Maailmanloppu 21.12.2012

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja habalus
  • Aloitettu Aloitettu
Ladybird: -No hö, jenkit nyt vaan tietää kaiken, näkee kaiken ja kuulee kaiken. Se mitä jenkeissän ei tiedetä, olla nähty tai kuultu, ei ole olemassakaan.

Ihan sama mikä hihhuli tai hörhö jossain selittää omia kuupoja teorioitaan, niin aina mukana on selvitys siitä, että kyllähän jenkitkin ja niin päin pois. On se vaan niin mystinen maa ja erikoisia ihmisiä täynnä, että tyhmempää ihan hirvittää.

Ja tottakai maailma loppuu 21.12.2012, eihän siitä ole epäilystäkään. Tai jossei nyt ihan päivälleen osu kohdalle tuo maailman loppu, niin eiköhän kuukausi tai vuosi ole oikea. Tai ainakin vuosituhat. On se vaan jännää. Harmi kun tää elinikä on rajallinen, niin ei pääse näkemään kuka arvaa lähimmäksi koska jotain peruttamatonta tapahtuu tälle pallolle. tai no saattaahan jenkit tuonllaisen epäkohdankin pian ratkaista, siis eliniän rajallisuuden. On ne kuiten niin hurjia.

"Miten se jenkkien hallitus on just saanu ton tiedon eikä kukaan muu?"

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Elaston kannattais perustaa uskonlahko Suomeen. Jos on oikeassa niin tulee olemaan suunnilleen uusi opetuslapsi historiassa ja jos on väärässä niin ompahan kerännyt hirveät hillot seuraajiltaan ja senku vain uutta päivämäärää ruuvaamaan ;)

Voi ollakin. Riippuu tietenkin mihin uskoo. Voihan sitä uskoa johonkin mitä ei ole vielä tieteellisesti todistettu, ei välttämättä tarvitse olla edes mikään jumala. Se voi hyvin olla vaikka joku planeetta mitä ei ole vielä mukamas tieteellisesti löydetty, mutta voit uskoa, että se on olemassa. Uskotko rakkauteen? Miten voit todistaa, että rakastat jotain henkilöä? Kyse ei siis ollut nyt mistään uskonnosta vaan uskosta ylipäänsä.

"Rock'n' Roll is the only religion that'll never let you down":D

Kenen sanoja? Tietäjälle nallekarkki.

Elaston kannattais perustaa uskonlahko Suomeen. Jos on oikeassa niin tulee olemaan suunnilleen uusi opetuslapsi historiassa ja jos on väärässä niin ompahan kerännyt hirveät hillot seuraajiltaan ja senku vain uutta päivämäärää ruuvaamaan ;)
No ei nää nyt oo kuitenkaan mitään mun keksimiä juttuja. :D Joku toinen hörhö ne on keksinyt.

No kuuluu kai tähän samaan teoriaan ainakin se, että nuo jenkit alkaa jossain vaiheessa lukea kansalaisten ajatuksia jollain laitteella, jonka nuo UFOt on niille lahjoittaneet? Ja jos joku ajattelee jotain näitä salaliittoteorioita niin käydään surmaamassa.

Voi ollakin. Riippuu tietenkin mihin uskoo. Voihan sitä uskoa johonkin mitä ei ole vielä tieteellisesti todistettu, ei välttämättä tarvitse olla edes mikään jumala. Se voi hyvin olla vaikka joku planeetta mitä ei ole vielä mukamas tieteellisesti löydetty, mutta voit uskoa, että se on olemassa. Uskotko rakkauteen? Miten voit todistaa, että rakastat jotain henkilöä? Kyse ei siis ollut nyt mistään uskonnosta vaan uskosta ylipäänsä.
Joo voihan sitä uskoa vaikka tonttuihin ja menninkäisiin jos tahtoo. Mitään järkeä sellaisessa ei sitten ole. Siitä, että ihmiset rakastaa toisiaan on todisteita maailman historia täynnä. Sen, että mä rakastan jotain henkilöä mä todistan tälle henkilölle sanoillani ja teoillani. Sillä ei ole mulle sit vitunkaan verran väliä, uskooko joku sivullinen mun rakastavan tätä vai ei. Eikä tuo asia edes ole millään tavalla verrattavissa siihen, että väittää jotain hyvin konkreettista ja eksplisiittistä tästä meitä ympäröivästä fyysisestä maailmasta. Tuo rakkaus nyt on ihmisten keskinäisiä suhteita kuvaava käsite, ja se siis ilmenee ihmisten käyttäytymisessä, kun taas jotkut ufomiehet ja oudot planeetat näyttäytyisi ihan konkreettisesti fysikaalisilla mittalaitteilla.

