Ja näiden syvien epäloogisuuksien äärellä kävi Rinkku-sedän korvaan ääni, ja se kuiski: "Ukknir...Ukknir...pistä Leuqiw näyttämään peelolta, niin minä annan sinulle suonikkaan ja paksun kyrvän, joka kelpaa jopa punttimimmien päälikölle". Ja se pisti minut kirjoittamaan näin:
wiquel sanoi:
Jumala loi ihmisen täydelliseksi. Hän loi ihmisen kuvakseen ja kaltaisekseen. Hän antoi kuitenkin ihmiselle vapaan tahdon ja myös enkeleilleen tuon vapaan tahdon, joista yksi käytti vapauttaan väärin ja kapinoi Jumalaa vastaan.
Menikö ne Jumalan atribuutit näin:
a) Jumala on kaikkivoipa
b) Jumala on kaikkitietävä
Ööö...siis ihminen oli aluksi täydellinen, vai mitä? Ison Jiin peilikuva ei varmaankaan tee syntiä? Esmes Jumala ei varmaan tee hirveesti syntiä vai mitä? Se Jumala halusi duunata sen vapaan tahdon niin, että sillä voi periaatteessa tehdä sitä syntiä? Oliko se Jumalan idea vähän niinkuin meitsin mutsin kasvatusperiaatteet: "Sä saat Runkki-Rinkku tehdä ihan niinkuin sä haluat, mutta jos sä teet väärin (esim. koskettelet itseäsi sieltä), niin sulta lähtee viikkikset ja solkipäällä tulee selkään". Että semmoista vapautta. Oliko mun psykoottinen esinahannitkuttelu valojen sammumisen jälkeen vähän sama asia kuin saatanan kapinointi Jumalaa vastaan?
Kumpi allaolevista väittämistä on oikea, vai onko kumpikaan:
a) Jumala tiesi ennalta, että vapautta käytetään väärin
b) Jumala ei tiennyt ennalta, että vapautta käytetään väärin
wiquel sanoi:
Kyseistä olentoa kutsutaan Raamatussa Saatanaksi (myös Käärme, Panettelia). Saatana oli ensimmäinen joka valehteli (siksi kutsutaan myös vahleen isäksi), kun hän sanoi Eevalle että ette kuole kun syötte siitä puusta, johon Jumala oli heitä kieltänyt koskemasta. Tässä kohtaa he molemmat käyttivät vapaata tahtoaan kun söivät tuosta puusta.
Jumalahan oli ihan kaikista eka jutska ever, eikö ollutkin? Se niinkuin loi ajan ja kaiken tän muun roskan, eikö? Muistanko oikein, että Jumalan on KAIKKIVOIPA ja KAIKKITIETÄVÄ? No, oliko tämä Saatanan ilmestyminen Jumalan
a) vahinko
b) tarkoitus
Onko Jumala fudiksen sääntöjen kehittäjä, kentän rakentaja ja tuomari: Säännöt kieltää kamppaamisen, sä olet vapaa kamppaamaan, mutta jos sä kamppaat, mä pistä sulle punasta. Tiesikö Jumala ENNALTA, että Eeva haukkaa omenaa? Menikö se niin, että ompun haukkaaminen EI OLLUT JUMALAN TARKOITUS? Vai tarkoittiko se yhtään mitään? Oliko tämä koko "vapaa tahto" semmoinen harvinainen kohta Jumalan luomistyö-ekperimentissä, että se ei itsekään tiennyt miten siinä käy? Tuliko se Jumalalle ihan silleen puun takaa, että "Ei saatana, mitä toi Saatana meni tekemään, vituiksi meni". Vai oliko "vapaa tahto" vähän niin kuin Lidlin esimiesten tapa testata myyjiä: Piilotetaan satasia kirjekuorissa ympäri kauppaa ja katotaan kameroista, miten käy? Huumepoliisin tekeytyminen asiakkaaksi?
wiquel sanoi:
Koska Aadam Ja Eeva saivat jälkeläisiä vasta synninteon jälkeen, niin epätäydellisinä he eivät voineet saada täydellisiä lapsia.
No voi, me emme ole täydellisiä. Sinänsä hyvä, että omenaa haukattiin, koska ilman haukkua ei olisi tarvittu Jeesusta. Sinänsä hyvä, koska nyt meillä on Raamattu, johon voimme hädässämme tukeutua. Sinänsä hyvä, koska muuten meillä ei olisi synnin käsitettä, ei Kristinuskon dogmatiikkaa, ei Cantores Minoreksen ihania kuoripoikia...tiedäthän noita suloisia murrosiän kynnyksellä olevia nuorukaisia viattomine katseineen...kiinteine pakaroineen...turvonneine nänneineen...Niin, me olisimme täydellisiä. Olisi täydellisiä ihmisiä, jotka menisivät kaikki taivaaseen. Väkisin. Olisiko mahdollista, että Eevan narttumaisuus olikin Ison Jiin suunnitelma? Keino pedata Jeesukselle naulat käsiin?
ATLIJOP ÄTLINEIP NAALLAHAM TÄVÄTTYÄN TÖTYT TENEIP !!!
Vai haluatko selittää minulle, miten meillä voisi olla kristinusko ILMAN kyseessä olevaa vapaan tahdon aktia???
Miten se hei menee: Heittääkö Jumala mut Helvettiin, vai ottaako Saatana? Onko Helvetti paikka, johon kaikkivoivalla Jumalalla ei ole mitään asiaa? Eikö se pääse sinne halutessaan vaikka kaffittelemaan? Onko se niin, että niin kauan kuin mä pelaan Jumalan säännöillä, sillä on ETUOSTO-OIKEUS mun sieluun? Voiko Jumala TUOMITA helvettiin, siis syömään sen jätkän pizzoja, joka piti Pizzan keksijää vitsinä? Kumpi sen päättää, että miten mun sielulle käy? Kumpi siinä on kovemmilla?
Tiesikö Jumala, että Vapaata tahtoa käytetään väärin? Jos ei, niin melkoinen tohelohan se on. Vähän sama kuin Jumala olisi juonut ryssän myymästä, korkatusta votkapullosta asenteella "jännä nähdä, mitä tapahtuu". Jos se tiesi, niin miksi se halusi mahdollistaa helvetin? Vai lähtikö ns. "mopo käsistä"?
Onko se Jumala hei kaikkivoipa ja kaikkitietävä? Hei onko? Oliko tää mun postini PREDESTINOITU, oliko? Vai oliko se niin, että Omrat-Omia ja Nogard kuiski mulle: "Ikknur-Ukknir - Ilmestys kirjan peto on väärinpäin otep, live on väärin päin evil ja god on takaperin dog. Peiton alla, pimeässä, äiti ei näe kättäsi..."
Omistan tähän loppuun sinulle pienen runon. Sen nimi on "Jumala on Nainen":
Myöhään palasi poika kotiin
lahkeet kurassa, viinalle haisten
Keittiössä odottikin äiti
pullan tuoksussa, silmät kiiluen
vasara kädessä
Napakoin iskuin nakutteli
pienokaisen munuaiset tohjoksi
Aamulla, saunan takana
kurttuinen fallos kädessäni
veristä oli veteni
PS: Lukekaa tämä viesti takaperin, niin tiedätte totuuden.