Huvittavaa miten nää sisulaiset jaksaa inttää vastaan.. "ei me olla rasisteja, ei me olla äärikansallismielisiä bla blaa blaa" ..vittu sanokoot suoraan että ollaan rasisteja. Kun kerran aina peräänkuulutetaan sitä kuuluisaa suorapuheisuutta. "Persut puhuu suoraan ja kertoo miten asiat on".. ja samaan aikaan kielletään ja ruikutetaan kun toimittajat kyselevät rasistisuudesta. Kunnon tekopyhää paskaa.
Itse en ole Sisun toimintaan oikeastaan ollenkaan perehtynyt, sillä en ole erityisen innostunut niin kansallismielisyydestä kuin rasismistakaan (allekirjoittaneelle on siis epäselvää, kummasta järjestön toiminnassa on kyse). Puhtaasti kansallismielisessä järjestössähän ei sinänsä ole mitään pahaa, ymmärrän täysin jos jollekin on tärkeää esim. suvivirren säilyttäminen koulun kevätjuhlassa, vaikken itse tätä mielipidettä heidän kanssaan jakaisikaan.
Jos halutaan luonnehtia järjestöä rasistiseksi, tulisi mielestäni osoittaa joitakin esimerkkejä sen sellaisesta toiminnasta, joka selvästi indikoi sen kohtelevan ihmisiä eriarvoisesti heidän ihonvärinsä (HUOM, Ei siis esimerkiksi kansallisuuden tai uskonnon) perusteella tai yleisesti uskovan ihmisten olevan eriarvoisia ihonvärinsä seurauksena. (
Itse en ole ikinä oikein ymmärtänyt rasismia, kuulostaa näet mielestäni naurettavalta asettaa ihmisiä arvojärjestykseen sen mukaan, kuinka runsaasti heidän ihosoluissaan muodostuu melaniinia.) Ehkä osaisit osoittaa minulle esimerkkejä Suomen Sisun rasistisesta toiminnasta? Kysyn vilpittömän kiinnostuneena, jotta voisin muodostaa selkeän mielipiteen järjestöstä.
Noilla sisulaisilla on tota persoonaa muutenki yhtä paljon kuin puukengällä. Niin kuivia ja värittömiä persoonia että oikein hirvittää.
Tämä taas on mielestäni irrelevanttia, vaikka samaa mieltä olenkin. Mielestäni kuitenkin
asioiden tulisi riidellä, ei ihmisten.
- - - Updated - - -
Onko Jussi Halla-aho sinusta rasisti? Jos on, niin muista perustella myös.
Tämä onkin hauska kysymys. Ei siksi, että siihen olisi vaikea vastata, vaan siksi, että kun oikeudenkäynti Jussi Halla-Ahon kansanryhmää vastaan kiihottamisesta oli meneillään, poliisi tutkinnan yhteydessä joutui lukemaan koko Halla-Ahon blogin ensimmäisestä artikkelista viimeiseen tarkistaakseen, löytyisikö jostakin muusta hänen blogikirjoituksestaan oikeudelliseen vastuuseen johtavia kommentteja. Niitä ei löytynyt.
Juridisesta näkökulmasta siis Halla-Ahoa rasistiksi syytettäessä tulisi tiedostaa se riski, että hän on oikeutettu nostamaan väitteestä kunnianloukkaussyytteen, ja pienellä tuurilla luultavasti voittaisikin. Viranomaiset kun ovat varta vasten tarkistaneet, ettei aihetta tällaisiin syytöksiin ole.