FAK! Mun kännykän kalenteri loppuu 31.12.2100! Silloin tulee varmasti maailmanloppu! Mulla on myös Luonnontieteellisten Akateemisten Liiton kalenteri tälle vuodelle! Tarkoittaako se, että tämä vuosi on viimeinen ikinä?

Pistä lukkoon koko threadi. Ei jaksa tämmösistä jutuista vääntää. Palataan asiaan, kun valtioiden päämiehet ottaa tän puheenaiheeks jossain huippukokouksessaan.

Turha tätä nyt lukottaa, ihan mielenkiintoista keskustelua. Silti ne selvimmät provosoinnit voi tietysti jättää pois.

Ihan mielenkiintoisen ja ajatuksiaherättävän teorian elasto esitti, vaikka en itse siihen uskokkaan. Samaa ihmettelen kuin muut, että mitä superihmisiä ne jenkit on, kun tietävät kaiken, mitä muut eivät tiedä. Miksei esim. Saksan tai Japanin hallitus ole näiden pahojen ''salaliittojen'' takana, vaikka ovat myös mahtavia suurvaltioita? Nyt foliohattua tekemään.

Ihan mielenkiintoinen teoria tosiaan. Itse tosin uskon, että tuollaisen planeetan olisi ainakin joku tuhansista amatööriastronomeista jo havainnut (tekevät tietääkseni suuren osan kaikista uusista havainoista). Taitaa sitä paitsi tuon teorian mukainen planeetan kiertorata rikkoa tunnettuja fysiikan lakeja joita kaikki muut taivaankappaleet vielä noudattavat.

Mutta toki kukin saa uskoa mihin haluaa.

Ihan mielenkiintoinen teoria tosiaan. Itse tosin uskon, että tuollaisen planeetan olisi ainakin joku tuhansista amatööriastronomeista jo havainnut (tekevät tietääkseni suuren osan kaikista uusista havainoista). Taitaa sitä paitsi tuon teorian mukainen planeetan kiertorata rikkoa tunnettuja fysiikan lakeja joita kaikki muut taivaankappaleet vielä noudattavat.

No siis toihan riippuu täysin ton pallon nopeudesta että kuinka nopeesti se kiertää sen ratansa.

Mutta itse threadiin, niin pitkään ku ketään ei vedä herneitä nenään ja ala provosoitumaan siitä että joku postaa tänne jonkun todella vanhan teorian ni threadihan on mitä mainion. Niinku Elasto tossa aikasemmin mainitsi niin ei tuo teoria ole hänen keksimä vaan iänikuisen vanha. Toisaalta tuossakin on mahdollisuus että joku on tulkinnut mayojen kirjotuksia väärin ja siitähän se hyvä messu saataisiin aikaan ku kaikki vanhat kirjotukset käännettäisiin uusiksi.

Omasta mielestä koko kysymys noihin teorioiden uskomiseen on jotenkin absurdi. Jos sanon että uskon johonkin teoriaan ni se tekee minusta automaattisesti ihmisen joka varautuu johonkin maailmanloppuun? Itseäni ainakin kiinnostaa onko tuollainen planeetta oikeesti tulossa ja jos on niin haluan eturivin paikat!

Mä en ainakaan tuollaisen planeetan olemassaoloon usko. Kuten sanottu, se olisi kyllä jo huomattu. Ihan samanlaista huuhaata kuin esim. uskonnot. Olen aika lailla satavarma, että tuona ajankohtana ei tapahdu mitään erikoista. Ehkä muutamat hihhulit siellä sun täällä tekevät joukkoitsemurhia tai jotain muuta fiksua.

No siis toihan riippuu täysin ton pallon nopeudesta että kuinka nopeesti se kiertää sen ratansa.
Viittasin tuolla Tiede -lehden keskusteluissa esille tulleeseen selitykseen, mutta se ei taidakaan olla osa alkuperäistä teoriaa. Linkki.
Nibirun radan selittäminen vaatii newtonilaista painovoimateoriaa täydellisemmän teorian ymmärtämistä, mutta todettakoon nyt pikaisesti se, että Nibiru viettää suurimman osan ajastaan lähes paikallaan kiertoratansa kahden kiintopisteen välissä paikassa, joka sijaitsee noin 18 kertaa Aurinko-Pluto-välimatkan pituisen etäisyyden päässä Orionin tähtikuvion suunnassa...
Enpä taida enempää jaksaa asiaan kuitenkaan syventyä.

