onpahan täällää ollut paljon asiallista keskustelua, sillä aikaa kun olen ollu poissa. (mistähän mahtaa johtua

)
On niiin monta postausta mitä tekis mieli kommentoida, mutta hoidetaan nyt toi
Hempukan anteeksi pyyntö pois ekaksi, jos hän sattu vielä tätä ketjua seuraamaan. Tottakai saat, anteeksi. Ei siinä edes ollu mitään anteeksi pyydettävää. Siellä oli sarkastinen hymiö perässä, lukijan silmässä kuinka minkäkin tulkitsee. Toisten asiallinen keskustelu voi olla toisille räksytystä. ( ja jopa jumalanpilkkaa.)
---
Alkuräjähdys ei ole ollut mikään varsinainen räjähdys samassa mielessä kuin me sen ymmärrämme (vrt. kemiallinen räjähdys kuten dynamiitti). Se on ennemminkin aineen ja tilan spontaania laajenemista pisteestä, johon maailmankaikkeuden kaikki aine oli pakkaantunut. En itsekään väitä ymmärtäväni koko tuota prosessia mutta sen verran tiedän että on
turha edes yrittää hahmottaa sitä mitenkään arkipäiväisellä ajattelulla. Avuksi tarvitaan matematiikkaa, jolla tätä teoriaa voidaan tarkastella. Kannattaa katsoa esimerkiksi
tämä Stephen Hawkingin luento Cernissä, jossa hän perustelee matematiikan avulla sen kuinka universumin spontaani syntyminen on sen
perusominaisuus.
Jos yhtään oikein ymmärsin, niin toihan on kriitikkojen mielestä ammuttu alas, koska se matematiikka malli ei mitään todistanut ja luonut ennusteita. Vaan se oli pikemminkin sovitettu toimimaan siten, ettei se ollut ristiriidassa nykyisten havaintojen kanssa.
Elä piiskaa, myönnän että nyt mennään ihan erisarjassa, mitä pystyn ajattelemaan. Mut joku tämmönen dokkari tuli joskus telvisiosta.
Tuo "läheinen" on pikkusen suhteellinen käsite

Raamatun kirjaimellinen tulkinta johtaa siihen että alkupopulaatio on ollut 2, kun taas biologiassa lajien yksilömäärät ovat aina tuhansissa eivätkä lähisukulaiset lisäänny keskenään.
Joidenkin evoluutiobiologien mielestä ihmisen Dna:sta löytyy parikin pullonkaulaa, joita on sanottu Aatamiksi ja Eevaksi. Ihmis populaatio on ollut vähällä kuolla sukupuuttoon ja selviytyminen on ollut ihan kymmenien yksilöiden varassa. Nämä pullonkaulat on tosin sijaienneet eri vuosituhansilla.
Mut juu, en mä näillä kyllä mitään raamatua todellisemmaksi saa.Enkä kyllä sitä yritäkkään.
---
Ihan ohimennen otan kantaa tuohon 1337-kellojuttuun. Ihmisen tarkkaavaisuutta ohjaa sisäiset mallit (skeemat). Lyhyesti sanottuna jos tuntuu että kellonaika 13:37 pistää silmää se johtuu siitä että nörttinä se on tullut tutuksi ja pistää silmään.
Mulle toi 1337 ei sanonu mittää, täyty googlata, leet.

Mut numero sarja 1940 - 5, pistää/pisti silmään silloin kun lueskelin toista maailmansotaa oikein tosissani, niin kello oli aina jotain 19:43 ja operaatio barbarossa oli siinä ja siinä vaiheessa. :D
---
Noista enneunista on kyllä pari hyvää (kummitus)juttua tähän väliin:
Jo vanhemmalla iällä olevat siskokset A ja B, jotka tunnen melkoisen hyvin, ovat kyllä melkoisia tapahtumia tosissaan kertoneet. Viimeinen sattui tossa viime syksynä, kun menin tapaamaan tätä rouva Beetä, hän oli tekemässä talonsa pihalla lumitöitä, kun saavuin hänen luokseen. Sano mulle, että tulit sitte, vaikka sanoin olevani tänään tähän aikaan hautajaisissa. Olin unohtanut sen, että hänen piti mennä (vaikkapa) rouva Ö:öön hautajaisiin. Sanoin, no etpä ole mennyt, kun kerran lumitöitä teet kotosalla. Vastaus oli kun tämän ex mies oli ilmoittanut menevänsä hautajaisiin, oli tämä päättänyt olla menemättä samaan paikkaan. No menimme sitten sisälle kahville ja eteisessä kun riisuimme ulkovaatteita pois päältä hän alko katselemaan hansikkaitaan ja ihmetteli että kenenkäs hansakat nämä nyt sitten oikein on ja käänsi ne nurinpäin ja kenenkäs nimise siellä pesulapussa lukikaan? No aivan, juuri haudattavan rouva Öön.
Toisen kerran taas tämä rouva A oli nähnyt unta näitten siskosten kuolleista vanhemmista, jossa vanhemmat olivat yrittäneet selvittää tälle, että heidän, siis näitten kuolleitten vanhempien kototalossa olisi joku salainen kirje. Joka tulisi hävittää, jotta he voisivat olla rauhassa ikuisessa levossa. Olivat vielä kertoneet tarkan paikan mistä se kirje löytyisi. No seuraavana aamuna tämä rouva A oli soittanut rouva Beelle ja toimittanut tämän unensa ja rouva B oli käynyt katsomassa kyseisestä paikasta, muttei ollut löytänyt mitään kirjettä. No parin vuoden päästä talo oli purettu ja rakennusmiehet olivat löytäneet kirjeen, joka oli osoitettu rouva A ja B vanhemmille. Kirjeen sisältökin oli ollut sen verran järkyttävä, että olivat päättäneet polttaa kirjeen.
Tästä mulla nyt ei tietenkään ole muuta todistetta, kuin heidän kertomus. Mitä en sinällään kyllä epäile, kirkkoon heistä ei kuulu kumpikaan ja yhtään jeesus juttua en ole kuullut kummankaan puhuvan. No tämä nyt ei silti sinällään mitään tarkoita. Voi ne olla jotain maageja tai jotain, oikeastaan sopis hyvin kuvaankin kun kuulemma heidän isosisoisänsä isä oli saanut kirkolta tuomion noituudesta. Itse asias ne on mulle sukua ja mussa on niitten suvunverta:evil:
No joo, ei tartte postata ny montaa sivua, et hyviä sattumia, en mä noihin usko siinä mielessä. Itse asiassa sain erään tutun, joka väitti mulle tosissaan näkevänsä enneunia varsin noloksi. Aikansa ennustajan lahjoja kehuttuaan, sanoin, että paas kaikki unes aamulla paperille ja näytä mulle. Melkein kuukuauden se jakso niitä kirjoittaa ja näyttää. Montako toteutu edes hyvä tahtosesti tulkittunakaan? =0