Maailman paras glögi? (+muut joulujuomat)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Alkoholittomasta mun suosikki on Valion sokeroimaton glögi :kuola: ja sitten sen vahvemman luokan voiton vie Alkon basic punaviiniglögi. Ei liian vahvaa, mutta silti hyvänmakuista. Tulisipa jo joulu niin voisi hyvällä omalla tunnolla nauttia vähän lämmikettä..! :D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
4-5 litraa jo juotu glögiä wanhalla tutulla reseptillä, Valion Glögiä, punaviiniä ja tummaa rommia :kippis1:

Hoho, jännä juttu, meikäläisen mielestä toi Helleforsin glögi on tosi hyvää. :) Me tosin ollaan ostettu sitä aina sellasessa lasipullossa, en oo siis varma onko tuo testissä ollut glögi samaa..? Luulis näin olevan. On joka tapauksessa meikäläisen makuun oikein oivallista, voin suositella.

edit: Näyttäisi siltä, että tuo glögivertailun tavara ei olekaan samaa kuin mitä itse olen juonut. Helleforsin glögitiivistettä on tullut siis lipitettyä, ja sitä voin suositella. Tuosta valmiista glögistä en sano mitään. :)

Zone-sarja -42%
Mun mielestä se Valion Hehku juoma on hyvää. Eihän se varsinaisesti ole glögiä mutta sitä mä kyllä glöginä juon. Ja olen muutenkin aivan omituinen ku mun mielestä glögi on kylmänä hyvää...

Ehkä alkoholipitoinen.... No ihan perus lämmin rommitoti tietenkin mutta nyt on kertynyt jonkin verran vana tallin creamia kaappiin niin voiskohan sitä johonkin lämpimään laittaa?

Vana tallinasta en tiedä, mutta parhaat totit saa tehtyä Crème de Cassis de Dijon:sta. 0,35l puteli maksaa alkossa 9,5€ ja siitä tekee toteja jo aika monelle. Paras flunssa lääke maailmassa.

Onkos kukaan sotkenut tälläsen EGGNOG:in kanssa? Vähän liikaa siinä on sokuria, mutta onneks makua saa tasattua brenkun ja rommin kanssa :lol2:
Niin siis joku vois selventää ohjeita suomeks jos on kokemusta.

Onkos kukaan sotkenut tälläsen EGGNOG:in kanssa? Vähän liikaa siinä on sokuria, mutta onneks makua saa tasattua brenkun ja rommin kanssa :lol2:
Niin siis joku vois selventää ohjeita suomeks jos on kokemusta.

Eggnog eli munatoti
Ainekset

* 4 dl maitoa
* 2 dl kermaa
* 2 munaa
* 2-3 rkl sokeria
* 1 tl vaniljasokeria
* 2 dl viskiä, brandyä tai rommia
* muskottipähkinää

Valmistus
Kuumenna kermamaito höyryäväksi. Vaahdota munat ja sokeri. Lisää joukkoon kuuma maito ja alkoholi. Raasta pinnalle muskottipähkinää.

Ihan perusglögin kanssa hyvin putoaa tuo Gold Strike, 50 % janojuoma, jonka maussa on kanelia...nesteen joukossa leijuu kultalastuja. Sopivan vahvaa kamaa, niin ei tarvi laittaa sekaan niin paljoa, että viinan maku tunkis älyttömästi läpi.

Tämmöinen ruotsalainen(?) tuttavuus löytyi:

Blossa Glögg 07
blossa_07.jpg

http://www.kollor.com/blogg/upload/blossa_07.jpg

Todella herkullista!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eiköhän tuo sininen ole tämän vuoden väri. Hupelle on myyty vanhaa mallia. :D

blossa.jpg

B L O S S A Mullakin olisi vielä viime joulusta kolmen litran hanapakkaus kaapissa.
Pöh, kyllä tuolla tuota sinistä mustikankin makuista oli. Valkkasin tämän toisen. Pitääkin käydä kymmenkuntapulloa hakemassa lisää ettei lopu kesken.

Pöh, kyllä tuolla tuota sinistä mustikankin makuista oli. Valkkasin tämän toisen. Pitääkin käydä kymmenkuntapulloa hakemassa lisää ettei lopu kesken.
Usko pois:

GLÖGIUUTUUKSIA

Tänä päivänä glögi on suunnattoman monipuolinen ja perinteisten vaalean ja punaisen glögin rinnalle on vakiintunut lukuisa joukko eri tavoin maustettuja maukkaita juomia. Myös tarjoilu on monipuolistunut ja voimakkaimmat glögit maistuvat vaihtelun vuoksi myös viilennettyinä. Tästä esimerkkinä vuosikertaglögi Blossa 07, joka on mainiota kuumana tai kylmänä. Tänä vuonna glögi on tehty tyrnistä ja maustettu kanelilla. Mukana on myös kaikille Blossa-glögeille yhteinen glögimausteuute, joka antaa niille täyteläisen mausteisuuden.

Blossa vuosikerta-glögi maistuu joka vuosi erilaiselta ja on pakattu erinäköiseen pulloon. Viime vuonna Blossa 06 myytiin loppuun jo marraskuussa, ja on odotettavissa, että myös Blossa 07 loppuu kesken, vaikka glögiä on kuuleman mukaan varattu tuplamäärä.

Nyt tarvitaan neuvoja. Ostin Jouluglögiä joka on tollasta melko tujua 22%. Mitä ihmettä laitan blandikseksi? Jotain perus mehuglögiä vai mikä siihen sopis? Tarkotus ei olisi vetää kauheita glögikännejä vaan nautiskella hiljallee ;)

Back
Ylös Bottom