Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onkin mielenkiintoista havaita uskonnollisuuden, heikon ÄO:n ja kouluttautumuuden suhde.

Vaikka uskonnot on naurettavia satuja, on tietyt uskovaiset sellaisia joiden on parempi olla uskovaisia ihan muita ihmisiä ajatellen. Jotkut uskovaiset kysyvät "Miksi ette tapa ja raiskaa muita ihmisiä, kun teillä ei ole raamattua/muuta vastaavaa kertomassa sääntöjä??". Nämä uskovaiset siis tappaisivat ja raiskaisivat muita ihmisiä, ellei raamattu/muu vastaava pyhäkirja kertoisi heille ettei niin saa tehdä. Heille siis mikään muu ei kerro ettei niin saa tehdä. Jos he eivät olisi uskovaisia he tekisivät pahojaan. Nämä ovat kuin pikkulapsia (ko. uskovaiset) joita pitää aikuisen (jumalan) valvoa tai muuten tekevät pahojaan.

Kyllä muakin ällöttää se, miten ainakin ala-asteella sitä uskontoa tuputettiin. Ei pelkästään uskonnontunneilla, vaan myös aamunavauksissa ja joulu- ja kevätkirkossa. Miksi mä muistan vieläkin jotain virsiä ulkoa? Oon erittäin tyytyväinen omistamiini aivoihin, jotka mahdollistivat hölynpölyn suodattamisen siinä määrin ettei mitään kovin vahingollista aivopesua päässyt tapahtumaan. Jäljelle jäi vaan ne kylmät väreet, yökkäysreaktiot ja henkinen pahoinvointi, mitä jossain häissä tai kastamistilaisuuksissa tulee vielä tänäkin päivänä.

Itsekin jouduin kirkossa käymään viime kesänä sukulaisen häissä. Nyt ei varmaan kyllä tarvi enää lähteä moisiin hapatuksiin.

Onkin mielenkiintoista havaita uskonnollisuuden, heikon ÄO:n ja kouluttautumuuden suhde.

Vaikka uskonnot on naurettavia satuja, on tietyt uskovaiset sellaisia joiden on parempi olla uskovaisia ihan muita ihmisiä ajatellen. Jotkut uskovaiset kysyvät "Miksi ette tapa ja raiskaa muita ihmisiä, kun teillä ei ole raamattua/muuta vastaavaa kertomassa sääntöjä??". Nämä uskovaiset siis tappaisivat ja raiskaisivat muita ihmisiä, ellei raamattu/muu vastaava pyhäkirja kertoisi heille ettei niin saa tehdä. Heille siis mikään muu ei kerro ettei niin saa tehdä. Jos he eivät olisi uskovaisia he tekisivät pahojaan. Nämä ovat kuin pikkulapsia (ko. uskovaiset) joita pitää aikuisen (jumalan) valvoa tai muuten tekevät pahojaan.

Tuostahan muistaakseni on tehty jotain tutkimuksia, jotka ovat osoittaneet että mitä suurempi osa väestöstä(tietyssä maassa) on syvästi uskonnollisia, sen pienempi on älykkyysosamäärän keskiarvo.
Ei toivottavasti kukaan vedä herneitä nenuun, kerron vaan faktoja. ;)

muuten kuin siltä osin että tätä "en usko" suuntausta kannatta prosentti vähemmistö kovaan ääneen arvostelee sitä 90% maapallon väestöstä jotka ovat uskonnollisia.

16% koko maailman väestöstä on uskonnottomia. Köyhissä maissa missä koulutustaso on matalampi uskonnottomien määrä on pienempi. Kehittyineissä valtioissa joissa koulutustaso on parempi uskonnottomien osuus väestöstä on huomattavasti suurempi.

Suomessakin suurin osa kirkkoon kuuluvista on tapauskovaisia joilla nyt ei ole sen parempaa syytä kuulua kirkkoon kuin esim. kirkkohäät.

Ei ole sen parempaa syytä kuulua kirkkoon kuin esim. kirkkohäät.

Tuostakin saa kiittää osaltaan varmasti telkkaria. Telkkarissa aina kaikki haluaa satuhäät ja kaikenmaailman hääohjelmia ja hyi helvetti.

Tuostakin saa kiittää osaltaan varmasti telkkaria. Telkkarissa aina kaikki haluaa satuhäät ja kaikenmaailman hääohjelmia ja hyi helvetti.

