Vastaus: Kokoomus, SDP, RKP, Vihreät ja näitä äänestävät ihmiset.
Plus kaikki muut puolueet. Suomessa ei ole ikävä kyllä yhtään puoluetta joka haluaisi laittaa sosiaaliturvan täysremonttiin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vastaus: Kokoomus, SDP, RKP, Vihreät ja näitä äänestävät ihmiset.
Plus kaikki muut puolueet. Suomessa ei ole ikävä kyllä yhtään puoluetta joka haluaisi laittaa sosiaaliturvan täysremonttiin.
Millainen tämän uudistuksen pitäisi olla? kaikki rahat pois?
Mä nyt jotenkin luen rivienvälistä, että persut on se jokkio jota tässä tapauksessa kannattaisi äänestää? Ei ole. Soini vasta sanoi, että työttömiltä ei saa leikata ja nämä ne kai sossuluukulla pääsääntöisesti vierailee.
Ei, mutta edelleen kaipaan ehdoituksia miten tätä hommaa pitää uudistaa. Jos ei kukaan suostu tekemään uudistuksia tukiviidakkoon (oppositio mukaanlukien), niin eikö me saada sitä mitä tilataan? Mehän ne ihmiset sinne ollaan äänestetty.
työttömiltä ei saa leikata ja nämä ne kai sossuluukulla pääsääntöisesti vierailee.
Ketkäs siellä enemmistöhallituksessa on tehny päätöksiä tai oikeastaan ollut tekemättä päätöksiä?
Vaikka sinulta. Mielenkiinnosta kyselen, että mitä olisi pitänyt tehdä. Tällä hetkellä eduskunnassa ei taida istua yhtään puoluetta, joka olisi valmis sosiaalituen kokonaisuudistukseen. Ehkä kokkarit vois lähteä, mutta ei se tällä hallituspohjalla onnistu ikinä.
Vastaushan on tottakai se, että eduskunnassa on 200 päättäjää, joista kukaan ei pysty päättämään mitään ;)
Ja hallituksesta puhumattakaan... On se jännä, että raati missä päätöksiä pitäisi tehdä, siellä siihen ei kukaan pysty ja selityksenä on aina "ei yksi mies siellä mihinkään voi vaikuttaa".
Millainen tämän uudistuksen pitäisi olla? kaikki rahat pois?
Mä nyt jotenkin luen rivienvälistä, että persut on se jokkio jota tässä tapauksessa kannattaisi äänestää? Ei ole. Soini vasta sanoi, että työttömiltä ei saa leikata ja nämä ne kai sossuluukulla pääsääntöisesti vierailee.
Täytyy sanoa ettet paljon tunnu tajuavan näistä hössöttämistäsi "tukiviidakoista".. työttömäksi joutunut ensimmäisen asteen koulutuksen omaava ja siitä eteenpäin hakee kelasta TYÖTTÖMYYSkorvausta/ansiosidonnaista tai jos kuuluu liittoon niin liitonpäivärahaa.
Sossussa vierailevat ne ketkä eivät omaa edes koulutusta ja/tai ole koskaan työssä olleetkaan. Terveisin reilu kolme vuotta työttömänä, 0 vierailua sossussa, siitäkään huolimatta että mulle on monet hoitotahot kirjoittaneet vaikka ja minkälaisia sossulle osoitettuja maksukehoituksia vaikka ja mihin hoitoihin ja on ollut karensseja yms. EN VAIN MENE, ennemmin teen rahaa vaikka sillä harmaalla alueella.
Multako sä niitä ehdotuksia kaipaat?
Mä vaan osoitin sormella niitä, jotka ei oo tehnyt mitään.
Ja olen kyllä suojaverkon (millä nimellä sitä sitten ikinä kutsutaankaan)kannalla, sen yksinkertaistamista kyllä toivon. Ei ihminen vaan lopeta elämistä siinä kohtaa, kun hänelle sanotaan, että nyt meni rahahanat kiinni. Ihminen on sitkeä eläin, joka kyllä keksii tavan tulla toimeen. Eikä se välttämättä ole se mikä on yhteiskunnan kannalta kovin toivottava.