Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Ihan toinen juttu on nää läppärit, autot, vaatteet ynnä myy extra, mitä suomalainen ei saa.

Sulla on varmaan jotain dokumenttia näyttää siitä, että sossu on antanut jollekin auton ja läppärin? Meinaa aika vitun uskomattomalta toi kuulostaa.

Siellä äijä piti juhlia muille kaltoinkohdelluille maanveljilleen, jolloin loputkin suomalaiset muuttivat talosta pois. Nämä kulttuurimiehet ilmeisen tahallaan ramppasivat yö aikaan ramppasivat rapussa jatkuvasti ja melusivat. Isännöitsijä ja poliisikin totesi ainoastaan että eivät voi tehdä asialle mitään.

Mä en ole koskaan kuullut sellaisesta taloyhtiöstä, joka ei voisi tällaisissa tilanteissa antaa varoituksia ja tarpeeksi kun niitä tippuu, tulee häädöt. Paskapuhetta sanon minä. Melkein kaikkialla on hiljaisuuspakko kello yhdentoista jälkeen ja jos/kun naapurit valittaa metelistä, alkaa varoituksia tippumaan. Tai sitten on ollut aika saamaton isännöitsijä/taloyhtiö kyseessä.

Sulla on varmaan jotain dokumenttia näyttää siitä, että sossu on antanut jollekin auton ja läppärin? Meinaa aika vitun uskomattomalta toi kuulostaa.

Mä en ole koskaan kuullut sellaisesta taloyhtiöstä, joka ei voisi tällaisissa tilanteissa antaa varoituksia ja tarpeeksi kun niitä tippuu, tulee häädöt. Paskapuhetta sanon minä. Melkein kaikkialla on hiljaisuuspakko kello yhdentoista jälkeen ja jos/kun naapurit valittaa metelistä, alkaa varoituksia tippumaan. Tai sitten on ollut aika saamaton isännöitsijä/taloyhtiö kyseessä.

Jeps, asuin aikoinaan talossa jossa oli näitä moniosaajia suunilleen puolet asukeista. Kyllä se meteli oli vaan helvetinmoista nimenomaan yöllä. Alko se saatanan jokapäivänen paukutus joka ilta (hakkasko mausteita vai ruokaa tms?.) ja käytävillä sellanen meteli et heikoimpia hirvitti, ja vitut sille kukaan mitään voinu. Ainoa mitä voit tehdä lähdet vittuun koko talosta, ja näin myös tein.

Noista materiaali hankinnoista en tiedä kun en kyselly kuka oli ostanu mut kyllä vaan ihan helvetin hienoja huonekaluja/kodin tarvikkeita kannettiin kämppään sisään muuttopäivänä, totta noilla oli rahaa sen verran sukanvarressa et oli varaa siihen kaikkeen.

edit. Eikä ne autotkaan mitään parin sadan romuja ollu, niillä kellä auto yleensäkään oli.

Mistä muualta työttömät maahanmuuttajat ovat tavaransa saaneet? Sinulla on varmaan joku dokumentti näyttää tästä.

Super5 sanoi:
Mistä muualta työttömät maahanmuuttajat ovat tavaransa saaneet? Sinulla on varmaan joku dokumentti näyttää tästä.

Tuleeks ne ihan ite kertoo sulle, että ne on työttömiä? Vai onko se joku ihan vitun mahdottomuus, että joku näistä "moniosaajista" voisi käydä töissä ja ostaa ihan itse omat "hienot" huonekalunsa, läppärinsä ja autonsa?? Vai onks se nyt niin, että jos mamulla on esim. auto niin ei ole mitään muuta mahdollisuutta kuin se, että sossu on sen maksanut? Mulla on maahanmuuttajakavereita, joilla on hyvät autot ja ne on ostanu ne ihan omasta pussista ja ovat tehneet niin vitusti duunia sen eteen. Tän threadin perusteella tiedän, että osa jengistä on niin urpoja, että ne kattoo niitä sillä silmällä et sossu on maksanu kaiken lystin.

Alko se saatanan jokapäivänen paukutus joka ilta (hakkasko mausteita vai ruokaa tms?.) ja käytävillä sellanen meteli et heikoimpia hirvitti, ja vitut sille kukaan mitään voinu.

No voihan kenelle tahansa antaa varoituksia liiasta häiriköinnistä ja kun niitä kertyy tarpeeksi, pamautetaan häätö. Ihonväriin katsomatta.

