On kyllä todella merkillistä, jos katolilaiset hyväksyy sen tuosta vaan, että ihmiset äänestämällä saa tehtyy Paavista ittellee Jumalan sijaisen. Muutenki monesti oon ihmetelly sitä, että papit (ja vastaavat) on joidenki mielestä lähempänä Jumalaa, ku tavalliset kuolevaiset. Erityisesti vanhemmat ihmiset kokee asiat näin.
Mitäs mieltä Boxer-83 on siitä, että voiko uskoa Jumalaan, jollei kuulu kirkkoon? Mun nähdäkseni uskonnon kuuluis tulla sisältä, eikä olla sidottu mihinkää ulkoisiin tunnusmerkkeihin(pukeutuminen, käytös, kokoontumiset tms.).
Tottakai voi uskoa Jumalaan, vaikkei kuulu kirkkoon. Uudelleensyntyminen, sydämen ympärileikkaaminen ovat Raamatun Sanaa ja ne kuvaavat juuri uskon tulemista sisältä.
Pysyäksesi lähellä Jeesusta kannattaa kuitenkin rukoilla päivittäin, lukea Raamattua päivittäin ja käydä kokouksissa. Koska hengellinen elämä kuivettuu todella nopeasti ilman yhteyttä Kristukseen.
Itse uudelleensynnyin keväällä ja se tapahtui niin, että rupesin vaan lukemaan hengellistä kirjallisuutta ja Raamattua enemmän ja yhtäkkiä Raamattu rupesi avautumaan ennennäkemättömällä tavalla. Aikaisemmin olin olevinaan uskovainen vaikka en käyttänyt aikaani oikeastaan ollenkaan Jeesuksen ajattelemiselle tai hänen Sanansa tutkimiselle ja uskonelämä oli kuivaa...
Mitä tulee katoliseen kirkkoon Ryder niin suosittelen lukemaan Adventistien ilmestyskirjan selitysteoksia. Ilmestyskirja on todella vaikeaselkoinen, mutta Adventistit ovat hienosti saaneet avattua sitä. Siitä selviää mm, että katolinen kirkko on yksi ilmestyskirjan pedoista ja se on helppo uskoa, koska paavi täyttää kaikki Raamatun antikristukselle antamat tuntomerkit. Toinen näistä tuoreemmista pedoista on Ison-Ernonkin vihaama Yhdysvallat. Ja sekin on helppo uskoa, koska presidentti siellä puhuu muka Jumalasta, mutta samaan aikaan ihmisiä tapetaan hirveitä määriä USA:n takia.