Maahanmuutto

BCAA-valmisjuoma, Pineapple Lemonade -50%
Ja edelleen me vaan jauhetaan tästä. Mä olen koko ajan puhunut perheväkivallasta ja siihen liittyvistä henkirikoksista. Mut niinku tuossa edellä sanoin niin sä voit kaikessa rauhassa olla sitä mieltä että sun käsitys tuosta julkaisusta on oikea. En mä jaksa sitä sulle enää kolmatta vai neljättä kertaa sanoa.

- - - Updated - - -

Mä oon kertonu tulkintani ja mielipiteeni optulan verkkojulkaisusta tän keskustelun avausviestissä. Siinä näkyy faktat. Käy sieltä kertaamassa mun ja professori Tötön käsitys siitä julkaisusta. Minä ja monet muut kirjoittajat, nimimerkit voit selailla aikaisemmista posteista.

Ihanku siellä alkais parta taas pärisemään :D

Linkitin kaksi eri tutkielmaa. Otitko kantaa molempiin?

Älä kiertele vaan vastaa suoraan mun kysymykseen. Kerro mulle miten sä tulkitset postin 33359 tilastot?

Vierailin tänään itiksessä ja odotin pääseväni kuin afrikkalaiseen ostariin mutta paskat, sehän oli täynnä suomalaisen näköisiä valkolaisia. Onneksi mäkkärillä oli selvästi somaleiksi tunnistettava pariskunta lapsen kanssa. Oli puolenpaivan tienoilla että muuten voisi kuvitella somppujen olevan töissä mutta eihän ne käy. Ehkeivät olleet heränneet. Olen hieman pettynyt pakkiksen väärässä olleesta matkailuvinkistä :D

Lopetatko nyt itiksessä käymisen, kun ulkomaalaisten aiheuttamat levottomuudet pelotti niin paljon? :)

Linkitin kaksi eri tutkielmaa. Otitko kantaa molempiin?

Älä kiertele vaan vastaa suoraan mun kysymykseen. Kerro mulle miten sä tulkitset postin 33359 tilastot?

Asia josta väiteltiin, käsiteltiin mielipiteineen ja tulkintoineen siinä pitkässä viestissä, jossa oli lähteet ja lainaukset mukana. Käy katsomassa sieltä. Samaa mieltä tulkinnoista on minun kanssa ni professori töttö, minä itse sekä jokunen muu palstalainen sekä tohtori jussi halla-aho.

optulan tutkimus pohjautuu oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen, tilastokeskuksen, who:n ynnä muiden luotettavien tahojen tilastoihin ja julkaisuihin.

lähteet on siis parhaat ja luotettavimmat mitä löytyy ja niistä on tehnyt samat tulkinnat kuin minä myös alan asiantuntijat joten mä en katso kovinkaan hedelmälliseksi toistaa tätä samaa kamaa enää kovinkaan montaa kertaa.

myönnä jo ollees väärässä tai valehdellees.

Kyllä mä tiedän mihin ne pohjautuu, joten älä lässytä vaan anna suora vastaus suoraan kysymkseen:

Miten sä tulkitset postin 33359 tilastot?

Ei pitäisi olla kovin vaikeaa vastata. Sä et ole tän viimeisen 3 sivun aikana tehnyt mitään muuta kuin postannut yhden viitteen tohtori kuka lie olikaan jutusta ja loput viestit kierrellyt ja kaarrellut + nimitellyt mua. Siinä on ollut sun anti tähän keskusteluun. Mua ei kiinnosta nyt tohtori kuka lie olikaan mielipiteet, vaan sun tulkinnan noista tilastoista postissa 33359.

Yritä nyt edes..

Mitäs nyt väitellään? En jaksa lukea viimmeisimpiä posteja. Pikainen briiffi plz.

Siitä onko Suomi väkilukuun suhteutettuna väkivaltainen maa. Välillä puhuttiin siitä kuinka paljon perheväkivaltaa Suomessa esiintyy. Tämä koko homma alkaa muutenkin menemään jo läskiksi, joten älä edes vaivaudu :)

- - - Updated - - -

Tohtori Pertti Töttö:

Meillä surmattiin sataatuhatta henkeä kohti naisia 1,2 ja miehiä 3,2. Saksaan verrattuna luvut ovat kaksin- ja viisinkertaiset

Ja paljos niitä maahanmuuttajia olikaan Saksassa versus Suomi?

Näetkö Rankkuri ironian?

Kyllä mä tiedän mihin ne pohjautuu, joten älä lässytä vaan anna suora vastaus suoraan kysymkseen:

Miten sä tulkitset postin 33359 tilastot?

Ei pitäisi olla kovin vaikeaa vastata. Sä et ole tän viimeisen 3 sivun aikana tehnyt mitään muuta kuin postannut yhden viitteen tohtori kuka lie olikaan jutusta ja loput viestit kierrellyt ja kaarrellut + nimitellyt mua. Siinä on ollut sun anti tähän keskusteluun. Mua ei kiinnosta nyt tohtori kuka lie olikaan mielipiteet, vaan sun tulkinnan noista tilastoista postissa 33359.

Yritä nyt edes..

eiks tällanen keskustelutapa oleki kiva? aattelin ku sä harrastat tätä joka asiassa...

Mitäs nyt väitellään? En jaksa lukea viimmeisimpiä posteja. Pikainen briiffi plz.

samasta tutkimuksesta väitellään eli tästä:
optula
johon minä, tohtori töttö jne ollaan sitä mieltä että:
http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli/Suomi+ei+ole+erityisen+v%C3%A4kivaltainen+maa/1135252071737
Suomi ei ole erityisen väkivaltainen maa
Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen Verkkokatsauksen 12/2009 perusteella pystyy havainnollistamaan, millä tasolla ovat naisten ja miesten väkivaltakuolemat 36:ssa Euroopan maassa ja miten Suomi sijoittuu vertailussa.

Vertailumaana voi käyttää Euroopan väkivallattominta maata Saksaa. Vuosina 2003–2007 siellä surmattiin vuosittain sataatuhatta henkeä kohti keskimäärin 0,6 naista ja 0,7 miestä.

Euroopan maat jakaantuvat selkeästi kolmeen ryhmään.

Ensimmäisessä ryhmässä on ainoastaan yksi maa, Venäjä. Sen luvut ovat 12 ja 43. Naisia surmattiin siis Venäjällä 20-kertaisesti ja miehiä 60-kertaisesti Saksaan verrattuna. Euroopan väkivaltaisimman maan tittelistä eivät muut pysty kilvoittelemaan.

Toisen ryhmän maat ovat Ukraina, Valko-Venäjä, Latvia, Viro, Liettua ja Moldova. Niiden väkivaltaisuutta voidaan kuvata mediaanilla eli suuruusjärjestyksessä keskimmäisen maan arvoilla. Luvut ovat 5 ja 15. Naisten luku on siis kahdeksankertainen ja miesten luku 21-kertainen Saksan lukuihin verrattuna.

Kolmannen ryhmän muodostavat 29 muuta Euroopan maata. Suomi on niiden joukossa. Meillä surmattiin sataatuhatta henkeä kohti naisia 1,2 ja miehiä 3,2. Saksaan verrattuna luvut ovat kaksin- ja viisinkertaiset mutta silti melko lähellä tämän yhtenäisen ryhmän keskiarvoja (naissurmia 1,0 ja miessurmia 2,0).
ja näin edespäin. disgust ainoana on tuosta tukimuksesta eri mieltä ja nyt disgust edelleen jankkaa samaa asiaa vaikka se on käsitelty aikoja sitten.

Siitä onko Suomi väkilukuun suhteutettuna väkivaltainen maa. Välillä puhuttiin siitä kuinka paljon perheväkivaltaa Suomessa esiintyy. Tämä koko homma alkaa muutenkin menemään jo läskiksi, joten älä edes vaivaudu :)

tossa yllä se vielä sulle uudestaan: "suomi ei ole erityisen väkivaltainen maa"

- - - Updated - - -

Tohtori Pertti Töttö:

ja yllättäen jätit loput kappaleesta pois joka kuului näin:
mutta silti melko lähellä tämän yhtenäisen ryhmän keskiarvoja (naissurmia 1,0 ja miessurmia 2,0).

just tää on sitä sun valehtelua. asiayhteyksistä irrotettuja lauseita, suoraa valehtelua ym. mitään järkeä näistä asioista sun kanssa jauhaa koska sä vaan valehtelet kun et pysty myöntämään totuutta.

Mä en kysynyt tohtori Tötön mielipidettä, vaan kysyin sulta suoran ja rehdin kysymyksen, johon odota suoraa ja rehtiä vastausta. Sä sanoit, että mä tulkitsen päin vittua koko ton optulan tutkimuksen johon mä sanoin, että kerro mulle miten sä tulkitset postin 33359 tilastot?

Onko noin vaikeeta vastata? Näät hirveen vaivan linkittämällä tänne viitteitä, mutta et yhteen helppoon kysymykseen osaa vastata?

Mä en kysynyt tohtori Tötön mielipidettä, vaan kysyin sulta suoran ja rehdin kysymyksen, johon odota suoraa ja rehtiä vastausta. Sä sanoit, että mä tulkitsen päin vittua koko ton optulan tutkimuksen johon mä sanoin, että kerro mulle miten sä tulkitset postin 33359 tilastot?

Onko noin vaikeeta vastata? Näät hirveen vaivan linkittämällä tänne viitteitä, mutta et yhteen helppoon kysymykseen osaa vastata?

vituttaako :) kaikki faktat on jo tiskissä. tossa ylhäällä suurin piirtein kaikki uudestaan.