Pistä lukkoon koko threadi. Ei jaksa tämmösistä jutuista vääntää. Palataan asiaan, kun valtioiden päämiehet ottaa tän puheenaiheeks jossain huippukokouksessaan.
En mä nyt turhaan viitti lukottaa. Provot ja paskaviestit voi kuitenkin poistaa. Olisi vaan mielenkiintoista lukea vähän parempiakin argumentteja ja perusteluja sille jos on asioista eri mieltä. Asioista kuitenkin voi ja saa olla montaa eri mieltä. Ei vaan oikeen anna mitään tällekään ketjulle joku kommentti tyyliin "Ufot tulee, foliohattu päähän!" tai "toi on ihan paskaa".

EDIT: Esim. Crrc:llä oli todella hyvä ja asiallinen viesti vaikka eri mieltä asiasta olikin. Hän sentään esitti myös oman näkemyksensä eikä nauranut vaan muille.
Turha tätä nyt lukottaa, ihan mielenkiintoista keskustelua. Silti ne selvimmät provosoinnit voi tietysti jättää pois.

Ihan mielenkiintoisen ja ajatuksiaherättävän teorian elasto esitti, vaikka en itse siihen uskokkaan. Samaa ihmettelen kuin muut, että mitä superihmisiä ne jenkit on, kun tietävät kaiken, mitä muut eivät tiedä. Miksei esim. Saksan tai Japanin hallitus ole näiden pahojen ''salaliittojen'' takana, vaikka ovat myös mahtavia suurvaltioita? Nyt foliohattua tekemään.
Mä en ite tiedä kenellä noita tehokkaita sateliitteja avaruudessa on, mutta onko siis Saksalla ja Japanilla kuinka kehittynyttä avaruusteknologiaa kiertämässä tuolla? Voi hyvinkin olla, että myös HE tietävät jos tää asia olisi totta. Kyse oli siis siitä, että kaikkien suurvaltioiden hallitukset todennäkösesti tietävät, koska heillä on käytössä noita sateliitteja ja voivat ihan itse pitää omanaan niiden tuoman tiedot tai jakaa kansalle jos haluavat. Porukka on nyt vähän liikaa tarttunut tohon jenkkeihin vaikka se oli vaan esimerkki.

Itseasiassa jotkut ovat sanoneet, että se kyllä näkyisi jo olisko ollut eteläisellä pallonpuoliskolla. Täällä se ei vielä näy enkä itse omista edes kaukoputkea tällä hetkellä. NASA tietenkin kieltää asian vaikka he näkisivät sen kokoajan. YouTubessa jälleen kerran oli muistaakseni myös yksi video kuvattuna missä tämä planeetta näkyy iltahämärässä jossain auringon lähettyvillä. En tosin tiedä kuinka aito se on, mutta jokainen voi sen katsella jos löytää ja tehdä omat päätöksensä. Mielenkiintoinen juttu anyway oli sitten totta tai ei.

Uskonto on paskaa. Aka paskapuhetta eli valetta, siis epätotta.

Siitä, että ihmiset rakastaa toisiaan on todisteita maailman historia täynnä. Sen, että mä rakastan jotain henkilöä mä todistan tälle henkilölle sanoillani ja teoillani. Sillä ei ole mulle sit vitunkaan verran väliä, uskooko joku sivullinen mun rakastavan tätä vai ei.

Eli uskovaisten pitää pystyä tieteellisesti todistamaan Jumalan olemassaolo tai se on paskaa mutta sinun todistukseksesi riittävät omat sanasi? Ilmeisesti kaikilla ei ole samat säännöt. Myös Jumalan olemassaolosta on "todisteita" maailmanhistoria täynnä, aivan samoin kuin vaikkapa ihmisten rakkaudesta toisiaan kohtaan. Kuten Elasto sanoi, riippuu mihin uskoo. Kyllä rakkauttakin on mahdollista feikata täysin uskottavasti.

Itse en ole mikään hihhuli-uskovainen joten en pysty näistä vetämään herneitä nenään, kunhan vaan nostin tuon esille. En ole koskaan ollut mitenkään uskontoja vastaan tai puolesta mutta olen nähnyt asioita jotka ovat saaneet minut tajuamaan että Jumala on olemassa. Tai kutsutaan nyt sitä vaikkapa "suuremmaksi voimaksi" niin ei kukaan ymmärrä väärin. En minä tiedä mikä se on mutta se sattuu sopimaan monen uskonnon käsitykseen jumalasta. Ja aiempaa lainausta kopioidakseni "Sillä ei ole mulle sit vitunkaan verran väliä, uskooko joku sivullinen tätä vai ei." ;)

-----

Itse aiheeseen: toivottavasti ketju pysyy hengissä ja vähän siistimpänä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom