• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Maailman paras glögi? (+muut joulujuomat)

Huppe

Iso Kingi H.
Mode
Ikä
43
Parasta glögiä saa mun mielestä Ikealta, aivan: huonekalukaupasta!

2,10e/0.75 puteli. Sekaan noin 1/4 punkkua ja 4cl tummaa rommia/konjakkia. Juodaan lämpimänä! Slurps!

Olin pitkään Valion glögin kannattaja mutta se on turhan imelää, kai sitä tulee wanhaksi?

Laittakaas joku munatotin resepti, mielellään ihan suomeksi ja HYVÄKSI koettuna.

Huppe käski postata niin mä postaan....

Otetaan Alkosta pullollinen Hehkuviiniä, joka on sellaista abt 20-volttista maustettua punkkua ja sellaisenaan aika karua kuumana juotavaksi, ja siihen lantrataan sopivassa suhteessa jotain hyvää mehuglögiä niinkuin vaikkapa Valion purkkikamaa. Ihan sikahyvää!

MissEvilEve

Moderaattori
Mode
Ikä
40
No niin Huppe, heti huomenna ajamme Megamasan kanssa Ikeaan, ostamme mainostamaasi glögiä ja annan arvioni onko se kaikista glögeistä sitä parhainta!

Tuomio tulee huomen iltaan mennessä.

Teemme tämän kokeilun tosin ilman alkoholia joten saas nähä miten käy ;)

Mä tykkään semmosesta halpis vip-glögistä. Ei oo liian mausteista mun makuun, mieto mutta kuitenkin glögin makuinen. :)

Voihan sitä joskus punkulla tersästää... :rolleyes:

Ikä
36
Just äsken tuli katottuu Kuningaskuluttaja ja siinä oli glögi vertailu. Nyt ei kyl enää voi muistaa mikä sen voitti. Valion tuli tokaks ja voittaja oli, mmm...
No joo.. Makuasioitahan noi on:)

Gillyanne

Vaa'at kaatikselle ry
Tämä nyt ei ehkä ihan parasta ole, mutta varsin juotavaa stuffia kuitenkin: Valion sokeriton glögi. Menee ihan sellaisenaankin, ja veikkaan, että mausteita ja punkkua tai hehkuviiniä tms. lisäämällä saisi aikaan varsin namukkaan blandiksen :kuola: Eikä tule nieltyä kilokaupalla turhaa sokeria! :)

mxm sanoi:
Tässä on tämä Kuningaskuluttajan glögivertailu
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1198

edit: vaikka jouluhössötys onkin perseestä, kyllä glögi on hyvää:D
Katos erpele, joku muukin on samaa mieltä kanssani.

Testin lopputulos

tuote pisteet hinta
1. Marli perinteinen glögi 4,7 p 0,99 €
2. Valio glögi 4,3 p 1,29 €
3. Vip glögijuoma 3,3 p 0,89 €
4. Lidl glögijuoma 2,7p 0,75 €
5. Ingman glögi 2,5 p 1,19 €
6. Riitan Herkku, kevyt glögijuoma 2,3 p 0,95 €
7. Hellefors glögi 1,3 p 0,90 €

Taitaa se paska missä on eniten vollia olla huppen mieleen. Vaikka maistuisi IKEAn lastulevylle :piis:

Gillyanne

Vaa'at kaatikselle ry
Japa, alkoholitonta vaiko prosenttipitoista? Jos ensinmainittua, niin miten olisi vaikkapa joulutee tai jokin hyvä maustekahvi? Jos taas jälkimmäistä, niin Jägertee tai Irish Coffee ovat toki klassikkoja.

Mä teen glögin itse, tulee parasta! Eli; laita isoon kattilaan pullo punkkua, marjamehua ja glögimausteet (saa valmiina pussissa maustehyllyltä). Lämmitä glögi, mutta älä anna kiehua, muuten lähtee prossat! Lisää rusinoita ja manteleita! Ja ehkä loraus vodkaa.. :hyper: Valmis!!

