Kaikesta kärsimyksestä ja tuhosta.Kunnia Jumalalle
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kaikesta kärsimyksestä ja tuhosta.Kunnia Jumalalle
Ei se silti oikein muuta mitään todellisuuksia, vaikka meidän, rajallista ihmissukua edustavien yksilöiden logiikkaan ja järkeen ei Jumala ja Hänen suunnitelmat mahdu. Tottakai on äärimmäisen rehellistä toi sanoa ja myöntää, että oman ymmärryksen mukaan Jumala tuntuu toimivan oudosti kun pahuuden sallitaan toistaiseksi jatkua. Mutta voidaanko me silti määritellä ja väittää Jumala pahaksi vannoen olevamme aivan varmoja että näin asia on? Ja olla niin varmoja että pilkkaisimme Jumalaa eri tavoin jne. Jos Jumala on olemassa, niin eihän me olla ajanrajan tuolla puolen mitenkään vahvoissa asemissa eikä me voida siellä pilkata ja vaatia yhtään mitään, vedoten siihen että emme ymmärrä. Mitä meidän syytökset Jumalaa vastaan silloin painaa? Jumala on nyt ilmoittanut itsensä maailmalle Pojassaan, Jeesuksessa. Ei me voida saada ehdottoman varmaa totuutta Jumalasta mitenkään muutoin kuin kysymällä asiaa Jeesukselta. Edelleenkin Jumala ilmaisee itsensä meille Jeesuksessa. Onhan elämässä ja maailmassa paljon asioita jotka on meidän käsityskyvyn ulkopuolella. Ihan kaikki tää elämä, ihmisessä ja luonnossa.. maailmankaikkeus äärettömyydessään jne. Ei nämäkään asiat, eikä pahan problematiikka, katoa saati selity vaikka jätetään Jumala pois yhtälöstä. Näin mä tän funtsin.Kaikesta kärsimyksestä ja tuhosta.
Jos tää oli mulle, ni mua ei kiinnosta kyrvänsyylän vertaa mihin muut ihmiset aikansa & mielensä haaskaa. Ketjun aihe kuitenki sallii kantani esittämisen, joten niin täytyy tehdä, kun impulssi iskee. Mul on uskovaisia kavereita jonkin verran, ja joudun kuitenki kuunteleen kaiken maailman marttyyripuheita semisti ihan irlkin. Enkä oo solvannu yhtää mitään, sanoin vaan miten asia on(according to me). Aiemmassa lauseessa en kirjottanu mitään, mikä täyttäis vittuilun kriteerit. Tarkotin jokaikistä sanaa mustan sydämeni pohjasta. En oo myöskään yhtään parempi, ku joku uskovainen. Ihmisarvoa ei määritellä tollasen perusteella. Oonko heidän yläpuolella? No hmmmm... vähän riippuu. Oon mä kyl ihan objektiivisesti vitusti parempi ihminen, ku esim. joku uskon nimissä viattomia teurastanut neandertali troglodyytti .En mä muuta keksi todeta, kuin että kyllä tässä langassa olevat ja aktiivisesti kirjoittavat ateistit on äärettömän ylpeitä ihmisiä ja ihan noin vaan kategorisesti haukkuu ja solvaa ja väittää valtavia ihmismassoja itseään typerimmiksi vain siltä pohjalta että nää ihmiset on kristittyjä. Eikö näin käyttäytymällä tule paljastaneeksi omat korttinsa aika hyvin. Ja ihminen, jolla tarve solvata ja mollata ja dissata muita ihmisiä vain uskonnon tähden, asettaa vieläpä itsensä kaikkien näiden yläpuolelle esiintyen viisaampana ja parempana? Eiköhän tollaselle oireilulle löydy psykiatrian puolelta aika paljonkin erilaisia diagnooseja, persoonallisuushäiriöitä ym jännää. Se että joku on uskovainen ei täytä psykiatrian puolella mitään sellasta millä saisi vastaavia epäilyjä aikaan, kuin näiden itseään jumalana pitävien kohdalla saadaan ihan vaikka näistä kirjoittelusta tänne. Sen lisäksi välittyy todella ruma asenne sellaisia ihmisiä kohtaan jotka on jotenkin erilaisia eikä jaa näiden satanistien ajatusmaailmaa. Ihan niinkuin yleinen huono käytös välittyy, ja tollasta tekstiä ei kyllä suolla ihmiset joiden arvomaailma on vähääkään kohdallaan. Aivan varmasti tollanen persoonallisuus aiheuttaa ihan reippaasti ongelmia elämässä. Toki näillä asenteilla liikuttaessa silloinkin vika on muissa ihmisissä eikä itsessä. Itsessä ei virheitä nähdä eikä tunnusteta. No jokainen vetelee tyylillään. Itse tunnen valtavan määrän ihmisiä ja ei yleensä uskon ulkopuolella oleville ole mikään ongelma että on ihmisiä jotka uskoo. Mutta kyllä minä oon vaikeita epäkohteliaita ihmisiä tavannut, erilaisia kiusaajia ja vihamielisiä pahasti käyttäytyviä ja muita mielellään satuttavis ihmisiä, jopa kristityistä heitä on. Kyllä sellaiset ihmiset nopeaa tunnistaa. Ilmeisesti periytyviä nää luonnehäiriöt. Tai jotain. Lisäksi satanismin myötä altistuu ilmeisesti demonien vaikutuksille ja sieltä sitten kumpuaa inspiraatiota joka ilmenee sokeana vihana ja pilkkana Jumalaa, Jeesusta sekä heidän seuraajiaan kohtaan? Kyllä on varmaan raskas tie tollanen ettei itsessä nähdä vikaa, ja muita ihmisiä vihataan näiden erilaisuuden vuoksi ja itse asetutaan muiden yläpuolelle..siltä osin kyllä itse pääsen vähemmällä kun oon saanut oppia pyytämään sekä antamaan anteeksi, eikä tarvi mitään demonista vihaa kantaa repussa eikä pyrkiä kostamaan ja vastaamaan pahaan pahalla.
