Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Siis tuo tolppa ei kuvaa jotain yliopisto tason suorittaneiden määrää tai vastaavaa? Mitä se sitten kuvaa.. en oikein ymmärrä miten jotkut puolueet asiaan liittyvät.
Voisiko joku asiasta ymmärtävä valottaa kyseistä pystypalkki hökötystä.

Plus kaikki muut puolueet. Suomessa ei ole ikävä kyllä yhtään puoluetta joka haluaisi laittaa sosiaaliturvan täysremonttiin.

Luulen, että kokoomuksen oikeistosiivellä ja muutamalla keskustalaisella olisi haluja, mutta asiahan (sosiaaliturvan remontti) on suomessa tabu. Ei siitä saa puhua, tai saa päällensä äärioikeistolaisen leiman. punavihreesossiporukka huutaisi SAK:n tukemana kurkku suorana natsikorttia heilutellen .

Plus kaikki muut puolueet. Suomessa ei ole ikävä kyllä yhtään puoluetta joka haluaisi laittaa sosiaaliturvan täysremonttiin.

Ketkäs siellä enemmistöhallituksessa on tehny päätöksiä tai oikeastaan ollut tekemättä päätöksiä?

Palkit siis kuvaavat korkeakoulututkinnon suorittaneiden määrän prosentuaalista muutosta maahanmuuttajien ja kantaväestön keskuudessa.

Todella surullinen käkkärä... Pitäisi täälläkin näyttää samalta, kuin nuo Tanskan palkit, että hommassa olisi jotain järkeä.

Millainen tämän uudistuksen pitäisi olla? kaikki rahat pois?

Mä nyt jotenkin luen rivienvälistä, että persut on se jokkio jota tässä tapauksessa kannattaisi äänestää? Ei ole. Soini vasta sanoi, että työttömiltä ei saa leikata ja nämä ne kai sossuluukulla pääsääntöisesti vierailee.

Tuosta voi mielestäni tulkita kaksi asiaa: Suomeen tulevat maahanmuuttajat eivät ole korkeakouluopiskelijamateriaalia ja myös maahanmuuttajien kotoutus on täysin epäonnistunut. Ei näin, ei todellakaan näin...

Mä nyt jotenkin luen rivienvälistä, että persut on se jokkio jota tässä tapauksessa kannattaisi äänestää? Ei ole. Soini vasta sanoi, että työttömiltä ei saa leikata ja nämä ne kai sossuluukulla pääsääntöisesti vierailee.

Ihan sama ketä äänestää ja ketä ei. Ne, joilla on ollut mahdollisuus tehdä muutoksia mutta ei ole tehnyt niitä, ovat syyllisiä.

Vai onks se sun mielestä joku selitys vetää kaikki päin helvettiä, että ku ei noi muutkaan kuitenkaan tekis mitään?

Ei, mutta edelleen kaipaan ehdoituksia miten tätä hommaa pitää uudistaa. Jos ei kukaan suostu tekemään uudistuksia tukiviidakkoon (oppositio mukaanlukien), niin eikö me saada sitä mitä tilataan? Mehän ne ihmiset sinne ollaan äänestetty.

Ei, mutta edelleen kaipaan ehdoituksia miten tätä hommaa pitää uudistaa. Jos ei kukaan suostu tekemään uudistuksia tukiviidakkoon (oppositio mukaanlukien), niin eikö me saada sitä mitä tilataan? Mehän ne ihmiset sinne ollaan äänestetty.

Multako sä niitä ehdotuksia kaipaat?

Mä vaan osoitin sormella niitä, jotka ei oo tehnyt mitään.

Eikös Tanskassa ole razzistit tiukentaneet juuri tällä vuosituhannella maahanmuuttosäännöksiä, varsinkin näitä humanitäärisiä? Suomessa taas meininki on ollut päinvastaista.

Tulos sitten näkyy esim. noissa palkeissa...

työttömiltä ei saa leikata ja nämä ne kai sossuluukulla pääsääntöisesti vierailee.

