Päinvastoin, sen pipon pitäisi olla huomattavasti nykyistä kireämmällä tämän asian suhteen. Nykyäänhän länsimaissa on vallalla tämä aivan absurdi käsitys uskonnon vapaudesta, jonka mukaan ihan mitä tahansa paskaa saa tehdä kunhan perustelee sen uskonnolla.
Mitä tahansa paskaa? Käytännössä siis yhtäkuin?
Suomessa ei voi kieltäytyä asepalveluksesta siksi että kokee sekä armeijan että sivarin jollain tavalla oman moraalinsa vastaiseksi, mutta sitten jos kuuluu uskonlahkoon joka kieltää nämä niin saa vapautuksen. Ja vastaavia esimerkkejä on lukemattomia.
Suomessa maanpuolustusvelvoite koskee kaikkia siihen kykeneviä miehiä ja se toteutetaan joko armeijan tai siviilipalveluksen tai vankeuden uhalla. Miksi JT miehet on vapautettu tästä velvoitteesta vaikka heidän fyysinen kuntonsa ei estä tai vastaavaa? Siksi koska Kekkonen vai Maunu ko se oli kun vapautti heidät vierailtuaan vankilassa ja koettuaan moraalisen havahtumisen huomatessaan että näitä tunnollisia ja ikänä mihinkään rikokseen syyllistymättömiä pidettiin vankeudessa sen sijaan että olisivat töissä yms. Sinustako olisi hyvä että muutama sata kerrallaan istuisi tuottaen miljoonan parin tappiot ja vieden tilaa RIKOLLISILTA rangaistuslaitoksessa? JT miehet eivät osallistu käsittääkseni sivariin VAIN siksi että se on sidottu tuohon MAANPUOLUSTUSVELVOLLISUUTEEN piste.
Miksi JT miehien vakaamus on mitä on? Raamattu sanoo Jeesuksen tosi seuraajista: "He eivät nosta miekkaa, kansakunta kansakuntaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotaa." ja "Mutta katso, yksi niistä, jotka olivat Jeesuksen kanssa, ojensi kätensä ja veti miekkansa ja iski ylimmäisen papin orjaa ja sivalsi häneltä korvan. 52*Silloin Jeesus sanoi hänelle: ”Pistä miekkasi takaisin paikalleen, sillä kaikki, jotka miekan ottavat, ne miekkaan tuhoutuvat. 53*Vai luuletko, etten voi vedota Isääni, niin että hän toimittaisi minulle heti paikalla enemmän kuin kaksitoista legioonaa enkeleitä." "36*Jeesus vastasi: ”Minun valtakuntani ei ole osa tästä maailmasta. Jos minun valtakuntani olisi osa tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, jottei minua luovutettaisi juutalaisille. Mutta näin ollen minun valtakuntani ei ole täältä.”
Siitä että ei erota satua todesta ei pitäisi saada mitään erivapauksia, vaan päin vastoin pitäisi todeta että tällainen ihminen ei ole kykenevä rationaaliseen ajatteluun eikä siten ole kelvollinen esim osallistumaan demokraattiseen päätöksentekoon tai muutenkaan tekemään mitään muita ihmisiä koskevia päätöksiä.
Satua todesta.. mikä on satua (lienee jokaisen tulkitsijan henk.koht. näkemys) ja mikä totta? Totta ainakin se että yksilön oikeuksia poljetaan tässä kämä maassa kuin pohjoiskoreassa ikään. Eihän JT ihmiset edes halua osallistua demokraattiseen päätöksentekoon, hehän eivät äänestä koska ovat antaneet jo äänensä kaikiksi ajoiksi Jeesuksen hallitukselle. Joten mitä sä oikeen riehut? Ei sota paria uskovaista kaipaa näkisin. Eikä liioin tähän demokratian irvikuvaan kaivata muutamaa hajaääntä lisää? Kerro toki viellä mihin muita ihmisiä koskevaan päätökseen uskovaiset on nyt osallistunut? Ellet sitten tarkoita jotain räsäsen "kalja mainokset pois" hösötyksiä niin en kyl pysty keksimään mitään.
Edit: Panostajan jutut alkaa saada jo aika absurdeja piirteitä. Verensiirrot ovat siis lääkärien salaliitto jolla tehdään vaan rahaa. :D Vedähän se foliohattu vielä pari senttiä syvemmälle päähän ettei vaan säteet pääse perille. :thumbs:
Salaliitto? Salaliitto se olisi jos yritettäisiin peitellä raha motiiveja mutta kun ne on ihan julkista tietoa.. voit itse katsoa netistä yksikön hinnan ja hankintakulun erotuksen. ISO raha jo per lotrattu pussukka, saati sitten kun sitä tyrkytetään puoliväkisin jokaiselle, itsellänikin kokemus jossa lääkäri sanoi että häntä hirvittää leikata kun en halunnut verta. No ei sitä sitten tarvittukkaan, ja korvikeliuokset oli valmiina jos olisi tarvittu. VAIN koska vaadin erikseen. Mulla ei muuten ole mitään foliohatun tarvetta.. tarkastelen asioita objektiivisesti ja tutkin niitä sillä tavoin että voin ottaa osaa keskusteluihin tiedon enkä tunteilun pohjalta. Suosittelen sullekkin.