Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Joo sori, löysin itsekin kohdan, http://www.pakkotoisto.com/talous-p...-iso-maahanmuuttokeskustelu-1070/#post3210969

Noi sun esimerkit joihin tuo keskustelu perustui ei kyllä millään tavalla todistanut sitä että täällä raiskaava somalialainen tai somaliassa raiskaava somalialainen edustaa keskivertoafrikkalaista. Siitä muistaakseni väännettiin noita edeltäneillä sivuilla ihan tarpeeksi. En vain jaksanut enää kommentoida viestiisi. Olen samaa mieltä siitä että ei tartte haalia pohjasakkaa tänne. Tilanne on vaan hiton vaikea, kun sen pohjasakan erottelu on niin vaikeaa. Vastaukseksi ei kelpaa että ei oteta ketään. Perheenyhdistämisten lopettaminen ei ole sekään kovin hyvä ratkaisu, koska perheenyhdistämisen kautta ei mitään valmiita raiskauskoneita tänne tule. Rikollisuus on sosiaalinen ongelma eikä pelkkä valmis ominaisuus ihmisessä.

Ei välttämättä osoitakaan, mutta Suomen rikostilastot osoittavat, että ne afrikkalaiset nyt vaan tekevät keskimäärin aika paljon rikoksia. Se että afrikkalaiset tekevät aika paljon rikoksia myös Afrikassa osoittaa sen, että ei siellä mitään kunnollisten ihmisten aarreaittaa ole. Ilmaisten perheenyhdistämisten lopettaminen nyt vaan liittyy lähinnä siihen, ettei ole meidän asia maksaa toisten sukuja tänne.

Tosiaan en ole sanomassa ettei tänne saisi ottaa ketään, mutta mitä vikaa on länsimaalaisissa maahanmuuttajissa? Miksi pitää ehdoin tahdoin tuoda tänne sellaisia ihmisiä joilla ei ole koulutusta, jotka eivät saa töitä eivätä integroidu yhteiskuntaan? Ja ylipäänsä miksi tänne pitää haalia sellaisia ihmisiä, jotka tarvitsevat apua yhteiskuntaan integroitumisessa? Tosi ikävää ettei Afrikassa ja Lähi-Idässä kaikilla ole televisiota ja kännykkää, mutta valitettavasti maailma ei parane sillä, että väkiluku vain kasvaa ja kaikille pitäisi tuottaa samat hyödykkeet.

Ketäs hemmettiä kiinnostaa, edustaako random somali keskiverto afrikkalaista? Edustaa tai ei, niin rötösteleviä ihmisiä tänne ei kukaan halua, niinkuin tekin olette sanoneet. Kyllähän afrikkalaiset ihmiset ovat ihmisiä siinä missä mekin, mukavia tyyppejä ja paskoja tyyppejä löytyy varmasti samalla tavalla. Ja huomioiden kulttuuri erot, tietyt asiat ovat "normaaleja" siellä, tai eivät ainakaan niin paheksuttuja.

Vikahan on meissä, koska me sallimme tämän. Meidän tulisi vaatia tiettyjä asioita, jotta A. Tänne edes pääsee. B. Jotta täällä saa olla. Kaiken perseilyn ei tulisi olla mahdollista, sen mahdollistamme me, eivät maahanmuuttajat. Ja en tarkoita täällä olemisella sitten suomalaisia, vaan kohdennan sen maahanmuuttajiin. Suomalaisten tuottamat ongelmat joudumme kestämään, sillä he kuuluvat meidän kansalaisiimme, ulkomaalaisten emme.

Tilanteessa ei ole mitään vaikeaa, kunhan ihmiset avaisivat silmänsä ja vaatisivat tänne tulijoilta sopeutumista meidän yhteiskuntaamme. Joka ei tarkoita omista tavoista tai kulttuurista luopumista, vaan meidän tapojemme ja kulttuurimme suvaitsemista ja kunnioitusta. Nykyinen systeemi johtaa vain vääjäämättä konflikteihin tulevaisuudessa.

Mahdoton unelma ja skenaario: Kehitysapu & humanitaariseen maahanmuuttoon kohdistettava raha irroitettaisiin verotuksesta ja ne jotka haluavat siihen rahansa laittaa, saisivat laittaa. Minua ei kiinnosta vaikka joku haluaisi majoittaa koko afrikan kotiinsa, hän voi tehdä sen. Minä en siinä halua olla mukana. En halua maksaa tätä lystiä verorahoistani, koska se ei tee minulle mitään hyvää. On vastenmielistä maksaa asiasta, joka vetää vain sinua perseeseen.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011050913682625_uu.shtml jepjep, mitähän tähän voisi enää sanoa. Onko ihmiset oikeasti sokeita ja tyhmiä, eka aalto oli näpistely ja kerjäys, sitten kotimurrot, sen jälkeen paritus, ja veikkaan että ensi keväänä tulee heroiini ja muut. Tätä koko maahanmuutto keskustelua ku seuraa ja kommentoi ni olen huomannut että yksikään vastapuolen edustaja ei ole kertaakaan vastannut suoraan ja rehellisesti kysymykseen että miksi maahanmuutto on epäonnistunut joka maassa, pois lukien WASP.

Ei välttämättä osoitakaan, mutta Suomen rikostilastot osoittavat, että ne afrikkalaiset nyt vaan tekevät keskimäärin aika paljon rikoksia. Se että afrikkalaiset tekevät aika paljon rikoksia myös Afrikassa osoittaa sen, että ei siellä mitään kunnollisten ihmisten aarreaittaa ole. Ilmaisten perheenyhdistämisten lopettaminen nyt vaan liittyy lähinnä siihen, ettei ole meidän asia maksaa toisten sukuja tänne.

Aika monessa maassa tehdään keskimäärin aika paljon rikoksia. Tällaset perustelut ei hyödytä ketään, koska ne ovat niin epämääräisiä.

Tosiaan en ole sanomassa ettei tänne saisi ottaa ketään, mutta mitä vikaa on länsimaalaisissa maahanmuuttajissa? Miksi pitää ehdoin tahdoin tuoda tänne sellaisia ihmisiä joilla ei ole koulutusta, jotka eivät saa töitä eivätä integroidu yhteiskuntaan? Ja ylipäänsä miksi tänne pitää haalia sellaisia ihmisiä, jotka tarvitsevat apua yhteiskuntaan integroitumisessa? Tosi ikävää ettei Afrikassa ja Lähi-Idässä kaikilla ole televisiota ja kännykkää, mutta valitettavasti maailma ei parane sillä, että väkiluku vain kasvaa ja kaikille pitäisi tuottaa samat hyödykkeet.

En nyt ehdi kirjoitella pidemmin, mutta onko sulle tullut mieleen että ne ihmiset ehkä oikeasti tarvitsevat apua, sen sijaan että olisivat jotain häikäilemättömiä hyväksikäyttäjiä?

Edelleenkin se humanitääristen mamujen osuus kaikista maahanmuuttajista on hyvin pieni.

En nyt ehdi kirjoitella pidemmin, mutta onko sulle tullut mieleen että ne ihmiset ehkä oikeasti tarvitsevat apua, sen sijaan että olisivat jotain häikäilemättömiä hyväksikäyttäjiä?

Edelleenkin se humanitääristen mamujen osuus kaikista maahanmuuttajista on hyvin pieni.

No me nyt sitten vaan ollaan aika eri mieltä tästä asiasta. Mun mielestä suurin osa tänne tulevista ei todellakaan ole avun tarpeessa. Aikuiset miehet tänne vain suurimmaksi osaksi tulevat köyhyyttä pakoon helpon elämän ääreen.

No me nyt sitten vaan ollaan aika eri mieltä tästä asiasta. Mun mielestä suurin osa tänne tulevista ei todellakaan ole avun tarpeessa. Aikuiset miehet tänne vain suurimmaksi osaksi tulevat köyhyyttä pakoon helpon elämän ääreen.

Ei tämän tarvitse jäädä mielipideasiaksi. Pelkää köyhyys ei riitä turvapaikan saamisen perusteeksi. http://www.migri.fi/netcomm/content.asp?path=8,2476,2537, http://www.pakolaisapu.fi/tietopankki/pakolaisuus_suomessa/pakolais-_ja_turvapaikkakaytannot, http://www.vaestoliitto.fi/tieto_ja...ietoa/maahanmuuttajat/maahanmuuton-perusteet/

maahanmuuton%20perusteet%20mmv.gif

maahanmuuton%20perusteet%20mmv.gif

Tuo sinun laittamasi kuva ei nyt mitenkään perustele sitä, että tänne tulijoilla todella olisi hätä ja he tarvitsisivat apua. Tuossa ei myöskään ole tilastoitu kansallisuuden mukaan. Osa porukasta tosiaan tulee tänne työn perässä, kuinkahan iso osa siitä porukasta on somaleita.

Edit. Mä en nyt tosiaankaan tajua mitä sä ajat takaa. Ensin sanot, että tänne tulevilla on todellinen hätä. Sitten postaat tänne todisteita siitä, ettei suurimmalla osalla olekaan mitään hätää. Edelleenkään en halua karkottaa kaikkia enkä ole kieltämässä kaikkien tänne tulemista. Jos ei työnteko maita tai tekee rikoksia, niin sitten voi suksia vittuun.

^ Usko nyt, pelkkä köyhyys ei ole turvapaikan saamisen peruste. Nuo kuvat eivät sitä näytä eikä ole tarkoituskaan. Netistä löytyy vaikka millä mitalla raportteja, tilastoja ja uutisia turvapaikkamenettelyistä ja turvapaikansaajista jotka kumoaa ihan täysin ton sun mutuilun että suurin osa on elintasopakolaisia. Annoin jo linkit.

Eiköhän tästä työllisty tai suksi v****un - ajattelusta oo jo tarpeeksi puhuttu täällä. Uskoisin ettei siivellä eläjiä ulkomaalaisia tänne enää tule, ja jos tulee,oppivat aivan varmasti talon tavoille niinkun pitääkin. Ite oon alkanu luottaa näihin :)

^ Usko nyt, pelkkä köyhyys ei ole turvapaikan saamisen peruste. Nuo kuvat eivät sitä näytä eikä ole tarkoituskaan. Netistä löytyy vaikka millä mitalla raportteja, tilastoja ja uutisia turvapaikkamenettelyistä ja turvapaikansaajista jotka kumoaa ihan täysin ton sun mutuilun että suurin osa on elintasopakolaisia. Annoin jo linkit.

Huoh, sun kanssa on selkeästi turha koittaa keskustella :). Jos nuo kuvat eivät sun pointtia osoita, niin miksi sitten postasit ne? Selailin noita laittamiasi linkkejä, mutta ei niissäkään mitään sanottu siitä, että edes suurin osa Suomessa asuvista ulkomaalaisista joko tekisivät töitä tai ovat täällä sotaa paossa. Tällaisen löysin:

Työministeriön vuonna 2005 tekemän arvion mukaan suurin osa Suomeen 1990- ja 2000-luvun alkupuolella muuttaneista henkilöistä tuli tänne perhesyiden vuoksi.

Ihan kiva, tekeekös noista vielä suurin osa töitäkin? Seuraavan linkin mukaan vielä muutama vuosi sitten irakilaisten työttömyyspros. oli 62%, iranilaisten 47% ja somalien 53%.

http://www.mol.fi/mol/fi/99_pdf/fi/04_maahanmuutto/08_maahanmuuttotilastot/wulktyoll.pdf

Ja vielä ei ole mitenkään älyttömiä ongelmia Suomessa, mutta 10 vuoden kuluttua homma voi olla ihan eri jos samaan tahtiin otetaan tänne ihmisiä elätettäväksi. Ruotsissa tosiaan mamut syö sosiaaliavustuksista 2/3. Samalla tiellä ollaan täälläkin, meillä vaan on vielä mahdollisuus estää tämä.

Loppuun vielä: usko nyt, isoa osaa afrikkalaisista ja lähi-idän sankareista ei kiinnosta vittuakaan työnteko ja suomalaisten oikeudet. Omaa persettänsä vain ajattelevat ja halveksuvat meitä. Netistä löytyy vaikka millä mitalla tilastoja ja uutisia tästä.

Eiköhän tästä työllisty tai suksi v****un - ajattelusta oo jo tarpeeksi puhuttu täällä. Uskoisin ettei siivellä eläjiä ulkomaalaisia tänne enää tule, ja jos tulee,oppivat aivan varmasti talon tavoille niinkun pitääkin. Ite oon alkanu luottaa näihin :)

Joo, eiköhän tää ole tässä. En tiedä kyllä mitään turhempaa kuin osallistua tähän keskusteluun kun tällaisia kommentteja lukee. Ei jaksa enää, yksi rasisti poistuu tästä väittelystä.

Menet hyppäämään laskuvarjohypyn kavereiden kanssa. Hypyn järjestäjä on hommannut kaikille laskuvarjot. Ensimmäinen kaveri hyppää, varjo ei aukea ja kaveri tippuu. Sama toistuu kolmen muunkin kaverin kanssa. Hyppäätkö?

Ymmärtääkö joku pointin, miksi maahanmuuttokeskustelussa vai pitääkö selventää?

Huoh, sun kanssa on selkeästi turha koittaa keskustella :). Jos nuo kuvat eivät sun pointtia osoita, niin miksi sitten postasit ne? Selailin noita laittamiasi linkkejä, mutta ei niissäkään mitään sanottu siitä, että edes suurin osa Suomessa asuvista ulkomaalaisista joko tekisivät töitä tai ovat täällä sotaa paossa. Tällaisen löysin:

Tartuit ihan väärään oljenkorteen. Itse luulin että jo monta sivua sitten tehtiin selväksi että tässä puhutaan humanitäärisistä maahanmuuttajista, siis tuossa yllä olevassa viestissäni "Kuvio 2":n 8.8%:sta plus jostain määrästä humamuja jotka kuuluu noihin perheenyhdistämisiin. Noissa linkeissä löytyy mm. maahanmuuttoviraston joku raportti jossa oli vähän eritelty eri syitä turvapaikan saamiselle, voin liittää sen myöhemmin tänne.

Ihan kiva, tekeekös noista vielä suurin osa töitäkin? Seuraavan linkin mukaan vielä muutama vuosi sitten irakilaisten työttömyyspros. oli 62%, iranilaisten 47% ja somalien 53%.

http://www.mol.fi/mol/fi/99_pdf/fi/04_maahanmuutto/08_maahanmuuttotilastot/wulktyoll.pdf

Ja vielä ei ole mitenkään älyttömiä ongelmia Suomessa, mutta 10 vuoden kuluttua homma voi olla ihan eri jos samaan tahtiin otetaan tänne ihmisiä elätettäväksi. Ruotsissa tosiaan mamut syö sosiaaliavustuksista 2/3. Samalla tiellä ollaan täälläkin, meillä vaan on vielä mahdollisuus estää tämä.

Loppuun vielä: usko nyt, isoa osaa afrikkalaisista ja lähi-idän sankareista ei kiinnosta vittuakaan työnteko ja suomalaisten oikeudet. Omaa persettänsä vain ajattelevat ja halveksuvat meitä. Netistä löytyy vaikka millä mitalla tilastoja ja uutisia tästä.

Noiden turvapaikkamamujen työttömyydestä puhuminen on vähän ongelmallista, koska monet voi olla vailla valmiuksia tehdä työtä, esim. kielitaidon vuoksi. Järkevämpää olisi tarkastella sitä miten hyvin ne kotoutuu, eli miten hyvin esim. kolmen vuoden aikana työkykyiset ihmiset työllistyvät. Niinkuin olen moneen kertaan sanonut, ei tämä ole niin yksinkertaista.

Menet hyppäämään laskuvarjohypyn kavereiden kanssa. Hypyn järjestäjä on hommannut kaikille laskuvarjot. Ensimmäinen kaveri hyppää, varjo ei aukea ja kaveri tippuu. Sama toistuu kolmen muunkin kaverin kanssa. Hyppäätkö?

Ymmärtääkö joku pointin, miksi maahanmuuttokeskustelussa vai pitääkö selventää?

Hyvä esimerkki. Perusta blogi ja hoe samaa viisi vuotta, niin olet eduskunnassa.

Hyvä esimerkki. Perusta blogi ja hoe samaa viisi vuotta, niin olet eduskunnassa.

Älä nyt hermostu.
Kyllä mua ottaa pattiin se, että ihmiset oikeesti uskoo Suomen onnistuvan integroimisessa samoilla asioilla, millä muut epäonnistuu. Sitten kun siinä on epäonnistuttu, ei ole enää mitään tehtävissä.

Ja kertokaa nyt joku tyhmälle, miksi Ghanalaiset ja Etiopialaiset saavat töitä, mutta Somalialaiset eivät? Itse en usko erottavani heitä toisitaan, joten yleisesti käytetty rasismi-kortti ei taida toimia. Voisiko se olla vaan niin ikävä asia, kuin että he ovat laiskempia kuin muut, eli työttömyys johtuukin heistä itsestään, eikä rasistisista Suomalaisista?

Ja henkilökohtainen mielipiteeni on, että perheenyhdistäminen nimenomaan hidastaa integroitumista.

Noissa linkeissä löytyy mm. maahanmuuttoviraston joku raportti jossa oli vähän eritelty eri syitä turvapaikan saamiselle, voin liittää sen myöhemmin tänne.

http://www.migri.fi/download.asp?id...9;1579;{2F2927A6-0F49-4AFD-8D88-2545CF5356EC}

Ja kertokaa nyt joku tyhmälle, miksi Ghanalaiset ja Etiopialaiset saavat töitä, mutta Somalialaiset eivät? Itse en usko erottavani heitä toisitaan, joten yleisesti käytetty rasismi-kortti ei taida toimia. Voisiko se olla vaan niin ikävä asia, kuin että he ovat laiskempia kuin muut, eli työttömyys johtuukin heistä itsestään, eikä rasistisista Suomalaisista?

Itse en tiedä vastausta tähän, luulen että asian pohtiminen vaatisi kunnollisia taustatietoja noiden ihmisten lähtömaiden olosuhteista. Mutta ihmettelen että miksi sun mielestäsi syy on laiskuus? Onko se sun mielestäsi ainoa syy?

Eihän koulupsykologitkaan enää pane laiskuuden tai tyhmyyden piikkiin sitä, että kerrostalolähiössä asuvan yh-perheen Markus menestyy koulussa huonommin kuin rivitaloalueen ehjän perheen Liisa. Onko sun mielestäsi reilua syyttää toisia laiskoiksi pelkästään tilastohavaintojen perusteella?

http://www.migri.fi/download.asp?id...9;1579;{2F2927A6-0F49-4AFD-8D88-2545CF5356EC}

Itse en tiedä vastausta tähän, luulen että asian pohtiminen vaatisi kunnollisia taustatietoja noiden ihmisten lähtömaiden olosuhteista. Mutta ihmettelen että miksi sun mielestäsi syy on laiskuus? Onko se sun mielestäsi ainoa syy?

Eihän koulupsykologitkaan enää pane laiskuuden tai tyhmyyden piikkiin sitä, että kerrostalolähiössä asuvan yh-perheen Markus menestyy koulussa huonommin kuin rivitaloalueen ehjän perheen Liisa. Onko sun mielestäsi reilua syyttää toisia laiskoiksi pelkästään tilastohavaintojen perusteella?

Pahoittelen, en tarkoittanut, että johtuu pelkästään laiskuudesta, lähinnä esimerkillä heitin, koska en itsekään tiedä mistä johtuu. Lähinnä tarkoitin sitä, että tunnustettaisiin suurimman ongelman olevan tietyllä ryhmällä, jolloin aisiaan voisi keksiä ratkaisuja. Mutta jos heti syytetään rasismia, niin alkuperäinen ongelma ei katoa minnekään. Ja tietääkseni Somaleja ei pidetä Afrikassakaan kovin ahkerina kavereina.

Mikä motivoi sua postaamaan noin ahkerasti mamu myönteisiä kommentteja?

Back
Ylös Bottom