Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Aijaa? Kerro miksi? Asiat mitä JHA ajaa ja miten hän nämä asiat esittää, sekä argumentit ovat MUN MIELESTÄ sen verran jälkeenjääneet, että sana Spede on täydellinen kuvaus miehestä.

JHA käyttää hyväkseen yleensä viimesimpiä tilastoja(tilastot puolestaan ovat aina jäljessä, johtuu niiden luonteesta), argumentoi loogisesti ja todennettavissa olevaan tietoon pohjautuen. Tuota jälkeenjääneisyyttä en oikein ymmärrä... meinaatko, että hänen ideansa ovat vaan sinusta vääriä ja siksi mies on spede? Maailma on sitten varmaan täynnä jälkeenjääneitä jos maahanmuuttokritiikin esittäminen ja vallitsevan järjestelmän kritisointi tekevät henkilöstä speden.

Disgust, Saako kysyä mikset voi sietää Halla-Ahoa? Halla-Aholle menisi minunkin ääneni jos kuuluisin Helsingin vaalipiiriin, fiksu mies imo. Nyt taidan äänestää erästä kokoomuksen ehdokasta.

Disgust, Saako kysyä mikset voi sietää Halla-Ahoa? Halla-Aholle menisi minunkin ääneni jos kuuluisin Helsingin vaalipiiriin, fiksu mies imo. Nyt taidan äänestää erästä kokoomuksen ehdokasta.

Disgust on nainen hänen kirjoituksia ja logiikasta päätellen. Eli logiikkaa ei ole, mietitään tunteilla. Ja vihataan siten kaikkai muita.

Hyviä mielipiteitä sirmaxilla. Ja itse kävin tyrkkäämässä numeron 127, helsingin vaalipiiri alueella lappuun. :)

Niin. Hankala vastata suoraan, koska tämä on niin henkilökohtainen mielipide. Omat taustat ja omat aatteet ja ajatukset ovat eri maailmasta kuin Halla-Ahon kuvailema ja toivottu ihannesuomi.

JHA kuten koko loppu floppipuolue PS:t ovat kovia huutelemaan, mutta eivät tarjoa mitään oikeita ratkaisuja asioihin. Tämän lisäksi ne vähäiset väittelyt, joissa olen JHA:n nähnyt osallisena ovat antaneet miehestä todella nihkeän kuvan.

Miks et tukisi halla-ahoa hänen suositteleman ehdokkaiden kautta? jos häntä siis oikeasti haluat tukea. Jotka tukevat nuivaa vaalimanifestiä ja täten halua muuttaa nykyistä maahanmuuttoa. Ääni kokoomukselle tukee sen TÄMÄN hetkistä politiikkaa, joka on päinvastaista halla-ahon ajamaa.

Tässä lista halla-ahon suosittelemia ehdokkaita.

Listatut ehdokkaat vastaavat varmasti mielellään heille esitettyihin kysymyksiin ja tiedusteluihin.

Etelä-Savon vaalipiiri
Pauli Vahtera, Ristiina

Hämeen vaalipiiri
James Hirvisaari, Asikkala

Keski-Suomen vaalipiiri
Lasse Nortunen, Hankasalmi

Kymen vaalipiiri
Juho Eerola, Kotka

Oulun vaalipiiri
Olli Immonen, Oulu

Pirkanmaan vaalipiiri
Heikki Luoto, Tampere

Pohjois-Karjalan vaalipiiri
Kari Kulmala, Rääkkylä

Satakunnan vaalipiiri
Ari Jalonen, Pori

Uudenmaan vaalipiiri
Teemu Lahtinen, Espoo
Heta Lähteenaro, Tuusula
Johannes Nieminen, Vantaa
Pasi Salonen, Vihti
Riikka Slunga-Poutsalo, Lohja

Lisää voi lukea tuolta: http://halla-aho.com/index.php/puolue/

Persujen vaaliohjelmaa lukeneena miettisin kyllä kahdesti... ei se maahanmuutto ole ainut asia tässä maassa. Osa noista ehdokkaista tuntuu ihan oikeasti olevan täysin pihalla ja pahemmin vasemmalla kuin kommarit.

Maahanmuutto kysymykset ovat tällä hetkellä paljon konkreettisempia kysymyksiä kuin jotkut verojen viilaukset suuntaan tai toiseen.

Tuntuu myöskin siltä, että monilla on ylisuuret odotukset PerSujen suhteen. Vaikka puolue saisi sen 20% ääniä ja pääsisi hallitukseen, niin ei se tarkoita suoraan mitään "rajat kiinni ja tuet pois" -touhua. Siellä neuvotellaan ja haetaan konsensusta muiden hallituspuolueiden kanssa ja jos ei yhteistä säveltä löydy niin ollaankin pian oppositiossa - 20% ääniä tai ei.

Totta.Mutta kannattaa kuitenkin yrittää.

Maahanmuutto kysymykset ovat tällä hetkellä paljon konkreettisempia kysymyksiä kuin jotkut verojen viilaukset suuntaan tai toiseen.

Oon täysin samaa mieltä. Ite en ajattele kuuluvani mihinkään oikeisto-vasemmisto akselille. Vaan pidän ideologiaa ja esim. maahanmuuttoa tän hetken tärkeimpänä asia Suomelle.

En nyt sanoisi. Nuorten syrjäytyminen on aika konkreettinen ja Suomen tulevaisuuden kannalta äärimmäisen tärkeä kysymys. Nuoret käsittävät niin kantasuomalaiset kuin maahanmuuttajataustaisetkin, jotka ovat muuten yleensä niitä helposti radikalisoituvia ja ongelmia aiheuttavia. Jos vuonna -87 syntyneestä ikäluokasta jo 1/4 omaa rikosrekisterin ja 1/5 on saanut tai saa hoitoa mielenterveysongelmiin, niin kyllä siinä on silloin yksi kärpäsenpaska lantakasassa tuo maahanmuutto, joka taisi juurikin laskea kolmanneksella edellisvuoteen nähden. Meillä jää työkyvyttömyyseläkkeelle useampi tuhat alle 30-vuotias vuosittain. Aika helvetillinen ongelma tuokin on huoltosuhteelle.

Samaten juuri tuli selvitys siitä, kuinka terveydenhoito maksaa noin 16 miljardia vuodessa koko valtion budjetin ollessa se rapiat 50 miljardia. Tuossa ei paljoa tunnu maahanmuuton pari miljardia. Nykyinen maahanmuuttopolitiikka ja varsinkin sopeutus ovat ongelmallisia -siitä ei päästä mihinkään ja tilanne vituttaa minuakin, mutta kokonaiskuvaa katsoessa Suomella on pahempiakin ongelmia. Siksi en itse pidä maahanmuuttoa näiden vaalien tärkeimpänä asiana enkä myöskään valitse ehdokastani vain yhden agendan perusteella. Kohta sitten nähdään, mihin suuntaan tämä maa taas menee seuraavat vuodet. Toivottavasti suunta on yleisesti järkevä.

En nyt sanoisi. Nuorten syrjäytyminen on aika konkreettinen ja Suomen tulevaisuuden kannalta äärimmäisen tärkeä kysymys. Nuoret käsittävät niin kantasuomalaiset kuin maahanmuuttajataustaisetkin, jotka ovat muuten yleensä niitä helposti radikalisoituvia ja ongelmia aiheuttavia. Jos vuonna -87 syntyneestä ikäluokasta jo 1/4 omaa rikosrekisterin ja 1/5 on saanut tai saa hoitoa mielenterveysongelmiin, niin kyllä siinä on silloin yksi kärpäsenpaska lantakasassa tuo maahanmuutto, joka taisi juurikin laskea kolmanneksella edellisvuoteen nähden. Meillä jää työkyvyttömyyseläkkeelle useampi tuhat alle 30-vuotias vuosittain. Aika helvetillinen ongelma tuokin on huoltosuhteelle.

Samaten juuri tuli selvitys siitä, kuinka terveydenhoito maksaa noin 16 miljardia vuodessa koko valtion budjetin ollessa se rapiat 50 miljardia. Tuossa ei paljoa tunnu maahanmuuton pari miljardia. Nykyinen maahanmuuttopolitiikka ja varsinkin sopeutus ovat ongelmallisia -siitä ei päästä mihinkään ja tilanne vituttaa minuakin, mutta kokonaiskuvaa katsoessa Suomella on pahempiakin ongelmia. Siksi en itse pidä maahanmuuttoa näiden vaalien tärkeimpänä asiana enkä myöskään valitse ehdokastani vain yhden agendan perusteella. Kohta sitten nähdään, mihin suuntaan tämä maa taas menee seuraavat vuodet. Toivottavasti suunta on yleisesti järkevä.

Totta tuo syrjäytyminen, mutta kun katsoo ruotsin tilannetta niin ei tuota maahanmuuttoa voi laimeasti ottaa. Malmössä homma on jo karannut ruotsalaisilta käsistä.
Ja maahanmuuton epäsuoria seurauksia on valtavasti. Niitä voi sitten jokainen miettiä. Mutta kyllä itse pidän maahanmuuttoa tän hetken tärkeimpänä tekijänä.

Nuorille paras apu olisi työpaikka, eli tekeminen josta saa rahaa. Ja näin saa elämälleen jotain tekemistä ja pääsee mukaan yhteiskuntaan. Nuoria miehiä pitäis suosia ja ohjata rakennusalalle ja muille perinteisille ammateille. Tekemättömyys ja rahattomuus turhauttaa ihmisen ajan kanssa.

Laskitko sä tohon 2 miljardiin ne lukuisat raiskaukset mitkä tuo mokutus on aiheuttanut?Ne ei ole yksittäistapauksia ja niitä on paljon.Ei mun käsittääkseni raha ei ole ainoa tekiä politiikassa.Kansalaisten turvallisuus on tärkeämpää kuin kaikki maailman rahat.Mitä sä pidät näitten vaalien tärkeimpänä asiana?Korotuksia lapsilisiin vai et saatais lisää aikuiskoulutus keskuksia missä porukka voi maleksia poissa kortistosta?

Jep ja naurattaa ne ihmiset, jotka uskovat että esim äänestämällä kokoomusta tulisi jonkunlaisia veroparannuksia. Ennen kuin menoja on karsittu, kenellekkään ei rahaa tule jäämään tassuun yhtään enempää, se on vissi. Ei ne verot tule varmasti laskemaan tulevaisuudessa.

Esim kokkareista Rydman vaikuttaa erittäin fiksulta ja about 100% samoilla linjoilla kuin minä itse. Mutta kukaan ei poikkea kyllä puoluekurin alta, se on nähty.

Jep ja naurattaa ne ihmiset, jotka uskovat että esim äänestämällä kokoomusta tulisi jonkunlaisia veroparannuksia. Ennen kuin menoja on karsittu, kenellekkään ei rahaa tule jäämään tassuun yhtään enempää, se on vissi. Ei ne verot tule varmasti laskemaan tulevaisuudessa.

Niin ja jos tuleekin niin se on joku 15,7e/kk joka ei vaikuta mitään mihinkään.Paljon tärkeämpää kuin raha on se että saadaan ulkomaalaiset rikolliset pois täältä.

Sun älykkyysosamäärä vaan nousee posti postilta.
Hahaa! Haukuinpa taas yhden tyhmäksi eriävän mielipiteen takia. Tunnen suurta ylemmyyttä oman ylivertaisen älykkyyteni ansiosta.

Eiks toi oo vähän alhainen tapa yrittää lytätä toinen keskustelija? Tai no, on se toisaalta myös niin vanha tapa, ettei siitä kukaan välitä. Saattaa myös kertoa jotain lausujan keskustelutaidosta, jos ei muuta keksitä.

Onhan se nyt selvä, että aina välillä jokainen meistä pitää jotain toista idioottina erilaisten mielipiteiden takia. On sitten kyse politiikasta tai uskonnosta, niin vastapuolen pelaaja on ihan idiootti, kun ei ymmärrä. Sen on pakko olla varmaan vähän jälkeenjäänyt. Ei niitä kannata silti mennä ääneen lausumaan, koska pitäisi ymmärtää, että se on vain se oma tunne ja vastapuolella ajatellaan varmaan ihan samoin minusta.

Jonkun mielestä minä olen ihan taneli, kun kannatan persuja ja mun mielestä maahanmuutto on nyt isoin ongelma. Mutta voin sanoa ihan suoraan, että täällä päässä on taas vastakkaiset tunteet. Aika monesti vedotaan persujen kannattajien alhaiseen älykkyysosamäärään ja se on just sitä mistä puhuin aiemmin. Ihan samalla tavalla minä tunnen, että mokuttajan on oltava jotenkin tyhmä, kun se ei näe tässä olevan mitään ongelmaa. Miksi se ei ymmärrä ongelmaa, vaikka sille näyttää tilastoa ulkomaalaisten tekemistä rikoksista? Miksei se ymmärrä, että sillekin rahalle olisi parempaa käyttöä, kuin mitä täällä maahanmuuttoon laitamme ja lykkäämme kehitysapuun? Niin ja sen mokuttajan mielestä minä olen tietysti ihan perseestä, kun ajattelen niin juntisti ja itsekkäästi. Rasistikin varmasti olen automaattisesti, kun omaan tällaiset mielipiteet.

Niin ja jos tuleekin niin se on joku 15,7e/kk joka ei vaikuta mitään mihinkään.Paljon tärkeämpää kuin raha on se että saadaan ulkomaalaiset rikolliset pois täältä.

Aivan. Kyllähän turvallisuus on ihmisille ykkösprioriteetteja, ainakin sen olisi suositeltavaa olla. Ilman turvallista elinympäristöä ei sitten tehdä paljon muutakaan. Eihän sitä nykyisinkään viitsi pitää mitään prätkää pihalla, jossei ole tallia ja autotkin tien varsilla nostetaan kiville ja viedään vanteet alta, kuten kyllä muualtakin + tuhotaan toisten omaisuutta, puhumattakaan läheisten turvallisuudesta. Nämä asiat ovat ainakin minulle tärkeitä itseni lisäksi : läheiset ja omaisuus.

En nyt sanoisi. .

Maahanmuutto on Suomessa vielä pieni ongelma, koska Suomessa on vielä hyvin vähän kehitysmaista tulevia maahanmuuttajia. Ranskassa, Englannissa, Tanskassa, Ruotsissa jne. maahanmuutto on jo suuri ongelma. Minun mielestäni nyt on viimeisin hetki pysäyttää Suomen kehitysmaalaistuminen, kun me vielä voimme tehdä sen. Epäilemättä Suomella on muitakin ongelmia mutta miksi hankkia lisää ongelmia. Se ei edistä mitenkään näiden muiden ongelmien ratkaisua.

Laskitko sä tohon 2 miljardiin ne lukuisat raiskaukset mitkä tuo mokutus on aiheuttanut?Ne ei ole yksittäistapauksia ja niitä on paljon.Ei mun käsittääkseni raha ei ole ainoa tekiä politiikassa.Kansalaisten turvallisuus on tärkeämpää kuin kaikki maailman rahat.Mitä sä pidät näitten vaalien tärkeimpänä asiana?Korotuksia lapsilisiin vai et saatais lisää aikuiskoulutus keskuksia missä porukka voi maleksia poissa kortistosta?

Kärsimykselle on aika vaikea määrittää rahallista määrää, vaikka oikeuslaitos sitä harrastaakin. Turvallisuus on tilastojen valossa parantunut tietyillä osa-alueilla ja heikentynyt toisilla. Ongelmana on osaltaan resurssipula, osaltaan lainsäädäntö ja osaltaan vallitsevat arvot ja käytännöt niin kadulla kuin oikeudessakin. Kuten jo aiemmin sanoin, sopeuttamisessa on menty metsään ja pahasti. Ruotsissakin ollaan pikkuhiljaa herätty siihen, että parhaiten sopeudutaan kun väki hajautetaan pitkin maata eikä keskitetä heitä tietyille alueille. Suomessa vieläkin keskitetään ja juurikin nämä alueet ovat ne ongelmallisimmat. Hajautettu sijoitus, järkeistetty tukipolitiikka, tulijoiden pisteytys ja sopeutumisen arviointi vuosittain viiden ensimmäisen vuoden ajan olisivat ainakin paikallaan. Myöskin käännytyspäätökset pitäisi pistää käytäntöön nykyistä useammin ja ikätestit palauttaa. Nämä ovat kaikki osa ongelmaa, mutta niitä ei korjata hetkessä eikä suurilta osin edes siellä eduskunnassa. Suomessa virkamiehet päättävät monista asioista ja heidän käytäntönsä lopulta määräävät, miten asiat tulevat menemään. Edellämainitusta virkamiespainotteisesta päätöksenteosta johtuen olen pessimistinen persujen vaikutusmahdollisuuksien suhteen vaikka sieltä tulisi 50% äänisaalis vaaleissa.

Mitäkö minä sitten pidän tärkeänä? Kattavaa ja kautta linjan järkevää hallitusohjelmaa. Ohjelmaa, jossa on panostettu niin työllisyyteen, verotukseen kuin terveydenhoitoon ja puolustukseenkin. Valitettavasti tällaiset kunnolliset ohjelmat ovat pelkkää utopiaa, sillä yksikään puolueista ei pysty tarjoamaan toteuttamiskelpoista mallia. Siispä tyydyn siihen, että RKP ja Vihreät saataisiin pois hallituksesta. Jos ei molempia niin ainakin Vihreät. Samalla Vasemmistoliitto pitää saada tungettua niin pitkälle marginaaliin, että puolue kuolee omaan sateenkaarimokutukseensa. Voin siis periaatteessa äänestää Kokoomusta, Persuja, SDP:tä tai Keskustaa... Keskusta vaan ei omaa yhtään mielestäni varteenotettavaa edustajaa Helsingissä ja heidän politiikkansa on muutenkin pikemminkin haitallista Helsingille ja näin siis myös minulle. SDP:llä ei myöskään ole oikein mitään tarjottavanaan minulle ja periaatteesta karsastan puoluetta, joka on niin vahvasti ammattiyhdistysliikkeen käsikassara, vaikka liikkeestä vain pieni osa kannattaa puoluetta. Siispä Persut ja Kokoomus, Hallis ja Rydman. Molemmilla on hyviä ajatuksia ja kykyä esittää ne myöskin loogisesti ilman paatosta.

KD:ta en äänestä, koska meidän ideologiat eivät vaan natsaa yhteen vaikka muuten sielläkin on ollut muutamia ihan hyviäkin ideoita.

PS. Puhun puolueen äänestämisestä juurikin ryhmäkurin takia. Ehdokas ei itsessään pysty paljoa vaikuttamaan asioihin, mutta ikuisena optimistina uskon kuitenkin puolueen kannan muotoutuvan valittujen ehdokkaiden mukaan ja täten äänestän lähinnä itseäni olevaa ehdokasta. Jos vaikka se Rydman sais Kokoomuksenkin heräämään...

Back
Ylös Bottom