Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
YLE:n mukaan ihan rauhallisia alueita.
Ruotsin poliisi vaikeuksissa lähiöissä – 15 aluetta, joissa lähes mahdotonta suoriutua tehtävistä
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000005023866.html
Onhan tuokin jo jotain iltasanomilta. Taisi vaan noita olla 55 kpl jo 2014. Ehkä sitten vähentyneet sittemminYLE:n mukaan ihan rauhallisia alueita.
Ruotsin poliisi vaikeuksissa lähiöissä – 15 aluetta, joissa lähes mahdotonta suoriutua tehtävistä
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000005023866.html
Onhan tuokin jo jotain iltasanomilta. Taisi vaan noita olla 55 kpl jo 2014. Ehkä sitten vähentyneet sittemmin
Mä en ole tähän keskusteluun ottanut aiemmin osaa mutta nyt otan. Vastaan siis sinulle Disgust. Kyllä on asiat huonommalla tolalla kuin ennen. Minä kävelin pikkujouluista kotiin ja nostin rahaa automaatista taksia varten. Lähi-Idästä ilmeisestikin oleva kaveri lähti seuraamaan ja alkoi penkoa mun taskuja jne. Talutin kaverin juna-asemalla olevalle poliisiautolle mutta se ei johtanut mihinkään. Tämä siis Helsingissä. Tätä edellisellä ryyppyreissulla kaveriltani vietiin kännykkä kesken puhelun Kaisaniemen puistossa. Hän oli muista erillään noin 20 m että hän sai puhua rauhassa. Saman näköinen kaveri ryösti. Meiltä myös vietiin työpaikalta muutamalta henkilöltä toimistolta lompakot. Myös minulta. Poliisi näytti kuvia automaatilta ja taas samat tuntomerkit kansallisuudesta. Tai alkuperästä. Näistä yksikään tapaus ei mennyt mihinkään ulkomaalaisten rikollisuuden tilastoihin. Ei näitä ennen tapahtunut.
Käyn muuten parin viikon välein Ruotsissa ja Norjassa työni puolesta. Yritin saada työkaverini käyttämään meitä katsomassa nähtävyyksiä rinkebyssä viime reissulla. Ei mennyt edes vitsistä, koska työkaverini tietävät ilmeisesti että sinne ei uskalla edes päivällä autolla... Se oli minulle aika yllätys. Että näin on otettu osaa tähän keskusteluun.
Mä en ole tähän keskusteluun ottanut aiemmin osaa mutta nyt otan. Vastaan siis sinulle Disgust. Kyllä on asiat huonommalla tolalla kuin ennen. Minä kävelin pikkujouluista kotiin ja nostin rahaa automaatista taksia varten. Lähi-Idästä ilmeisestikin oleva kaveri lähti seuraamaan ja alkoi penkoa mun taskuja jne. Talutin kaverin juna-asemalla olevalle poliisiautolle mutta se ei johtanut mihinkään. Tämä siis Helsingissä. Tätä edellisellä ryyppyreissulla kaveriltani vietiin kännykkä kesken puhelun Kaisaniemen puistossa. Hän oli muista erillään noin 20 m että hän sai puhua rauhassa. Saman näköinen kaveri ryösti. Meiltä myös vietiin työpaikalta muutamalta henkilöltä toimistolta lompakot. Myös minulta. Poliisi näytti kuvia automaatilta ja taas samat tuntomerkit kansallisuudesta. Tai alkuperästä. Näistä yksikään tapaus ei mennyt mihinkään ulkomaalaisten rikollisuuden tilastoihin. Ei näitä ennen tapahtunut.
Käyn muuten parin viikon välein Ruotsissa ja Norjassa työni puolesta. Yritin saada työkaverini käyttämään meitä katsomassa nähtävyyksiä rinkebyssä viime reissulla. Ei mennyt edes vitsistä, koska työkaverini tietävät ilmeisesti että sinne ei uskalla edes päivällä autolla... Se oli minulle aika yllätys. Että näin on otettu osaa tähän keskusteluun.
@Disgust vois heitellä jotain linkkejä noiden lukujensa perään. Mulla on muistikuva että ei oltas lähelläkään ruotsin mamusuhdetta, saati sitten aikaa kauanko ne täällä on kerinny olemaan
90 -luvun puolivälissä mut ryösti keskustassa nuorisojengi. Sain myös turpaani kerran toiselta nuorisojengiltä. Kaverini yli on ajettu autolla tahalleen. Ja kyllä näitä riittää. Kaikissa näissä tapauksissa tekijät oli kantaväestöä. Eli ei noi mitään mokutuksen tuomia uusia ilmiöitä ole. Toki maahanmuuttajat komeilee rikostilastojen kärjessä suhteessa väkilukuun, mutta vaikka Helsingissä on n. 30 aluetta, joissa on yli 20 % ulkomaalaisia ja esim. Itä-Pasila, jossa on 25 % asukkaista ulkomaalaisia, niin silti pystyt kävelemään missä tahansa näillä alueilla rauhassa etkä tunne oloasi uhatuksi. Omasta mielestä villein paikka minkä oon löytäny on pe ja la iltaisin / öisin Kontulan ostari lukuisine baareineen. Siellä on vaikka minkälaista sakkia; mamuja, manneja, narkkareita, spurguja ja suurin osa ihan kantaväestöä, mutta sieläkään ei kuulemma perus kännisten baaritappeluja enempää ongelmia ole.
Kun tää ketju avattiin yli 13 vuotta sitten ni kovasti huudeltiin, kuinka Suomi on kohta täynnä Rosengårdeja ja Rinkebyitä ja kytät tai paloautot ei uskalla kohta mennä suorittamaan tehtäviään. No missä ne alueet on? Semmoista aluetta ei ole kehkeytynyt vielä lähellekään, vaikka mamujen määrä alkaa olla jo lähellä muiden Pohjoismaiden lukuja.
Edelleenkään en kannata mitään yltiöpäistä holtitonta maahanmuuttoa, mutta pointtina vaan se, että mielestäni tähän mennessä asiat on mennyt täällä ihan hyvin verrattuna Ruotsiin eikä näytä mitenkään hälyttävältä, että ne ois menossa jotenki huonompaan suuntaan.
@Disgust vois heitellä jotain linkkejä noiden lukujensa perään. Mulla on muistikuva että ei oltas lähelläkään ruotsin mamusuhdetta, saati sitten aikaa kauanko ne täällä on kerinny olemaan
Mamun värinen sanoo ettei koe oloaan uhatuksi missään mamulähiössä, sehän ei alunperinkään ole se mistä täällä puhutaan, jos Disgust olisi valkoinen 18 vuotias beibe, niin asenne voisi olla vähän erilainen jos joutuisi kävellen menemään noiden alueiden läpi.