Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Sun pitäis värjätä lärvis ja puhua huonoa suomea, sen jälkeen se vois onnistua ;)

Mustaa kenkälankkia naamaan ja Kelaan puhumaan ugabugamugaluga kieltä. :)

Joskus mietin et ois helpompi olla ulkomaalainen suomessa.

Teille se on ihan yhtä mahdollista. Siitä vaan hommat pystyyn ja sossun asiakkaaksi. Kyllä sossu vuokrat maksaa. Eikä tartte sotkea naamaan lankkia ja ihan Suomen kielellä voi asioida.

Teille se on ihan yhtä mahdollista. Siitä vaan hommat pystyyn ja sossun asiakkaaksi. Kyllä sossu vuokrat maksaa. Eikä tartte sotkea naamaan lankkia ja ihan Suomen kielellä voi asioida.

Nope. :) Omasta kokemuksesta voin sanoa, että täällä ei kantasuomalainen saa mitään etuuksia niin helposti kuin nekrut. Puhutaan ihan eri summista.

Nope. :) Omasta kokemuksesta voin sanoa, että täällä ei kantasuomalainen saa mitään etuuksia niin helposti kuin nekrut. Puhutaan ihan eri summista.

Tiedän kyllä ihan henkilökohtaisesti suomalaisia tapauksia, joissa vuokrat maksetaan. Kokemuksella sanon, että saa samat etuudet. Ollaanko nyt tasoissa? Mm. tuo vuokranmaksu taitaa olla lakiin määrätty eikä sitä evätä sen suuremmin kantaväestöltä tai somalilta (oli se sitten oikein tai väärin).

E: mä haluan nyt painottaa, että tuo sosiaalitoimiston vuokranmaksu on IHAN NORMAALIA SUOMALAISTA KÄYTÄNTÖÄ. Ei se ole sidottu väriin tai uskontoon. Ei siinä ole mitään ihmeteltävää, jos kovasti käy kateeksi niin lopettakaa opiskelut työnteot yms jonka jälkeen astuu sosiaalitoimi kehiin ja rahantuloa ei voi estää. On se niin perkeleen rikasta puuhaa.

Nyt taitaa setä jaakob puhua palturia, suomalainen ei saa kotouttamistukea ja hyvin harvoin saa mitään harkinnanvaraistatukea, mutta harkinnanvarainentuki kuuluu perussettiin ku on musta naama tai muslimi.

Nyt taitaa setä jaakob puhua palturia, suomalainen ei saa kotouttamistukea ja hyvin harvoin saa mitään harkinnanvaraistatukea, mutta harkinnanvarainentuki kuuluu perussettiin ku on musta naama tai muslimi.

E: mä haluan nyt painottaa, että tuo sosiaalitoimiston vuokranmaksu on IHAN NORMAALIA SUOMALAISTA KÄYTÄNTÖÄ. Ei se ole sidottu väriin tai uskontoon. Ei siinä ole mitään ihmeteltävää, jos kovasti käy kateeksi niin lopettakaa opiskelut työnteot yms jonka jälkeen astuu sosiaalitoimi kehiin ja rahantuloa ei voi estää. On se niin perkeleen rikasta puuhaa.

Kovasti muuten ihmettelen miksi suomalaiselle pitäisi maksaa kotouttamistukea. Muutenkin harkinnanvaraiset tuet taitaa olla sen takia, että nää tulee 'sandaalit jalassa' Suomeen. Meinaatteko, että niillä on sohvat ja sängyt mukana? Ai nin anteeksi, ei ne tartte sellasia.

Mä en edes koita kieltää etteikö väärinkäytöksiä tapahtuisi, mutta en mä nyt ihan jokaista tarinaa purematta niele. Varsinkin kun tiedän ihan päinvastaisia tarinoita niin mamujen kuin kantaväestön puolelta. Tuo vuokranmaksu on vaan loistava esimerkki siitä kuinka pihalla porukka on siitä mitä kaupunki(valtio) loppupeleissä maksaa tai on maksamatta.

Tämä samainen keskustelu on käyty n. kertaa tämän lirpakkeen aikana, joten en mä tähän taas uudelleen jaksa lähteä. Sopii alkaa taas pasteamaan ja kauhistelemaan Iltalehden linkkejä, jotta saadaan keskustelu takaisin hyvälle tasolle.