No eikö se jo todista koko homman hulluuden. Ettehän te edes ymmärrä mitä palvotte ja silti sokeesti palvotte vaikka kaikki viittaa siihen, ettei ketään ole ja jos on, se on meidän ymmärryksen mukaan täysi hullu sadisti.rajallista ihmissukua edustavien yksilöiden logiikkaan ja järkeen ei Jumala ja Hänen suunnitelmat mahdu
Toi "usko" terminä on hiukan hankala, kun sitä käytetään niin laajasti, ihan inhimillisellä tasolla että uskooko joku vaikka siihen miten toinen kertoo jonkun asian menneen tai että uskooko lapsi vielä joulupukin olemassaoloon. On myös samalla tasolla olevaa uskoa Jumalan olemassaoloon tai siihen että ylipäätään elämä jatkuu tuollapuolen. Eikä mitään pois heiltä jotka tällä tavoin uskoo. Mutta se usko minkä Jumala antaa ihmiselle on ikäänkuin jossain pelissä aukeava uusi leveli. Se on enemmänkin sisäistä syvää tiedostamista ja varmuutta, ilmestystä asioista ja todellisuuksista jotka ei ole silmin nähtävissä. Ja se on ikäänkuin asioiden näkemistä, ja kun se tulee meitä ylemmästä todellisuudesta niin se on niin konkreettista. Ei pitäisi ikinä ketään yrittää mitenkään käännyttää, järkiteitse. Joko yliluonnollisesti nämä asiat avataan tai sitten ei mitenkään. Ihan on normaalia ettei sanoma Jeesuksesta maistu inhimillisellä tasolla vaan kaikkea muuta. Raamattu hebrealaiskirjeessä 11 luvussa selittääkin uskon olemusta just niinkuin olen sen myös omalla kohdalla kokenut. Tuossa arameankielisen käännöksen mukaan. Toi koko luku käsittelee asiaa.No eikö se jo todista koko homman hulluuden. Ettehän te edes ymmärrä mitä palvotte ja silti sokeesti palvotte vaikka kaikki viittaa siihen, ettei ketään ole ja jos on, se on meidän ymmärryksen mukaan täysi hullu sadisti.
Toi "usko" terminä on hiukan hankala, kun sitä käytetään niin laajasti, ihan inhimillisellä tasolla että uskooko joku vaikka siihen miten toinen kertoo jonkun asian menneen tai että uskooko lapsi vielä joulupukin olemassaoloon. On myös samalla tasolla olevaa uskoa Jumalan olemassaoloon tai siihen että ylipäätään elämä jatkuu tuollapuolen. Eikä mitään pois heiltä jotka tällä tavoin uskoo. Mutta se usko minkä Jumala antaa ihmiselle on ikäänkuin jossain pelissä aukeava uusi leveli. Se on enemmänkin sisäistä syvää tiedostamista ja varmuutta, ilmestystä asioista ja todellisuuksista jotka ei ole silmin nähtävissä. Ja se on ikäänkuin asioiden näkemistä, ja kun se tulee meitä ylemmästä todellisuudesta niin se on niin konkreettista. Ei pitäisi ikinä ketään yrittää mitenkään käännyttää, järkiteitse. Joko yliluonnollisesti nämä asiat avataan tai sitten ei mitenkään. Ihan on normaalia ettei sanoma Jeesuksesta maistu inhimillisellä tasolla vaan kaikkea muuta. Raamattu hebrealaiskirjeessä 11 luvussa selittääkin uskon olemusta just niinkuin olen sen myös omalla kohdalla kokenut. Tuossa arameankielisen käännöksen mukaan. Toi koko luku käsittelee asiaa.
Tollasia oletuksia voi tietenkin olettaa. Lue nyt vielä uudelleen mitä kirjoitin. Tuossahan nimenomaan kerroin tilanteen olevan toisin. Onko mahdoton ymmärtää että jollain on jotain mitä sinulla ei ole. Ja tietenkin kaikki mitä sinä et ymmärrä etkä omista on höpöhöpöä. Eihän voi toisella ihmisellä olla mitään aitoa todellista jollet sinä sitä ymmärrä ja hyväksy. Niinpä niin.Minulla on vahva aavistus, että et sinäkään olisi koskaan "tullut uskoon" täysin itseksesi ja yllättäen, jos kukaan näitä täysin tuulesta temmattuja satuja ei olisi sinulle totena pakkosyöttänyt.