Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Kun on oikeassa, ei pitäisi olla tarvetta moiseen. :piis:

Joo, no vittuilu ja päänaukominen on liian syvällä mussa et siitä pääsis eroon :D

Mulla on sellainen hatara muistikuva, että se olisi vuodelta 2000 tai 2001.

Ajattelin, että saattaisi olla jopa 90-luvulta, koska siinä jutussa mainittiin uudenkarheat autot. Ainakin omassa kotilähiössäni Mohammedit ajavat pääsääntöisesti japanialaisialla autoilla, jotka olivat uudenkarheita 90-luvulla. Ei ole tainnut sossulta tippua enempää udenkarheita autoja...

Joo, mua kaivelee vieläkin se et olin tuhma sulle. Mut toisaalta ei pitäis tulla paukuttelee henkseleitä jos ei pysty pitämään puheitaan.
Mä en nyt tiedä, että mitä puheita multa jäi pitämättä. Taisin mä sanoa jotain sellaista, että kaivan vähän ainestoa ja kirjoitan pidemmin, mutta se jäi koska a) en ole kiinnostunut juurikaan politiikasta, b) jos keskustellaan Suomen todellisista ongelmista ja haasteista, niin maahanmuutto ei tule itselleni ensimmäisenä mieleen ja c) mua ei innosta keskustelu sun kanssas, koska siitä ei tule mitään edellä mainituista syistä. Jos sä nyt saat siitä hyvän mielen, että vihjailet jatkuvasti, ettei mun kompetenssi riitä keskusteluun sun kanssas, niin anna palaa vaan. Tässä ketjussa sitä ei tulla kokeilemaan.

Mua v*tuttaa myös poimia noita sun kommentteja oman tekstin seasta ja se, että sää kommentoit jotain joka ikisen rivin jälkeen yrittämättäkään ymmärtää, mitä kokonaisuus tarkoittaa :) Tässä taas pari syytä jättäytyä takavasemmalle tästä ketjusta. Että heippatirallaa vaan.

Mä en nyt tiedä, että mitä puheita multa jäi pitämättä.

Taisin mä sanoa jotain sellaista, että kaivan vähän ainestoa ja kirjoitan pidemmin, mutta se jäi koska..
Nopeestihan se sit heti seuraavassa lauseessa muistui mieleen.

Kaikki tietävät jo että Rankkuri on ihan kauhea eli se siitä.

Palataksemme asiaan arvon Thekit ja kumppanit, mitä mieltä olette siitä että holtiton maahanmuuttopolitiikka on aiheuttanut suuria ongelmia pitkin eurooppaa? Kysyn siis mielipidettä asiasta joka on oikeasti tapahtunut, ja toivoisin ettei kukaan tule kiistämään tai vääristelemään faktoja.

Jatkokysymys, pitäisikö Suomeen saada samat ongelmat? Tätäkin on koko ajan tapahtumassa ja pahenee vain.

Ei se ole tämän monimutkaisempaa.

Maahanmuuton aiheuttamia ongelmia en itse kaipaa täällä enkä myöskään muualla euroopassa. Maahanmuuttoa vastaan en ole siinä tapauksessa, jos homma hoidetaan niin, että kehitys on kestävää ja maahanmuuttajat ovat valmiita ottamaan osaa yhteiskunnan rakentamiseen ja ylläpitämiseen kuten kaikki muutkin kansalaiset. Tämän takia näen esimerkiksi työperäisen maastamuuton varsin järkevänä, koska kaikille aloille ei yksinkertaisesti löydy Suomesta tarpeeksi osaajia. Mulle on ihan sama, onko työkaverini, puolisoni, naapurini tai pomoni Afrikasta, Antarktikselta tai Helsingistä, kunhan vaan hoitaa oman osansa yhteiskunnassa vastuullisesti ja antaa muille hyvän esimerkin. Tässä suhteessa myös todella monella suomalaisellakin on petraamisen varaa.

Maahanmuuttoon liittyen kannatan myös DNA-testausta perheenyhdistämishuijausten ehkäisemiseksi, samoin rikollisten mamujen karkoittamista maasta. Alunperinkään rikollisia ei tulisi päästää maahan ihan sama mistä valtiosta he ovat kotoisin. Holtiton politiikka ei toimi missään elämän osa-alueessa, maahanmuutto mukaanlukien. Toisaalta olisin valmis potkimaan maasta pois myös sosiaaliturvalla loisivat suomalaiset pummit ja suomalaiset rikolliset. Joko teet duunia ja elät kunnolla lakien mukaan tai lähdet jonnekin muualle, ihan sama kuka tai minkä värinen olet. Työkyvyttömät yms ovat tietysti asia erikseen.

Tuolla yllä mainitulla asenteella täällä leimautuu mokuttajaksi, neekerinrakastajaksi ja maanpetturiksi kuten on nähty. Ehkä teen virheen siinä, että en niele propagandaa ja tilastoja sokeasti, vaan pyrin käsittelemään jokaista ihmistä yksilönä. Oma maailmakuvani pohjautuu omiin kokemuksiini, ei Iltalehden lööppeihin tai Hommafoorumin keskusteluihin, ja hyvin tällä asenteella on tähänkin asti pärjätty. Uskon myös, että eri kulttuurien yhdistymisestä syntyy paljon positiivista yhteiskuntiin negatiivisen lisäksi. On vain ikävää, että se positiivinen jää aina marginaaliseen asemaan kaiken negatiivisen julkisuuden sijasta, mikä toisaalta on ymmärrettävää. Ihmiset (rankkuri hyvänä esimerkkinä) lähtevät mielellään ristiretkelle laput silmillä. Kuinka paljon puhutaan esim työperäisen maahanmuuton vaikutuksesta suomalaiseen työkulttuuriin tai kulttuurien sekoittumisen vaikutuksesta vieraiden kielten omaksumisessa? Ei yhtään. Entäpä vaikka lasten sosiaalisten taitojen kehittymisestä päiväkodeissa, joissa on lapsia useista eri kulttuureista? Todella harvoin. Näistä asioista voitaisiin puhua aivan hyvin rinnakkain mamuja käsittelevien rikosuutisten kanssa, mutta ihmiset saavat lukea sitä mikä myy parhaiten - skandaaleja, rikosjuttuja ja korruptiota.

Kuten sanoit, ei se ole tämän monimutkaisempaa. Silti omaa suhtautumistani asiaan pidetään jatkuvasti mokuttamisena. Mitä mieltä olet vmv, onko oma asenteeni työntekoa ja ihmisiä kohtaan yleensä jotenkin tuhoisaa tai järjetöntä? Omasta mielestäni hyvinvoiva, rauhallinen yhteiskunta rakentuu niin, että ihmiset kunnioittavat sekä yhteiskuntaa että toisiaan ja pyrkivät omilla teoillaan ylläpitämään itsensä lisäksi myös yhteisöä jossa elävät. Ennen kuin Rankkuri ehtii väliin niin sanon että ei, en ole myöskään mikään hippi. Pyrin vain ajattelemaan asioita kokonaisvaltaisesti ja mahdollisimman monelta kantilta. Jos se tekee minusta mokuttajan, so be it.

Ja kuka noi kaikki dna testit yms lentomatkat edestakas maksaa?

En ole potkimassa heitä minnekään. Se, että olisin valmis potkimaan heidät ei välttämättä tarkoita, että tekisin niin. Jonkinlainen yllyke töiden tekemiseen pitäisi olla, eikä sen välttämättä tarvitse olla korkea palkka. Suomessa on vain liian helppo vetää lonkkaa valtion kustannuksella.