3 kpl Supermass Nutrition GOOD MORNING

Loistava viherjauhe

-50%
Ei vaan lopetan itiksessä käynnin koska ei siellä näekkään mamuja ;)

mitähän ne itäkeskuksessa asuvat ja yrittäjät tuolla palsoilla sit oikein puhuu? ihme ylireagointia...

- - - Updated - - -

Eli et pysty vastaamaan mun suoraan kysymykseen, jonka olen kysynyt jo monta kertaa. Sainhan mä sut vihdoin hiljaseks.

I rest my case..

aika heikko yritys :lol2:

Ymmärtäkää ihmiset tässä ketjussa että todella harva mamu joka tänne tulee menee pikimmiten töihin, harvalla on edes ammattia. Menee vuosia että ne puhuu edes kieltä. Meidän suomalaiset juopot ovat mainota porukkaa verrattuna mamuihin, juopot ovat saattaneet maksaa veroa olemalla töissä, jos ei niin ainakin alkoholiveron kautta. Haluaisitteko ihmiset maksaa elatusmaksua tuikituntemattomalle ihmiselle ketä et tunne ja eikä ole edes suomen kansalainen, minä en. :hyper:

Tässä yksi niistä tilastoista, joita mä ilmeisesti tulkitsen väärin:

Tahallisen väkivallan seurauksena kuolleiden vuotuinen määrä väestön 100 000 henkeä kohti, Suomea väkivaltaisempia maita Euroopassa ovat:

Venäjä, Kazakstan, Ukraina, Valko-Venäjä, Latvia, Moldova, Liettua, Viro, Albania, Georgia, Turkki, Azerbaidza, Romania, Bulgaria, Montenegro, Armenia, Serbia.

Suomi on Euroopassa väkivaltaisempi kuin:

Unkari, Bosnia, P-Irlanti, Skotlanti, Makedonia, Belgia, Kroatia, Kypros, Slovakia, Portugal, Puola, Luxemburg, Slovenia, Kreikka, Tsekki, Italia, Ruotsi, Espanja, Alankomaat, Kosovo, Tanska, Malta, Sveitsi, Irlanti, Itävalta, Norja, Ranska, Englanti, Saksa ja Islanti.

Nyt ei siis puhuta mistään litsareista vaan kuolemista. Ottaen huomioon, että lähes kaikissa näissä maissa maahanmuuttajia on suhteellisesti moninkertainen määrä Suomeen verrattuna, niin aika monen argumentti maahanmuuttajien väkivaltaisuudesta menee uusiksi. Suomi on siis itä-euroopan maiden jälkeen väkivaltaisin maa verrattuna koko loppu Eurooppaan.

Tämän lisäksi henkirikoskuolleisuuden keskitaso Euroopassa on suurempi kuin Lähi-idässä ja Pohjois-Afrikassa, jotka ovat pääosin muslimien asuttamia.

http://www.optula.om.fi/Satellite?blobtable=MungoBlobs&blobcol=urldata&SSURIapptype=BlobServer&SSURIcontainer=Default&SSURIsession=false&blobkey=id&blobheadervalue1=inline;%20filename=Verkko17_Lehti_2011.pdf&SSURIsscontext=Satellite%20Server&blobwhere=1295264552549&blobheadername1=Content-Disposition&ssbinary=true&blobheader=application/pdf

Ymmärtäkää ihmiset tässä ketjussa että todella harva mamu joka tänne tulee menee pikimmiten töihin, harvalla on edes ammattia. Menee vuosia että ne puhuu edes kieltä. Meidän suomalaiset juopot ovat mainota porukkaa verrattuna mamuihin, juopot ovat saattaneet maksaa veroa olemalla töissä, jos ei niin ainakin alkoholiveron kautta. Haluaisitteko ihmiset maksaa elatusmaksua tuikituntemattomalle ihmiselle ketä et tunne ja eikä ole edes suomen kansalainen, minä en. :hyper:

Ja toimeentulotuet ja muut sossun/kelan rahat lähetetään sinne kotimaahan.

Tässä yksi niistä tilastoista, joita mä ilmeisesti tulkitsen väärin:

Tahallisen väkivallan seurauksena kuolleiden vuotuinen määrä väestön 100 000 henkeä kohti, Suomea väkivaltaisempia maita Euroopassa ovat:

Venäjä, Kazakstan, Ukraina, Valko-Venäjä, Latvia, Moldova, Liettua, Viro, Albania, Georgia, Turkki, Azerbaidza, Romania, Bulgaria, Montenegro, Armenia, Serbia.

