Haluaisinkin kuulla sinulta vastauksen seuraavaan asiaan: Mikä tekee väitteen joka voidaan perustella loogisesti, samanarvoiseksi väitteen kanssa joka on tuotettu mielivaltaisesti? Miksi uskot (heitän nämä luvut päästäni, jossain on varmaan tarkemmin laskettu) tietoon johon viittaa 0,000001% tiedon määrästä, sen sijaan että uskoisit dataan joka vahvistaa todennäköisyydeksi 99,999999% ?
Et voi perustella ateismia sen loogisemmin kuin minäkään kristinuskoa. Jumalista ei voi saada objektiivista tietoa, mikä on looginen väistämättömyys siitä perusaksioomasta, että uskon tulee olla subjektiivista ja tiedon objektiivista. Olet vakuuttunut Jumalan olemattomuudesta, koska kukaan ei ole sinulle sen puolesta mitään vakuuttavaa todistetta esittänyt. Selvä. Minä taas uskon Jumalaan, ja perusteitani tälle olen esittänyt. Nämä perusteet eivät ole mielivaltaisesti tuotettuja eivätkä objektiivisia, mutta niissä on kaikista kriittisimmässäkin mielessä jotain perää toisin kuin vittuilussa, johon ateistit ryhtyvät alkaessaan tarinoida lohikäärmeistä ja joulupukeista. Loogisesti on toki täysin validia väittää, että marsia voi kiertää teekuppi, aivan samalla tavalla kuin väittää Jumala olevaksi. Loogista virhettä ei ole tehty. Eron asioiden välille tekee perusteet, joille väitteet lasketaan. Onko minulla mitään syytä uskoa marsia kiertävään teekuppiin? Ei. Onko minulla perusteita uskoa kristinuskon Jumalaan? On. Ja kun kyseessä on uskonto, nämä perustelut eivät ole eivätkä saakaan olla aukottomia. Lukekaa ajatuksen kanssa ja kertokaa ihmeessä, missä se kuuluisa väärin sovellettu lukion filosofia näkyy.
Edelliset viestini luettuasi varmaan ymmärrät, että puhun uskonnosta laajemmassa filosofisessa mielessä, joka ei tunkeudu tieteen alalle esimerkiksi väittämällä maailman luomisen tapahtuneen seitsemässä päivässä - kannusta epärationaaliseen toimintaan tässä maailmassa. Jättäkää se tiede, faktat ja todistukset sikseen, koska tähän aiheeseen ne eivät päde. Tässä maailmassa olemme kaikki tieteen puolella, ja sen kiistävät uskovaiset ovat mielestäni väärässä.
miksi uskontojen tulisi saada posiitivista erityiskohtelua?
Olenko minä tätä jossain vaatinut? Nykytilanne on mikä on, koska Suomen väestöstä enemmistö kuuluu luterilaiseen valtionkirkkoon. Tilanteen muuttuessa olen valmis hyväksymään reformit nousematta barrikadeille ja inisemättä.
Jos ateistit sanovat, että he eivät ole uskonto, ei heillä ole oikeutta vaatia osaa uskonnoille tarkoitetusta tuesta. Tämä ei ole perustelu ateismin luonteesta suuntaan tai toiseen, mutta sinänsä ihan hauska pieni kuriositeetti..
Lopuksi vielä suosittelisin tutustumaan uskonnon määritelmään. Suora lainaus wikipedian ensimmäisestä lauseesta uskonnon alta:
"Uskonnolla tarkoitetaan yleiskielessä uskoa jumalaan --" Tämän perusteella ateismi ei voi olla uskonto.
Kansankielinen uskonnon määritelmä ei ole yhtä kuin virallinen vääritelmä, tahi loogisesti validi määritelmä. Ateismi on uskon asia.
Nämä esittämäsi asiat on käyty tässä keskustelussa jo miljoona kertaa lävitse, ja en usko että vieläkään hyväksyt asioita vaikka ne uudelleen tähän kirjottaisin.
Avoimesti myönnät, että olet jo ennalta päättänyt olevasi oikeassa. Olen nuori ja valmis kantaani muuttamaan, mutta mitään vakuuttavaa en ole kuullut suuntaan tai toiseen. Minä en tässä ole ketään käännyttämässä, mutta minua kyllä yritetään käännyttää.