maailman ennätys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja peklo
  • Aloitettu Aloitettu
aika selkeesti vaikuttaa ylikunnolta. tosta omasta mallistahan sen näkee, koska on kunnossa. joku 10 vkoa ennen kisaa kertoo jo paljon.

peklo sanoi:
joku kysyi että kuinka pitkään oon nostanu niin vajaa 3 vuotta olen nyt salilla käynyt.

Hmmh, vajaa 3 vuotta? Sun ekat SM-kisat oli 9.2.02 , joihin pitää tulosraja olla ~kuukaus aikaisemmin, ilman reeniä alotit kilpailemaan? ;) Ja etkös sinä jossain threadissa maininnut että kasiluokalla kyykkymaksimeja olit testaillut ;)

Tuli vain tällainen pakonomainen tarve päteä :jahas:

salilla olen käynyt kohta 4 vuotta, ekan vuoden laihdutin ja tein vaan jotain tyyliin 30 toiston sarjoja, sit kun sain painon alle 80 kilon, niin aloin tekemään penkkiä, kahden treenin jälkeen kävin yhdet "kisat" ja siitä muistaakseni 5 viikko sm kisoihin, tulokseksi sain ekoissa sm:ssä 115 kiloo=) joo olin treenannu ale kaksi kuukautta kun kävin ekoissa kisoissa=) ekan kerran, kun koitin penkkiä tais mennä 40kg:lla 3 toistoo, olisinkohan ollu 2. tai 3. luokalla=) mut sillon kun aloitin nostamaan "tosissaan" taisin penkata just sen satkun(tai 95). njamnamielle: olen aina silloin tällöin koetellut nostella kaikenlaista, mutta sm kisoihin lähdin lähes treenaamatta ihan omaksi huvikseni

voisitko raven vaikka laittaa jonkun esimerkin mikä olisi hyvä kisoihin valmistautumis ohjelma?

raven I´m not, mutta

laitas peklo sellanen 10 vkon kertomus treeneistäs. sen perusteella voi hyvin päätellä, missä vika piilee.

millanen peruskausi sulla on ja eritteletkö maksimitreenin omaksi kaudekseen, vai piikkaatko kisaan millasella mallilla?

jos peruskausi on ollut lyhyt ~2kk, tässä olis hyvin toimiva piikkausjaksomalli laskettuna edellisestä maksimista:
maanantai (paitapenkki):
1. 3*80, 2*2*85, 2*1*90, 1*95, 3*85, 5*80
2. 3*80, 2*85, 2*90, 2*1*95, 1*100, 2*2*85
3. 2*80, 2*85, 1*90, 3*1*100... (hieman varaa), 2*2*85, 2*3*80
4. 2*3*80, 3*2*85, 2*3*80, 2*3*75
5. 2*2*80, 2*1*90, 2*80, 2*1*90, 2*2*80
6. herättely tiistaina/keskiviikkona: 3*2*50-60

perjantai (lasketaan raw-maksimista):
1. 4*3*70, 4*2*75
2. 6*3*70
3. 4*3*60, 4*2*65
4. 6*3*65
5. 2*3*60, 2*2*65, 2*1*70
6. lauantai: KISA 1*100, 105, 110 :)

aijaa en mä oo ikinä paidalla tollasia nostellu(pitäiskö?) treenaan ihan miten sattuu lyhennän vaan sarjoja ennen kisoja, se siitä sit otan yhden tai kaksi paita nostokertaa ennen kisoja ja siinäpä se minun valmistautuminen=) kuinka kauan paita kestää jos sillä ihan "treenaa" vai onko kisa paita erikseen? anteeksi tietämättömyyteni, mutta en ole oikein perehtynyt ja kiitos tosta ohjelmasta, mitenkäs mun sit nyt täytyis tolla paidalla treenata kun ei oo kisoja kun vasta ens kuussa?

maanantai (paitapenkki):
.
.
.

Jto:lle kysymys. Miten tehdään vitonen paidalla 80%:lla? Jos paita on sopiva, ei 80% tule rintaan. Muutenkin sarjojen ottaminen paidalla rinnasta kuulostaa minusta melko vaikealta idealta. En tiedä onko muilla näin, mutta minulle paidalla nostaminen on paljon raskaampaa suurempien rautojen takia. Rautojen kontrollointi jo ykkösen ajan ottaa voimille. Lankkupenkillä olen paidalla lyhyttä sarjaa joskus tehnytkin, mutta muuten pelkkää ykköstä. Enpä ole kuullut tai nähnyt, että kukaan muukaan tekisi uusilla paidoilla sarjaa rinnasta. Lisäksi paita saattaa liikkua ensimmäisen toiston jälkeen.

Jos taas tekee löysällä treenipaidalla, niin kuinka paljon tuo auttaa paitanostoa varten?

Olen tykännyt paitatreenissä suoraan noususta ykköseen ja se siitä. Lankkupenkki paidalla auttoi tottumaan isoihin rautoihin.

N.O.Kummonen sanoi:
Jto:lle kysymys. Miten tehdään vitonen paidalla 80%:lla? Jos paita on sopiva, ei 80% tule rintaan.

Tuon minäkin haluaisin kuulla, kun itse en saa edes 100% RAW maksimista rintaan.

Tuon minäkin haluaisin kuulla, kun itse en saa edes 100% RAW maksimista rintaan.

Tuossa ei ollut mainintaa, että se laskettaisiin raw-maksimista, mutta ei tule rintaan 80% paitamaksimistakaan. 90 % voi saada keploteltua, mutta silloin ollaan siinä asennossa, että siitä ei vitosta työnnetä. Siis IPF paidalla mennään.

Mutua: Openback paidan saa säädettyä (jos osaa) niin että 80 % tulee rintaan, mutta silloin se ei enää potkikaan kuten maksimiraudalle viritetty paita. Tuolloin 80 % voi olla se maksimi. :D

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
peklo sanoi:
...treenaan ihan miten sattuu...

Ja kolmisen vuotta voimanostotreeniä takana. Ei siihen 300:aan enää kauaa mene ;).

Kummonen & co: Jäi selventämättä kun nopeesti kirjailin... paitatreeni tarkottaa siis sitä, että vain ne sarjat, jotka saa paidalla otettua, tehdään riepu päällä. siis yleensä 90% vähintään. sen takia tossa on niin paljon nimenomaan ykkösiä, kuten huomaat.

prosentit lasketaan paidalla nostettavien rautojen osalta paitamaksimista ja muut sarjat luonnollisesti raw-maksimista. sekavaa ehkä, mutta loogista (itelle ainakin :) ). noita sarjarautoja on tuolla sen takia, että saadaan tehtyä nopeutta 2krt/vko ja pidettyä perusvoimatasoja ja sarjakestävyyttä yllä.

peklo: heh... varmaan muiden itsetuntoo nakertaa entisestään, että treenaat "hieman miten sattuu" :D :D ... nooo... kuten kirjottelin yllä, ei tossakaan aivan valtavasti tuu niitä paidallisia nostoja. tossahan ei mennä oikein kovaan ykköseen ku yhdessä treenissä (vko 3) ja siinäkin pitäs jäädä vielä hieman varaa petrata kisassa.

mun on tietenkin hyvin vaikeeta rakentaa mitään piikkausmallia tietämättä mitään tarkempaa sun treeneistä ja taustoista jne jne, mutta tossa esitin lähinnä sellasen yleispätevän mallin, jolla saadaan hermostoo hereille jytinällä. jos sitten jotain räätälöimään aletaan, se on eri juttu.

joillekin toimii pidempi ja rauhallisempi malli, joillekin riittää jopa vaan pari ykköstreeniä ennen kisaa. kyse on joka tapauksessa suorituskyvyn optimoinnista. esimerkkeinä pari tuttua: toinen tekee maksimitreenejä 2kk (lähes joka treenissä jonkinlainen penkkipaita, toinen kokeilee paitaa kerran ennen kisaa...

:)

Onnee! Hyvä Kuopio! Kyllä se 300 kg sieltä vielä tulee. :rock: :worship:

kiitos, pitäis varmaan ruveta tekee vähän useammin tolla paidalla muutama kerta vuodessa ei varmaan riitä maksimaaliseen suoritukseen=) mut toivotaan että seuraavat kisat menee paremmin, treeni iloa kaikille ja hyvää joulun odotusta

peklo sanoi:
voisitko raven vaikka laittaa jonkun esimerkin mikä olisi hyvä kisoihin valmistautumis ohjelma?

Kuten Jto sanoi, niin sun kannattaa laittaa oma valmistaumisjakso. Esim 10-14 viimeisintä viikkoa. Olet hyvin kehittynyt, joten mitä hyvää ohjelmaa muuttamaan kokonaan. Tarkastellaan vain sitä heikointa kohtaa ja muutetaan se.

peklo sanoi:
aijaa en mä oo ikinä paidalla tollasia nostellu(pitäiskö?) treenaan ihan miten sattuu lyhennän vaan sarjoja ennen kisoja, se siitä sit otan yhden tai kaksi paita nostokertaa ennen kisoja ja siinäpä se minun valmistautuminen=) kuinka kauan paita kestää jos sillä ihan "treenaa" vai onko kisa paita erikseen? anteeksi tietämättömyyteni, mutta en ole oikein perehtynyt ja kiitos tosta ohjelmasta, mitenkäs mun sit nyt täytyis tolla paidalla treenata kun ei oo kisoja kun vasta ens kuussa?

Kyllähän se paita siitä pikku hiljaa venyy hieman.
Itse kun otin junnuna ***kg ( :) ) ipf kisassa, niin en mäkään koskaan mitään paitatreenejä tehnyt juurikaan. Tasan yhden kerran kokeilin paitaa 4 viikkoa ennen kisaa. Ja silloin käytössä vanha Inzer.
Nykyäänkin teen aika harvoin paidalla. Lähinnä vain muutama kokeilu ennen kisaa ja se on siinä.
Pitäis ehkä itsekin kokeilla enemmän.

peklo: kinkkuisat joulut vaan sinne kuopijjoonki :). kuten raven sano, ei sulla voi treenit kovin pielessä olla, kun rautaa liikkuu jo ihan kivasti, vaikka noin vanha jo ootkin heheee... ellei oo kisoja tulossa, voit vaikka kokeilla sellasta selkeempää maksimijaksoa ja kattoo, miten se vaikuttaa.

paita ajaa helpolla tottumatonta jumiin, koska ojentajille tulee ylikuormaa. se on niin hermostostakin kiinni, miten joku herää, kuten aiemmin mainitsin noista omista tutuista.

jotkut käyttää löysää treenipaitaa alkupiikkauksessa ja sit ehkä alotusraudan kokeilu ainoostaan tehään kisapaidalla esim. 1½ vkoo ennen kisaa.

no eilen tein tälläsen treenin 5*120, 2*4 140, 2*3 160, 1*170, 1*180, 1*190, 1*200.
voiko tollanen ohjelma toimia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom