maailman ennätys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja peklo
  • Aloitettu Aloitettu
peklo sanoi:
no eilen tein tälläsen treenin 5*120, 2*4 140, 2*3 160, 1*170, 1*180, 1*190, 1*200.
voiko tollanen ohjelma toimia?

Toki voi. Itsekin kehityin kovasti menemällä joka viikko ykkösiin pääliikkeessä. Kunhan ei vedä itseään apureita myöden aivan piippuun.

niin toihan ei ole ohjelma, vaan yksittäinen treeni. piikkaaminen voi tosiaan ihan hyvin olla äärimmäisen suoraviivanen. esim. jos peruskaudella saa tehtyä vaikka 3*4*170, voi piikkaaminen alkaa jopa samasta raudasta. pikkuhiljaa kamoihin totutellen kiloja ylös. samalla viimestellään tekniikkaa ja nopeus kasvaa.

olen nyt koettanu tota vitaliy papazovin treeni ohjelmaa ja siinä meni yksi päivä tolleen, tänään ois kapeeta penkkiä, mahtaakohan kapean penkin prosentit olla normaalista maksimista vai kapean penan maksimista, miten yleensä. niin ja kun mulla nyt ne seuraavat kisat on 8.1 niin mitens ton paidan kanssa kannattais menetellä jatkossa?

yleensä kapee lasketaan kapeen maksimista. jotkut tosin suhteuttaa sen penkkimaksimiin. noi kisat on aika pian... teetkö koskaan mitään lankku- yms penkkejä eli ylimaksimeja?

en tee, joskus olen tehnyt negatiivisia toistoja, mutta nykyään treenaan pääsääntöisesti yksin joten ei paljon yli uskalla mennä=( tosta prosentti jutusta vaan kun suurimmat prosentit on 65% niin olis aika pieniä painoja kapeen maksimiin suhteutettuna? mites muuten teillä paljonko kapeen ja perus penkin ero?

peklo sanoi:
mites muuten teillä paljonko kapeen ja perus penkin ero?
n20-30kg, en ole kyllä kapeeta penkkiä juurikaan tehnyt eli johtunee siitä.

yleensä riippuu normipenkin leveydestä, mutta sellanen 10-15kg. hyvä ois, jos kapee ei kauheen kauas taakse jäisi.

jto sanoi:
yleensä riippuu normipenkin leveydestä, mutta sellanen 10-15kg. hyvä ois, jos kapee ei kauheen kauas taakse jäisi.

Sehän riippuu, että miten usein tekee kapeaa. Jos harvakseltaan, niin harvoin se noin lähellä. Itse olen huomannut, että kisatuloksen kannalta... paidalla tai ilman, ei ole väliä onko kapea 10kg vai 30-40kg jäljessä.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
peklo sanoi:
mites muuten teillä paljonko kapeen ja perus penkin ero?
kapea ja normipenkki samat, sotilasmax 2,5kg vähemmän

Raven: totta. yks tuttu penkkaa leveeltä 180, kapeelta 2*140 ja kisapenkki on 175. mä kuitenkin pitäisin sen mukana treeneissä aikalailla, koska se on niin hyvä liike. keskileveetä mä yleensä suosittelen vakioliikkeeksi, mutta kapee tuo mukavaa jytyä hanskoihin. :)

Raven: totta. yks tuttu penkkaa leveeltä 180, kapeelta 2*140 ja kisapenkki on 175. mä kuitenkin pitäisin sen mukana treeneissä aikalailla, koska se on niin hyvä liike. keskileveetä mä yleensä suosittelen vakioliikkeeksi, mutta kapee tuo mukavaa jytyä hanskoihin.

Mä tykkään lankkupenkistä ja vaikka vähän kaposammalla otteella sen vuoksi, että se kapea penkki hyytyy rintaan vaikka vähän ylempää (5-10 cm) ojentajat jaksais vielä paukuttaa hyvin. Kapeaa penkkiä normaalisti rinnasta ei ole tullut tehtyä varmaan kahteen vuoteen paitsi nopeustreenissä.

Kummeli: excactemundo. jos kerran ojentajia kiusataan, voidaan ihan hyvin jättää se alaosa pois ja tehä lankulta. oikein hyvä, mutta harvemmin tehty juttu on kapee stoppipenkki 5-10cm rinnasta. kehittää kuolokohtaa hieman erilailla ku lankku, eikä ojentajille tuu ylikuormaa. pysäytysten pituus vaihtelee 2-5" välillä.

kun nyt kirjottelen, laitan tähän hauskan ja makunautinnollisen lyhyen lankkupatterin:

ma (raw)
1. Kapea LankkuPP +10cm -->3max
2. Kapea LankkuPP +10cm 4*2*90%3max (90% kolmosmaksimista)
3. Kapea LankkuPP +10cm 4*2*95%3max
4. Penkki ...alotusrautaan (paita)
5. ke Penkki 4*1*65

pe (raw)
1. MediumPP 3*3*65, 3*2*70
2. MediumPP 6*3*65
3. MediumPP 6*3*60
4. Penkki 3*2*70, 3*1*75
5. la Penkki ... maksimitesti (paita)

Kummeli: excactemundo. jos kerran ojentajia kiusataan, voidaan ihan hyvin jättää se alaosa pois ja tehä lankulta. oikein hyvä, mutta harvemmin tehty juttu on kapee stoppipenkki 5-10cm rinnasta. kehittää kuolokohtaa hieman erilailla ku lankku, eikä ojentajille tuu ylikuormaa.

Joo. Shortsit on kiva juttu! Teen varsinkin nopeuspenkin jälkeen aika usein 5 x 5 shortseilla tuohon 5-10 cm päähän rinnasta selvällä pysäytyksellä ja keski leveellä otteella. Aika usein nopeuspenkin jäljiltä on vielä kumit lisäkutinana mukana.

Mun kisavalmistautuminen WSB:llä meni viimeeksi tähän malliin:

Prosentit kaikki vanhasta paitamaksimista.

Maanantaisin:
1. Penkki paidalla. 98%, 104% no lift
2. 5 cm Lankkupenkki paidalla 108%
3. 10 cm Lankkupenkki paidalla 114%, ilman lankkua 104% no lift
4. Penkki paidalla 98%, 101%
5. shortseilla 2 x 5 x 50%. Viikonloppuna kisassa 98%, 104% ja 108%

Perjantaisin nopeuspenkki:
1. 4 x 3 x 36%, 2 x 3 x 43%, 47%, 52%, 57% + kaikissa sarjoissa toiseksi ohuimmat kumit melkein tuplana.
2. 7 x 3 x 43% + minikumit tuplana
3. 6 x 3 x 43%, 47%, 52%, 57%, 62%, 68%
4. 6 x 3 x 43%

Toi on oikeasti aika rankkaa nostaa 4 viikkoa putkeen paidalla ja vielä rankempaa, kun ottaa vielä lankulta, mutta joku on joskus sanonut, että "jos tekee aina samat, jutut saa aina samat tulokset". :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom