Maailmanloppu 21.12.2012

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja habalus
  • Aloitettu Aloitettu
Tuli muuten mieleen yellowstonen supertulivuori joka on jonkun dokumentin mukaan ollut lähiaikoina entistä aktiivisempi(tai jotain) ja voisi periaatteessa purkautua hetkenä minä hyvänsä...

Ja sitten mieleen tuli myös se tähti joka on jo tuhoutunut, mutta etäisyyden takia näyttää tuhoutuvan juuri nyt taikka sitten vasta 10 000 vuoden päästä, aiheuttaen supernovan, jolloin yölläkin olisi kirkasta?

Tiedä sitten näistä, mutta ei mitään maailmanloppua tule vaikka jompikumpi edellä mainituista toteutuisikin.

edit.
Yellowstonen kalderan suuri purkaus saattaisi merkitä jopa loppua Maapallon elämällelähde?. Purkausta edeltäisivät voimakkaat maanjäristykset ja laavaa nousisi maan pinnalle. Lopulta supertulivuori purkautuisi ja nostattaisi maan ilmakehään suuren määrän kaasuja ja tuhkaa, jotka yhdessä muodostaisivat ilmakehään peiton. Auringosta tuleva säteily ei kykenisi läpäisemään tätä peittoa, jolloin Maapallon lämpötilat laskisivat äkillisesti. Seurauksena olisi ydintalvi, joka johtaisi uuteen jääkauteen. Jo itse purkaus luultavasti tuhoaisi paljon maata ja eliöitä, mutta ydintalven kylmyydellä ja siitä seurauksena olevalla nälänhädällä olisi katastrofaalisemmat seuraukset. Ensin purkaus vaikuttaisi vain Pohjois-Amerikkaan, mutta leviäisi nopeasti koskemaan muutakin maailmaa. Tutkija Michael Rampinon mukaan on vain ajan kysymys, milloin Yellowstone tulee purkautumaan.[22] Yellowstonen kaldera on kuitenkin vain yksi maailman tällä hetkellä seitsemästä tunnetusta supertulivuoresta,[23] eikä tiedetä mikä niistä tulee seuraavaksi räjähtämään, sillä supertulivuorien toiminnasta ei tiedetä paljoakaan. Purkausta olisi myös tämän tietämättömyyden takia hyvin vaikea, ehkä mahdotontakin, estää. -Wikipedia

Jos mayat ennustaa tuhansia vuosia aiemmin maailmanlopun tarkalle päivälle, niin on maahistenkin pakko olla totta. Jos nykyajan vehkeillä ei pysty ennustamaan tuolle päivälle maailmanloppu, miten pari-kolme tuhatta vuotta sitten bambumajoissa asuvat alkuperäiskansat pystyivät?

Maailman loppuhan tulee....joskus. Lähes väistämätön asia. Tää loppuu joko ihmisten (jenkkilä, kiina ym. suurvallat etunenässä) älyttömyyteen. Jos ei ihmiset ehdi tuhoamaan, niin sitten tulee se vitunmoinen asteroidi vai mikä meteoriitti se on, jonka alla me ollaan vaan kärpäsenpaska.

Jos mayat ennustaa tuhansia vuosia aiemmin maailmanlopun tarkalle päivälle, niin on maahistenkin pakko olla totta. Jos nykyajan vehkeillä ei pysty ennustamaan tuolle päivälle maailmanloppu, miten pari-kolme tuhatta vuotta sitten bambumajoissa asuvat alkuperäiskansat pystyivät?
Itseasiassa koko tää maailmanlopusta jauhaminen on väärinkäsitys tässä Maya-kalenterin loppumisessa. Se kalenterin loppuminen ei tarkoita maailmanloppua vaan sitä, että niiden "jumalat" eli ihmiset toiselta planeetalta tulevat silloin takaisin kun se ylimääränen "paleetta X" ohittaa taas maapallon. Se on siis sellanen planeetta millä on 3600 vuotta pitkä ovaalin muotoinen kiertorata eli se ohittaa maapallon 3600 vuoden välein eikä siitä tosin ole mitään tieteellistä näyttöä. Nämä ihmiset sanoivat tulevansa takaisin 3600 vuoden päästä eli 21.12.2012, joten Mayat päättivät lopettaa kalenterinsa siihen. Tämän teorian mukaan esim. raamatussa kerrotut suuret tulvat johtuisi nimenomaan tämän planeetan ohikulusta johtuvasta vetovoimasta ja siihen perustuu myös nämä Noan arkit jne. Eli länsimaalaistenkin tuntema "jumala" olisi tämän planeetan asukki. He näyttävät aivan meiltä, koska itseasiassa me näytämme heiltä. Tämän tarinan mukaan myös ihmiset olisi geenimanipuloitu joskus sekoittamalla Homo Erectuksen geenit heidän geeneihinsä josta saatiin Homo Sapiens. Meidät luotiin alunperin heidän orjiksi rakentamaan esim. pyramideja jne ties mihinkä heidän avaruusalusten tankkausasemiksi. Simpanssitkin muistuttavat enempi Homo Erectusta kuin Homo Sapiensia, koska siihen asti me olemme kehittyneet Darwinin evoluutioteorian mukaan luonnollisesti. Nykyihmisen DNA:ssa on myös joku kromosomijuttu mikä olisi todella vaikea olla luonnon omaa tekelettä eli ilmeisesti sitä on joku sörkkinyt. Onhan se jännä miten teknologia on viimeaikoina lähtenyt tosi pienessä ajassa kehittymään helvetisti. Osasyynä lienee kehittyneemmät aivot sen geenimanipuloinnin tuloksena. Mesopotamiaasta on esim. löytynyt tuhansia vuosia vanhoja kaiverruksia missä on kuvattu meidän aurinkokunta täydellisenä. Sieltä löytyy kaikki planeetat oikeassa mittasuhteessaan, myös esim. Pluto mikä "löydettiin" vasta 1950-luvulla. Joku on siis käynyt täällä vähän kertomassa juttuja ja tulee kohta uudestaan. Kaikki jumalat, uskonnot ja esim. ihmeelliset kivimuodostelmat yms selittyvät tällä torialla. Itse ainakin uskon vahvasti tähän, mutta jokainen saa tietenkin ihan itse päättää mihin uskoo. Maailmanloppua ei siis ole tulemassa, mutta katastrofeja kyllä.

Elasto, mistä ton vetäsit?

Itseasiassa koko tää maailmanlopusta jauhaminen on väärinkäsitys tässä Maya-kalenterin loppumisessa. Se kalenterin loppuminen ei tarkoita maailmanloppua vaan sitä, että niiden "jumalat" eli ihmiset toiselta planeetalta tulevat silloin takaisin kun se ylimääränen "paleetta X" ohittaa taas maapallon. Se on siis sellanen planeetta millä on 3600 vuotta pitkä ovaalin muotoinen kiertorata eli se ohittaa maapallon 3600 vuoden välein eikä siitä tosin ole mitään tieteellistä näyttöä. Nämä ihmiset sanoivat tulevansa takaisin 3600 vuoden päästä eli 21.12.2012, joten Mayat päättivät lopettaa kalenterinsa siihen. Tämän teorian mukaan esim. raamatussa kerrotut suuret tulvat johtuisi nimenomaan tämän planeetan ohikulusta johtuvasta vetovoimasta ja siihen perustuu myös nämä Noan arkit jne. Eli länsimaalaistenkin tuntema "jumala" olisi tämän planeetan asukki. He näyttävät aivan meiltä, koska itseasiassa me näytämme heiltä. Tämän tarinan mukaan myös ihmiset olisi geenimanipuloitu joskus sekoittamalla Homo Erectuksen geenit heidän geeneihinsä josta saatiin Homo Sapiens. Meidät luotiin alunperin heidän orjiksi rakentamaan esim. pyramideja jne ties mihinkä heidän avaruusalusten tankkausasemiksi. Simpanssitkin muistuttavat enempi Homo Erectusta kuin Homo Sapiensia, koska siihen asti me olemme kehittyneet Darwinin evoluutioteorian mukaan luonnollisesti. Nykyihmisen DNA:ssa on myös joku kromosomijuttu mikä olisi todella vaikea olla luonnon omaa tekelettä eli ilmeisesti sitä on joku sörkkinyt. Onhan se jännä miten teknologia on viimeaikoina lähtenyt tosi pienessä ajassa kehittymään helvetisti. Osasyynä lienee kehittyneemmät aivot sen geenimanipuloinnin tuloksena. Mesopotamiaasta on esim. löytynyt tuhansia vuosia vanhoja kaiverruksia missä on kuvattu meidän aurinkokunta täydellisenä. Sieltä löytyy kaikki planeetat oikeassa mittasuhteessaan, myös esim. Pluto mikä "löydettiin" vasta 1950-luvulla. Joku on siis käynyt täällä vähän kertomassa juttuja ja tulee kohta uudestaan. Kaikki jumalat, uskonnot ja esim. ihmeelliset kivimuodostelmat yms selittyvät tällä torialla. Itse ainakin uskon vahvasti tähän, mutta jokainen saa tietenkin ihan itse päättää mihin uskoo. Maailmanloppua ei siis ole tulemassa, mutta katastrofeja kyllä.