Mun tehtävä ei ole eritellä, kuka testit maksaa yms. Tähän asiaan kansa valitsee omat edustajansa, joiden tehtävä on puida tuollaisia ideoita. Ei kukaan yksittäinen ihminen tuollaiseen voi keksiä kaikenkattavaa ratkaisua. vmv kysyi mun mielipidettä siitä, mitä ajattelen maahanmuutosta. Mielipiteeni tuli varmasti ihan tarpeeksi hyvin selville, joten poistun ketjusta. Ei tästä kuitenkaan mitään rakentavaa saada aikaiseksi, korkeintaan kohta syytetään taas "metakeskustelun" aiheuttamisesta. Parempi näin, saa rankkuri trollata ihan rauhassa.

Maahanmuuton aiheuttamia ongelmia en itse kaipaa täällä enkä myöskään muualla euroopassa. Maahanmuuttoa vastaan en ole siinä tapauksessa, jos homma hoidetaan niin, että kehitys on kestävää ja maahanmuuttajat ovat valmiita ottamaan osaa yhteiskunnan rakentamiseen ja ylläpitämiseen kuten kaikki muutkin kansalaiset. Tämän takia näen esimerkiksi työperäisen maastamuuton varsin järkevänä, koska kaikille aloille ei yksinkertaisesti löydy Suomesta tarpeeksi osaajia. Mulle on ihan sama, onko työkaverini, puolisoni, naapurini tai pomoni Afrikasta, Antarktikselta tai Helsingistä, kunhan vaan hoitaa oman osansa yhteiskunnassa vastuullisesti ja antaa muille hyvän esimerkin. Tässä suhteessa myös todella monella suomalaisellakin on petraamisen varaa.

Maahanmuuttoon liittyen kannatan myös DNA-testausta perheenyhdistämishuijausten ehkäisemiseksi, samoin rikollisten mamujen karkoittamista maasta. Alunperinkään rikollisia ei tulisi päästää maahan ihan sama mistä valtiosta he ovat kotoisin. Holtiton politiikka ei toimi missään elämän osa-alueessa, maahanmuutto mukaanlukien. Toisaalta olisin valmis potkimaan maasta pois myös sosiaaliturvalla loisivat suomalaiset pummit ja suomalaiset rikolliset. Joko teet duunia ja elät kunnolla lakien mukaan tai lähdet jonnekin muualle, ihan sama kuka tai minkä värinen olet. Työkyvyttömät yms ovat tietysti asia erikseen.

Tuolla yllä mainitulla asenteella täällä leimautuu mokuttajaksi, neekerinrakastajaksi ja maanpetturiksi kuten on nähty.

Tähän asti asiallista tekstiä.

Ehkä teen virheen siinä, että en niele propagandaa ja tilastoja sokeasti, vaan pyrin käsittelemään jokaista ihmistä yksilönä.

Tässä kohtaa länsimaat on tehny suurimman virheessä. Eli pyrkiessään käsittelemään maahantulevia yksilöinä. Näin tehtäessä on täysin mahdotonta seulua niitä mulkkuja pois seasta. Ainoa mahdollisuus on käsitellä tulijoita tilastojen perusteella tyypillisinä viiteryhmänsä edustajina. Muutoin ongelmilta on yksinkertaisesti mahdotonta välttyä.

Oma maailmakuvani pohjautuu omiin kokemuksiini, ei Iltalehden lööppeihin tai Hommafoorumin keskustelufoorumiin, ja hyvin tällä asenteella on tähänkin asti pärjätty.

Sinä, kuin myös minäki olemme pärjänneet. Minä taas ajattelen asiaa yhteiskunnan kannalta. Varmasti myös Malmössä tai Rinkebyssä on yksittäisiä henkilöitä, jotka eivät ole kokeneet maahanmuuton haittoja, tämä ei kuitenkaan ole mikään inidkaattori siitä etteikö homma ole mennyt tai ole menossa vahvasti vituiksi.

Uskon myös, että eri kulttuurien yhdistymisestä syntyy paljon positiivista yhteiskuntiin negatiivisen lisäksi.