Täytyy sanoa ettet paljon tunnu tajuavan näistä hössöttämistäsi "tukiviidakoista".. työttömäksi joutunut ensimmäisen asteen koulutuksen omaava ja siitä eteenpäin hakee kelasta TYÖTTÖMYYSkorvausta/ansiosidonnaista tai jos kuuluu liittoon niin liitonpäivärahaa.
Sossussa vierailevat ne ketkä eivät omaa edes koulutusta ja/tai ole koskaan työssä olleetkaan. Terveisin reilu kolme vuotta työttömänä, 0 vierailua sossussa, siitäkään huolimatta että mulle on monet hoitotahot kirjoittaneet vaikka ja minkälaisia sossulle osoitettuja maksukehoituksia vaikka ja mihin hoitoihin ja on ollut karensseja yms. EN VAIN MENE, ennemmin teen rahaa vaikka sillä harmaalla alueella.

Vaikka sinulta. Mielenkiinnosta kyselen, että mitä olisi pitänyt tehdä. Tällä hetkellä eduskunnassa ei taida istua yhtään puoluetta, joka olisi valmis sosiaalituen kokonaisuudistukseen. Ehkä kokkarit vois lähteä, mutta ei se tällä hallituspohjalla onnistu ikinä.

Ketkäs siellä enemmistöhallituksessa on tehny päätöksiä tai oikeastaan ollut tekemättä päätöksiä?

Vastaushan on tottakai se, että eduskunnassa on 200 päättäjää, joista kukaan ei pysty päättämään mitään ;)

Ja hallituksesta puhumattakaan... On se jännä, että raati missä päätöksiä pitäisi tehdä, siellä siihen ei kukaan pysty ja selityksenä on aina "ei yksi mies siellä mihinkään voi vaikuttaa".

Vaikka sinulta. Mielenkiinnosta kyselen, että mitä olisi pitänyt tehdä. Tällä hetkellä eduskunnassa ei taida istua yhtään puoluetta, joka olisi valmis sosiaalituen kokonaisuudistukseen. Ehkä kokkarit vois lähteä, mutta ei se tällä hallituspohjalla onnistu ikinä.

Kyllä täällä kaikki tietää mistä mä lähtisin liikkeelle. Oon sen niin monta kertaa sanonut.

- - - Updated - - -

Vastaushan on tottakai se, että eduskunnassa on 200 päättäjää, joista kukaan ei pysty päättämään mitään ;)

Ja hallituksesta puhumattakaan... On se jännä, että raati missä päätöksiä pitäisi tehdä, siellä siihen ei kukaan pysty ja selityksenä on aina "ei yksi mies siellä mihinkään voi vaikuttaa".

Ryhmäkuri on Kokoomuksessa tiukinta kaikista puolueista. Siellä ne pari isänmaan toivoa kertoo muille mitä äänestää.

lasketaanko työttömyyskorvaus tässä keskustelussa sosiaalitukiin?

- - - Updated - - -

Somali saapuu Helsinkiin uutena maahanmuuttajana.
Hän pysäyttää ensimmäisen ihmisen, jonka näkee kävelevän kadulla ja
sanoo:""Kiitos herra Suomi, että sain tulla tahan maahan!""

Mutta ohikulkija vastaa:
""Sina olla erehtynyt, mina olla eestiläinen.""

Mies jatkaa kulkuaan ja kohtaa toisen ohikulkijan:
""Kiitos siita, että teilla on niin kaunista taala Suomesa.""

Henkilö vastaa:
""Mina ei suomalainen, mina vietnamilainen.""

Uusi tulokas jatkaa matkaansa, pysäyttää seuraavan näkemänsä henkilön,
kättelee häntä ja sanoo:""Kiitos ihanasta Suomesta!""

Tämä henkilö nostaa kätensä ja sanoo:
""Olen Lähi-idästä, en ole suomalainen!""

Lopulta hän näkee kauniin naisen ja kysyy epäilevästi:
""Ollakko te suomalainen?""

Nainen vastaa:
""En, olen Venäjältä!""

Tulokas on ymmällään ja kysyy naiselta:
""Missa kaikki suomalaiset olla???""

Venäläisnainen katsoo kelloaan, kohauttaa hartioitaan ja sanoo.....
""Luultavasti töissä.""

Täytyy sanoa ettet paljon tunnu tajuavan näistä hössöttämistäsi "tukiviidakoista".. työttömäksi joutunut ensimmäisen asteen koulutuksen omaava ja siitä eteenpäin hakee kelasta TYÖTTÖMYYSkorvausta/ansiosidonnaista tai jos kuuluu liittoon niin liitonpäivärahaa.
Sossussa vierailevat ne ketkä eivät omaa edes koulutusta ja/tai ole koskaan työssä olleetkaan. Terveisin reilu kolme vuotta työttömänä, 0 vierailua sossussa, siitäkään huolimatta että mulle on monet hoitotahot kirjoittaneet vaikka ja minkälaisia sossulle osoitettuja maksukehoituksia vaikka ja mihin hoitoihin ja on ollut karensseja yms. EN VAIN MENE, ennemmin teen rahaa vaikka sillä harmaalla alueella.

Jos nyt lähdetään siitä, että on olemassa työttömyyspäiväraha ja työmarkkinatuki. Nämä ovat käsittäkseni kutakuinkin saman suuruiset ja toista saa vaikka ei olisi työhistoriaa tai ammattia. Näiden lisäksi voi kyllä hekea sossusta toimeentulotukea (yleisen asumistuen lisäksi). En tiedä tulorajoista, mutta kyllä tuo on käsittääkseni täysin mahdollista. Työmarkkinatukeen pitää vissiin hakea kouluun joka vuosi (jos ei koulutusta ole). Jos tuo lakkaa niin sitten mennään sossoluukulle. Se, että kummasta nuo rahat tulee kelasta vai sossusta on mulle aikalailla yksi ja sama. Lopulta ne kuitenkin kauhotaan siitä samasta laarista jota minäkin olen rahoittamassa (enkä valita veroista). Se, että olet mielummin harmaalla alueella kuin sossun asiakkaana ei kyllä mun peukkua saa ylös. Eikös noiden tukiverkkojen yksi tarkoitus ole juuri se, että ei tarvitsisi venytellä lakipykäliä, jotta pysyy elämänsyrjässä kiinni.

Ja olen kyllä suojaverkon (millä nimellä sitä sitten ikinä kutsutaankaan)kannalla, sen yksinkertaistamista kyllä toivon. Ei ihminen vaan lopeta elämistä siinä kohtaa, kun hänelle sanotaan, että nyt meni rahahanat kiinni. Ihminen on sitkeä eläin, joka kyllä keksii tavan tulla toimeen. Eikä se välttämättä ole se mikä on yhteiskunnan kannalta kovin toivottava.

Multako sä niitä ehdotuksia kaipaat?

Mä vaan osoitin sormella niitä, jotka ei oo tehnyt mitään.

Perus PerSu. Huudellaan kuinka asiat on vituillaan ja kuinka muut puolueet tekee asiat päin vittua, mutta itsellä ei ole tarjota minkäälaista ratkaisua tai vaihtoehtoa.

5 pistettä ja papukaija merkki.

Ja olen kyllä suojaverkon (millä nimellä sitä sitten ikinä kutsutaankaan)kannalla, sen yksinkertaistamista kyllä toivon. Ei ihminen vaan lopeta elämistä siinä kohtaa, kun hänelle sanotaan, että nyt meni rahahanat kiinni. Ihminen on sitkeä eläin, joka kyllä keksii tavan tulla toimeen. Eikä se välttämättä ole se mikä on yhteiskunnan kannalta kovin toivottava.

Näin. Vankilainfra on sitäpaitsi kallista. (Vaikka onhan se esim. tuolla rapakon takana myös helvetin kovaa bisnestä). Ellei sitten oteta 70-vuoden takaisia metodeja käyttöön.... Turhan byrokratiaviidakon karsimista minäkin toki toivon. Ja kaikki tukihommat avoimemmaksi.

Back
Ylös Bottom