Me mentiin tuomarin edessä meren rannalla. Tosin puolet sukulaisista ei edes tajunnut sitä, vanhimmat sukulaiset vaan ihmetteli et olipas omituinen pappi kun ei sanallakaan viitannut raamatun teksteihin :D

Tosta uskonnon opetuksesta.. miten mä en muista mitään "tunnuksellisuutta" siinä? Kaikkia uskontoja käsiteltiin objektiivisesti ja niitä opiskeltiin informatiivisessa.. ei niinkään "tämä on nyt faktaa" muodossa tuputtamisesta puhumattakaan.. ootte tainnut käydä jotain kyläkouluja joihin ei ole riittänyt oikeita opettajia?
Uskontoa opetetaan koska se on historiaa, ihmiskunta kautta aikain on harjoittanut uskontoa.. paitsi nyt tässä sadan vuoden aikana on ilmaantunut tälläistä "oma napani on uskontoni" ajattelua suurenevissa määrin.. mikä ei sinäänsä ole huono asia.. muuten kuin siltä osin että tätä "en usko" suuntausta kannatta prosentti vähemmistö kovaan ääneen arvostelee sitä 90% maapallon väestöstä jotka ovat uskonnollisia. Demokratiassa pitäs osata pitää suu kiinni kun enemmistö päättää :)
Vain räikeyksiin on mielestäni oikeus käydä ääntänsä korottamaan. Ja näitä vääryyksiäkin toki riittää.
Tunnustuksellisuuden taso on varmasti katsojan silmässä. Sinä tulet kodista, jossa ilmeisesti Jehovan Todistajuus ja hihhulointi olivat normi. Siihen suhteutettuna koulun uskontotunnit olivat varmasti aika kevyttä kauraa. Itse olen ollut ateisti kehdosta saakka, joten katsoin asiaa vähän eri vinkkelistä. Ja minä muistan ensisijaisesti ensimmäiseltä luokalta alkaneen tarinankerronnan, jonka totuudenmukaisuutta ei varsinaisesti missään kohdassa kyseenalaistettu vaan Jeesuksen seikkailuille annettiin sama totuusarvo kuin vaikkapa yhteenlaskulle. Ja mausteeksi kaksi kertaa vuodessa tapahtuvat pakolliset kirkkoreissut, seurakunnan propagointi aamunavauksissa ja virret ja veisut, mistä osa toki kuuluu jollain tasolla kulttuurihistoriaan (mutta joiden poistamista en silti katsoisi pahalla).

Ja mitä tähän uskonnonopetuskeskusteluun muuta tulee, niin asiasta käytiin jo ihan hyvää väittelyä noin vuosi sitten, kun opetussuunnitelmaa päädyttiin pitkän väännön jälkeen tämän satuopin osalta muokkaamaan piirun verran terveempään suuntaan. Copy-pastean nyt yhden viestini, kun se liittyy oleellisesti tähän aiheeseen, eikä mielipide ole parissa kuukaudessa muuttunut. Muuten kiinnostuneet voivat käydä lukemassa koko viestiketjun tästä: Uskonnonopetuskeskustelu

Suomi loistaa Pisa-tutkimuksissa, mutta ei tämän maan opetussuunnitelma ihan terveellä pohjalla ole. Viittaan tällä nyt hallituksessa käsillä olevaan kiistaan koulun uskontotunneista. Heräsi heti uutista lukiessa syvät patoutumat omien kouluvuosien enemmän tai vähemmän tunnustuksellisesta uskonnonopetuksesta pakollisine isä meidän - rukouksien ulkoaopetteluineen, että piti mennä ihan lukemaan opetushallituksen sivuilta mitä viimeisimmän opetussuunnitelman sivuilla seisoo tästä aineesta. Ja kyllä alkoi taas veri kiehua. Historian eli tositapahtumien opiskelu alkaa viidennellä luokalla, mutta ensimmäisestä luokasta alkaen lapset laitetaan opiskelemaan "oman uskonnon" (lue "vanhempien uskonnon" / "paperiuskonnon, jonka lapsi sai, jotta vanhemmat pääsivät kirkossa naimisiin isovanhempien tuntoja loukkaamatta") periaatteita.

Vuosiluokkien 1-5 keskeistä sisältöä on mm. "Jumala Isänä ja Luojana, Herran siunaus sekä Jeesuksen opetukset Jumalan huolenpidosta" ja oppimistavoitteina mm. "näkee uskonnon vaikutuksia omassa elämässään ja lähiympäristössään." Aivan, nämä ovat ekaluokkalaiselle oleellisia taitoja. Tätä sitten opetetaan kriittiseen ajatteluun kykenemättömille ja opettajan auktoriteettiin sokeasti luottaville ipanoille peruskoulussa 418 oppitunnin edestä, kun samaan aikaan tuleva pikavippisukupolvi saa ehkä yhdeksännellä luokalla puolenkymmentä oppituntia henkilökohtaisesta taloudenhoidosta. On taas arvot kohdallaan.

Toisaalta elämänkatsomustiedon sisältö ja tavoitteet näyttäisivät olevan jokseenkin kohdallaan. Jos opetuksen laatu vastaa läheskään sitä tasoa, mitä suunnitelmaan on kirjattu, niin elämänkatsomustiedon opiskelijat saavat kyllä todella kovan etumatkan eettisessä ja filosofisessa ajattelussa verrattuna Jeesuksen Elämä & Teot - bestselleriä ulkoaopettelevaan vertaisryhmäänsä. Ihmetyttää, että Suomessa vielä vuonna 2012 tuhlataan perusopetuksen arvokkaita ja vähäisiä tunteja tällaiseen eikä pyritä ohjaamaan resursseja objektiiviseen, yleissivistävään opetukseen. Este näyttää olevan poliittinen takapajuisuus. Esimerkiksi Vihreiden normaalisti aivopieruista tunnettu hörhöduo on vuonna 2005 tehnyt kerrankin hyvän lakialoitteen mm. "oman uskonnon" mukaisen uskonnonopetuksen poistamiseksi päiväkodeista ja kouluista, mutta inkvisiittorit tyrmäsivät sen tällaisilla kommenteilla: "Meidän lainsäädäntömme rakentuu määrätyn arvopohjan varaan ja se ammentaa voimansa niistä arvoista, mitkä lähtevät näistä Raamatun opeista, kristillisistä opista." Ei voi kuin todeta, että voi Jeesus....

90% maapallon väestöstä jotka ovat uskonnollisia. Demokratiassa pitäs osata pitää suu kiinni kun enemmistö päättää.

Sillä että 90% ihmisistä on uskonnollisia ei ole mitään merkitystä koska he uskovat eri jumaliin ja jopa saman uskonnon sisällä on asioista vahvasti eri tulkintoja kuten sinäkin olet puheilla monta kertaa todistanut. Ateisti voisi jopa kysyä että ok, minun siis pitäisi uskoa, mutta MITÄ ?!?

Itsekin jouduin kirkossa käymään viime kesänä sukulaisen häissä. Nyt ei varmaan kyllä tarvi enää lähteä moisiin hapatuksiin.

No ohan se pelkästään jo kohteliasta osallistua vaikkapa ystäväpariskunnan häihin, vaikka ne kirkkohäät olisivatkin, ja ei itse kuulu kirkkoon. Itse olen ollut lukemassa raamatun sanaa muulle hääväelle kaksissa häissä, vaikka olen kirkosta eronnut. Itse asiassa oli vaan velmu fiilis, et mitähän pappi tykkäis ajatuksesta, jos tietäis, että pakana se tuossa kertaa taas kerran sitä iän ikuista kirjettä korintilaisille. Toisissa mainituista häistä morsiamen suku oli vieläpä lestadiolaisia. Ei ne palvontamenot mun maailmaa kaada, ja suurin osa kirkkohäät viettäneistä ystävistänikin vetivät homman läpi ihan perinteiden vuoksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No ohan se pelkästään jo kohteliasta osallistua vaikkapa ystäväpariskunnan häihin, vaikka ne kirkkohäät olisivatkin, ja ei itse kuulu kirkkoon. Itse olen ollut lukemassa raamatun sanaa muulle hääväelle kaksissa häissä, vaikka olen kirkosta eronnut. Itse asiassa oli vaan velmu fiilis, et mitähän pappi tykkäis ajatuksesta, jos tietäis, että pakana se tuossa kertaa taas kerran sitä iän ikuista kirjettä korintilaisille. Toisissa mainituista häistä morsiamen suku oli vieläpä lestadiolaisia. Ei ne palvontamenot mun maailmaa kaada, ja suurin osa kirkkohäät viettäneistä ystävistänikin vetivät homman läpi ihan perinteiden vuoksi.

Sen takiahan mä sielä olinkin kun se nyt olisi ollut lähinnä typerää jättää menemättä ja pilata toisten hienoa päivää sillä. Todellisuudessa vaan vitutti jonkun verran se teennäinen kirkkomeininki. En edes oikeastaan tiedä kumpi pahempi asia, tapakristitty vai ns. oikeasti uskovainen.

muuten kuin siltä osin että tätä "en usko" suuntausta kannatta prosentti vähemmistö kovaan ääneen arvostelee sitä 90% maapallon väestöstä jotka ovat uskonnollisia. Demokratiassa pitäs osata pitää suu kiinni kun enemmistö päättää :)
Uskontojen demokratia... Jos uskonnottomat ja ateistit loikkaavat muslimien puolelle, pääsevätkö hallitukseen oikeus ohi kristittyjen?
http://evl.fi/EVLUutiset.nsf/Documents/A516C0B696E47D23C22578150029E4AF?OpenDocument&lang=FI

Sinä tulet kodista, jossa ilmeisesti Jehovan Todistajuus ja hihhulointi olivat normi.

Jep, ikään kuin JT ihmiset olisivat jotain hihhuleita.. minulla tosiaan on kokemusta tästä poppoosta kun tunnen heitä jonkun verran.. tasapainoisempia ja säyseämpiä sekä ystävällisempiä ihmisiä ei löydä mistään. Tiedän kyllä jonkusen hihhulinkin ja he taas eroavat näistä aiemmin mainituista aivan selkeästi.. näillä hihhuleilla on tapana mm. kieriä ja sätkiä lattioilla ja päästelevät samalla jotain ihme molkotusta suustaan.. helluntalaisia ovat nämä tuntemani tapaukset, kerran saivat kutsuttua mut heidän kokoontumiseensa. Oli kerrassaan diippi meno kun alkoivat porukalla lakoamaan siellä lattioille kuin joku tauti olisi iskenyt.. lähdin meneen.. muutenkin heidän puheistaan huomaa että uhkuvat jonkin sortin demonista karismaa, kerran juttelin junassa makuuvaunussa tälläisen teologiaa opiskelevan kanssa.. ensin se vaikutti ihan tasapainoiselta tapaukselta, jossain kohti se kuitenkin alkoi selittää miten hänen molemmilla tädeillään on joku hengen lahja ja et ne puhuu kielillä ja näkee enteitä yms. Sanoin sitten että eikös raamattu opeta 1. korinttilaisille 13: 8*Rakkaus ei koskaan häviä. Mutta mikäli on profetoimislahjoja, ne tulevat poistumaan; mikäli on kieliä, ne tulevat lakkaamaan; mikäli on tietoa, se tulee poistumaan...13*Nyt pysyvät kuitenkin usko, toivo, rakkaus, nämä kolme, mutta suurin näistä on rakkaus.
Tämän jälkeen se tyyppi heti ensimmäisenä alkoi puhua hampaat yhteen purtuna jotain et "mä en sitten ymmärrä niitä Jehovan todistajia grrrgrrr" Olin sillee et hold your horses dude, sen harmonia rikkoontu kovin äkkiä kun totesin raamatun kertovan että tälläisiä sätkijöitä/kälkättäjiä ei ohjaa Jeesuksen henki vaan saatanan ja demonien henki.. se tyyppi kävi ihan skitsoksi ja hampaat vaan nirskui kun se jotain suhisi.. totesin et taidan lähteä ravintolavaunuun parille kun keskustelu yhteys ilmeisesti pätkii, sinne se jäi sähisemään, tyyppi joka ennen tuota oli kuin joku naantalin aurinko. Tulipahan kerralla selväksi millaisia nuo "uskikset" oikeasti on.

Ja mitä tähän uskonnonopetuskeskusteluun muuta tulee, niin asiasta käytiin jo ihan hyvää väittelyä noin vuosi sitten, kun opetussuunnitelmaa päädyttiin pitkän väännön jälkeen tämän satuopin osalta muokkaamaan piirun verran terveempään suuntaan.