Näinhän se valitettavasti tuntuu olevan. Starttiraha ja harkinnanvaraiset tuet jää samassa mittakaavassa saamatta. Virkailijasta ja toimistosta riippuen harkinnanvaraista tukea voi saada useita satoja ellei tuhansia euroja kuukaudessa niin vaatteiden, puhelimien, kodinkoneiden hankintaan kuin muuhunkin harrastamiseen. Koetapa suomalainen työtön käydä pyytämässä rahaa uusiin farkkuihin, kännykkään ja salikorttiin.

Koetapa suomalainen työtön käydä pyytämässä rahaa uusiin farkkuihin, kännykkään ja salikorttiin.

Frendi sai dösälipun, ruokapöydän + tuolit, rahaa vaatteisiin, toimeentulotuen, vuokrat ja vielä maksusitoomuksen 400€ asti pyykinpesukoneeseen sossulta kun oli työtön. On Suomalainen.

Minulla on vuokralaisena useita sossutapauksia, oisko niin että kerran vuodessa saa harkinnanvaraisena tukena 50-100e vaatteisiin tai kodinkoneisiin tai johonkin. Ei saa linja-autokortteja, ei saa huonekaluja, ei saa elektroniikkaa, ei saa design vaatteita, ei saa salikortteja, ei saa autoja, ei saa ajokortteja, ei saa ulkomaanmatkoja.

Olisi mielenkiintoista jos joskus tutkittaisiin nämä asiat ja pääsisi päivänvaloon, kyllä olisi moni veronmaksaja ihmeissään, mutta veikkaan että sitä päivää ei nähdä ikinä Suomen maassa.

Joo maksaa se sossu vuokran jos kela ei jostain syystä maksa työttömyyspäivärahoja. Itse kun olin osa-aika töissä jouduin kelan selittämättömän paska byrokratian takia hakemaan sata euroa sossusta. En ilmottanu kelalle mitään, mutta tää summa vähennettiin seuraavista työttömyyspäivärahoista. On niin vitun hienoa että kela kannustaa tekeen töitä. Kolmannen hylky päätöksen (niiden vika) tantta kertoi mulle puhelimessa, että olisi mun ja niiden kannalta helpompu jos en tekis töitä ollenkaan. On niin hienoa Suomalainen, joka tahtoo olla tuottava yhteiskunnalle :)

Näinhän se valitettavasti tuntuu olevan. Starttiraha ja harkinnanvaraiset tuet jää samassa mittakaavassa saamatta. Virkailijasta ja toimistosta riippuen harkinnanvaraista tukea voi saada useita satoja ellei tuhansia euroja kuukaudessa niin vaatteiden, puhelimien, kodinkoneiden hankintaan kuin muuhunkin harrastamiseen. Koetapa suomalainen työtön käydä pyytämässä rahaa uusiin farkkuihin, kännykkään ja salikorttiin.

Suomalaisten starttiraha on se, etta ollaan saatu syntya tahan maahan. Jos tarkoitit kotouttamistukea, niin ylla joku jo mainitsikin etta mihin me suomalaiset sellaista tarvitsisimme?

Jalkimmaiseen sen verran, etta nyt haiskahtaa vahan liioittelulta :) En usko ainuttakaan moista vaitetta ennen kuin joku lyo poytaan faktatietoa.

Ihan sama vuokralle, se nyt kuitenkin on vielä inhimillisillä syillä selitettävissä. Ihan toinen juttu on nää läppärit, autot, vaatteet ynnä myy extra, mitä suomalainen ei saa. Koululla joku ajaa pontiacinsa kolmen metrin päähän ovesta joka ikinen kerta, vaikka siinä on erikseen pysäköinti kielletty -merkki. Mutta eihän vasta suomea opiskeleva voi tät osata eikä ymmärtää :jahas:

Kela voi ilmoittaa että eivät maksa asumistukea jos asuinneliöitä henkeä kohden on liikaa. No, tiedän tapauksen jossa yksin asuva jihadmies asui/asuu neliössä ylimmässä kerroksessa. Siellä äijä piti juhlia muille kaltoinkohdelluille maanveljilleen, jolloin loputkin suomalaiset muuttivat talosta pois. Nämä kulttuurimiehet ilmeisen tahallaan ramppasivat yö aikaan ramppasivat rapussa jatkuvasti ja melusivat. Isännöitsijä ja poliisikin totesi ainoastaan että eivät voi tehdä asialle mitään.

Back
Ylös Bottom