Myöhemmin tuntui hieman oudolta nivusessa ja tsekkauksen jälkeen vatsaa jännitämällä ja huomasin että tyrähän se sieltä nivusesta pukkaa, arvaatte varmaan että v-käyrä nousi samantein.
On meinaan hieno homma mennä leikkauksen jälkeen kuselle, ei meinaan tee ku "hieman" kipeää. Eivät meinanneet laskea pois ennenkuin näkivät ettei virtsatiehyet olleet tukossa, kuse siinä ny sitten ku ei ennen leikkausta saanu syödä tai juoda yhtään mitään moneen tuntiin. :D

poltetta vatsassa

Mulla oli oireita ensimmäisiä kertoja jo 15v kokeillessamme maastanostoa,eikä kukaan uskonu rautojen jäädessä puoli tiehen ,että mahassa polttaa.Nykyäänkin tekkee samaa välillä,mut pääasiassa kyykyssä kovissa nostoissa.Mulla auttaa se ,että tekee jalkojen nostoja penkillä istuen lämmikkeeksi ennen kyykkyä.Muutenkin kannattaa lämmitellä keskivartaloa enemmän ja vielä yrittää alavatsapainotteisesti.:kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom