Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Olen väärässä, jos en ole maahanmuuttokriittinen?

No, eikö se ole järkevää omata kriittinen asenne, kriittinen ei ole sama kuin vastustaa jotain, vaan haluutaan tarkastella asiaa monelta kantilta ja kritisointi on yksi keino. Vai uskotko kaiken, mitä sinulle kerrotaan, koska kritisointi on "paha", miksi maahanmuutoa ei saisi kritisoida?

Tätä nimenomaan tarkoitin uskonnon liittymisellä asiaan. Kuvittelin, että tämä ajatuskuvio olisi kaikille vähääkään asiaa tuntevalle täysin selvä, mutta väärässä olin. Eikä mennyt jakeluun pointti vaikka artikkelinki asiasta linkitin. No, olihan se englanniks, mut silti.

Joku (en minä) saattoi tästä sanavalinnastasi johtuen kuvitella, että liitit sen laajemminkin Islamiin:
Telkkarivinkki rauhan uskonnon kauneimmista piirteistä.

Vaikka toki tarkoitit vain tuota Pohjois-Afganistanin perinnettä, jonka harjoittajat ovat muslimeja.

Joku (en minä) saattoi tästä sanavalinnastasi johtuen kuvitella, että liitit sen laajemminkin Islamiin:

Vaikka toki tarkoitit vain tuota Pohjois-Afganistanin perinnettä, jonka harjoittajat ovat muslimeja.

Tässä ketjussa luullaan ja kuvitellaan ihan liikaa.

Henkilö A sanoo: on järkevää rajoittaa maahanmuuttoa
Henkilö B luulee A:n sanovan: rajat kiinni ja kaikki nekrut ja ählämit vittuun

No, eikö se ole järkevää omata kriittinen asenne, kriittinen ei ole sama kuin vastustaa jotain, vaan haluutaan tarkastella asiaa monelta kantilta ja kritisointi on yksi keino. Vai uskotko kaiken, mitä sinulle kerrotaan, koska kritisointi on "paha", miksi maahanmuutoa ei saisi kritisoida?

Olet täysin oikeassa. Olen maahanmuuttoneutraali. En vastaan, enkä myötä. Kriittinen oli ehkä väärä termi.

Ja totta kai saa kritisoida. Ja saa olla vastaakin, vaikken itse ole.

Olen maahanmuuttoneutraali. En vastaan, enkä myötä. Kriittinen oli ehkä väärä termi.

Ja totta kai saa kritisoida. Ja saa olla vastaakin, vaikken itse ole.

"Maahanmuuttoneutraali" Olet kyllä ihan jotain muuta kuin neutraali näissä asioissa, et viittis puhua paskaa kiitos:D

Hyvä, olet siis samaa mieltä kanssani, että tuo on muslimien ylläpitämä perinne.

Mites se menikään: opiskele poika ja :hyvä:

Ja mikäs se paha juttu tuossa perinteessä olikaan? Lapsiin sekaantuminen, eli pedofilia, joka ei tod ole minkään yhden uskonnon ylläpitämä perinne. Ihan vitun sama missä muodossa sitä harrastetaan, se on jokatapauksessa vitun sairasta.

Ja mikäs se paha juttu tuossa perinteessä olikaan? Lapsiin sekaantuminen, eli pedofilia, joka ei tod ole minkään yhden uskonnon ylläpitämä perinne.

Eihän mikään uskonto mitään voikaan ylläpitää vaan ihmiset. Tässä tapauksessa muslimit.

Eihän mikään uskonto mitään voikaan ylläpitää vaan ihmiset. Tässä tapauksessa muslimit.

....."Muslimit"...... Sano mielummin, että vaikka 0,00000000013% muslimeista (jos lahkoon kuuluisi esim. 100 muslimia). Vain idiootti olettaa tapauksen liittyvän islaminuskoon, vaikka sekopäät sattuvatkin olemaan muslimeja. Perusta uskonnoista oma ketjusi, jos haluat tällaisia asioita tuoda esiin. Tämän ketjun aiheena on maahanmuutto.

....."Muslimit"...... Sano mielummin, että vaikka 0,00000000013% muslimeista (jos lahkoon kuuluisi esim. 100 muslimia).

Kyllä, tämä olisi varsin kätevä käytäntö. Taidanpa siirtyä tähän.

Vain idiootti olettaa tapauksen liittyvän islaminuskoon, vaikka sekopäät sattuvatkin olemaan muslimeja. Perusta uskonnoista oma ketjusi, jos haluat tällaisia asioita tuoda esiin. Tämän ketjun aiheena on maahanmuutto.
Hmmm...jos nyt totta puhutaan niin sinä, shifu ja struumanni tätä keskustelua suurimmaksi osaksi olette tuon yhden lauseen perusteella pitäneet yllä.

Rankkuri sanoi:
Kyllä, tämä olisi varsin kätevä käytäntö. Taidanpa siirtyä tähän.

Hyvä. Sanomalla esim. pieni osa (tässä tapauksessa hyvin pieni osa) muslimeista tekee sitä ja tätä, et yleistä ja mustamaalaa 1,3 miljardia ihmistä.

Hmmm...jos nyt totta puhutaan niin sinä, shifu ja struumanni tätä keskustelua suurimmaksi osaksi olette tuon yhden lauseen perusteella pitäneet yllä.

Jos nyt totta puhutaan, niin sinä tämän tapauksen toit esille, jota me "ylläpidetään".

Ja sitten itse aiheeseen:

Tänne muuttaa perhe sodasta. Saavat lapsia ja verorahoista elätetään kaikki. Kämpät yms maksetaan ja se näyttäisi olevan tänäpäivänä monelle iso ongelma. Ok. Mites sitten jos katsotaan vaikka kaksi sukupolvea eteenpäin. Tämän kyseisen perheen lapset saavat lapsia ja jopa lapsenlapsia. Nämä lapsenlapset ovat jo niin suomalaistuneita siinä vaiheessa, että puhuvat luultavasti ykköskielenään suomea. Syntyy siis esim. mustia suomalaisia mulatteja. Ja he sitä mukaan myös työllistyvät kuten muutkin. Luuletteko, että heidän saamasta palkasta maksetut verot ovat euromäärältään pienemmät kuin ne rahat, joita heidän isoisovanhemmilleen tänä päivänä maksamme tukina?. Tuskin, varsinkin jos joskus sitä eläkeikääkin nostetaan. Eikö silloin pidemmällä tähtäimellä olla jääty tässä asiassa plussan puolelle?.

Hyvä. Sanomalla esim. pieni osa (tässä tapauksessa hyvin pieni osa) muslimeista tekee sitä ja tätä, et yleistä ja mustamaalaa 1,3 miljardia ihmistä.

Kyllä mä sittenkin taidan itse päättää mitä sanaa milloinkin käytän. Ihan vaikka sua ärsyttääkseni.

Jos nyt totta puhutaan, niin sinä tämän tapauksen toit esille, jota me "ylläpidetään".

Näinhän mä juuri sanoin. Lähes sanasta sanaan.

Ja sitten itse aiheeseen:

Tänne muuttaa perhe sodasta. Saavat lapsia ja verorahoista elätetään kaikki. Kämpät yms maksetaan ja se näyttäisi olevan tänäpäivänä monelle iso ongelma. Ok. Mites sitten jos katsotaan vaikka kaksi sukupolvea eteenpäin. Tämän kyseisen perheen lapset saavat lapsia ja jopa lapsenlapsia. Nämä lapsenlapset ovat jo niin suomalaistuneita siinä vaiheessa, että puhuvat luultavasti ykköskielenään suomea. Syntyy siis esim. mustia suomalaisia mulatteja. Ja he sitä mukaan myös työllistyvät kuten muutkin. Luuletteko, että heidän saamasta palkasta maksetut verot ovat euromäärältään pienemmät kuin ne rahat, joita heidän isoisovanhemmilleen tänä päivänä maksamme tukina?. Tuskin, varsinkin jos joskus sitä eläkeikääkin nostetaan. Eikö silloin pidemmällä tähtäimellä olla jääty tässä asiassa plussan puolelle?.

Perehdypäs tutkimuksiin toisen polven maahanmuuttajien integroitumisesta vastaanottavaan yhteiskuntaan. Ei mene tulokset ihan tuon sun paratiisikuvitelman mukaisesti.

Mistä sä otat ne työpaikat, joilla nää mustat mulatit työllistetään? Meillä kun on se 300 000 työtöntä kantaväestönki edustajaa.

^Ota nyt huomioon että näiden lapsenlapsien pitäisi sitten maksaa myös oma eläkkeensäkin. Aika hyvää tienestiä saa tehdä jos meinaavat omalla työllään kuitata kahden edellisen sukupolven kustannukset + omat kustannukset.

Edit. Tämä siis voisilmäpullalle.

Vaan miten käy, jos maahanmuuttoa ei rajoiteta ja virta vain voimistuu voimistumistaan? Pian ollaan Malmön tilanteessa, mamujen ghettoja syntyy kaupunkeihin. Siinä ei varmaan hirveästi pääse edes toisen polven rikastuttajat intergoitumaan suomalaiseen yhteiskuntaan, kun ei kantasuomalaisten kanssa olla paljoa tekemisissä?

En tajuaa miksi Suomi ottaa niin paljon noin 750 kiintiöpakkolaiset,kun ei ole töitä niin monelle suomalaiselle ja maahanmuuttajalle joka asuu Suomessa kauan. Kun on esim. Itä Suomessa niin paljon työttömyyttä ja köyhyyttä, miksi otetaan niihin alueesiin vielä pakolaiset? Kun Kuopion alueella ei ole töitä edes koulutetuille suomalaisille, miksi otavat asumaan paikkoihin pakolaiset jotka eivät edes osaa lukea ja kirjoittaa omalla kielellä? Ne pakolaiset eivät tee mitään, vaan tekevat lisää ja lisää lapsia ja se maksaa todella paljon. En tajua miksi Suomalaiset sallivat tätä kun ei ole varaa suomalaisten vanhusten hoitoon??

Bernard on asian ytimessä. Maahanmuuttokeskusteluissa ei oikeastaan kannattaisi mennä yhtään pidemmälle ennen kun noihin kysymyksiin joku antaisi järkevät vastaukset.

Voisilmäpulla on kyllä aika kuutamolla. Muualla kolmannenkin sukupolven maahanmuuttajat elävät omaa elämäänsä työelämän ulkopuolella valtion kustannuksella (myöhemmistä sukupolvista ei ole luonnollisestikaan vielä varmaa tietoa saatavilla, mutta sitäkin parempia akateemisia arvauksia kylläkin). Suomessa syntyvät lapset toki ovat heti ihania työssäkäyviä mulatteja, jotka maksavat korkojen kera maahanmuuton kustannukset takaisin.

Suomessa syntyvät lapset toki ovat heti ihania työssäkäyviä mulatteja, jotka maksavat korkojen kera maahanmuuton kustannukset takaisin.
Siis suomalaisia mustia mulatteja :lol2:

Back
Ylös Bottom