Täällähän lähinnä soditaanki sitä paskaa osioita vastaan. Mitä hyvää Siad Barren upseerien roudaamisesta tänne on syntynyt...

On vain ikävää, että se positiivinen jää aina marginaaliseen asemaan kaiken negatiivisen julkisuuden sijasta. Kuinka paljon puhutaan esim työperäisen maahanmuuton vaikutuksesta suomalaiseen työkulttuuriin tai kulttuurien sekoittumisen vaikutuksesta vieraiden kielten omaksumisessa? Ei yhtään. Näistä asioista voitaisiin puhua aivan hyvin rinnakkain mamuja käsittelevien rikosuutisten kanssa.

Öööh...seuraatko valtamediaa yhtään? HS ja Ylehän ei mitään muuta teekään kuin hehkuta monikulttuurisuuden ihanuutta. Ja sensuroi paskat osat pois.

Kuten sanoit, ei se ole tämän monimutkaisempaa. Silti omaa suhtautumistani asiaan pidetään jatkuvasti mokuttamisena. Mitä mieltä olet, onko oma asenteeni työntekoa ja ihmisiä kohtaan yleensä jotenkin tuhoisaa? Omasta mielestäni hyvinvoiva, rauhallinen yhteiskunta rakentuu niin, että ihmiset kunnioittavat sekä yhteiskuntaa että toisiaan ja pyrkivät omilla teoillaan ylläpitämään itsensä lisäksi myös yhteisöä jossa elävät. Ennen kuin Rankkuri ehtii väliin niin sanon että ei, en ole myöskään mikään hippi. Pyrin vain ajattelemaan asioita kokonaisvaltaisesti ja mahdollisimman monelta kantilta. Jos se tekee minusta mokuttajan, so be it.

Ihan oikeasti sulla hyvää juttua. Turhaan sä oot mieles pahottanu mun vittuiluista. Se on ollu seurausta ihan vaan tosta provo-kommentista. Pitää olla valmis ottamaan jos on valmis antamaan.

Jos olet valmis ajattelemaan kokonaisvaltaisesti niin ajattele oikeasti tuota mitä sanoin tilastoista ja tuosta yksilöinä kohtelemisesta.

En ole potkimassa heitä minnekään. Se, että olisin valmis potkimaan heidät ei välttämättä tarkoita, että tekisin niin.
Jonkilainen integriteetti nyt näihin juttuihin, thek :lol2: Eka oot valmis potkimaan pois maasta, mut hetkinen... en ookaa!! Ku muuten joku saattais saada siitä lyömäkapulan :D

Mun tehtävä ei ole eritellä, kuka testit maksaa yms.

Kysymykseen ei ehkä haettu sun mielipidettä vaan sitä seikkaa että suomen valtio maksaa kaikki testaukset tällä hetkellä, samoin kuin perheenyhdistämisien kustannukset lentoja myöden ainoana eurooppalaisena valtiona.

Tähän asiaan kansa valitsee omat edustajansa, joiden tehtävä on puida tuollaisia ideoita.

Aivan ja toivottavasti kansa tietää 2011.

Ei kukaan yksittäinen ihminen tuollaiseen voi keksiä kaikenkattavaa ratkaisua. vmv kysyi mun mielipidettä siitä, mitä ajattelen maahanmuutosta. Mielipiteeni tuli varmasti ihan tarpeeksi hyvin selville, joten poistun ketjusta.

Ei se ainakaan mulle kaikenkaikkiaan ollu täysin selvä.

Ei tästä kuitenkaan mitään rakentavaa saada aikaiseksi, korkeintaan kohta syytetään taas "metakeskustelun" aiheuttamisesta. Parempi näin, saa rankkuri trollata ihan rauhassa.