Asiahan ei todellakaan ole noin. Suomessa on niin hirveä pelko leimautumisesta rasistiksi, että taloyhtiö ei välttämättä uskalla puuttua asiaan kun suojavärilliset kyseessä. Taannoinen monitaiturin erotus talkkarinhommista johti törkeeseen paskamyrskyyn mediassa.

Kovasti muuten ihmettelen miksi suomalaiselle pitäisi maksaa kotouttamistukea. Muutenkin harkinnanvaraiset tuet taitaa olla sen takia, että nää tulee 'sandaalit jalassa' Suomeen. Meinaatteko, että niillä on sohvat ja sängyt mukana? Ai nin anteeksi, ei ne tartte sellasia.

Mä en edes koita kieltää etteikö väärinkäytöksiä tapahtuisi, mutta en mä nyt ihan jokaista tarinaa purematta niele. Varsinkin kun tiedän ihan päinvastaisia tarinoita niin mamujen kuin kantaväestön puolelta. Tuo vuokranmaksu on vaan loistava esimerkki siitä kuinka pihalla porukka on siitä mitä kaupunki(valtio) loppupeleissä maksaa tai on maksamatta.

Tämä samainen keskustelu on käyty n. kertaa tämän lirpakkeen aikana, joten en mä tähän taas uudelleen jaksa lähteä. Sopii alkaa taas pasteamaan ja kauhistelemaan Iltalehden linkkejä, jotta saadaan keskustelu takaisin hyvälle tasolle.

Eli periaattees kun muutat omilleen vanhempien luota pitäisi antaa joku aloitusraha kaikille about 2000e millä sitten voisi ostaa omaan ensimmäiseen kämppään kalusteet. Sanoisi vaan sossussa, että ei mun porukat anna mulle mitään nii sit teidän täytyy. En usko, että tulis kuitenkaan mitään. No mamuilla on vähän eri säännöt näköjään!

Mulla oli perhetuttu vastaanottokeskuksessa töissä (ihan virkailijana, ei se sivari josta aiemmin kerroin), ja se kerto ihan uskomattomattomia juttuja mitä suomen valtio näille kustantaa. Se irtisanoi itsensä kun mitta tuli täyteen siihen. Esimerkkinä pari juttua: äijä tulee "perheensä" kanssa tiskille (naamoista näki, että sukua ei oltu ja väitetyt iät eivät pidä paikkaansa) salkku täynnä dollareita joita nakkelee tiskille huutaen englanniksi: "katso suomalainen kuinka paljon mulla on rahaa!", silti perhe sai asunnon, auton, käteistä vaatteita yms. hankintoja varten. Toinen tapaus oli kun mies tulee hokien ainoastaan suomeksi "rahaa, rahaa".

Mulle on ihan sama pidetäänkö tätä paskapuheena, mutta tiedän mitä puhun. Ja olkoon vihapuhetta tai ei, omien kokemusten perusteella tuleen pitämään jokaista maahanmuuttajaa pelkkänä paskana, ellei itse henk. koht. osoita muuta.

No voihan kenelle tahansa antaa varoituksia liiasta häiriköinnistä ja kun niitä kertyy tarpeeksi, pamautetaan häätö. Ihonväriin katsomatta.

Tämä on ihan totta, varoituksia voi jaella kelle tahansa joka pitää meteliä mutta eri asia onko sillä varotuksella mitään seurausta, kyllä se tuppaa vaan olemaan niin ettei rasismin pelossa uskalleta pistää meteliä pitävää porukkaa pihalle.

Suomalaisten starttiraha on se, etta ollaan saatu syntya tahan maahan. Jos tarkoitit kotouttamistukea, niin ylla joku jo mainitsikin etta mihin me suomalaiset sellaista tarvitsisimme?

Jalkimmaiseen sen verran, etta nyt haiskahtaa vahan liioittelulta :) En usko ainuttakaan moista vaitetta ennen kuin joku lyo poytaan faktatietoa.
Varmasti liioiteltua useimmissa tapauksissa mutta onhan näitä nähnyt että jos kerralla pitää saada kaikki huonekalut ja koneet kämppään niin ei siihen ihan satku riitä ;)

Kotouttamistuki joo, mutta se on vähän kyseenalaista kuinka kauan sitä voidaan kutsua kotouttamistueksi.

