Maalareilta jeesiä, kaikki maalausvinkit ja kyselyt tänne

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
45
Täältä varmaan löytyy useampikin maalari tai muuten alasta enemmän tietävä. Olen tossa vetänyt lasikuitutapetit seiniin ja nyt pintoja maalaamassa. Nyt olisikin kysymys koskien tällaisen maalatun pinnan teippaamisesta hetkeksi. Eli tulee kaksi seinää eri väreillä ja nurkkaan pitäisi tehdä raja. Voinko siis teipata tollasen maalatun seinän maalarinteipillä siksi hetkeksi kun maalaan tämän viereisen eri värillä tulevan seinän? Vai onko riski että tämä suht tuore (n. 12-24 tuntia kuivunut) seinäpinta irtoaa tän teipin mukaan kun teipin irroittaa?

Ja maalina tossa on ihan normaali Tikkurilan sisämaali.

Tätä ketjua voi mun puolesta tän jälkeen käyttää vastaaviin juttuihin, eli kun olen kysymykseeni vastauksen saanut. Voin vaikka edioida otsikkoakin jos tarpeen on. Eipä täällä muistaakseni maalaamisesta ole ihmeemmin puhuttu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Maalarinteippiä kun laitat niin tuskin lähtee. Liekö staattisen sähkön voimalla pysyy seinässä kun ei lähde edes koirankarvat teipin mukana.

En ole koulutukseltani maalari, joten omalla vastuulla.

Maalarinteippiä voit huoletta vetää maalinrajaukseen, kun otat vaan pois heti maalauksen jälkeen. Teipeissäkin on eroja halvalla et saa hyvää.

Maalipintahan on pölykuiva 2-4 tunnin jälkeen, et kyllä jos sulla on maali saanu kuivua sen 12-24 tuntia ni se kestää maalarinteippiä sen hetken kun maalaat viereisen seinän. Itse tuli viime viikonloppu tapetoitua ja maalaitua seiniä :)

Kyllä mä teipillä ton hoidan. Jos irtoo pinta niin maalataan koko seinä sitten uudelleen. ;)

Ostaa kunnon pensselin niin ei tarvi alkaa teipin kanssa kikkailemaan.

Juu ja sitten pitäs ostaa myös ihan oikea maalari. Mulla ei oikein tuo kärsivällisyys riitä kovin pikkutarkkaan nyhräämiseen. Ja lisäksi mä sitten kuitenkin lipsautan sillä telalla senverran lähelle että se maali on viereisessä seinässä. Että parempi suojata suosiolla.

Meinas muuten eilen palaa käämi kunnolla. Olivat sitten laittaneet meille käytännössä harmaan maalin sensijaan että pyydettiin ihan aavistus laittaan sävyä valkoseen ettei ihan sairaalan seinät tule noista kahdesta. Uusikshan nuo piti sitten maalata. No ei tossa mitään, se maalaaminen ei kauan aikaa vie. Mutta ei tietenkään ollu maalikaupassa se maalin myynyt myyjä paikalla. Siellä oli joku keski-ikänen elämäänsä kyllästynyt akka joka vaan totes että "ei oo mun moka, en voi tehä asialle mitään". Teki kyllä mieli käskee sen suksia vittuun samantien. Sanoin siinä tiskillä että kaivakaa sitten sen oikean myyjän numero niin soitan sille ja sovin tän homman, että ei oo aikaa alkaa ootteleen että joku nyt joskus tulee hommiin, kun pitää päästä maalaan. No yks nuori tyttö sanoi että hän tekee sen maalin ja homma sillä selvä ja näin tapahtu.

Tossa taas näki kenellä oli kiinnostus palvella asiakasta ja kellä ei. Kyllä mä ymmärrän ettei ne voi tosta vaan jokaselle sekotella värejä uudelleen. Mutta se asenne mikä sillä vanhalla kurpalla oli, alko vituttaa. Se oli sellanen kyrpänaama jos ennenkuin koko asiaa oli esitetty. Pois tollaset asiakaspalveluhommista!

Teki kyllä mieli käskee sen suksia vittuun samantien..
Aamun parhaat naurut!!! Jotenkin vaan kuvittelin tuon tilanteen päässäni..:D

Joo teippiä vaan ja kannattaa tosiaan irrottaa samantien kun on maalannut. Toisenkin seinän voi käsittääkseni maalata valmiiksi, mutta jättää vain kulmasta sen teipin verran maalaamatta..

Aamun parhaat naurut!!! Jotenkin vaan kuvittelin tuon tilanteen päässäni..:D

Joo teippiä vaan ja kannattaa tosiaan irrottaa samantien kun on maalannut. Toisenkin seinän voi käsittääkseni maalata valmiiksi, mutta jättää vain kulmasta sen teipin verran maalaamatta..

Tänään pääsen vihdoin kokeileen ton teippauksen toimivuuden. Leikkasin töissä kartongista hyvät jatkot siihen teipille, voi ihan telalla huolella pyyhkästä läheltä nurkkaa.

Oikeesti meinas keittää tosissaan tuolla rautakaupassa. Kuitenkin sitä taas sai pidettyä mölyt mahassa kun ei räyhääminen yleensä noita asioita edistä. Oisin kyllä saattanut käskeäkin sen suksia vittuun jos se homma ei ois lopulta onnistunut. ;)

Maalarinteippiä vaan, mutta tärkein on se, että sitä teippiä ei siihen unohdeta, vaan sen saa nykästä siitä saman tien veks kun seinä on maalattu, vedät vaan sen ns. poispäin maalatusta pinnasta. Jos lateksi pääsee kuivumaan ja teipit on unohtunu seinään, niin saattaa lähtee nättiä piuskaa mukaan seinästä kun repäset teipin:hyper: .

Muistan ku itse alottelin maalaus hommat ja piti listoja maalailla jotka oli jo seinässä kiinni, kyselin pomolta teippiä että ois voinu seinän suojaa, ni pomo sano et maalarit saatana mitää teippejä käytä, ne vedetään vapaalla kädellä ja niin ne sitten vedettiin vapaalla kädellä:D eli jos on vakaa käsi ja hyvä sivellin, niin onnistuu ilman teippejä. Riippuu tietty henkilöstä, monen näköstä jälkee on tullu nähtyy:lol2:

Yhdistäisin tähän trediin lakkausasiatkin. Eli olen lakannut mökin lattian nyt kahteen kertaan. Ensimmäinen vahvasti laimennetulla lakalla ja toinen täydellä. Lakka on venelakkana tunnettu Unica. Nyt olisi tarkoitus huomenna lakata kolmas ja viimeinen kerta ja mietityttää, että pitäisikö lakka laimentaa jälleen ohueksi. Syynä on siliävyys. Paksuna se tahtoo jäädä vähän epätasaiseksi. Normaalit välihionnat tietenkin on tehty ja tehdään edelleen.

Mä sain jeesini, eli homma onnistui hienosti kun repi teipit pois heti maalaamisen jälkeen. Kiitokset siitä. Laitan ton otsikon silleen että koskeen maalaamista yleensäkin. Voi sitten jokainen täällä kysellä ja laittaa vinkkejä.

Seuraava homma ois kokeilla maalata sprayllä muutama pistorasia. On niin ruman ruskeita että pitäs niitä vähän vaalentaa. Saas nähä miten toimii tuo, hiekkapaperilla ajattelin vähän pintaa karhentaa ensin.

Suositut

Back
Ylös Bottom