"Itse ainakin uskon vahvasti tähän" :hyper:

Ei vittu..... Ei tähän pysty enään sanomaan mitään...

Dokkaria katsoin ekan osan mutta tuli liian vahvasti Jimin paskadokkarit mieleen niin ei pystynyt enään enempää.

Elasto, mistä ton vetäsit?

YouTubesta.

http://www.youtube.com/watch?v=sx0WDjD1bR8
http://www.youtube.com/watch?v=tPxuJPnTe7Q
http://www.youtube.com/watch?v=CEC0Q5cKrpM
http://www.youtube.com/watch?v=tecWeRfydt4

Lisää löytyy paljonkin oikeilla hakusanoilla.

Kaikki mukamas tärkeät ihmiset esim. jenkkejen hallitus tietää asiasta eli kyseessä on salaliitto. Eivät varmaan halua mitään paniikkia ja sekasortoa aiheuttaa. Mut naurakaa vaan. Ei ole pakko uskoa, mä ainakin uskon tähän. Sen näkee sitten muutaman vuoden päästä oliko hömppää. Jos ei niin teitä ei varmaan kauheesti enää naurata sillon. ;) :D

EDIT: Niin ja mä olen ihan vitunmoinen häröilijä. En mä nyt ihan kaikkeen usko ja kaikkea syö sellaisenaan, mutta tykkään pitään mielen avoinna uusille jopa uskomattomilta kuuluville asioille, koska en usko, että tiedämme kaikkea.

Tuohon päivään loppuu mayojen kalenteri joka on tulkittu joko maailmanlopulla mutta on myös spekuloitu että se tarkottaa suuria muutoksia ihmisissä.
Tai sit ne vaan ajatteli, että ku tässä nyt on pariks tuhanneks vuodeks eteenpäin nakuteltu tätä kalenteria, niin josko sitä vaikka pitäis pienen loman. Jatkaa sit ku rupee päivät loppumaan.

Elastolta vitun hyvää settiä.:D

Miten se jenkkien hallitus on just saanu ton tiedon eikä kukaan muu?
Mä en edes väittänyt, etteikö kukaan muu olisi saanut sitä tietoa. Esimerkkinä oli nyt noi jenkit. Myös venäjän hallitus varmaan tietää. Kaikki joilla on noita vähänkin tehokkaampia satelliitteja avaruudessa ja muuta kehittynyttä avaruusteknologiaa.

:foliohattu:

Kyllähän esim. uskonto ja tiede taistelee toisiaan vastaan jatkuvasti. Toivottavasti siihenkin saisi joskus jonkun selkeyden.
Oh, and behold! Mä voin antaa elasto sulle selkeyden tähän asiaan nyt ja tässä, niin saat rauhan sielullesi. Uskonto on paskaa. Aka paskapuhetta eli valetta, siis epätotta.

Oh, and behold! Mä voin antaa elasto sulle selkeyden tähän asiaan nyt ja tässä, niin saat rauhan sielullesi. Uskonto on paskaa. Aka paskapuhetta eli valetta, siis epätotta.
Voi ollakin. Riippuu tietenkin mihin uskoo. Voihan sitä uskoa johonkin mitä ei ole vielä tieteellisesti todistettu, ei välttämättä tarvitse olla edes mikään jumala. Se voi hyvin olla vaikka joku planeetta mitä ei ole vielä mukamas tieteellisesti löydetty, mutta voit uskoa, että se on olemassa. Uskotko rakkauteen? Miten voit todistaa, että rakastat jotain henkilöä? Kyse ei siis ollut nyt mistään uskonnosta vaan uskosta ylipäänsä.

Mä en edes väittänyt, etteikö kukaan muu olisi saanut sitä tietoa. Esimerkkinä oli nyt noi jenkit. Myös venäjän hallitus varmaan tietää. Kaikki joilla on noita vähänkin tehokkaampia satelliitteja avaruudessa ja muuta kehittynyttä avaruusteknologiaa.

:foliohattu:

Mä en nyt oo varma onko tää se sama salaliittoteoria, johon kuuluu myös se, että jenkit on jatkuvasti yhteistyössä avaruusolioiden kanssa? Eli jotkut UFOt käy täällä aina opettamassa ihmisille uusimmat lääketieteen salat jne.?

Mä en nyt oo varma onko tää se sama salaliittoteoria, johon kuuluu myös se, että jenkit on jatkuvasti yhteistyössä avaruusolioiden kanssa? Eli jotkut UFOt käy täällä aina opettamassa ihmisille uusimmat lääketieteen salat jne.?
Jaa-a, eihän sitä koskaan tiedä.

Liitteet

• i-want-to-believe.webp
    i-want-to-believe.webp
    22,2 KB · Katsottu: 323
Back
Ylös Bottom