Maailman suurimpia koneita!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ironchef
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Minä tunnustaudun kanssa isojen laitteiden fanittajaksi. Varsinkin noiden vanhojen teollisen aikakauden kruununjalokivien. Saattaa johtua ehkä siitä että itse teen työtä tietokoneiden kanssa niin ei oikein nuo modernit vekottimet jaksa säväyttää pehmustettuine ergo-tuoleineen ja kahvikupinpitimineen. Pitää olla vain lankunpätkä istuimena, muutama vipu ja pari pyöritettävää ratasta!

Sattuiko kukaan katsomaan MoonTV'ltä sitä dokumenttisarjaa jossa käytiin läpi juuri näitä isoja koneita? Vaikka kanava on ollut kuopattuna jo vuosia, sen sarjan kotisivut on vielä netissä: http://www.isotasiatmitkaliikkuu.com/
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vron sanoi:
Sattuiko kukaan katsomaan MoonTV'ltä sitä dokumenttisarjaa jossa käytiin läpi juuri näitä isoja koneita? Vaikka kanava on ollut kuopattuna jo vuosia, sen sarjan kotisivut on vielä netissä: http://www.isotasiatmitkaliikkuu.com/

Joo tulihan sitä katottuu ja vähän oli kieltämättä jos silloin jogurttia suupielessä :D Pitäis mennä tonne saksaan ja venäjälle tai jenkkeihin katteleen oikein kunnon KONEITA. Toi kivihiili teollisuus on ollut aika äijä touhua koneiden puolesta.

Ja Taas yksi Helmi: :kuola:
Tollanen lumitöihin ensi talvena.
LeTourneau Kauhakuormaaja.

2300 heppaa (1715kW)
Korkeus 6.4m
Leveys 6.7m
Kauha 60kuutiota

L-2350.gif
 
Jarek sanoi:
älä! :wall: :piis:

Harvoinpa sitä ilmaisesta tiedonjakamisesta mitään noinkin älykästä palautetta saa. Viimeksi jotain vastaavaa taisin kuulla eräässä kaljaräkälässä vessan lattialla makaavalta paikalliselta pesusieneltä, kun astuin "vahingossa" varpaiden päälle.

Mutta sitten asiaan:



The Crawler

Rolling out the 2 million kilogram (4.5 million pound) space shuttle and the 4.19 million kilogram (9.25 million lb) mobile launch platform is not a simple task. But, like most big jobs at NASA, there is a machine designed specifically to get the work done. In this case, it is the ugly duckling of the space exploration program; a flatbed tractor called the crawler-transporter. Described as the biggest, slowest, strongest, strangest and noisiest land vehicle ever created by mankind, it is unlike any other moving vehicle on earth

NASA has two crawler-transporters, one named Hans, the other Franz. They are the biggest flatbed transporting machines in the world. Each one is equivalent to 2000 family cars in weight and covers an area the size of a baseball park infield. A crawler stands three stories high and is as wide as an eight lane highway.

Originally built in 1960 to transport Saturn V rockets, the rockets that took man to the moon, the two crawlers have been going steady ever since. After forty years of service, they have logged over 5,440 kilometres (3,400 mi). Most of this distance has been travelled at less than 3 kilometres per hour!

Each crawler also has two control cabs located on opposite corners. The entire vehicle can be controlled in either cab. This means the vehicle can be driven forewards and backwards without having to first turn around. At speeds around a kilometre an hour, the controllers in these cabs can brag about being the world's slowest drivers in one of the world's biggest machine


Vital Statistics on the Crawler Transporter

Size:
length 40m (131ft)
width 34.5m (114 ft)
height 12m (36 ft)

Weight:
2 million kilograms

Power:
electrical motors powered by 1000 kw generators driven by two diesel engine with 2,750 horse power each (equivalent to 32 cars each)
Two additional 750w generators are used for lifting the launch platform

Speed:
Maximum speed is 1.6kph (1 mph) loaded, 3.2 kph (2 mph) empty

Mileage:
568 litres (150 gallons) of diesel oil per mile


crawler.gif

crawler.jpg

crawler.gif

photo_shuttle_crawler-1_8x6.jpg

rollout.gif

roll_d3.gif


http://science.ksc.nasa.gov/facilities/crawler.html
http://images.google.com/images?hl=en&lr=&q=crawler+transporter&btnG=Google+Search
http://www.stemnet.nf.ca/CITE/sts_rollout.htm

PS. viekääpä pojat nuo pikkuiset leikkikauhakuormaajanne takaisin sinne hiekkalaatikolle.
 
Proteos sanoi:
Maailman suurin laiva taitaa sittenkin olla rahtialus nimeltä "Jahre Viking", ennen tunnettu myös nimillä "Happy Giant" ja "Seawise giant". Painoa kaverilla on 564,763 tonnia. Pituutta 458m ja leveyttä 69m. Uppouma noin 25 metriä.

Laivan koosta kertoo sekin, että täydessä lastissa sillä ei pystytä menemään Englannin kanaalin läpi...


Vittu mikä tankkeri!
Tota on näköjään pidennetty aikoinaan.
Ihan Luonnoton läjä...

Hienoja Kuvia Jätistä


jahreviking-1.jpg



jahreviking-4.jpg


Vertailua:

bigchart.gif
 
ironchef sanoi:
Kone?

Tää threadi on koneille



:haart:


Niin niin Tomi the great jekkupeukalo saa kyllä puhua WTC-torneista ja rautakokki saa lusikoida Jangtsen padosta mutta mä en saa edes mainita Kiinan muuria.



Ei oo mitenkään reilua peliä tämmöinen... :(
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Dragon sanoi:
Niin niin Tomi the great jekkupeukalo saa kyllä puhua WTC-torneista mutta mä en saa edes mainita Kiinan muuria.



Ei oo kyllä reilua peliä tämmöinen... :(


Joo sori. Pistin tos kyllä sit lisäyksenä et yleisesti menee offtopic. En Mä sulle sitä tarkottanu niin pahasti. Ja onhan se Kiinanmuuri ISO. Olispa siinä Moottori!!! :kuola:

Ps. :haart:
 
strong sanoi:
Mutta sitten asiaan:

The Crawler


Vital Statistics on the Crawler Transporter

Size:
length 40m (131ft)
width 34.5m (114 ft)
height 12m (36 ft)

Weight:
2 million kilograms

Power:
electrical motors powered by 1000 kw generators driven by two diesel engine with 2,750 horse power each (equivalent to 32 cars each)
Two additional 750w generators are used for lifting the launch platform

Speed:
Maximum speed is 1.6kph (1 mph) loaded, 3.2 kph (2 mph) empty

Mileage:
568 litres (150 gallons) of diesel oil per mile

Tollasella ku lähtis maitokaupassa käymään. Olis kallis tankata täyteen ja maito menis pilalle ennenkuin ehtis takas himaan! :kippis1:

Sama Rakentaja noilla alustoilla ku niillä jätti lapioilla Eli MARION. Vittu mulla Kastuu kohta pöksyt.

Tuli vaan vielä mieleen et sitten kun aletaan rakentamaan avaruuteen niin koneiden koko voi olla rajaton ja silloin tulee isoja ALUKSIA! En malta odottaa...

strong sanoi:
PS. viekääpä pojat nuo pikkuiset leikkikauhakuormaajanne takaisin sinne hiekkalaatikolle.


Nii ja ei toi voita mun alkuperästä "the Captainia"
 
Dragon sanoi:
Niin niin Tomi the great jekkupeukalo saa kyllä puhua WTC-torneista ja rautakokki saa lusikoida Jangtsen padosta mutta mä en saa edes mainita Kiinan muuria.



Ei oo mitenkään reilua peliä tämmöinen... :(
Älä anna periks
 
Deat sanoi:
Eiks niitä japanilaisia sotalaivoja ollu kaks, Yamato ja Musashi, jotka kummatki uppos? Oliks ne samankokosii?

Niitä oli itseasiassa kolme.Yamoto, joka upotettiin, Musashi joka kans upotettiin ja kolmantena Shinano.Viimeistä ei koskaan rakennettu taistelulaivaksi, vaikka alunpitäen näin oli suunniteltu vaan siitä tehtiin oman aikansa suurin lentotukialus.
 
strong sanoi:
The Crawler

Rolling out the 2 million kilogram (4.5 million pound) space shuttle and the 4.19 million kilogram (9.25 million lb) mobile launch platform is not a simple task. But, like most big jobs at NASA, there is a machine designed specifically to get the work done. In this case, it is the ugly duckling of the space exploration program; a flatbed tractor called the crawler-transporter. Described as the biggest, slowest, strongest, strangest and noisiest land vehicle ever created by mankind, it is unlike any other moving vehicle on earth


Tuota laitetta kävin parin vuotta sitten paikan päällä ihmettelemässä Kennedy Space Centerissä Floridassa. Yritin juuri etsiä linkkiä tuohon, mutta Strong olit nopeempi. Kyllä siinä tunsi itsensä PIENEKSI tuon laitteen vierellä. Onhan se pajakin tosin melkoisen järeä, missä noita avaruussukkuloita rakennetaan.
 
Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom