Heh, taitaa tosiaan olla ainutlaatuisia siinä että: NOUDATTAVAT RAAMATUN KÄSKYJÄ?!?!?! Katsos ei ne itse keksi tuota "pitäkää seurakunta puhtaana" käskyä.
Perustelen hieman näitä ikäviä toimia raamatun avulla jottei kukaan luulisi että omasta päästään keksivät tälläisiä toimintatapoja jotka todellakin ikävimmillään aiheuttavat perhesuhteiden kariutumisia tai viilenemisiä.
Matteus 18: 12*Mitä arvelette? Jos joku ihminen saa sata lammasta ja yksi niistä eksyy, eikö hän jätä ne yhdeksänkymmentäyhdeksän vuorille ja lähde etsimään sitä yhtä, joka on eksyksissä? 13*Ja jos hän sattuu löytämään sen, totisesti minä sanon teille: hän iloitsee enemmän siitä kuin niistä yhdeksästäkymmenestäyhdeksästä, jotka eivät ole eksyneet. 14*Samoin ei taivaassa olevan Isäni tahto ole, että yksikään näistä pienistä menehtyy.
15*Mutta jos veljesi tekee synnin, mene ja paljasta hänen virheensä kahden kesken. Jos hän kuuntelee sinua, olet voittanut veljesi. 16*Mutta jos hän ei kuuntele, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, jotta jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan suulla. 17*Jos hän ei kuuntele heitä, puhu seurakunnalle. Jos hän ei kuuntele seurakuntaakaan, olkoon hän sinulle niin kuin kansakuntien ihminen ja kuin veronkantaja.
"Syntiä harjoittavia ojenna kaikkien katselijoiden edessä, jotta muutkin pelkäisivät.*Velvoitan sinua vakavasti Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen ja valittujen enkelien edessä noudattamaan näitä asioita ilman ennakkopäätöstä, tekemättä mitään ennakkomieltymyksen mukaan."
Mitä veikkaat, jos minä olisin kastettu Jehovan todistaja ja jäisin kiinni Fred Franzin Crisis of Conscience-kirjan lukemisesta, niin mitä minulle sen jälkeen tapahtuisi? Jos myöntäisin lukeneeni kirjan, enkä katuisi tätä (mitä kaduttavaa siinä on?), niin eikö minut otettaisiin puhutteluun? Jos vielä kertoisin tästä kirjasta jollekin, niin mitä luulet, erotettaisiinko minut? Vartiotorni on järjestö, joka rankaisee ajatusrikoksista. Hyvä esimerkki siitä, miksi 2000 vuotta vanhan kirjan toimintatapoja ei tulisi noudattaa.
Toistan viellä, Todistajat elävät raamatun normejen mukaista elämää, ja jos joku heidän seurakuntaansa kuuluva ei omien toimiensa perusteella halua elää tälläistä Jumalista antamusta osoittavaa elämäntapaa.. hänen paikkansa ei ole seurakunnan yhteydessä. Tämä koskee kastettuja kristittyjä.. kaste on vihkiytymisen merkki.. ikään kuin aviolupaus.. ja jos tuota valaa vastaan tietentahtoen vailla katumuksen häivääkään toimii.. on se "aviorikos" Jumalaa vastaan eikä tälläistä raamatun mukaan voida suvaita seurakunnan sisällä.
Onko ajatusrikos aviorikos Jumalaa vastaan? Onko kyseenalaistaminen väärin?
Eli erottaminen seurakunnasta ei ole yhtään sen vähempää kuin erotetun oma päätös toimiensa perusteella. Ja se mitä tulee tähän paljon parjattuun syrjimiseen.. sitä saa mitä tilaa.. en minä ole todistaja ja tuntemani todistajat jopa tietävät/ovat nähneet mun rikolliseksi lain määrittämät toimet ja silti ovat kanssani tekemisissä ja kutsuvat jopa kotiinsa kyläilemään yms. mutta vain koska en ole kastettu todistaja ja heidän mielestään heillä on jokin velvoite saarnata mulle että oikaiseppas poika polkusi että sun kävisi hyvin jne... :D
Taas puhut paskaa niin että korvissa soi. Jehovan todistajien karttamissääntö on yksi iljettävimmistä teoista, joita he tekevät. Uskomatonta, että jos joku ihminen on erimieltä jostain asiasta, niin tätä aletaan karttamaan. Vartiotorni rikkoo kivasti perheet oman höpönlöpönsä ylläpitämiseksi. On siinä meillä "rakastava ja ymmärtäväinen orja".
Noi todistajat viihtyvät omassa porukassaan ihan siksi että "maailmalliset ihmiset" eivät ole hyvää seuraa kiroiluineen ja juomatottumuksineen yms. tapoineen jotka eivät kuulu todistajien elämän tapaan. Ei kukaan heitä minun tietääkseni kuitenkaan ylempää kiellä olemasta tekemisissä muiden kanssa tai että pitäs oikein karttaa.
Se vain on totta mitä raamattu opettaa aiheesta:
Jos kuolleita ei herätetä, niin ”syökäämme ja juokaamme, sillä huomenna me kuolemme”. *Älkää eksykö. Huono seura turmelee hyödylliset tavat. *Raitistukaa vanhurskaalla tavalla älkääkä harjoittako syntiä, sillä jotkut ovat vailla Jumalan tuntemusta. Puhun saadakseni teidät häpeämään.
Älä viitti :D. Oon kuullut niin monien entisten Jehovan todistaja-vanhimpien kertovan seurakunnan vanhimmiston ryyppyilloista ja ruotsinlaivareissuista, ettet tiedäkkään. Noh, minähän en näitä tarinoita voi nyt todistaa, mutta se ei minua haittaa. Minulle riittää, kun tiedän sun puhuvan paskaa.
Ei tokikaan kaikkia herätetä.. ensinnäkin harmagedonissa kuolleet eivät saa mahdollisuutta heidäthän tuomitaan heidän eläessään kuolemaan.
Eikä kaikki muutkaan toki saa, se että mitä kukainenkin on tehnyt ja saako sitten mahdollisuutta.. siihen ei ihminen pysty mitään sanomaan kun tuomarina toimii Jeesus.. emme me. Tuskin siellä mitään Hitleriä ja muita kansan harhauttajia ainakaan näkyy. Mutta jotain SS armeijan sällejä voi ollakkin. Synnin palkka on kuolema, ja kuoleet ovat sovittaneet syntinsä ja heillä voi olla uusi mahdollisuus eikä silloin vanhoja muistella.
Vartiotornin 1988 julkaisussa Insight on the Scriptures, Vol. 2, sivu 792 sanoo, että uuden alun saa noin 20 miljardia ihmistä. Se on paljon se. Jos muuten synnin palkka on kuolema ja kuollessaan ihminen sovittaa syntinsä, niin missä vaiheessa Harmageddonista selvinneet Jehovan todistajat sovittavat syntinsä? Hehän eivät koskaan kuolleet, joten synti on edelleen heissä Harmageddonin jälkeenkin.
Otitko huomioon sen että saatana ja hänen valtakautensa kun on ohi, niin ihmisiä ei enää hiillosta tämä "ilmanvallan haltija".. varmasti epätäydellisten ihmisten "harjoittelujakso" tuo tuhat vuotta on sellainen aika jolloin ihmiset oppivat elämään.. joka aamu herätään entistä "täydellisempinä" sekä mentalisesti että fyysisesti kunnes tuon tuhannen vuoden jälkeen ihmiset ovat täydellisiä eivätkä enää tarvitse Jeesusta rukouksiensa välimieheksi vaan voivat puhua suoraan Jehovan kanssa.
Kertoisitko hieman tuosta tuhannen vuoden harjoittelujaksosta. Mitä silloin tapahtuu?