Metakeskustelu on keskustelua siitä, kuinka keskustelua tulee käydä. Nämä viimeisimmät viestisi eivät sitä ole olleet vähimmäsäkään määrin joten siitä propsit. Trollihan minä tottakai olen yli tuhannella postilla ;)

Kyllä mä ymmärrän sun pointin Rankkuri, olet monessa asiassa ihan oikeassa. En mä täällä keskustelisi jatkuvasti uudestaan jollei noissa sun jutuissa olisi mitään päätä eikä häntää. Ymmärrän, että tilastot kertovat varsin ikävää tarinaa, mutta mielestäni pelkät tilastot eivät silti anna oikeutusta sulkea esimerkiksi yhden valtion kansalaisia kokonaan pois maahanmuuton piiristä. Tähän tilanteeseen tarvitaan jokin edullinen ja tehokas kontrollikeino, joka silti sallii oikeasti kunnollisten ihmisten siirtyä maasta toiseen niin halutessaan. Mikä se keino olis, sitä en tiedä. En kuitenkaan usko, että maan rajojen sulkeminen auttaisi tilannetta loppujen lopuksi kovinkaan paljoa.

Argumenttini perustuu lähinnä tuohon sokean ryhmittelyn tyhmyyteen, ja se pitää paikkansa aidan kummallakin puolella. Tunnen ihan samalla tavalla tyhmää oikeistolaista porukkaa kuin uskomattoman tyhmiä vihreiden edustajia, ja samalla tavalla porukka menee perse edellä puuhun aidan kummallakin puolella. Monien on vaan niin helppoa hypätä mukaan propagandaan, koska se tarjoaa valmiiksi pureskellun ajattelumallin vaikeisiin ongelmiin.

Tuolla yllä mainitulla asenteella täällä leimautuu mokuttajaksi, neekerinrakastajaksi ja maanpetturiksi kuten on nähty.

Ei mielestäni leimaudu, ellei nyt jotain ääripään edustajien möläyksiä oteta huomioon. Jopa Rankkurikin hyväksyy työperäisen maahanmuuton. Perusmokuttaja haluaa sokean vimman vallassa Suomen täyteen tiesmitä porukkaa eikä tunnusta tosiasioita.

Ehkä teen virheen siinä, että en niele propagandaa ja tilastoja sokeasti, vaan pyrin käsittelemään jokaista ihmistä yksilönä. Oma maailmakuvani pohjautuu omiin kokemuksiini, ei Iltalehden lööppeihin tai Hommafoorumin keskustelufoorumiin, ja hyvin tällä asenteella on tähänkin asti pärjätty. Uskon myös, että eri kulttuurien yhdistymisestä syntyy paljon positiivista yhteiskuntiin negatiivisen lisäksi. On vain ikävää, että se positiivinen jää aina marginaaliseen asemaan kaiken negatiivisen julkisuuden sijasta, mikä toisaalta on ymmärrettävää. Ihmiset (rankkuri hyvänä esimerkkinä) lähtevät mielellään ristiretkelle laput silmillä. Kuinka paljon puhutaan esim työperäisen maahanmuuton vaikutuksesta suomalaiseen työkulttuuriin tai kulttuurien sekoittumisen vaikutuksesta vieraiden kielten omaksumisessa? Ei yhtään. Näistä asioista voitaisiin puhua aivan hyvin rinnakkain mamuja käsittelevien rikosuutisten kanssa.

Propagandaa ja tilastoja ei tarvitse niellä sokeasti, riittää kunhan pitää silmänsä/korvansa auki eikä kiellä faktoja.

Kansaa vituttaa, ja se haluaa puhua asiasta joka sitä vituttaa. Tässä ketjussa se asia näyttää kovasti olevan loisivat pakolaiset ja turvapaikkaturistit. Jos homma olisi hallinnassa, niin ei tällaista ilmiötä foorumeilla esiintyisi näin isossa mittakaavassa.

Työtä tekevät maahanmuuttajat eivät vaikuta siihen mitä se loisiva ja sikaileva poppoo tekee. Toki positiivisestakin puolesta pitäisi voida puhua, mutta kannattaisi varmaan vähän eritellä asiaa, eikä vastata johonkin raiskausuutiseen että "niin mutta tekeehän osa niistä töitä enemmän kuin jotkut suomalaiset". Tämä oli hatusta heitetty esimerkki.

Kuten sanoit, ei se ole tämän monimutkaisempaa. Silti omaa suhtautumistani asiaan pidetään jatkuvasti mokuttamisena. Mitä mieltä olet, onko oma asenteeni työntekoa ja ihmisiä kohtaan yleensä jotenkin tuhoisaa? Omasta mielestäni hyvinvoiva, rauhallinen yhteiskunta rakentuu niin, että ihmiset kunnioittavat sekä yhteiskuntaa että toisiaan ja pyrkivät omilla teoillaan ylläpitämään itsensä lisäksi myös yhteisöä jossa elävät. Ennen kuin Rankkuri ehtii väliin niin sanon että ei, en ole myöskään mikään hippi. Pyrin vain ajattelemaan asioita kokonaisvaltaisesti ja mahdollisimman monelta kantilta. Jos se tekee minusta mokuttajan, so be it.

Ei, mielestäni asenteesi (jos se on mitä tässä viestissä sanoit) ei ole tuhoisa, mutta ei kannata olla ottamatta huomioon mitä esimerkiksi vaikka Saksassa tapahtuu tällä hetkellä. Omaan kokemukseen perustuva mielipide ei oikein kestä vertailua, ellei ole asunut joka ainoassa euroopan maassa sekä mamu-alueilla että alkuperäisväestön alueilla.

Boldattuun lauseeseen vielä: Tänne lappaa tällä hetkellä paljon porukkaa jotka vitut välittävät yhtään mistään yhteiskunnasta. Muutosta siis halutaan.

Jonkilainen integriteetti nyt näihin juttuihin, thek :lol2: Eka oot valmis potkimaan pois maasta, mut hetkinen... en ookaa!! Ku muuten joku saattais saada siitä lyömäkapulan :D

Aikomus tai tahtotila ei tarkoita toteutusta. Jos aiot saada pesää illalla, ei se välttämättä tarkoita, että sulle niin käy. Voi olla, että keksit jonkin vaihtoehtoisen ratkaisun ja päätät tyytyä käteesi kun et yleisen paheksunnan vuoksi viitsinytkään lähteä sen tanakan tädin mukaan.

Boldattuun lauseeseen vielä: Tänne lappaa tällä hetkellä paljon porukkaa jotka vitut välittävät yhtään mistään yhteiskunnasta. Muutosta siis halutaan.
Ymmärrän tuon hyvin, eikä tuollaista tilannetta saisi päästä tapahtumaan.

Alunperinkään rikollisia ei tulisi päästää maahan ihan sama mistä valtiosta he ovat kotoisin. Holtiton politiikka ei toimi missään elämän osa-alueessa, maahanmuutto mukaanlukien. Toisaalta olisin valmis potkimaan maasta pois myös sosiaaliturvalla loisivat suomalaiset pummit ja suomalaiset rikolliset. Joko teet duunia ja elät kunnolla lakien mukaan tai lähdet jonnekin muualle, ihan sama kuka tai minkä värinen olet. Työkyvyttömät yms ovat tietysti asia erikseen.

Aika pitkälle olen samaa mieltä. Suomeen pitää päästää vain ja ainoastaan ihmisiä, jotka tulevat tänne töihin. Rikolliset ja sosiaalipummit takaisin sinne mistä ovatkaan tulleeet.

Minun mielestäni ulkomaalaisten osuus pitää kuitenkin pitää alle n. 10% suomalaisista, koska tässä käy muuten helposti, että me emme ole enää Suomi. Kiina voisi antaa meille heti sata miljoonaa ahkeraa ja fiksua ihmistä mutta olisimmeko me tämän jälkeen enää Suomi?

Back
Ylös Bottom