Suomi on Euroopassa väkivaltaisempi kuin:

Unkari, Bosnia, P-Irlanti, Skotlanti, Makedonia, Belgia, Kroatia, Kypros, Slovakia, Portugal, Puola, Luxemburg, Slovenia, Kreikka, Tsekki, Italia, Ruotsi, Espanja, Alankomaat, Kosovo, Tanska, Malta, Sveitsi, Irlanti, Itävalta, Norja, Ranska, Englanti, Saksa ja Islanti.

Nyt ei siis puhuta mistään litsareista vaan kuolemista. Ottaen huomioon, että lähes kaikissa näissä maissa maahanmuuttajia on suhteellisesti moninkertainen määrä Suomeen verrattuna, niin aika monen argumentti maahanmuuttajien väkivaltaisuudesta menee uusiksi. Suomi on siis itä-euroopan maiden jälkeen väkivaltaisin maa verrattuna koko loppu Eurooppaan.

Tämän lisäksi henkirikoskuolleisuuden keskitaso Euroopassa on suurempi kuin Lähi-idässä ja Pohjois-Afrikassa, jotka ovat pääosin muslimien asuttamia.

http://www.optula.om.fi/Satellite?blobtable=MungoBlobs&blobcol=urldata&SSURIapptype=BlobServer&SSURIcontainer=Default&SSURIsession=false&blobkey=id&blobheadervalue1=inline;%20filename=Verkko17_Lehti_2011.pdf&SSURIsscontext=Satellite%20Server&blobwhere=1295264552549&blobheadername1=Content-Disposition&ssbinary=true&blobheader=application/pdf

Listasijoituksella ei ole juurikaan merkitystä. Se vain tarkoittaa että lukemat on todella lähekkäin. Kuten sanottua Suomi on hyvin lähellä Euroopan keskiarvoa kuten voit itsekin todeta. Onko Suomen mamut pääosin mainitsemiltasi alueilta? Eivät ja tänne otettujen mamujen kunnostauuminen raiskaus- ja ryöstötilastoissa on kaikkien tiedossa. Niinkuin itse sanoit niin vain mamujen käyttäytyminen täällä Suomessa merkitsee. Että et sä vieläkään paljon mitään todistanut.

Ei vaan lopetan itiksessä käynnin koska ei siellä näekkään mamuja ;)

No ei ihme että niitä somppuja näkyykin Espoossa nykyään niin paljon.

edut. Mä alan heti puoltaa disgustia, kun linkittää tutkimuksen siitä miten suuriosa p-Afrikan rikoksista ylipäätään eksyy poliisille asti taikkka tilastoihin ylipätään.

Tässä yksi niistä tilastoista, joita mä ilmeisesti tulkitsen väärin...

Et tulkitse väärin. Maahanmuuttajat syyllistyvät Suomessa noiden tilastojen mukaan jonkin verran herkemmin henkirikoksiin kuin suomalaiset, mutta se ei yksinään ole minkäänlainen osoitus maahanmuuttajien edustamien kansojen korkeammasta väkivaltaisuudesta. Ja tämän sinun jatkuvasti linkkaamat tilastot todistavat, täällä on vain porukka fanaattisuudessaan sen verran laput silmillä etteivät kykene objektiivisuuteen.

Tilastojen valossa Suomi näyttäisi olevan suhteellisen lähellä keskiarvoa henkirikoksien esiintyvyyden suhteen kun verrataan Lähi-Itään ja Pohjois-Afrikan maihin.

Listasijoituksella ei ole juurikaan merkitystä. Se vain tarkoittaa että lukemat on todella lähekkäin. Kuten sanottua Suomi on hyvin lähellä Euroopan keskiarvoa kuten voit itsekin todeta. Onko Suomen mamut pääosin mainitsemiltasi alueilta? Eivät ja tänne otettujen mamujen kunnostauuminen raiskaus- ja ryöstötilastoissa on kaikkien tiedossa. Niinkuin itse sanoit niin vain mamujen käyttäytyminen täällä Suomessa merkitsee. Että et sä vieläkään paljon mitään todistanut.

Lisää..

Alueellinen jakauma. Kuntatyyppiryhmien väliset erot henkirikollisuuden tasossa ovat Suomessa tällä hetkellä olemattomat. Sen sijaan henkirikollisuuden alueelliset erot ovat huomattavat. Korkean väkivallan alueilla rikollisuustaso on pääsääntöisesti korkea kuntatyypistä riippumatta, matalan henkirikollisuuden alueilla vastaavasti maan keskiarvon alapuolella niin kaupungeissa kuin maaseudullakin.

Sivu 8, kuva 6.

Kuviosta selviää, että Pohjois-Suomessa henkirikoksia tapahtuu selvästi enemmän kuin Etelä-Suomessa (mukaanlukien kaakkois- ja lounais-suomen). Maahanmuuttajat on asettunut pääasiassa isoihin kaupunkeihin, jotka eivät sijaitse Pohjois-Suomessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom