Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Heh, taitaa tosiaan olla ainutlaatuisia siinä että: NOUDATTAVAT RAAMATUN KÄSKYJÄ?!?!?! Katsos ei ne itse keksi tuota "pitäkää seurakunta puhtaana" käskyä.
Perustelen hieman näitä ikäviä toimia raamatun avulla jottei kukaan luulisi että omasta päästään keksivät tälläisiä toimintatapoja jotka todellakin ikävimmillään aiheuttavat perhesuhteiden kariutumisia tai viilenemisiä.

Matteus 18: 12*Mitä arvelette? Jos joku ihminen saa sata lammasta ja yksi niistä eksyy, eikö hän jätä ne yhdeksänkymmentäyhdeksän vuorille ja lähde etsimään sitä yhtä, joka on eksyksissä? 13*Ja jos hän sattuu löytämään sen, totisesti minä sanon teille: hän iloitsee enemmän siitä kuin niistä yhdeksästäkymmenestäyhdeksästä, jotka eivät ole eksyneet. 14*Samoin ei taivaassa olevan Isäni tahto ole, että yksikään näistä pienistä menehtyy.
15*Mutta jos veljesi tekee synnin, mene ja paljasta hänen virheensä kahden kesken. Jos hän kuuntelee sinua, olet voittanut veljesi. 16*Mutta jos hän ei kuuntele, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, jotta jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan suulla. 17*Jos hän ei kuuntele heitä, puhu seurakunnalle. Jos hän ei kuuntele seurakuntaakaan, olkoon hän sinulle niin kuin kansakuntien ihminen ja kuin veronkantaja.

"Syntiä harjoittavia ojenna kaikkien katselijoiden edessä, jotta muutkin pelkäisivät.*Velvoitan sinua vakavasti Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen ja valittujen enkelien edessä noudattamaan näitä asioita ilman ennakkopäätöstä, tekemättä mitään ennakkomieltymyksen mukaan."

Mitä veikkaat, jos minä olisin kastettu Jehovan todistaja ja jäisin kiinni Fred Franzin Crisis of Conscience-kirjan lukemisesta, niin mitä minulle sen jälkeen tapahtuisi? Jos myöntäisin lukeneeni kirjan, enkä katuisi tätä (mitä kaduttavaa siinä on?), niin eikö minut otettaisiin puhutteluun? Jos vielä kertoisin tästä kirjasta jollekin, niin mitä luulet, erotettaisiinko minut? Vartiotorni on järjestö, joka rankaisee ajatusrikoksista. Hyvä esimerkki siitä, miksi 2000 vuotta vanhan kirjan toimintatapoja ei tulisi noudattaa.

Toistan viellä, Todistajat elävät raamatun normejen mukaista elämää, ja jos joku heidän seurakuntaansa kuuluva ei omien toimiensa perusteella halua elää tälläistä Jumalista antamusta osoittavaa elämäntapaa.. hänen paikkansa ei ole seurakunnan yhteydessä. Tämä koskee kastettuja kristittyjä.. kaste on vihkiytymisen merkki.. ikään kuin aviolupaus.. ja jos tuota valaa vastaan tietentahtoen vailla katumuksen häivääkään toimii.. on se "aviorikos" Jumalaa vastaan eikä tälläistä raamatun mukaan voida suvaita seurakunnan sisällä.

Onko ajatusrikos aviorikos Jumalaa vastaan? Onko kyseenalaistaminen väärin?

Eli erottaminen seurakunnasta ei ole yhtään sen vähempää kuin erotetun oma päätös toimiensa perusteella. Ja se mitä tulee tähän paljon parjattuun syrjimiseen.. sitä saa mitä tilaa.. en minä ole todistaja ja tuntemani todistajat jopa tietävät/ovat nähneet mun rikolliseksi lain määrittämät toimet ja silti ovat kanssani tekemisissä ja kutsuvat jopa kotiinsa kyläilemään yms. mutta vain koska en ole kastettu todistaja ja heidän mielestään heillä on jokin velvoite saarnata mulle että oikaiseppas poika polkusi että sun kävisi hyvin jne... :D

Taas puhut paskaa niin että korvissa soi. Jehovan todistajien karttamissääntö on yksi iljettävimmistä teoista, joita he tekevät. Uskomatonta, että jos joku ihminen on erimieltä jostain asiasta, niin tätä aletaan karttamaan. Vartiotorni rikkoo kivasti perheet oman höpönlöpönsä ylläpitämiseksi. On siinä meillä "rakastava ja ymmärtäväinen orja".

Noi todistajat viihtyvät omassa porukassaan ihan siksi että "maailmalliset ihmiset" eivät ole hyvää seuraa kiroiluineen ja juomatottumuksineen yms. tapoineen jotka eivät kuulu todistajien elämän tapaan. Ei kukaan heitä minun tietääkseni kuitenkaan ylempää kiellä olemasta tekemisissä muiden kanssa tai että pitäs oikein karttaa.
Se vain on totta mitä raamattu opettaa aiheesta:
Jos kuolleita ei herätetä, niin ”syökäämme ja juokaamme, sillä huomenna me kuolemme”. *Älkää eksykö. Huono seura turmelee hyödylliset tavat. *Raitistukaa vanhurskaalla tavalla älkääkä harjoittako syntiä, sillä jotkut ovat vailla Jumalan tuntemusta. Puhun saadakseni teidät häpeämään.

Älä viitti :D. Oon kuullut niin monien entisten Jehovan todistaja-vanhimpien kertovan seurakunnan vanhimmiston ryyppyilloista ja ruotsinlaivareissuista, ettet tiedäkkään. Noh, minähän en näitä tarinoita voi nyt todistaa, mutta se ei minua haittaa. Minulle riittää, kun tiedän sun puhuvan paskaa.

Ei tokikaan kaikkia herätetä.. ensinnäkin harmagedonissa kuolleet eivät saa mahdollisuutta heidäthän tuomitaan heidän eläessään kuolemaan.
Eikä kaikki muutkaan toki saa, se että mitä kukainenkin on tehnyt ja saako sitten mahdollisuutta.. siihen ei ihminen pysty mitään sanomaan kun tuomarina toimii Jeesus.. emme me. Tuskin siellä mitään Hitleriä ja muita kansan harhauttajia ainakaan näkyy. Mutta jotain SS armeijan sällejä voi ollakkin. Synnin palkka on kuolema, ja kuoleet ovat sovittaneet syntinsä ja heillä voi olla uusi mahdollisuus eikä silloin vanhoja muistella.

Vartiotornin 1988 julkaisussa Insight on the Scriptures, Vol. 2, sivu 792 sanoo, että uuden alun saa noin 20 miljardia ihmistä. Se on paljon se. Jos muuten synnin palkka on kuolema ja kuollessaan ihminen sovittaa syntinsä, niin missä vaiheessa Harmageddonista selvinneet Jehovan todistajat sovittavat syntinsä? Hehän eivät koskaan kuolleet, joten synti on edelleen heissä Harmageddonin jälkeenkin.

Otitko huomioon sen että saatana ja hänen valtakautensa kun on ohi, niin ihmisiä ei enää hiillosta tämä "ilmanvallan haltija".. varmasti epätäydellisten ihmisten "harjoittelujakso" tuo tuhat vuotta on sellainen aika jolloin ihmiset oppivat elämään.. joka aamu herätään entistä "täydellisempinä" sekä mentalisesti että fyysisesti kunnes tuon tuhannen vuoden jälkeen ihmiset ovat täydellisiä eivätkä enää tarvitse Jeesusta rukouksiensa välimieheksi vaan voivat puhua suoraan Jehovan kanssa.

Kertoisitko hieman tuosta tuhannen vuoden harjoittelujaksosta. Mitä silloin tapahtuu?

http://www.utaot.com/2012/11/24/finger-of-a-giant-found-in-egypt/

Tätä löytöä ei ole voitu verifoida.. mutta JOS tuo sormi päätyisi viellä tutkijaryhmälle ja he todentaisivat sen aidoksi joskus eläneen ihmisen sormeksi.. niin tuon ihmisen mitta olisi piirun verran alle 5 metriä. Ihan ku niistä oli vaan niistä jättiläis ihmisistä juttua aiemmin nii siihen liittyen..

Tuskin kenenkään muiden kuin muslimien mielestä tälläinen yhdistelmä on ylipäätään tavoiteltava.

Joku pitää piilossa tuollaista sormea, laskuttaa 300 taalaa että siitä saa ottaa kuvan muttei halua miljoonia minkä saisi myymällä sen tieteelle.. Kuulostaa ihan yhtä uskottavalta tuo muumioitunut sormi kuin sinun tarinasi tällä palstalla, silkkaa paskaa.
LITm9fm.webp
c4JnBgA.png

Älä viitti . Oon kuullut niin monien entisten Jehovan todistaja-vanhimpien kertovan seurakunnan vanhimmiston ryyppyilloista ja ruotsinlaivareissuista, ettet tiedäkkään. Noh, minähän en näitä tarinoita voi nyt todistaa, mutta se ei minua haittaa. Minulle riittää, kun tiedän sun puhuvan paskaa.

Olen minäkin ollut aivan läsnä kun JT ihmiset ihan vanhimpien johdolla viettävät rentoa kesä päivää kaljaa lipittäen.. mitä siellä ei näe niin humaltuneita ihmisiä.. katsos kun ottaa voi kohtuudellakin usko tai älä, jopa siellä ruotsinlaivallakin niin uskomattomalta kuin se tuntuukin.
Ei minuakaan haittaa että puhut kuulopuheita, tunnen niin monta JT ihmistä että voin vetää tästä jo ihan toimivat johtopäätökset.. he eivät juo itseään humalaan, oli sitä todistassa tai ei.
Kerrankin sanoin broidille et tuoppas Espanjan reissusta mulle black absintti pullo.. sitten en muistanut asiaa ja kun puol vuotta myöhemmin menin kylään.. niin kysyin et missäs se pullo on.. faija totes et hän joi sen.. olin sillee et mitä! sehän on tujua tavaraa ja pahaakin viellä. "joo kauhean makuistahan se oli, mutta tulipahan juotua.. snapsi silloin tällöin".

Vartiotornin 1988 julkaisussa Insight on the Scriptures, Vol. 2, sivu 792 sanoo, että uuden alun saa noin 20 miljardia ihmistä. Se on paljon se. Jos muuten synnin palkka on kuolema ja kuollessaan ihminen sovittaa syntinsä, niin missä vaiheessa Harmageddonista selvinneet Jehovan todistajat sovittavat syntinsä? Hehän eivät koskaan kuolleet, joten synti on edelleen heissä Harmageddonin jälkeenkin.

Ilmestys vastaa:
Ja yksi vanhimmista sanoi minulle tämän johdosta: ”Keitä nämä pitkiin valkoisiin vaatteisiin puetut ovat, ja mistä he ovat tulleet?” *Niin minä sanoin hänelle viipymättä: ”Herrani, sinä tiedät sen.” Ja hän sanoi minulle: ”Nämä ovat ne, jotka tulevat siitä suuresta ahdistuksesta, ja he ovat pesseet pitkät vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
Elikkäpä, Harmagedonin läpi hengissä tulleet ihmiset (todistajat ja muut ketkä ikinä Luoja näkeekään arvollisiksi) ovat näitä.. ja heidät on armahdettu synneistään.. koska vanha järjestelmä poistuu ja uusi tulee tilalle.. niin vanhoja asioitakaan ei tuoda mukana.. kaikki aloittavat puhtaalta pöydältä.. niin läpi tulevat kuin ylösnousemuksen saavatkin.

Kertoisitko hieman tuosta tuhannen vuoden harjoittelujaksosta. Mitä silloin tapahtuu?

Tokihan mä voin jotain kertoilla..

Ensin siis:
"Jehovan päivä tulee juuri niin kuin varas yöllä.*Kun he sanovat: ”Rauha ja turvallisuus!”, silloin äkillinen tuho samassa kohtaa heidät"
"Ja minä näin pedon ja maan kuninkaat ja heidän armeijansa kokoontuneina sotimaan hevosen selässä istuvaa ja hänen armeijaansa vastaan."
"Ja ne kokosivat heidät paikkaan, joka hepreaksi on nimeltään Har-Magedon."

Sitten:
"Ja minä näin taivaasta tulevan alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuri kahleketju kädessään.*Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen alkuperäisen käärmeen, joka on Panettelija ja Saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi. Ja hän heitti hänet syvyyteen ja sulki ja sinetöi sen hänen jälkeensä, jottei hän enää eksyttäisi kansakuntia, ennen kuin ne tuhat vuotta ovat päättyneet. Tämän jälkeen hänet täytyy päästää irti vähäksi aikaa."
"Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen alkuperäisen käärmeen, joka on Panettelija ja Saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi. Ja hän heitti hänet syvyyteen ja sulki ja sinetöi sen hänen jälkeensä, jottei hän enää eksyttäisi kansakuntia, ennen kuin ne tuhat vuotta ovat päättyneet. Tämän jälkeen hänet täytyy päästää irti vähäksi aikaa."

Ja jäljempänä:
"Ja hän on tuomitseva monien kansojen keskuudessa ja oikaiseva kaukana olevien mahtavien kansakuntien asiat. Ja heidän on taottava miekkansa auranvantaiksi ja keihäänsä vesureiksi. He eivät nosta miekkaa, kansakunta kansakuntaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotaa. *Ja he istuvat todella kukin viiniköynnöksensä ja viikunapuunsa alla, eikä kukaan saata heitä vapisemaan, sillä niin on puhunut armeijoiden Jehovan suu."

”tuhat vuotta”. Kreik. khi′li·a e′tē, tästä johtuva sana ”kiliastit” tarkoittaa ihmisiä, jotka uskovat Kristuksen hallitsevan paratiisimaan päällä elävää ihmiskuntaa kirjaimellisesti tuhat vuotta; lat. mille annis ’millennium’, ’tuhatvuotiskausi’.

Ja tuon tuhatvuotis kauden ja varsinaisen paratiisin halkoo tämä tapahtuma:
"Ja niin pian kuin ne tuhat vuotta ovat päättyneet, Saatana päästetään irti vankilastaan, *ja hän lähtee eksyttämään maan neljällä kulmalla olevia kansakuntia, Gogia ja Magogia, kootakseen heidät sotaan. Näiden luku on kuin meren hiekka. Ja he etenivät yli maan laveuden ja piirittivät pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankesi taivaasta ja nielaisi heidät."

Kaiketi on taas kerran tarpeen sanoa että ilmestyksessä asiat ovat puettuna hieman eriskummalliseen tekstiasuun.
Selvennän viellä: Eli kun Jeesus ja hänen hallitsija toverinsa (144000) ovat ensin pistäneet kaikki lihoiksi.. niin sen jälkeen alkaa maapallon ennallistamistyö jota ihmiset tulevat tekemään tuhat vuotta, ja tänä aikana myös ylösnousemus tapahtuu ja näitä ihmisiä opetetaan siinä ennallistamisurakan ohella. Ja joka päivä ihmiset heräävät vähän eilistä "täydellisempinä" kunnes tuon tuhannen vuoden lopussa tapahtuneen "koettelemuksen" jälkeen ihmiset todetaan nuhteettomiksi ja täydellisiksi.. tällöin Jeesus luovuttaa kuninkuutensa Isälleen ja ihmiset voivat täydellisyytensä vuoksi olla suoraan "puheyhteydessä" Jumalaan.

Joku pitää piilossa tuollaista sormea, laskuttaa 300 taalaa että siitä saa ottaa kuvan muttei halua miljoonia minkä saisi myymällä sen tieteelle..
Joo kieltämättä hieman hessu juttu.. ehkä se tyyppi joku pvä luovuttaa sen finkun tutkittavaksi tai ehkä ei.. sittenhän nämä tieteen tekijät asian ratkaisee, turha kai sitä on etukäteen ristiä miksikään?

Olen minäkin ollut aivan läsnä kun JT ihmiset ihan vanhimpien johdolla viettävät rentoa kesä päivää kaljaa lipittäen.. mitä siellä ei näe niin humaltuneita ihmisiä.. katsos kun ottaa voi kohtuudellakin usko tai älä, jopa siellä ruotsinlaivallakin niin uskomattomalta kuin se tuntuukin.
Ei minuakaan haittaa että puhut kuulopuheita, tunnen niin monta JT ihmistä että voin vetää tästä jo ihan toimivat johtopäätökset.. he eivät juo itseään humalaan, oli sitä todistassa tai ei.
Kerrankin sanoin broidille et tuoppas Espanjan reissusta mulle black absintti pullo.. sitten en muistanut asiaa ja kun puol vuotta myöhemmin menin kylään.. niin kysyin et missäs se pullo on.. faija totes et hän joi sen.. olin sillee et mitä! sehän on tujua tavaraa ja pahaakin viellä. "joo kauhean makuistahan se oli, mutta tulipahan juotua.. snapsi silloin tällöin".

Niin niin, itsehän olen kuullut, että vanhimpien risteilyt ovat aika kosteita. Noh, kuulopuheet on kuulopuheita.

Ilmestys vastaa:
Ja yksi vanhimmista sanoi minulle tämän johdosta: ”Keitä nämä pitkiin valkoisiin vaatteisiin puetut ovat, ja mistä he ovat tulleet?” *Niin minä sanoin hänelle viipymättä: ”Herrani, sinä tiedät sen.” Ja hän sanoi minulle: ”Nämä ovat ne, jotka tulevat siitä suuresta ahdistuksesta, ja he ovat pesseet pitkät vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
Elikkäpä, Harmagedonin läpi hengissä tulleet ihmiset (todistajat ja muut ketkä ikinä Luoja näkeekään arvollisiksi) ovat näitä.. ja heidät on armahdettu synneistään.. koska vanha järjestelmä poistuu ja uusi tulee tilalle.. niin vanhoja asioitakaan ei tuoda mukana.. kaikki aloittavat puhtaalta pöydältä.. niin läpi tulevat kuin ylösnousemuksen saavatkin.
Eli taikatempuilla. Gotya!

Tokihan mä voin jotain kertoilla..

Ensin siis:
"Jehovan päivä tulee juuri niin kuin varas yöllä.*Kun he sanovat: ”Rauha ja turvallisuus!”, silloin äkillinen tuho samassa kohtaa heidät"
"Ja minä näin pedon ja maan kuninkaat ja heidän armeijansa kokoontuneina sotimaan hevosen selässä istuvaa ja hänen armeijaansa vastaan."
"Ja ne kokosivat heidät paikkaan, joka hepreaksi on nimeltään Har-Magedon."

Sitten:
"Ja minä näin taivaasta tulevan alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuri kahleketju kädessään.*Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen alkuperäisen käärmeen, joka on Panettelija ja Saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi. Ja hän heitti hänet syvyyteen ja sulki ja sinetöi sen hänen jälkeensä, jottei hän enää eksyttäisi kansakuntia, ennen kuin ne tuhat vuotta ovat päättyneet. Tämän jälkeen hänet täytyy päästää irti vähäksi aikaa."
"Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen alkuperäisen käärmeen, joka on Panettelija ja Saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi. Ja hän heitti hänet syvyyteen ja sulki ja sinetöi sen hänen jälkeensä, jottei hän enää eksyttäisi kansakuntia, ennen kuin ne tuhat vuotta ovat päättyneet. Tämän jälkeen hänet täytyy päästää irti vähäksi aikaa."

Ja jäljempänä:
"Ja hän on tuomitseva monien kansojen keskuudessa ja oikaiseva kaukana olevien mahtavien kansakuntien asiat. Ja heidän on taottava miekkansa auranvantaiksi ja keihäänsä vesureiksi. He eivät nosta miekkaa, kansakunta kansakuntaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotaa. *Ja he istuvat todella kukin viiniköynnöksensä ja viikunapuunsa alla, eikä kukaan saata heitä vapisemaan, sillä niin on puhunut armeijoiden Jehovan suu."

”tuhat vuotta”. Kreik. khi′li·a e′tē, tästä johtuva sana ”kiliastit” tarkoittaa ihmisiä, jotka uskovat Kristuksen hallitsevan paratiisimaan päällä elävää ihmiskuntaa kirjaimellisesti tuhat vuotta; lat. mille annis ’millennium’, ’tuhatvuotiskausi’.

Ja tuon tuhatvuotis kauden ja varsinaisen paratiisin halkoo tämä tapahtuma:
"Ja niin pian kuin ne tuhat vuotta ovat päättyneet, Saatana päästetään irti vankilastaan, *ja hän lähtee eksyttämään maan neljällä kulmalla olevia kansakuntia, Gogia ja Magogia, kootakseen heidät sotaan. Näiden luku on kuin meren hiekka. Ja he etenivät yli maan laveuden ja piirittivät pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankesi taivaasta ja nielaisi heidät."

Kaiketi on taas kerran tarpeen sanoa että ilmestyksessä asiat ovat puettuna hieman eriskummalliseen tekstiasuun.
Selvennän viellä: Eli kun Jeesus ja hänen hallitsija toverinsa (144000) ovat ensin pistäneet kaikki lihoiksi.. niin sen jälkeen alkaa maapallon ennallistamistyö jota ihmiset tulevat tekemään tuhat vuotta, ja tänä aikana myös ylösnousemus tapahtuu ja näitä ihmisiä opetetaan siinä ennallistamisurakan ohella. Ja joka päivä ihmiset heräävät vähän eilistä "täydellisempinä" kunnes tuon tuhannen vuoden lopussa tapahtuneen "koettelemuksen" jälkeen ihmiset todetaan nuhteettomiksi ja täydellisiksi.. tällöin Jeesus luovuttaa kuninkuutensa Isälleen ja ihmiset voivat täydellisyytensä vuoksi olla suoraan "puheyhteydessä" Jumalaan.
Aivan. Osui silmään tuo yksi kohta, jonka korostin tekstistäsi. Missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että ylösnousemus tapahtuisi tämän tuhannen vuoden aikana?

En ymmärrä miten jotkut jaksavat vääntää täällä päivästä toiseen ja todistella jollenkin uskovalle kuinka väärässä se on kun uskoo johonkin. Samaa läppää vuodesta toiseen ja mikään ei muutu. Antaa porukan uskoa vaikka tekokyrpään jos huvittaa.

Oma kanta on ateisti, mutta en puutu toisten uskomuksiin kunhan eivät hiero sitä toisten naamaan ja mielestäni valtiot ja uskonnot eivät ole hyvä yhdistelmä. Veisatkoon omissa piireissään niin paljon kuin haluavat.

Niinhän se onki turhaa, kun tosiuskisten uskoa ei oikeen voi heilauttaa, kun ne on vaan niin hurahtaneet siihen. Mut sit toisaalta kun näistä asioista "keskustelee", niin pääsee näkemään miltä se maailma näyttää jumala-lasien läpi, ja voi olla taas tyytyväinen omiin valintoihinsa. :D

Niin niin. Mietin vaan, kun tuo Vartiotorni on Raamatun määritelmän mukaan väärä profeetta. Ihan mielenkiinnosta kysyin, mutta ehkä sulla on sitten joku todella pätevä syy olla ottamatta huomioon tätä asiaa.

Mikä on syynä tälläiseen päätelmääsi?

Mulla on muistikuvia, että tämäkin keskustelu on jo joskus käyty... Ei se mitään. Eli Vartiotorni on tehnyt maailmanlopunennustuksia, jotka eivät ole toteutuneet. 5. moos. 18-luku on hyvin selvä väärien profeettojen suhteen.

Hei pena, joko sä tähän vastasit? Kiinnostais kovasti sun näkemys aiheeseen?

Quote MasterpieceView Post
Niin niin. Mietin vaan, kun tuo Vartiotorni on Raamatun määritelmän mukaan väärä profeetta. Ihan mielenkiinnosta kysyin, mutta ehkä sulla on sitten joku todella pätevä syy olla ottamatta huomioon tätä asiaa.
Quote PanostajaPenaView Post
Mikä on syynä tälläiseen päätelmääsi?
Quote MasterpieceView Post
Mulla on muistikuvia, että tämäkin keskustelu on jo joskus käyty... Ei se mitään. Eli Vartiotorni on tehnyt maailmanlopunennustuksia, jotka eivät ole toteutuneet. 5. moos. 18-luku on hyvin selvä väärien profeettojen suhteen.

Hei pena, joko sä tähän vastasit? Kiinnostais kovasti sun näkemys aiheeseen?

Ai kysyttiinkö multa jotain?
Jos pitää vastata jotain niin toistan vain aiemman vastauksen: ihmiset eivät voi mitenkään antaa mitään päivämäärää, ja nuo laskelmat joiden pohjalta on jotain hölötetty.. ovat vain ihmisten mietteitä eivätkä liity raamatun näkemykseen joka taas on:
Markus 13:32 sekä Matteus 24:36
"Siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa eikä Poika, vaan Isä. Tähyilkää, pysykää hereillä, sillä ette tiedä, milloin määräaika on."

Se miksi jenkeissä on näitä "tuomionpäivän kalenteroitsijoita" ilmennyt lienee kulttuuri sidonnaista.. sillä mantereella kun pitää aina huudella jotain "hätkähdyttävää" ja suureellista :D

Eikös se joku Hannibal kipittäny vuoriston yli 37 elefanttia mukanaan?

"Vuoristossa" joo.. vuoren jyrkkiä rinteitä tai pystysuoralla seinällä sijaitsevaan luolaan parkkiin elefanttilaumoineen.. ei kylläkään.. sekin että kulkee solia pitkin on vuoristossa kulkemista vaikkei siihen mitään vuoren rinteille kiikkumista liittyisikään.

Niinhän se onki turhaa, kun tosiuskisten uskoa ei oikeen voi heilauttaa, kun ne on vaan niin hurahtaneet siihen. Mut sit toisaalta kun näistä asioista "keskustelee", niin pääsee näkemään miltä se maailma näyttää jumala-lasien läpi, ja voi olla taas tyytyväinen omiin valintoihinsa.
Sä sekoitat nyt raamatun tulkitsemisen "uskovaisten" hörhöilyyn. Tiesitkös että ateistikin voi tutkia raamattua eikä se tee hänestä kristittyä?
Eli säkin voit ihan rohkeasti katsoa mitä siellä sanotaan.. älä pelkää et sä muutu joksikin jeehuksi vaikka lukisit koko opuksen läpi.
Mieti sen valintasi mielekkyyttä siinä kohti jos/kun tänne meidän elinaikanamme jotain "ihmeellistä happeninkia" pukkaa. Itseäni ainakin harmittaa siinä kohti.. kun kaikki tieto on tankattuna mutta silti toimet melko likellä nollaa. No siinä kohti voi lohduttautua sillä että kuoleehan ihminen kuitenki jossain kohti ja eipähän tarvitse lähteä yksin vaan saa miljardeja kaveriksi.

Ai kysyttiinkö multa jotain?
Jos pitää vastata jotain niin toistan vain aiemman vastauksen: ihmiset eivät voi mitenkään antaa mitään päivämäärää, ja nuo laskelmat joiden pohjalta on jotain hölötetty.. ovat vain ihmisten mietteitä eivätkä liity raamatun näkemykseen joka taas on:
Markus 13:32 sekä Matteus 24:36
"Siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa eikä Poika, vaan Isä. Tähyilkää, pysykää hereillä, sillä ette tiedä, milloin määräaika on."

Se miksi jenkeissä on näitä "tuomionpäivän kalenteroitsijoita" ilmennyt lienee kulttuuri sidonnaista.. sillä mantereella kun pitää aina huudella jotain "hätkähdyttävää" ja suureellista :D
Sunko mielestä Vartiotorni ei täytä täydellisesti Raamatun määritelmää väärästä profeetasta?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vartiotorni on lehti.. en mä sit tiedä mikä tuossa lehdessä sua niin kovin risoo.

No tarkennetaan.
Sunko mielestä Vartiotorni-seura ei täytä täydellisesti Raamatun määritelmää väärästä profeetasta?

"Vanhempani kielsivät minua ottamasta yhteyttä"
7.2.2013 9
Helsingin Sanomat

Minna, 17:
"Vanhempani ja iso osa suvustani ovat Jehovan todistajia. Elin 12-vuotiaaksi saakka kyseenalaistamatta lahkon opetuksia.

Sitten tutustuin tyttöön, joka oli Jehovan todistaja, mutta seurusteli salaa toisen tytön kanssa. Silloin tajusin, että elämässä on muitakin vaihtoehtoja kuin seurakunta ja sen säännöt.

Kun ystäväni salasuhde paljastui, se oli skandaali. En saanut olla enää yhteydessä häneen.

Esitin olevani kauhistunut hänen käytöksestään, mutta samalla aloin itse tehdä syntiä. Kirjoitin ja luin homotarinoita netissä, aloin kuunnella yhä raskaampaa musiikkia ja tapasin salaa pakanoita.

Se oli ahdistavaa aikaa. En voinut kertoa vanhemmilleni, kuka oikeasti olen. Teeskentelin kilttiä tyttöä, tutkin Raamattua ja esitin rukoilevani. Päätin elää kaksoiselämää, sillä en halunnut tuottaa häpeää vanhemmilleni. Jos alaikäinen Jehovan todistaja tekee syntiä, koko perhe saa rangaistuksen.

15-vuotiaana tapasin tytön, johon rakastuin. Aloimme seurustella.

Puolen vuoden kuluttua vanhempani saivat tietää suhteestamme. He raivostuivat ja vaativat, etten pidä tyttöystävääni yhteyttä. He jopa löivät minua.

Puoleen vuoteen en nähnyt tyttöystävääni. Lopulta en enää jaksanut ikävää ja karkasin hänen luokseen.

Vanhempani hakivat minut takaisin. He pakottivat minut lahkon vanhimpien kuulusteltavaksi. Nämä kysyivät, olinko ollut tyttöystäväni kanssa alasti ja mistä olimme kosketelleet toisiamme.

Kotona oli jatkuvasti ahdistavaa, ja lopulta ilmoittauduin itse sosiaalitoimistoon. Lastensuojeluviranomaiset auttoivat minua muuttamaan pois vanhempieni luota.

Sen jälkeen olin vanhempieni kanssa yhteydessä lähinnä puhelimitse. He vaihtoivat mielipidettään minusta jatkuvasti. Yhtenä päivänä he kertoivat välittävänsä minusta, seuraavana päivänä olin saastainen huora. Se oli rankkaa aikaa, enkä jaksanut käydä edes koulussa.

Niihin aikoihin tapasin myös isäni veljen, joka on erotettu Jehovan todistajista yli 20 vuotta sitten. Syynä oli tietääkseni hänen avoliittonsa.

Koska Jehovan todistajat eivät saa seurustella luopioiden kanssa, isänikään ei ole sen jälkeen nähnyt veljeään kertaakaan. Ei, vaikka he olivat aikoinaan kuin kaksoset.

Kun kerroin nähneeni sedän, faija alkoi kysellä onko veljellä vielä se sama vanha kaulahuivi ja miten tällä menee. Sanoin, että sinulla taitaa olla häntä ikävä. Isäni jyrähti, ettei aiheesta enää puhuta.

Kesällä muutin tyttöystäväni kanssa yhteen. Vähän sitä ennen vanhempani kielsivät minua pitämästä yhteyttä. He sanoivat päässeensä vihdoin minusta yli.

Ajattelin, että näinkö paljon minua rakastettiin. Olen todella loukkaantunut ja pettynyt. On käsittämätöntä, että vanhempani pystyvät hylkäämään lapsensa.

Toisaalta myös ymmärrän heitä, sillä lahkon sääntöjä ei saa rikkoa.

Toivon että välit vanhempiini paranisivat. Mutta kun olen yrittänyt pitää heihin yhteyttä, heidän haukkunsa ovat vain satuttaneet.

Uskon kuitenkin vanhempieni alitajuisesti tajuavan, että he tekevät väärin. Olen lähettänyt heille sähköpostia ja kertonut, mitä ajattelen välirikosta ja kaikesta siitä, mitä on tapahtunut.

Helpointa on kuitenkin olla ajattelematta. Vaikka olenkin menettänyt sukuni ja Jehovan todistaja -ystäväni, en ole jäänyt tyhjän päälle.

Olen löytänyt ympärilleni saman kokeneiden yhteisön, josta saan tukea. On ollut huojentavaa tajuta, etten ole ainoa."
.

^ juuri tuollaiseenhan kaikki voimakkaat järjestöt pyrkivät, uskonnolliset ja ei uskonnolliset. Hajoita ja hallitse.

Vanhempi joka hylkää lapsensa syyllistyy synneistä pahimpaan ja mikäli jumala ja saatana on olemassa, tulee hän viettämään helvetin tulessa ikuisuuden. Tämä on asia on ehdoton ja siihen ei ole olemassa mitään tekosyytä eikä selitystä. Sen (pitäisi) tietää jokainen jolla on lapsi/lapsia.

Ja koska todennäköisesti sen enempää taivasta kuin helvettiäkään ei ole olemassa on maanpäälinen ainutkertainen elämä tuollaisella vanhemmalle syvällä sisimmässään helvettiä ja se on kyllä ihan oikein.

"Vuoristossa" joo.. vuoren jyrkkiä rinteitä tai pystysuoralla seinällä sijaitsevaan luolaan parkkiin elefanttilaumoineen.. ei kylläkään.. sekin että kulkee solia pitkin on vuoristossa kulkemista vaikkei siihen mitään vuoren rinteille kiikkumista liittyisikään.

Siis onko jostain luoksepääsemättömästä luolasta löydetty jotain mammutinluita? Oisko sulla tähän jotain faktaa, kiinnostaisi nähdä tuo keissi.

Sä sekoitat nyt raamatun tulkitsemisen "uskovaisten" hörhöilyyn. Tiesitkös että ateistikin voi tutkia raamattua eikä se tee hänestä kristittyä?
Eli säkin voit ihan rohkeasti katsoa mitä siellä sanotaan.. älä pelkää et sä muutu joksikin jeehuksi vaikka lukisit koko opuksen läpi.
Mieti sen valintasi mielekkyyttä siinä kohti jos/kun tänne meidän elinaikanamme jotain "ihmeellistä happeninkia" pukkaa. Itseäni ainakin harmittaa siinä kohti.. kun kaikki tieto on tankattuna mutta silti toimet melko likellä nollaa. No siinä kohti voi lohduttautua sillä että kuoleehan ihminen kuitenki jossain kohti ja eipähän tarvitse lähteä yksin vaan saa miljardeja kaveriksi.

No itse asiassa oon lukenu raamatun suurinpiirtein läpi, ihan mielenkiinnosta. Pakko sanoa, että ensikokemukset siitä kirjasta oli hämmästyneet. Odotin että siellä olisi jotain mystisiä ennustuksia ja jaloja elämänohjeita, mutta sieltä löytyikin vain satuja jostain ihmeparantajasta ja hepuista ketkä rakentaa isoja laivoja.

Mitä tuo tarkoittaa että sinä et ole uskovainen, pelkästään tutkit ja tulkitset raamattua? Kuitenkin paasaat sen aiheista täytenä totena?

"Ihmeellisiä häppeninkejä" odotellessa. :D

^ juuri tuollaiseenhan kaikki voimakkaat järjestöt pyrkivät, uskonnolliset ja ei uskonnolliset. Hajoita ja hallitse.

Vanhempi joka hylkää lapsensa syyllistyy synneistä pahimpaan ja mikäli jumala ja saatana on olemassa, tulee hän viettämään helvetin tulessa ikuisuuden. Tämä on asia on ehdoton ja siihen ei ole olemassa mitään tekosyytä eikä selitystä. Sen (pitäisi) tietää jokainen jolla on lapsi/lapsia.

Ja koska todennäköisesti sen enempää taivasta kuin helvettiäkään ei ole olemassa on maanpäälinen ainutkertainen elämä tuollaisella vanhemmalle syvällä sisimmässään helvettiä ja se on kyllä ihan oikein.

Olen myös joskus miettinyt mikä olisi sellainen asia millä hylkäisin lapseni. Ehkä se olisi joku järjestelmällinen lapsien hyväksikäyttö tai raiskausten sarja, sarjamurhaaja tms, mutta että jos lapsella on erilainen maailmankatsomus kuin itselläni? Ei taitaisi ihan mahtua vielä hylkäämisperiaatteisiin. Näkee minkälaisessa hihhuliympäristössä penaakin on kuritettu ja kasvatettu harhaiseksi kun pitää tuollaista käytöstä ihan normaalina.
Kertoo hyvin siitä kuinka voimakas ote tuollakin JT hihhulijärjestöllä on, Penakin on saatu uskomaan kaikkia vartiotornin satuja ja on täysin valmis hylkäämään lapsensa mikäli lapsensa on tarpeeksi fiksu avatakseen silmänsä ja nähdäkseen valheiden läpi.

Jollain kierolla tavalla sitä toivoisi että jumala olisikin olemassa ja penat sun muut äärihihhulit saisivat kuulla portilla jumalalta että vittu te ootte tyhmiä, kuka vittu teistä keksi että lapsi pitää hylätä ja miksi vitussa te muut seurasitte sitä, minähän poikanu muodossa sanoin että antakaa lasten tulla tyköni sun muuta paskaa, menikö ohi? Tulkitsitte yli ja teitte itsestänne pellejä.

Mutta eihän se ole eikä kukaan ikinä mihinkään pääse, JTt vaan hylkäävät lapsiaan turhan takia.

Olette varmaan kuulleet sen argumentin helvetistä, että mitä lapsesi tulisi tehdä, jotta laittaisit sen kellariin ja kiduttaisit sitä? Eli vertauskuva siihen, että Jumala laittaa ihmisen helvettiin ja kiduttaa. Olen alkanut miettimään myös sitä, että mitä minun lapseni pitäisi tehdä, että hylkäisin sen ja alkaisin karttamaan. En oikeasti keksi mitään. Ehkä joku suunnaton viha ja minuun kohdistuneita tappoyrityksiä. Enkä tiedä varmasti sittenkään karttaisinko. En tiedä. Joka tapauksessa vaikea keksiä mitään sellaista, milloin karttaisin varmasti omaa lasta.

Tutkijat näyttävät olevan sitä mieltä, että reitti on mennyt 2-3 kilometrien korkuisten nyppylöiden yli. Eikö esimerkiksi kolmen kilometrin nyppylä ole mielestäsi vuoristoa? Ja menipä miten meni noiden vuoristojen yli, niin pelkästään laksoissa patikoiden se ei onnistu. Ainakaan yleisesti sellaista reittiä ei tunneta. Onko Vartiotornissa julkaistu salainen reitti?

Miksi muuten ihmisillä on norsujen tavoin häntäluu, vaikka ihmisiltä puuttuu itse häntä?

Miksi muuten ihmisillä on norsujen tavoin häntäluu, vaikka ihmisiltä puuttuu itse häntä?
Miksi ihmisellä on häntäluu muttei häntää? Jännä juttu.. ainakin tulee yksi asia mieleen.. siksi että johonkihan n. 10 eri lihasta pitää telakoida. Eihän gorillallakaan ole häntää.. onko se siis kehittynyt ihmisestä :D

Olette varmaan kuulleet sen argumentin helvetistä
Helvetistä ei ole yhtään hyvää argumenttia, kun koko helvetintuli oppi on ihan tuulesta temmattu tuki sielunkuolemattomuus opin kylkiäisenä.

Näkee minkälaisessa hihhuliympäristössä penaakin on kuritettu ja kasvatettu harhaiseksi kun pitää tuollaista käytöstä ihan normaalina.
Ei mua ole kuritettu.. ainakaan tarpeeksi siinä ratkaisevassa iässä kun lähdin ajautumaan rikollisille teille. Isä neuvoi ihan suusanallisesti että tulisi toimia viisaasti välttääkseen karikot. Enkä mä pidä missään mielessä normaalina JOS vanhempi omaa holhouksen alaista lastaan hyljeksii millään tavoin. En liioin pidä normaalina sitä että lapsen pitäisi antaa ihan mitä tahansa hulluutuksia toteuttaa.. Se on kuule tosiaan tuore ilmiö tällä pallolla että kakarat pompottaa aikuisia kaiken maailman oikkuineen.
Kyllä vanhuksilta ku kysyy.. niin sieltä tulee suorat sanat miten tässäkin maassa on ennen pidetty penikat aisoissa eikä ne ole tuolla kylillä homostellut eikä maalaillut kirkkoveneitä seiniin.

Mutta eihän se ole eikä kukaan ikinä mihinkään pääse, JTt vaan hylkäävät lapsiaan turhan takia.
No sinusta ja monesta muusta tieten tuntuu että tuo seurakunnasta erottaminen ja räikeästi yhteisön normeja rikkovan karttaminen olisi turhaa.. tässä kaikessa he kuitenkin noudattavat Jeesuksen käskyjä asian suhteen. Ei liene kovin vaikea tajuta että jos halutaan pitää seurakunta puhtaana niistä asioista joita raamattu käskee karttaa.. niin siellä ei mitkään homot ym. irstaile.. noille mieltymyksille on omat paikkansa niitä toteuttaa ja silläpä niihin vinksahtaneet (kuten muihinkin räikeyksiin) lontustavatkin muihin maisemiin sitä tekemään.. ja huutelevat perästä että miksi minua sorsitaan ja syrjitään niin kuin ei tietäisi. Eihän JT järjestö evää mahdollisuutta palata jos katuu tekosiaan ja pidättäytyy jatkossa niistä.
Ihan sama tilanne kuin jos minä menisin tuonne kylille lussuttamaan bongista hippiheinää ja poliisi tulisi viemään koppiin ja sakottaisi.. niin alkaisin mulista jotain et tää ketään haittaa ja luin jostain että Luoja loi kaikki kasvit ihmisen käytettäväksi ja vittuako vainoatte mua gestabon homonaamat! säännöt on sääntöjä ja niitä joko noudatettaan tai ei noudateta ja otetaan siten riski sanktiosta.

Jännä juttu.. ainakin tulee yksi asia mieleen.. siksi että johonkihan n. 10 eri lihasta pitää telakoida. Eihän gorillallakaan ole häntää.. onko se siis kehittynyt ihmisestä :D

Mutta eihän lihasten kiinnittämiseen tarvita toiminnotonta nikamia sisältävää selkärangan jatketta, joka toimettomana myöhemmällä iällä luutuu häntäluuksi. Käsissäkin on lihaksia paljon tuota enemän, eikä niidenkään kiinnittymiseen tarvita häntäluita. Mikä on Raamatun luomistarun selitys häntäluulle ja muille surkastumille?

Helvetistä ei ole yhtään hyvää argumenttia, kun koko helvetintuli oppi on ihan tuulesta temmattu tuki sielunkuolemattomuus opin kylkiäisenä.
Se on sinun ja Jehovan todistajien mielipide. (Onneksi) ette ole ainoa porukka maan päällä jolla on omat mielipiteensä asiasta.

Ei mua ole kuritettu.. ainakaan tarpeeksi siinä ratkaisevassa iässä kun lähdin ajautumaan rikollisille teille. Isä neuvoi ihan suusanallisesti että tulisi toimia viisaasti välttääkseen karikot. Enkä mä pidä missään mielessä normaalina JOS vanhempi omaa holhouksen alaista lastaan hyljeksii millään tavoin. En liioin pidä normaalina sitä että lapsen pitäisi antaa ihan mitä tahansa hulluutuksia toteuttaa.. Se on kuule tosiaan tuore ilmiö tällä pallolla että kakarat pompottaa aikuisia kaiken maailman oikkuineen.
Kyllä vanhuksilta ku kysyy.. niin sieltä tulee suorat sanat miten tässäkin maassa on ennen pidetty penikat aisoissa eikä ne ole tuolla kylillä homostellut eikä maalaillut kirkkoveneitä seiniin.
No siitä me ollaan samaa mieltä, että nykyajan 13 v jonnet on kyllä aika rasavilliä porukkaa. Näihin ongelmakohtiin pitäisi varmaan kuitenkin puuttua jollain muulla tapaa, kuin karttamisella.

No sinusta ja monesta muusta tieten tuntuu että tuo seurakunnasta erottaminen ja räikeästi yhteisön normeja rikkovan karttaminen olisi turhaa.. tässä kaikessa he kuitenkin noudattavat Jeesuksen käskyjä asian suhteen. Ei liene kovin vaikea tajuta että jos halutaan pitää seurakunta puhtaana niistä asioista joita raamattu käskee karttaa.. niin siellä ei mitkään homot ym. irstaile.. noille mieltymyksille on omat paikkansa niitä toteuttaa ja silläpä niihin vinksahtaneet (kuten muihinkin räikeyksiin) lontustavatkin muihin maisemiin sitä tekemään.. ja huutelevat perästä että miksi minua sorsitaan ja syrjitään niin kuin ei tietäisi. Eihän JT järjestö evää mahdollisuutta palata jos katuu tekosiaan ja pidättäytyy jatkossa niistä..
Mä en tiiä, mutta aina kun sä sanot, ett "yhteisö noudattaa Raamatun toimintatapaa" niin tuot esille sen,

A) Miten Raamatusta voidaan vetää ihan mitä oppeja vaan tukemaan omaa kantaansa
B) Miksi Raamattua ei tulisi pitää jumalallisena viisautena.

BTW, sillä sekunnilla kun Vartiotornin Hallintoelin sanoisi, että Raamatussa ei ole karttamiselle riittäviä perusteita, niin Jehovan todistajat lopettaisivat karttamisen. Eivät he tee kuten Raamattu sanoo, vaan kuten Hallintoelin sanoo.

Ihan sama tilanne kuin jos minä menisin tuonne kylille lussuttamaan bongista hippiheinää ja poliisi tulisi viemään koppiin ja sakottaisi.. niin alkaisin mulista jotain et tää ketään haittaa ja luin jostain että Luoja loi kaikki kasvit ihmisen käytettäväksi ja vittuako vainoatte mua gestabon homonaamat! säännöt on sääntöjä ja niitä joko noudatettaan tai ei noudateta ja otetaan siten riski sanktiosta
Kuitenkin kohtuu eri asia se, että olet eri mieltä jostain asiasta verrattuna siihen, että teet rikoksen, joka määritellään kyseisen valtion rikoslaissa. Kaikki saavat saman rangaistuksen, karttamisen, olkoon "rikos" sitten haureus tai ajatusrikos.

PS. vastaisitko, että missä kohtaan Raamatussa sanotaan, että sen 1000 vuoden aikana tapahtuu ylösnousemusta? Ja olisi mukava tietää myös sinun kantasi tuohon väärä profeetta -juttuun:
No tarkennetaan.
Sunko mielestä Vartiotorni-seura ei täytä täydellisesti Raamatun määritelmää väärästä profeetasta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom