Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Miksi opiskelu?

Opiskellaan meidän rahoittamina, valmistutaan ja viedään tietotaito mennessään. Ja suomalaiset maksavat.

työntekokin siinä ja siinä. Niin kauan kun maassa on työttömiä, ei meidän tarvitse tänne ulkomaalaisia töihin tuoda.

Jos terveitä suomalaisia ei työnteko kiinnosta, sosiaalietuisuudet ovat liian hyvät ja niitä pitää leikata/poistaa.

Tosta tuli pari hauskaa tapausta mieleen. Molemmat tekevät töitä Suomessa, mutta vain siksi koska keräävät rahaa opiskelua varten. Molemmat sitten aikoivat opiskella jossain vähän tauloudeltaan heikommassa maassa. Toinen taisi meinata opiskella kirurgiksi, ja maa oli tyyliin Kazakstan. Alkaa palaset loksahteleen kohdalleen, kun ainakin tän alueen arvauskeskuksessa on niin pirun huonosti Suomea puhuvia lekureita.

Mutta mitä opiskeluhalukkuuteen tulee niin se koulutus voidaan tuoda yhtähyvin tänne Suomeen. Siihen ei tarvita maahanmuuttoa missään mittakaavassa, ellei maahanmuutto koske sähköistäviestintää. Ja mitä yksilön halukkuutten tulee yksinkertaisesti lähteä pois Suomesta hetkeksi sen yksistään mahdollistaessa toisten tulon tänne, on pelkästään itsekästä ajattelua. Väittäisin kuitenkin että suurin osa suomalaisista ei halua ulkomaille opiskelemaan, joten mikäli demokratia yhtään uppoaa niin sillä nojalla että itse haluaa poistua maasta ei muiden suomalaisten tarvitse joutua kärsimään muukalaisista. Eri asia jos itse ottaisit vastuun siitä henkilöstä joka tilallesi tänne tulee, silloin asia olisi tasavertainen koska omasta päätöksestäsi mahdollistat ulkopuolisten äpäröinnin kotimaassasi ja joutuisit kantamaan tietyn vastuun mahdollisesti aiheuttamistasi ongelmista. Toki voit perustella asian pelkästään sanomalla "Koska mä haluan", eri asia mikä on hyväksi Suomelle. Näkemysero voi siis olla siinä ajatteleeko suoranaisesti omaa persettä vaiko valtion hyvinvoinnin kautta omaa persettä ja ehkä hiukan naapurinkin.

Niin, demokratisesti valittu eduskunta pitää rajat auki linjaa ja vähintään yhtä itsekäs on sinun vaatimuksesi että rajojen pitää olla kiinni kuin minun vaatimukseni niiden auki olemisesta. Sanoisin jopa itsekkäämpi koska minun näkemykseni edustaa yleisempää linjaa, jopa täällä mamu ketjussa tai persujen kansanedustajissa.

Niin, demokratisesti valittu eduskunta pitää rajat auki linjaa ja vähintään yhtä itsekäs on sinun vaatimuksesi että rajojen pitää olla kiinni kuin minun vaatimukseni niiden auki olemisesta. Sanoisin jopa itsekkäämpi koska minun näkemykseni edustaa yleisempää linjaa, jopa täällä mamu ketjussa tai persujen kansanedustajissa.

Olipas tyhjentävää. Eikös niitä yleisiä linjauksia koiteta muuttaa juuri niin että perustellaan joku asia huonoksi. Mielestäni täysin turhaa perustella yhtään mitään sillä että se on yleinen linjaus. Täysin typeriäkin asioita voi perustella samoilla syillä.

Edit: Lisäksi kehotan miettimään mitä demokratia voisi olla ja verrata sitä tähän Suomen käsitykseen demokratiasta. Suosin demokratiaa, tosin en yhtään samanlaista kuin millaisena se on Suomessa meille syötetty.

Miksi opiskelu?

Opiskellaan meidän rahoittamina, valmistutaan ja viedään tietotaito mennessään. Ja suomalaiset maksavat.

työntekokin siinä ja siinä. Niin kauan kun maassa on työttömiä, ei meidän tarvitse tänne ulkomaalaisia töihin tuoda.

Jos terveitä suomalaisia ei työnteko kiinnosta, sosiaalietuisuudet ovat liian hyvät ja niitä pitää leikata/poistaa.

Tuohan oliskin ideaali tilanne jos asia olis noin, Valitettavasti meidän liian hyvät sosiaalituet mahdollistaa lorvimisen ja sitä kautta mamut vievät/saavat ne työpaikat mitkä ei kantaväestöä kiinnosta.

Minä olen samaa mieltä että sosiaaliturvaa pitäisi heikentää reilusti terveiltä työkykyisiltä suomalaisilta. Ulkomaalaisille sitä ei pitäisi maksaa ollenkaan. Jos ei ole työpaikkaa, ei muuta kuin pihalle.

Mutta silti, ei se ole niin yksinkertaista että ulkomailta tullut vie automaattisesti suomalaisen työn. Ei se ettei ole ulkomaalaista pizzeriaa tarkoita että tilalle syntyisi suomalainen ruokaravintola. Torillamme kaksi aasialaista myy ruokiaan, keneltä suomalaiselta se on pois? Työttömältä suurtalous kokilta. Epäilen.

Toki sitten on pimeää työtä mutta luulisi nyt verottajalla olevan munaa vahtia yrityksiä. Veropetoksesta kun kärähdät niin omaisuus valtiolle ja potkut suomesta pihalle.

Avoin yritteliäisyyttä tukeva linja niin suomalisille kuin ulkomaalaisille mutta samalla suoralinjainen, ankarakin ja sosiaalituet vittuun, siinä minun lääkkeet.

Minä olen samaa mieltä että sosiaaliturvaa pitäisi heikentää reilusti terveiltä työkykyisiltä suomalaisilta. Ulkomaalaisille sitä ei pitäisi maksaa ollenkaan. Jos ei ole työpaikkaa, ei muuta kuin pihalle.

Mutta silti, ei se ole niin yksinkertaista että ulkomailta tullut vie automaattisesti suomalaisen työn. Ei se ettei ole ulkomaalaista pizzeriaa tarkoita että tilalle syntyisi suomalainen ruokaravintola. Torillamme kaksi aasialaista myy ruokiaan, keneltä suomalaiselta se on pois? Työttömältä suurtalous kokilta. Epäilen.

Toki sitten on pimeää työtä mutta luulisi nyt verottajalla olevan munaa vahtia yrityksiä. Veropetoksesta kun kärähdät niin omaisuus valtiolle ja potkut suomesta pihalle.

Avoin yritteliäisyyttä tukeva linja niin suomalisille kuin ulkomaalaisille mutta samalla suoralinjainen, ankarakin ja sosiaalituet vittuun, siinä minun lääkkeet.

Mutta taas voisi kysyä että tarvitseeko se teidän torin asiakaskunta niitä kahta aasialaista sinne laittamaan ruokaa. Ja jos tarvitsee niin ei muuta kun työkkäristä riisinkeittäjälle duunia. Yrittäjyyttä tottakai pitää tukea, mutta miksi ulkomaalaisille? Jos mielestäsi myös ulkomaalaiset saavat hyväksytysti perustaa Suomeen yrityksiä, niin miksi niiden perustamista täytyisi tukea? Kuka loppupeleissä maksaa ulkomaalaisen suomessa tekemän konkurssin ja velkarahat?

Lisäksi en edes ymmärrä miksi sosiaaliturvaa maksetaan työkykyiselle ihmiselle. Miksi maksaa ihmiselle joka pystyy käymään töissä? Palkkakysymys erikseen jos tulot ei yksinkertaisesti riitä.

Olenko jossain sanonut että yrityksien perustamista pitää tukea, sen enempää suomalaisten kuin ulkomaalaisten. Yritysten perustamistuet ja yritystuet vittuun lukeutuu mukaan tuohon sosiaalituet pois -ohjelmaani. Mitä tulee konkurssiin ja velkarahaan niin ihan se on pankin bisnestä että se korkoa vastaan lainaa yritykselle rahaa ja riskinä on konkurssi. Mutta jos katsotaan miten pankit voittoa tahkoavat niin ainakin tähän mennessä ne ovat voitonpuolella, enemmän lainaraha on tuottanut voittoa kuin tappiota. Mukaan lukien ulkomaalaisten yritykset.

Ja tarvitseeko torimme riisinkeittäjiä. No ainakin kauppa näyttää käyvän vaikka toki ilmankin varmaan toimeen tultaisiin. Eihän pakollista ole kuin loppujen lopuksi katto päänpäälle ja vähän ruokaa.

Btw nuo kaksi aasialaista on ihan syntyperäisten suomalaisten vaimoja ja minun mielestäni se on ainakin helvetin hieno homma että itsensä noin elättävät eivätkä ole työkkärin/sossun kassalla johon epäilemättä olisivat oikeutettuja.

Harvoilla suomalaisilla on pahaa sanottavaa yleensäkään aasialaisista mamuista, mutta sitten somaleista kellään oo mitään hyvää sanottavaa. Eli vaikka aasialaisia tulis lisää tänne nii ei haittaa ku meinaavat olla ahkeraa väkeä. Tietenkin jollakin tavalla pitäisi yrittää laskea suomen työttömyyslukujakin.

En tiedä mutta jos The Truth on postannut 19 viestiä foorumille ja yksi niistä on mallia "voisko powderin potkia vittuun", niin taitaa olla aika turha tulla kertomaan kenellekkään rakentavasta keskustelusta. Eli voisko Truthin potkia vittuun koska yli 5% hänen viesteistään on täysin sisällöttömiä ja kohdistuu yhden keskustelija pilkkaamiseen sekä poistamiseen keskustelufoorumilta. Mä jatkan Rokulian trollaamista just niin kauan kun hän itse haluaa. Nyt koen hyväksi hetkeksi lopettaa koska ko. henkilö selvästi lopetti viesteihini tarttumisen.

:D

Hra hakkarainen ei vaan osaa muotoilla asiaansa hovikelpoiseksi tälle etelän medialle, joka koostuu enemmän tai vähemmän punavihreäsokeudesta kärsivästä pullaporukasta.

+1. Mun mielestä Teuvo on kyllä fiksu jäbä ja ajaa oikeaa asiaa eteenpäin, mutta mua kyllä ihmetyttää muutama kaverin kommentti. Tottakai sitä voi kavereiden kanssa saunaillassa muutaman oluen rohkaisemana jo muutaman neekerikommentin heittää, mutta julkisesti ko. asioiden huuteleminen ei aiheuta kun kohua ja koko Perussuomalaisten julkisen lynkkauksen. Paska maailma.

Muslimit mustamaalaavat ihan tarpeeksi omaa uskontoaan, ei siihen tarvitse kenenkään enää erikseen ryhtyä. Tietääkseni historiallisten faktojen tai niihin rinnastettavien asioiden, kuten Muhiksen lapsivaimot, käsittely ei ole mitenkään mustamaalaamista. Vaikkakin jotkut kukkahattutädit ja muut per** pystyssä Lähi-Itään olevat kulttuurin rikastajat niin haluaisivatkin ajatella. He kun eivät suvaitse mitään negatiivista sanottavan kultapossukerhonsa jäsenistä.

Niin. Joka uskonnosta löytyy kritisoimista. Islam on radikaali uskonto, luki koraania miten päin tahansa. Mutta moni mun tuntema muslimi ei eroa juurikaan perus kadunmiehestä, muuta kun että sattuu nyt olemaan muslimi. Kannattee tutustua, ei ne oikeesti sulta puukolla leikkaa kiveksiä irti jos sattuu kritisoimaan niiden uskontoa. Muslimeita myös löytyy 1,3miljardia, että varmasti suurin osa näistä on ihan ok porukkaa. :D Myös mun exä oli afgaanista kotosin, ja kyllä siinä alussa mietti mitähän neidin isäpappa tekee kun saa tietää että tyttönsä seurustele tämmösen tietämättömän ateistin kanssa, mutta äijähän hyväksy mut täysin ja on vallan mukava sälli. Kyllä se yritti mua käännyttää, en kylläkään lämmenny ajatukselle..