Eikö esimerkiksi 3 vuotta muka riitä? http://yle.fi/alueet/keski-pohjanmaa/2012/02/kolme_vuotta_ei_riita_kotoutumiseen_3222864.html

Lieksan somaleillekin myönnettiin toimeentulotukia jopa 2-3 vuodeksi kerrallaan. Kenen etua tämä muka palvelee? Sehän tarkoittaa vain sitä että seuraavaan 3 vuoteen ei tarvitse edes yrittää.

Mä en ole sitä mieltä että pitäs jättää kaikki maahanmuuttajat oman onnensa nojaan, mutta systeemiä pitäisi kyllä järkevöittää. Nykyinen systeemi ei kannusta tarpeeksi työntekoon, ja se työnteko tai ahkera opiskelu olisi ainoa tapa millä tämä yhteisö saisi omaa arvostustaan kantaväestön silmissä nostettua.

Mä en ole sitä mieltä että pitäs jättää kaikki maahanmuuttajat oman onnensa nojaan, mutta systeemiä pitäisi kyllä järkevöittää.

Mä en rehellisesti sanoen edes ymmärrä miksi noita pakolaisia pitää saada tänne näin paljon. Meillä on omasta takaa ihan tarpeeksi ihmisiä jotka elää ihan minimi tuloilla esim sairauden takia. Minä kyllä maksaisin veroistani paljon mielummin ensisijaisesti heille. Mutta, elämä on.

Ja tällaset saa kyllä veren kiehumaan, ei taida olla ihan yksittäistapaus tämäkään vaan ihan normikäytäntö:

"Meni vuokra-asunto alta putkivaurion ja pikaisen putkiremontin takia ja hain asuntoa kaupungilta: ei asuntoa ja käteen tarjottiin lappua jolla voi kirjautua miesten asuntolaan. Kun kävin kaupungin asunnonvälitystoimistossa paikalla oli somaliperhe valitsemassa itselleen sopivaa asuntoa sosiaalitädin ja kahden tulkin kanssa...

Oma asunto järjestyi yksityisiltä markkinoilta aivan järkyttävään hintaan."

Ja tätäkin, voi helvetti sentään! Pitikin taas avata tää ketju, menee joka kerta päivä pilalle ja alkaa vituttaa ihan huolella. :jahas:

Tämä on ihan totta, varoituksia voi jaella kelle tahansa joka pitää meteliä mutta eri asia onko sillä varotuksella mitään seurausta, kyllä se tuppaa vaan olemaan niin ettei rasismin pelossa uskalleta pistää meteliä pitävää porukkaa pihalle.

Kaupungin asunnoissahan (joissa luultavasti 99% esim. somaleista asuu) tarpeeksi kun tulee varoituksia niin siitä häätämisestä päättää loppukädessä käräjäoikeus. Se vaan kuulostaa todella uskomattomalta, että ne ei "uskalla" antaa häätöä jollekin kyseiselle perheelle, vain koska ovat ihonväriltään tummia. Vaikka perustelut häädöille olisi täysin selkeät.

lakipiste sanoi:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ra...449608027.html

Tyypillinen somppujengi tai lähi-idän edustusjoukkue. Vittu mitä paskaa. Huoh, eikö noita ihmisiä voi vaan hävittää maapallolta. Älykkyysosamäärä on teinitytön kengännumeron verran.

Tällaisten pellejen "hävittäjinä" pitäisi olla muut mamut, koska just tällaiset tapaukset pilaa vaan mamujen mainetta entisestään. Kyllä puukotukset vähenis, jos jo heti ensimmäisestä sais lähtöpassit maasta.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/raju-yhteenotto-vantaan-martinlaaksossa/art-1288449608027.html

Tyypillinen somppujengi tai lähi-idän edustusjoukkue. Vittu mitä paskaa. Huoh, eikö noita ihmisiä voi vaan hävittää maapallolta. Älykkyysosamäärä on teinitytön kengännumeron verran.

Yllättävää. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012021715218439_uu.shtml

Epäiltyinä on otettu kiinni neljä tummaihoista, yli 20-vuotiasta miestä.

Mutta, eiköhän tämä(kin) lokeroida yksittäistapaukseksi. Sattuuhan noita.

Kaupungin asunnoissahan (joissa luultavasti 99% esim. somaleista asuu) tarpeeksi kun tulee varoituksia niin siitä häätämisestä päättää loppukädessä käräjäoikeus. Se vaan kuulostaa todella uskomattomalta, että ne ei "uskalla" antaa häätöä jollekin kyseiselle perheelle, vain koska ovat ihonväriltään tummia. Vaikka perustelut häädöille olisi täysin selkeät.

Tällaisten pellejen "hävittäjinä" pitäisi olla muut mamut, koska just tällaiset tapaukset pilaa vaan mamujen mainetta entisestään. Kyllä puukotukset vähenis, jos jo heti ensimmäisestä sais lähtöpassit maasta.

Kyllä sinä periaatteessa olet ihan oikeassa, noinhan se pitäisi mennä mutta valitettavasti se ei läheskään aina käy niinkuin elokuvissa. Esim, tuosta aikaisemmin mainitsemasta talosta jossa aikoinaan asuin yritettiin häätää yhtä Irakilais perhettä pois moneen kertaan ilman kunnon tuloksia. Perheen isä oli täys sekopää ja kuritti/kävi kiinni toisten lapsiin ihan mitättömistä syistä ja vetosi aina rasismiin kun hänen ihania lapsia kiusattiin, todellisuudessa ei ollut omena kauas puusta pudonnu ja nämä lapsetkin oli täysiä kusipäitä. Hajottivat joka paikan ja käyttäytyivät muita ihmisiä kohtaa todella huonosti.

Ja mitä tulee tuohon puukotus juttuun niin tänne ei edelleenkään pitäisi ottaa yhtään somalia kun he ovat niitä jotka huonoimmin tänne sopeutuu. Tosin en tiedä oliko kyseiset moniosaajat somaleja mutta veikkaisin et olivat. Karkoitus koko poppoolle saman tien, siinä on oikea lääke.

Pakolaisten saamat rahat ja tuet ovat kyllä hankala aihe ilman todisteita. Ainoat todisteet joita olen nähnyt, on niistä huijareista jotka ovat onnistuneet väärillä tiedoilla tienaamaan melko suuriakin summia.

Eli tarkoitan siis sitä harkinnanvaraista sossun rahaa, jota väitetään annettavan pakolaisille ihan "rehellisesti". Uudet huonekalut, vaatteet, lastenrattaat, jne. Niin paljon noista saa lukea ja kuulla, että olen vähän taipuvainen uskomaan ainakin osan noista jutuista. Saavathan mustalaisetkin sen helvetin hametukensakin. Ilman todisteita nuo ovat silti pelkkiä netissä pyöriviä huhuja.

Kukahan sosiaalityöntekijä uskaltaisi joskus vähän vuotaa dokumenttia? Jos tämä järjestelmällinen ylimääräinen rahoitus pitää paikkansa, ja todisteet asiasta lyödään pöytään, niin ehkä siitä nouseva paskamyrsky johtaisi järjestelmän järkevöittämiseen.

Ja ennenkuin kukaan ehtii tähän kiivailemaan, niin kyllä. Tiedän että kantis suomalainenkin saa harkinnanvaraista tukea. Joskus. Minäkin sain aikoinani, muistaakseni 1000mk, josta piti toimittaa kuitit sossuun että oli ostanut ruokailuvälineet ja pöydän tuoleineen, ja jotain vielä mitä en nyt muista. Sen suurempia summia ei ainakaan täällä päin ole saanut kukaan minun tietämäni. Moni ei saanut sitäkään. Ja sillä rahalla ei varmasti saa kämppään kaikkia uusia huonekaluja, uutta polkupyörää, uusia lastenrattaita jne.

Hienoja kyl nuo mamut. Just katoi tuos poliisit sarja ku yli 20v mamujen kämpäs 14v tytöt juomassa. Mitä vittua ne miettii oikee?!?! saatana pedareita kaikki.

Hienoja kyl nuo mamut. Just katoi tuos poliisit sarja ku yli 20v mamujen kämpäs 14v tytöt juomassa. Mitä vittua ne miettii oikee?!?! saatana pedareita kaikki.

Etippä netistä uutisia suomessa tapahtuvia lasten seksuaalisia hyväksikäyttö - tapauksia. Kaikki pedarit suomalaisia. Tarkoittaa siis sun logiikallas sitä, että KAIKKI suomalaiset on pedareita.

Back
Ylös Bottom