Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä minulla on sellainenkin harhaluulo ollut. Nämä mielipiderikostuomiothan ovat yleistyneet vasta viimeisen puolen vuosikymmenen aikana. Aikaisemmin nämä ns. kiihotustuomiot ovat mielestäni olleet jopa semiasiallisia. Esimerkiksi Seppo Lehdon teot olivat kieltämättä törkeitä ja tehty loukkaamistarkoituksessa (vaikka tuomio onkin vakaviin rikoksiin verrattuna käsittämättömän suuri). Halla-Aho sai kuitenkin tuomion oikeuslaitoksen arvostelusta. Nämä eivät enää eroa merkittävästi esimerkiksi Kiinassa jaetuista tuomioista "yllytyksestä valtiota vastaan". Suomeen on nyt tehty selkeä linja, että kansanryhmien x ja uskontojen y mainitseminen negatiivisessa yhteydessä on laitonta. Täytynee vain sopeutua ja riisua nuo sanat sanavarastostaan.Oletko elänyt joskus siinä harhaluulossa että Suomi olisi ollut vapaa maa Omnious? Täysin poliittinen tuomio, ei ole mitään järkeä koko tuomiossa.
Nimenomaan. Kyseessä on täysin keskiaikainen laki jolla ei pitäisi olla mitään asemaa länsimaassa. Tältä osin Suomi on aivan samalla tasolla Iranin ja Saudi-Arabian kanssa, joissa uskonoppineet päättävät mistä saa puhua ja mistä ei.Toi uskonrauhan rikkominen on kyllä niin perseestä oleva pykälä, että sanat eivät riitä sitä kuvaamaan.
Ulkomainen moniosaaja näytti taas kykynsä.blogit.iltalehti.fi/jyrki-lehtola/2012/06/15/vallan-kolmijako-oppi-delaan/
Jos tämä ei ole vihapuhetta, niin mitä sitten? Nykyisenkaltaista meininkiä pitää suvaita, mutta jos kritisoit, sut saa haukkua (julkisesti) paljon pahemmin sanankääntein, kuin itse kritisoit?
Ymmärrän kyllä, korkein oikeus jne. mutta silti toi tuomio oli ihan mielipuolinen!
Miksi, kysyn, miksi. Satun olemaan hyvinkin sinut somalien kanssa, koska olen jo vuosia tuntenut yhden ghanalaisen rumpalin. Erinomainen tyyppi, aina iloinen ja nauraa. Sellaisia ovat somalit parhaimmillaan.
:D Joo joo, Ghanalaiset ja Somalit ovatkin kuin kaksi marjaa.
Olihan tuo teksti jo aivan käsittämätöntä soopaa. Halla-ahosta (jälleen kerran) tuli silmätikku, jonka edesottamuksia seurataan tarkasti. Sitten vielä henkilökohtaisesti hyökätään miehen kimppuun, hohhoijaa..