Joo ei kyl pitäis olla koululaitoksen velvoitteena opettaa uskontoa sellaisenaan ainakaan kuin sitä uskontoa eletään. Informatiivisena pläjäyksenäkin nuo uskon suuntaukset olisivat käytyinä reilusti alle yhden opintovuoden oppimäärillä. Uskonnon opetus kuuluu niitä järjestävien seurakuntien tehtäviin, ja mielestäni lapsien on tosi huono tehdä mitään valintoja sen suhteen haluavatko he tälläistä oppia ammentaa.. itse olen ollut kakarasta asti innokas oppimaan kaikkea kaikesta, ja yksin kiinnostuksen aihe on ollut raamattu ja sen "myyttisyyden" purkaminen ymmärrettävämmäksi.. muita kesto aiheita on luonto ja maailman historia erityisesti arkeologian teeman ympärillä sekä biologia.

koska he uskovat eri jumaliin ja jopa saman uskonnon sisällä on asioista vahvasti eri tulkintoja

Joo kyllä kyllä.. tiesitkös muuten että juutalaisilla ja muslimeilla ja kristityillä on aivan yksi ja sama Jumala? Allah ei ollut alkujaan mikään erillisnimi, Allahu akbar tarkoittaakin: Jumala on suuri. Juutalais uskovat palvovat ihan samaa Aabrahamin ja Iisakin Jumalaa kuin kristikunnan uskovat ja koraanikin sanoo että tosi muslmin tulee hyväksyä/noudattaa "aiemmat pyhät tekstit" jolla tarkoitetaan suoraan raamattua joka nuorimmillaankin puolet vanhempi teos kuin koraani.
Tulkintojahan toki on aivan älyttömästi.. mutta kaikille lienee selvää mikä on pää pointti koko hommassa.. no valottaas.. sellaisen ihmisen joka haluaa elää Jumalaa miellyttävällä tavalla tulee 1. rakastaa Jumalaa 2. rakastaa lähimmäisiään. Ja jos näitä kahta noudattaa niin ei tee mitään sellaista mikä sotisi noita kahta asiaa vastaan. Käsittääkseni kaikissa monoistisissa uskonnoissa tämä perusta on sama.. teoriassa.. käytännössä nämä "uskovaiset" sitten tekevät mitä ikinä haluavatkaan eikä uskontojen osuus maailman räikeyksissä olekkaan kuin se pahin.. mikä taas ei nähdäkseni johdu itse lähde teoksesta/ideologiasta vaan ihmisten kyvyttömyydestä tehdä asioita oikein + tämän järjestelmän herran(saatana) mielenhalujen mukaanhan täällä elellään toistaiseksi.
Raamattu kyllä varoittaa tosi uskovia näistä:

"Älkää panko luottamustanne jalosukuisiin älkääkä ihmisen poikaan, jolle pelastus ei kuulu."
"Me tiedämme, ettei kukaan Jumalasta syntynyt harjoita syntiä, vaan hän, joka on syntynyt Jumalasta, valvoo häntä, eikä paholainen tartu häneen otteellaan. Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on paholaisen vallassa."

Ateisti voisi jopa kysyä että ok, minun siis pitäisi uskoa, mutta MITÄ ?!?

Jokainen voi uskoa mitä haluaa tai olla uskomatta yhtään mitään.. näkisin että tämän päätöksen edellä tulisi kuitenkin olla pohdiskelua ja asioiden tutkiskelua ennen kuin tekee päätöksiä. Itse erosin kirkosta joskus 13-15 vuotiaana kun olin pohtinut mitä ja ketä tuo instituutio edustaa.. tulin siihen tulokseen että se edustaa ilmestyksen porttoa:

"Ja hän sanoo minulle: ”Vedet, jotka näit, siellä missä portto istuu, tarkoittavat kansoja ja ihmisjoukkoja ja kansakuntia ja kieliä. *Ja ne kymmenen sarvea, jotka näit, ja peto, nämä tulevat vihaamaan porttoa ja riisuvat hänet paljaaksi ja alastomaksi ja syövät hänen lihansa ja polttavat hänet kokonaan tulella"

Ja raamattu selvästi varoittaa uskovia jättämään tuon instituution välttääkseen osallisuuden tuomiosta jonka väärä uskonto ja sen keulakuva kirkkokunta tulee pian kohtaamaan:
"Ja minä kuulin erään toisen äänen sanovan taivaasta: ”Lähtekää siitä ulos, minun kansani, jos ette tahdo osallistua hänen kanssaan hänen synteihinsä ja jos ette tahdo saada osaa hänen vitsauksistaan." Ja maan kuninkaat, jotka syyllistyivät haureuteen hänen kanssaan ja elivät häpeämättömässä ylellisyydessä, tulevat itkemään ja lyömään itseään murheesta hänen takiaan, kun he katselevat hänen palonsa savua, samalla kun he seisovat matkan päässä peläten hänen piinaansa ja sanovat: ’Voi, voi, sinä suuri kaupunki, Babylon, sinä vahva kaupunki, sillä sinun tuomiosi tuli yhdessä hetkessä!’ Myös maan matkustavat kauppiaat itkevät ja surevat häntä, koska kukaan ei enää osta heidän täyttä varastoaan..."