Japa kyseli jotain juomaohjetta, mä teen joulun aikaan "joulukahvia", eli suodattimeen kahvinpurujen päälle kaardemummaa, kanelia ja vanilijasokeria. Tätä voi sitten vielä maustaa vaikka Baileysillä..!

Maailman paras glögi -resepti:

1 pulloa glögiä (ihan mikä merkki vaan käy...)
1 pullo Koskenkorvaa

Valmistus:
Avaa glögi pullo, kaada sisältö viemäriin :urjo:
Avaa Kossu pullo, nauti sellaisenaan tai blandaa jonkun sopivan nesteen kanssa :kuola:

Gillyanne sanoi:
Japa, alkoholitonta vaiko prosenttipitoista? Jos ensinmainittua, niin miten olisi vaikkapa joulutee tai jokin hyvä maustekahvi? Jos taas jälkimmäistä, niin Jägertee tai Irish Coffee ovat toki klassikkoja.
Ehkä alkoholipitoinen.... No ihan perus lämmin rommitoti tietenkin mutta nyt on kertynyt jonkin verran vana tallin creamia kaappiin niin voiskohan sitä johonkin lämpimään laittaa?

IsoDino

VIP
srixon sanoi:
Maailman paras glögi -resepti:

1 pulloa glögiä (ihan mikä merkki vaan käy...)
1 pullo Koskenkorvaa

Valmistus:
Avaa glögi pullo, kaada sisältö viemäriin :urjo:
Avaa Kossu pullo, nauti sellaisenaan tai blandaa jonkun sopivan nesteen kanssa :kuola:
Paras glögi resepti kautta aikojen. :hyper:

Pakko kokeilla... tai oikeesti kokeilin jo juhannuksena, ku huitasin taskulämpimän kossun raakana naamaan. :hyper:

Kyllähän noi kaikki valmiit glögit on aika hirveän makuisia keitoksia, nehän on käytännössä jotain sokeroitua sekamehua ja vähän mausteita. Vähän sama jos lantraisi hiukan vahvempaa mehukatti-sekamehua, lämmittäis sen ja kaatais pussista mausteita sekaan. :urjo:

Kunnon glögin saa tehtyä, kun käyttää pohjana punaviiniä ja/tai mustaherukkamehua. Siihen sitten tuoreita mausteita (=esim. kanelitanko, ei kuivaa kanelijauhetta) ja mahdollisesti jotain alkoholia, niin alkaa olla aika :kuola: Glögiä kuitenkin tehdään sen verran harvoin, että on varaa ja syytäkin vähän hifistellä.

Huppe

Iso Kingi H.
Mode
Ikä
43
cisco sanoi:
Katos erpele, joku muukin on samaa mieltä kanssani.

Testin lopputulos

tuote pisteet hinta
1. Marli perinteinen glögi 4,7 p 0,99 €
2. Valio glögi 4,3 p 1,29 €
3. Vip glögijuoma 3,3 p 0,89 €
4. Lidl glögijuoma 2,7p 0,75 €
5. Ingman glögi 2,5 p 1,19 €
6. Riitan Herkku, kevyt glögijuoma 2,3 p 0,95 €
7. Hellefors glögi 1,3 p 0,90 €

Taitaa se paska missä on eniten vollia olla huppen mieleen. Vaikka maistuisi IKEAn lastulevylle :piis:
Heheee, Yhdyn tuohon arvosteluun siltä osin että Hellefors on paskinta, tuli eilen maistettua sitäkin. Ikea edelleen ykkönen mutta pitää koitella tuota Gillyannen suosikkia, uutta Sokeritonta Valiota. Tähän mennessä valkkaisin Valion parhaan hinta-laatu-suhteen vuoksi. Ikean Glögi on liian kallista.

Oma tekoinen (äidin/mummun käy yhtä hyvin) mustaherukka mehu ja sitten glögimausteita, kaupan valmissekotus on hyvä. Rusinoita ja kanelitangon voi lisätä rekvisiitaksi. Ja miehet voi sitten lisätä vähän kirkasta joukkoon :-)

Pitää käydä alkossa jos löytyisi jotain mustaherukkalikööriä.