Kirkon ykköstehtävä on kuitenkin kristinuskosta kertominen tai tuota sinun sanaasi käyttäen "paasaaminen". Kirjoitinkin tuola ylempänä jo, että kristityt uskovat, että tämä maallinen elämä on häviävä osa. Mutta iankaikkinen elämä ei. Joten sen takia kirkon tehtävä on kertoa ihmisille heidän mahdollisuudestaan pelastua uskomalla Jeesukseen. Mutta toisin kuin esim. islamissa kristinuskossa jokainen saa itse päättää uskooko vai ei. Ja se on minusta juuri se kristinuskon yksi hienoimmista asioista.
Jokainen voi itse päättää uskooko vai ei, mutta siinä tapauksessa, että päättääkin valita olla uskomatta tämä sinun rakastava isähahmosi lähettää uskonnottoman helvetin iankaikkiseen kidutukseen. Todellakin yksi kristinuskon hienoimmista asioista! Ottaen vielä huomioon, että tämä jumalasi tekee kaikkensa kätkeäkseen itsensä antamatta olemassaolostaan mitään konkreettista evidenssiä tai viitteitä. Mutta kuten itse totesit ei tämä elämä ole kuin häviävän pieni osa. Täysin merkityksetön. Sitten tämä taivaallinen despootti käskee sinua pakonomaisesti rakastamaan häntä. Christopher Hitchensiä lainaten tilanne on kuin taivaallisessa Pohjois-Koreassa, jossa kaikki ''rakastavat'' suurta johtajaa. ''But at least you can fuckin' die and leave North Korea.''