Maailmalta tulevien uutisten linkkaus ja niiden kommentointi ei myöskään mielestäni ole mitenkään mustamaalausta, joten voisit sinäkin vähän ottaa happea. Ongelmaa edesauttaa juurikin niiden epäkohtien esiintuominen ja niiden esillä pitäminen kunnes tilanne tulee kestämättömäksi poliitikoille ja niihin ongelmiin on pakko puuttua tai se palli siellä norsunluutornissa voikin olla entinen palli. Mitä taas tulee asioiden käsittelyyn kasvotusten niin olen sitäkin harrastanut töissä. Tähän mennessä en ole vielä yhdenkään maahanmuuttajakaverini suusta kuullut kehuja koskien Suomen maahanmuuttopolitiikkaa. Pari on esittänyt jopa jyrkempiä kantoja, kuin mitä itse kannatan(minähän haluaisin kunnon pistemallin ja tiukan kotouttamisen, jossa rikkeistä rangaistaan karkoituksella).

Ei, en missään vaiheessa sanonut että kommentoiti ja kritisoiminen ois väärin. Mun mielestä nuo ala-arvoset kommentit vaan vois jättää pois. Mutta jos se on sun mielestä OK, niin se on sun mielipide. Ja jos oisit viitsinyt vähän aikaisempia postejani selata, oisit huomannut että mä oon tiukasti maahanmuuttoa vastaan myös, vaikka oon itekkin maahanmuuttaja..

Milloin maahanmuuttokritiikki menee överiksi? Onko sallittua vaatia, että kaikki rajat laitetaan kiinni? Saako maahanmuuttajista käyttää halventavia nimityksiä? Saako urbaaneja legendoja levittää?

Sopivan maahanmuuttopuheen raja on häilyvä. Sen hahmottelemiseksi poimimme netistä maahanmuuttoa koskevia esimerkkikommentteja. Pyysimme asiantuntijoita arvioimaan niitä ja luokittelimme arvioiden pohjalta kommentit sallittaviin ja torjuttaviin.

Kävi ilmi, että maahanmuuttokeskustelussa liikutaan usein harmaalla alueella. Erityisen hankalaksi osoittautui seuraava kommentti:
"Valitettavasti 'maallistuneelle muslimimiehelle' on liian usein viskinjuonti, possunsyönti ja rikollinen elämäntapa (veroja ei, avustuksia paljon jne.) varsin helppoja noudattaa, mutta seksuaalisen itsemääräämisoikeuden antaminen teinityttärelle kuuluu siihen huomattavasti vaikeampaan kategoriaan."

Erikoistutkija Kaarina Nikunen sanoo, että itse moderaattorina poistaisi viestin, joka leimaa tietyn ihmisryhmän rikollisuuteen ja naisten alistukseen taipuvaiseksi. Toisaalta hän näkee viestissä lieventäviä sanamuotoja.

Professori Timo Vihavainen puolestaan ehdottaa, että moderaattori voisi tämänkaltaisissa tapauksissa huomauttaa kirjoittajaa siitä, ettei tämä esitä väitteensä pohjaksi todisteita.

Asiantuntijat olivat esimerkeistä yleisesti ottaen samankaltaisilla linjoilla. Väkivallan hyväksyminen ja asiattomat nimittelyt eivät käy, mutta maahanmuuttopolitiikkaa ja uskontoja saa kritisoida ja sättiä rajustikin.

Mielenkiinoinen artikkeli. mitä mieltä Tikusti & co.?

ps. The Truth nimimerkiltä kyllä järkevää kommentointia edellisessä postissa.

Milloin maahanmuuttokritiikki menee överiksi? Onko sallittua vaatia, että kaikki rajat laitetaan kiinni? Saako maahanmuuttajista käyttää halventavia nimityksiä? Saako urbaaneja legendoja levittää?

Sopivan maahanmuuttopuheen raja on häilyvä. Sen hahmottelemiseksi poimimme netistä maahanmuuttoa koskevia esimerkkikommentteja. Pyysimme asiantuntijoita arvioimaan niitä ja luokittelimme arvioiden pohjalta kommentit sallittaviin ja torjuttaviin.

Kävi ilmi, että maahanmuuttokeskustelussa liikutaan usein harmaalla alueella. Erityisen hankalaksi osoittautui seuraava kommentti:
"Valitettavasti 'maallistuneelle muslimimiehelle' on liian usein viskinjuonti, possunsyönti ja rikollinen elämäntapa (veroja ei, avustuksia paljon jne.) varsin helppoja noudattaa, mutta seksuaalisen itsemääräämisoikeuden antaminen teinityttärelle kuuluu siihen huomattavasti vaikeampaan kategoriaan."

Erikoistutkija Kaarina Nikunen sanoo, että itse moderaattorina poistaisi viestin, joka leimaa tietyn ihmisryhmän rikollisuuteen ja naisten alistukseen taipuvaiseksi. Toisaalta hän näkee viestissä lieventäviä sanamuotoja.

Professori Timo Vihavainen puolestaan ehdottaa, että moderaattori voisi tämänkaltaisissa tapauksissa huomauttaa kirjoittajaa siitä, ettei tämä esitä väitteensä pohjaksi todisteita.

Asiantuntijat olivat esimerkeistä yleisesti ottaen samankaltaisilla linjoilla. Väkivallan hyväksyminen ja asiattomat nimittelyt eivät käy, mutta maahanmuuttopolitiikkaa ja uskontoja saa kritisoida ja sättiä rajustikin.

Mielenkiinoinen artikkeli. mitä mieltä Tikusti & co.?

ps. The Truth nimimerkiltä kyllä järkevää kommentointia edellisessä postissa.

No heti ensimmäisenä tuli mieleen, että käytä quote tagjä ja pistä lähde (jonka myöhemmin laitoitkin), ettei kukaan vahingossakaan luule, että sulta tulee noin järkevää tekstiä :thumbs:

Maahanmuuttokeskustelua ei saa millään tavala tukahduttaa ja sitä pitää voida aina avoimesti harrastaa. Niin livenä, kuin verkossa. Jos kuvitellaan, että internettiä ei olisi olemassa, minkälaista mamukeskustelu olisi tänä päivänä? Harva kun ääneen ei uskalla sanoa yhtään mitään. Netti mahdollistaa sen, että voi nimettömänä huudella vaikka mitä ilman seuraamuksia ja ennen kaikkea ilman, että täytyy ottaa vastuuta siitä. Eli se on tehty todella helpoksi kuten ollaan tässä jo huomattu. Mä olen niin vanhanaikanen mies, että mun mielestä tämä nykyinen vapaa, rajaton ja nimetön sana netissä on munatonta ja säälittävää. Tosin mä itsekin tätä harrastan, mutta teen sitä parhaani mukaan myös livenä aina kun siihen on mahdollisuus ja tasapainotan sitä sillä. En ole kukkahattutäti, vaan minäkin sanon kaiken aina suoraan. Eikös se suoraansanominen ollut IN nykypäivänä :D. Avoin maahanmuuttokritiikki ei olisi lähelläkään näissä sfääreissä ilman nettiä, ja siinä on sekä hyvät, että huonot puolet.

Tuosta itse artikkelistä... mitä tosta nyt voi olla mieltä. Netti on vapaa kanava huudella mitä tahansa. Ja vaikka kuinka eri foorumeilla onkin sääntöjä, niin harvemmin niitä noudatetaan. Otetaan esimerkkinä yksi tämän forumin sääntö:

- Kaikki rasistiset ja kansaa kiihottavat kommentit ovat kiellettyjä

..ja samaan aikaan itse ylläpitäjä kirjoittaa:

On meillä luonto sentään puolellamme, HIV hoitelee aika kovalla kädellä jengiä.
..viitaten suoraan, että on hyvä asia, että HIV tappaa vitusti jengiä kehitysmaissa.

Tässä ketjussa useasti esiintyneet termit (tai ainakin samankaltaiset): hiilisäkki, mutiainen, mutakuono, naapuri, karvakäsi etc etc.. MINÄ lasken rasistisiksi, mutta siinä se häilyvä raja meneekin, että kuka totee minkäkin asian rasistiseksi ja minkä puhtaaksi huumoriksi. Neekerivitsejä on aina heitetty, eikä sille voi mitään. Mun mielestä se on vitun ruma sana ja mä aikani yritin tapella sitä vastaan, mutta totesin että aivan turhaan.

Toimivan ja yhtään varteenotettavan keskustelupalstan tulee totta kai luoda pelisäännöt, mutta niiden noudattaminen tai pikemminkin niiden noudattamisen vahtiminen on aika mahdoton tehtävä, enkä mä oletakaan, että Mike ja kumppanit jokaista viestiä ehtii/jaksaa/halua pistää filtterin läpi. Mutta on tärkeetä, jos kerran saa huudella mitä sattuu, niin kaikki käyttäjät saa huudella mitä sattuu, eikä vaan keskustelun toinen osapuoli.

Nuo sun artikkelissä esiintyvät henkilöt erikoistutkija Kaarina Nikunen ja professori Timo Vihavainen poistaisi tai antaisi huomautuksen tuosta esimerkkipostauksesta, joka tuossa on liitettynä. Mä itse en antaisi edes minkäänlaista huomautusta. Se oli vaan kärkäs kommentti, joka usein vielä pitää paikkansa. Monet muslimimiehet juovat viinaa, syövät possua ja harrastavat kaikennäköistä mitä uskonto kieltää, mutta oman tyttären seksimenoista ollaan hyvinkin tarkkoja. Mitä sitten onko se väärin? Vanha sanonta "practise what you preach" ei kauhean moneen nykymieheen päde, oli kyseessä sitten muslimi, kristitty, buddha tai taolainen. Eiköhän me kaikki tehdä mitä itse halutaan, mutta mitä tulee omaan tyttäreemme, niin teemme kaiken suojellaksemme tätä. Se, että kuulut kirkkoon, ei tee susta harrasta kristittyä. Kuten ei myöskään se, että allekirjoittanut on "papereissa" muslimi ja isä on muslimi ja koko toinen puoli suvusta ja käynyt islamilaista koulua, ei tee musta harrasta muslimia, vaan mä juon viskiä, syön possua, nussin avioliiton ulkopuolella ja en siltikään hyväksy, että mun tyttö harrastaa seksiä ennen kuin... noh, mielellään ei ikinä!

..ja eikös se ole hyvä merkki, jos muslimi juo viinaa ja syö possua? Sehän on sopeutumista ja integroitumista parhaimmillaan. :D

No heti ensimmäisenä tuli mieleen, että käytä quote tagjä ja pistä lähde (jonka myöhemmin laitoitkin), ettei kukaan vahingossakaan luule, että sulta tulee noin järkevää tekstiä :thumbs:

:D

Kiitos erittäin hyvästä vastauksesta. Mä kieltämättä kirjoitan kommentit erittäin kärkkäästi välissä, mutta monestako mun postista löydät, haukkumasanoja? esim, nee...ri, muta...no, mamu sanaa käytän kyllä. Ja tää ei ollu mikään puolustuspuhe. Kyllä mäkin tiedän muslimeita jotka vetää viinaa kaksin käsin jne jne, mut tiedän myös niitä jotka elää täysin muslimi lakien mukaan.

Itseäni ärsyttää se että nykyisen sananvapauden nimissä halutaan unohtaa kaikki käytöstavat. Sen ymmärrän että täällä netissä huudellaan nimettömästi mitä sylki suuhun tuo mutta että omalla naamalla ja nimellä julkisesti, jopa kansanedustajan työssä.

Kriittinen julkinen keskustelu on tarpeen mutta väittäisin että asiattomuuksien huutelu, puolin ja toisin, on vain haitaksi ajetulle asialle. Käytöstavat kunniaan.

Yksi syy minkätakia on nettiin tullut paljon minunlaisia kirjoittajia, "ääripään" edustajia, ni on se että mediassa ei ole mahdollista esittää mitään poikkeavaa mielipidettä. Suomen media on tasan tarkkaan vain vihervasemmiston ja Kokoomuksen työkaluja, esim toi Belgian ampumisjuttu, ei ollut paljon mitään lehdissä ja jos oli ni mainostettiin kuinka kova elämä sillä oli ollut ja vaikka oli marokkolainen ni tunsi itsensä ihan belgialaiseksi ja vaikka oli muslimi ni ei ollut kuitenkaan muslimi ja "unohdettiin" kertoa mihin kaikkiin rikoksiin se oli syyllistynyt. Sitten ku vertaa vaikka ABB ni kyllä käsiteltiin vähän eri tavalla kyseistä henkilöä, okei tietenkin ABB sai paljon enemmän tuhoa aikaan mutta kumpikin oli minun mielestä tuomittava terroriteko mutta Suomen lehdistö luokitteli että ABB teko oli äärioikeisto kristillinen terroriteko ja marokkolaisen teko oli vain sen takia ku sillä oli ollut kova elämä ja muuta puolustuspuheita. Jos Suomessa keskusteltaisiin asioista asioitten nimillä, eli mitä maksaa maahanmuutto ja ketkä tienaa sillä ja paljonkok ne tekee rikoksia ja paljonko ne saa tukia ja muita juttuja ni väittäisin että ääripään henkilöt vähenisi huomattavasti netissä.

Googlea voi käyttää jos haluaa lukea koko keskustelun.

Voi toki, silti on järkevintä antaa se lähde suoraan ja mieluiten myös merkitä lainattu teksti selkeästi erilleen omastaan. Vaikka tämä onkin internet niin kyllä siihen viestin ulkoasuun ja lähdeviitteisiin kannattaa silti vähän panostaa. Harvempi kun ottaa tosissaan sekavasti kirjoitettuja vuodatuksia, jotka vilisevät virheitä ja yleistyksiä. Moisilla purkauksilla ei ainakaan paranneta sitä oman aatteen kuvaa muiden silmissä. Tällä viittaan siihen, että maahanmuuttokritiikin katsotaan olevan kouluttamattoman alemman sosiaaliluokan harjoittamaa suurelta osin ja kyseinen kansanosa on vahvasti PerSuihin liitettynä. Vie kannatusta ja uskottavuutta PerSuilta, kun heitä pidetään "roskasakin" puolueena ja toisaalta taas vie uskottavuutta siltä maahanmuuttokritiikiltä kun sen esittäjät yleensä eivät ole kykeneviä edes kunnon perusteluihin tai alkeellisiin syy-seuraus -analyyseihin.

Voi toki, silti on järkevintä antaa se lähde suoraan ja mieluiten myös merkitä lainattu teksti selkeästi erilleen omastaan. Vaikka tämä onkin internet niin kyllä siihen viestin ulkoasuun ja lähdeviitteisiin kannattaa silti vähän panostaa. Harvempi kun ottaa tosissaan sekavasti kirjoitettuja vuodatuksia, jotka vilisevät virheitä ja yleistyksiä. Moisilla purkauksilla ei ainakaan paranneta sitä oman aatteen kuvaa muiden silmissä. Tällä viittaan siihen, että maahanmuuttokritiikin katsotaan olevan kouluttamattoman alemman sosiaaliluokan harjoittamaa suurelta osin ja kyseinen kansanosa on vahvasti PerSuihin liitettynä. Vie kannatusta ja uskottavuutta PerSuilta, kun heitä pidetään "roskasakin" puolueena ja toisaalta taas vie uskottavuutta siltä maahanmuuttokritiikiltä kun sen esittäjät yleensä eivät ole kykeneviä edes kunnon perusteluihin tai alkeellisiin syy-seuraus -analyyseihin.

Kyllä, oikeassa olet.

http://www.hs.fi/politiikka/Kotimaa24+Seurakuntalehden+pilakuva+aiheuttaa+n%C3%A4r%C3%A4%C3%A4+perussuomalaisissa+/a1305551461412

:hyvä:

edit. Lynkatkaa, jos oon väärässä, mutta persujen kannatusta verottaa ehkä jonkun verran tämä kristillinen vouhotus?

Veikkaan ettei loppujen lopuksi vaikuta paskan vertaa tuollaiset vouhotukset, todennäköisesti lisää vaan kannatusta. Jos suomen islamilaisesta puolueesta tehdään pilakuvia niin voiko se jotenki vähentää suomen islaminpuolueen kannatuksen määrää, siis mielestäsi?

Ja näköjään ilkut mielellään jos persut on pilan kohteena, sitten "närkästyt" jos jotku ihmiset ilkkuu esim, islamin puolueelle/ uskonnolle :rolleyes:

Back
Ylös Bottom