Vittu ku sä oot niin tyhmä että sä intät vastaan lukematta edes mun lähteitä. Mun lähteessä toi professori joka kertoo ettei suomi ole väkivaltainen eikä suomessa perheväkivalta ole mitenkään yleistä verrattuna muihin maihin tai "kukoista" niin se viittaa just tuohon optulan julkaisuun.
Kumpi sitä tulkitsee oikein? sosiaalitutkimuksen menetelmien professori ja rankkuri vai muumi ja muslimi disgust joka on jäänyt useammin kuin kerran valehtelusta kiinni?
rankkuri - disgust 10-0
ooohh snap ja owned.
Taas mennään henkilökohtaisuuksiin. Ei ihan heti 31 vuotiaaksi sua uskoisi..
Mutta ei se mitään, mulla löytyy ymmärrystä ja mä oon hyvä jätkä, joten mä jatkan sun kanssa keskustelua.. pysyen asialinjalla.
Kaikki tilastot lähteistä riippumatta kertoo sen, että Suomi on väkilukuun suhteutettuna väkivaltainen maa.
Vaikka henkirikoskuolleisuus Suomessa onkin eurooppalaisittain korkea, on se maailman mittakaavassa alhainen. Euroopan unioni on henkirikoskuolleisuudella mitaten yksi maailman väkivallattomimmista alueista. Ainoastaan eräissä Pohjois-Afrikan, Lähi-idän ja Itä-Aasian maissa henkirikollisuus on yhtä harvinaista. Venäjän ohella maailman väkivaltaisimmat valtiot löytyvät tällä hetkellä pääosin Afrikasta ja latinalaisesta Amerikasta
..eli jos kerran Pohjois-Afrikassa ja Lähi-idässä henkirikollisuus on yhtä harvinaista kuin Euroopassa ja muslimit on pääasiassa Pohjois-Afrikassa ja Lähi-idässä, niin eikös silloin sun argumentti muslimien väkivaltaisuudesta kaadu tähän kohtaan? ..just saying.
Sivu 4, kuvio 2a:
Tahallisen väkivallan seurauksena kuolleiden vuotuinen määrä väestön 100 000 henkeä kohti
Suomi 2,1. Suomen edellä on ainoastaan itä-euroopan ja baltian maat. Suomen taakse jää kaikki muut Euroopan maat, mukaan lukien sotien runtelemat Kosovo ja Bosnia (jotka molemmat muslimimaita).
Sivu 5, kuvio 2b:
Henkirikoskuolleisuuden keskitaso maailman maantieteellisillä suuralueilla
Ainoat alueet, jotka jää Euroopan taakse on Lähi-itä ja Pohjois-Afrikka. Näillä kahdella suuralueella on maailman pienin henkirikoskuolleisuudden taso.
http://www.optula.om.fi/Satellite?blobtable=MungoBlobs&blobcol=urldata&SSURIapptype=BlobServer&SSURIcontainer=Default&SSURIsession=false&blobkey=id&blobheadervalue1=inline;%20filename=Verkko17_Lehti_2011.pdf&SSURIsscontext=Satellite%20Server&blobwhere=1295264552549&blobheadername1=Content-Disposition&ssbinary=true&blobheader=application/pdf
..se niistä Rankkurin tulkinnoista. Valehtelinko mä taas vai voidaanko luottaa Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen tutkielmaan henkirikoksista? Mä tiedän, että se kirpaisee olla välillä väärässä, mutta pyydän kauniisti.. yritä pysyä asialinjalla menemättä henkilökohtaisuuksiin.
- - - Updated - - -
Ylläpito hoi!
Koska nimimerkki Rankkuri oli useamman vuoden bannissa liian aggresiivisen kirjoitustavan vuoksi, niin kohtuullista varmaan olisi antaa nimimerkki Disgustille määräaikainen banni jatkuvasta röyhkeästä valehtelusta. Sellainen ei mielestäni kuulu suomalaiseen keskustelukulttuuriin. (Likettämällä tätä kanssakirjoittajat voivat kertoa mielipiteensä asiasta.)
Kaikkii väittämiin, kuten ylläolevaan olen pistänyt lähteen ja linkin. Eli turhaan siinä huutelet. Jäit kakkoseksi kuin keskusteltiin Afrikan tilanteesta ja turha alkaa ylläpidon kautta "kostamaan" tappiota. En ole käynyt keneenkään henkilökohtaisesti vaan keskustellut asiallisesti, vaikka päivittäin porukka täällä kiitettävästi pilkkaa mua.