Huomatkaa, samat valtio vallat jotka tulevat ryöstämään ja paljastamaan kirkon kusettajaksi (Jumala panee heidät tekemään sen eivätkä he tajua sitä vasta kuin myöhemmin) itkevät matkan päästä.. syykin on selvä.. uskonto vaikkakin väärä sellainen.. antoi ihmisille toivoa ja piti anarkian loitolla.. tässä kohti kun ihmismassat ovat menettäneet näennäisen toivonsa siitä hienosta kivasta taivaspaikastaan.. alkaa olla aika vaarallista.. ihminen jolla ei ole toivoa käyttäytyy monesti eläimellisesti.
Samoin kauppa maailma itkee.. kun kukaan ei enää vietä näitä "uskonnolliseen" asuun puettuja kulutusjuhlia.. niin menee monen monet alat kerralla konkurssiin kun jää ne lelut ym. krääsät hyllyihin. Tämä tapahtuu aivan lähi aikoina.. oletko sinä valmis näkemään sen? No aivan sama.. näemme sen kuitenkin ja silloin tietäkää että elämälle on tulossa loppu eikä siihen mene kauan. Nämä ovat raamatun toistaiseksi toteutumattomia profetioita.. voitte uskoa että ne toteutuvat aivan samalla tavalla kuin kaikki ne profetiat jotka raamattuun on kirjattu ja jotka ovat sittemmin toteutuneet.

Minä en ole mikään saarnamies ja maailman lopun ratsastelija.. kunhan kerron mitä tuon kirjan sivuilla kerrotaan ettei tule yllätyksenä teille jotka tämän luette.

Kirkkoon kuuluvat eivät yleensä edes avaa raamattua ja ovat siten autuaan tietämättömiä siitä tosi asiasta että sen yhteyteen kuuluminen on aika huono juttu.

Jokainen voi uskoa mitä haluaa tai olla uskomatta yhtään mitään.. näkisin että tämän päätöksen edellä tulisi kuitenkin olla pohdiskelua ja asioiden tutkiskelua ennen kuin tekee päätöksiä. Itse erosin kirkosta joskus 13-15 vuotiaana kun olin pohtinut mitä ja ketä tuo instituutio edustaa.. tulin siihen tulokseen että se edustaa ilmestyksen porttoa:

"Ja hän sanoo minulle: ”Vedet, jotka näit, siellä missä portto istuu, tarkoittavat kansoja ja ihmisjoukkoja ja kansakuntia ja kieliä. *Ja ne kymmenen sarvea, jotka näit, ja peto, nämä tulevat vihaamaan porttoa ja riisuvat hänet paljaaksi ja alastomaksi ja syövät hänen lihansa ja polttavat hänet kokonaan tulella"

Tähän asti oli ihan suht järkevää tekstiä, mutta pakko sanoa, että naurahdin ihan ääneen kun tämän luin. Sen olisin ymmärtänyt, että jos olisit kirkosta eronnut jonkin rationaalisen perusteen vuoksi, mutta että kirkko on Ilmestyskirjan portto... :D. Ihan pakko kysyä, että miksi sitten Vartiotorni on saanut sinut vakuutettua, jos kerran Raamattua pidät niin suuressa arvossa?

Kirkkoon kuuluvat eivät yleensä edes avaa raamattua ja ovat siten autuaan tietämättömiä siitä tosi asiasta että sen yhteyteen kuuluminen on aika huono juttu.
Mutta onneksi juuri sinulla on se totuus Raamatusta ja Jumalasta. Ihanaa, että oot täällä meille sitä totuutta jakamassa.

Ihan pakko kysyä, että miksi sitten Vartiotorni on saanut sinut vakuutettua, jos kerran Raamattua pidät niin suuressa arvossa?

Matteus 24:14 Ja tämä valtakunnan hyvä uutinen tullaan saarnaamaan koko asutussa maassa todistukseksi kaikille kansakunnille, ja sitten tulee loppu.
Näen hyvin ketkä toteuttavat tätä profetiaa.. miljardia tuntia vuosittain.. kaikilla kielillä ja vapaaehtois rahoitteisesti hyvinkin tehokkaasti toimien eivätkä yhtään sen vähempää kuin Jehovan nimessä.. tuo Nimi jonka kaikki tietävät Luojan erillisnimeksi, mutta jota kirkko ei halua tunnustaa.. tokihan niillä voi olla joku tetragrammi jossain mutteivät he tunnusta Luojaa yksinvaltiaaksi kun ovat Jeesuksestakin pykineet jumalan.. kuvottavaa sakkia.

Mutta onneksi juuri sinulla on se totuus Raamatusta ja Jumalasta. Ihanaa, että oot täällä meille sitä totuutta jakamassa.
Mielestäni tämä threadi kaipaa hieman totuutta sen paljoihin sivuihin. Kiva kun tykkäät.. haluatko kysyä jotain muuta vastaan mielelläni. En nyt sanoisi että juuri minulla olisi "se totuus".. kyllä se on kaikkien totuus jotka ovat valmiita näkemään vaivaa löytääkseen sen kaikkien valheiden ja harhaluulojen keskeltä.

1.korinttilaisille 2:6Me puhumme kuitenkin viisautta kypsien keskuudessa, mutta emme tämän asiainjärjestelmän viisautta emmekä tämän asiainjärjestelmän hallitsijoiden, joiden on määrä tulla olemattomiksi, 7*vaan me puhumme pyhässä salaisuudessa olevaa Jumalan viisautta, sitä kätkettyä viisautta, jonka Jumala ennalta määräsi ennen asiainjärjestelmiä meidän kirkkaudeksemme. 8*Tätä viisautta ei yksikään tämän asiainjärjestelmän hallitsijoista ole tullut tuntemaan, sillä jos he olisivat tunteneet sen, he eivät olisi panneet paaluun loistoisaa Herraa. 9*Vaan niin kuin on kirjoitettu: ”Silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut eikä ihmisen sydämessä ole kuviteltu sitä, minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat.” 10*Sillä Jumala on paljastanut sen meille henkensä välityksellä, sillä henki tutkii kaiken, Jumalan syvätkin asiat.

Matteus 24:14 Ja tämä valtakunnan hyvä uutinen tullaan saarnaamaan koko asutussa maassa todistukseksi kaikille kansakunnille, ja sitten tulee loppu.
Näen hyvin ketkä toteuttavat tätä profetiaa.. miljardia tuntia vuosittain.. kaikilla kielillä ja vapaaehtois rahoitteisesti hyvinkin tehokkaasti toimien eivätkä yhtään sen vähempää kuin Jehovan nimessä.. tuo Nimi jonka kaikki tietävät Luojan erillisnimeksi, mutta jota kirkko ei halua tunnustaa.. tokihan niillä voi olla joku tetragrammi jossain mutteivät he tunnusta Luojaa yksinvaltiaaksi kun ovat Jeesuksestakin pykineet jumalan.. kuvottavaa sakkia.
Niin niin. Mietin vaan, kun tuo Vartiotorni on Raamatun määritelmän mukaan väärä profeetta. Ihan mielenkiinnosta kysyin, mutta ehkä sulla on sitten joku todella pätevä syy olla ottamatta huomioon tätä asiaa.

Mielestäni tämä threadi kaipaa hieman totuutta sen paljoihin sivuihin. Kiva kun tykkäät.. haluatko kysyä jotain muuta vastaan mielelläni. En nyt sanoisi että juuri minulla olisi "se totuus".. kyllä se on kaikkien totuus jotka ovat valmiita näkemään vaivaa löytääkseen sen kaikkien valheiden ja harhaluulojen keskeltä.

Ei nyt tuu näin yön tunneilla mitään erityistä mieleen. Ehkä sitten jossain vaiheessa otan taas yhteyttä, mikäli tarjous on vielä voimassa.

Mikä on syynä tälläiseen päätelmääsi?

Mulla on muistikuvia, että tämäkin keskustelu on jo joskus käyty... Ei se mitään. Eli Vartiotorni on tehnyt maailmanlopunennustuksia, jotka eivät ole toteutuneet. 5. moos. 18-luku on hyvin selvä väärien profeettojen suhteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom