Jumalauta miten harhaisia ihmiset on, ei mikään ihme, koska mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän aivosoluja kuolee. Joillain selkeesti kuolee ne rationaaliseen ajatteluun tarpeelliset solut. Sitten höpötellään aivan levotonta paskaa ja lampaat määkii pitkin nettiä perässä ku munattomat hipit palvoen täysin sosiopaattista mielipuolta. Kuin te edes kehtaatte liputtaa olennon puolesta joka on täysi perverssi sadistiinen persereikä?
En tiiä aivosolujen kuolemisesta, mut en mä tiiä vaatiiko se välttämättä sitä edes. Näiden huimausaineiden suurkuluttajien yms. tapauksessa varmasti vaatiiki, ku aivoista ihan varmaan kärtsättyki X määrä sulakkeita. Mun mielest uskoon tullaan tasan 2:st syystä.
1) Koska elämä voi olla vaan ihan vitun raskasta sinnitellä loppuun asti :d. Aivan liian raskasta monelle, selvitä ilman jtn kolossaalisia defenssejä, patoomis-systeemejä kuten esim. usko. Vaatiiko toi hulluutta, Kalluis-maksimous taipumuksia vai ei, ni se on suhteellinen käsite lopulta. Kaikki tekee tätä jollain tasolla, mut usko vie homman aivan uudelle tasolle.
2) Kirjaimellisesti puhdas lampailu. Eli isi & äiskä aivopesi sut jo heti kohdusta pullahtaessas. En tiiä, onko toi kuinka ÄO-kysymys, että kykenee niin nuorena vastustaan, kyseenalastaan mitä sun elämäs suurimmat auktoriteetit väittää sulle kirkkain silmin. Sut on ohjelmoitu käytännössä. Ite en kyl montaa tällasta ihmistä usko ikinä tunteneeni, mut ohan näitä. Perinteet kulkee monissa kulttuureissa ja kovaa. Laimeeta, että ihmiset ei kulje omaa polkuaan.
Bonus) Sit on vähän eksentrisempiäki ihmisiä, jotka ei oikeesti usko mihkään ''jumalaan'', Jeesukseen, tai karitsan esinahkaan, vaan ''usko'' on heille jtn paljo symbolisempaa, ei mitään yleisesti hyväksyttyjä sääntöjä noudattavaa rinkirunkkailua. Näistäki ihmisistä osa on vähän sellasia neutraaleja nössöjä tosin. ''Kyl mä haluun uskoo johonki''.
Uskonasiat on vuosi vuodelta kyl itelle vaan pelkkää melankoliaa, eikä muistuta mua yhtään mistää muusta ku elämän, & ihmis-psyyken hauraudesta. Aihe oli lapsena paljo hauskempi, ku nauro näille vaan, eikä tajunnu sitä hillitöntä kärsimystä mikä uskoon liittyy. Sillon nää jutut oli meemejä, ennen ku meemit oli oikee juttu.